Aktualności

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla dzieci- propozycje zabaw na 6.07 Barbara Sawicka

1. „Powtórz wyklaskany rytm” - zabawa rytmiczna. Rodzic wyklaskuje rytm z ukrytymi dłońmi np. pod stołem /dziecko nie widzi rąk rodzica /. Dziecko powtarza rytm.

2.,,Rybka''-  rozwijanie sprawności manualnej. Pokolorujcie rybkę i wytnijcie.

Puzzle do wycinania: Ryby Puzzle do wycinania Wycinanki

3.,,Kim jestem ?''- zabawa stymulująca rozwój mowy. Dziecko wybiera jedną postać, np. z bajki, bohatera książeczki, osobę z rodziny. Opisuje ją poprzez podanie cech tej osoby, przytoczenie wyglądu, jednak nie mówi, kim ona jest. Zadaniem rodzica, rodzeństwa  jest odgadnięcie, o kim mowa. Ważne, by wybierać takie postaci, które są znane pozostałym towarzyszom gry.

 

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla dzieci- propozycje zabaw na 6.07. Monika Bajuk

1. Kolorowe trójkąty. Pokoloruj trójkąty według wskazówek.

2. Łąka- odbijanie widelca w farbie. Jak macie ochotę zrobić taką kolorową łąkę potrzebne wam będą farby, kartka i widelec plastikowy. Odbijajcie widelcem kolorowe kwiaty na kartce papieru a następnie na dole zróbcie widelcem zieloną trawę, pędzelkiem dorysujcie łodygi dla kwiatów. Miłej zabawy

3. Pokoloruj to co jest cięższe

Język angielski- Ewa B.

shark- rekin
rodzinka rekinów jest głodna i płynie polować :)
fish- ryba

zapraszamy do zapoznania się z piosenką, którą będziecie nucić i nucić - dodo dodo do:)
------>BABY SHARK

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci- propozycje zabaw 29.06. Monika Bajuk

1. Znajdź jak najwięcej różnic

2. Pokoloruj gałki lodów według podanego wzoru

3. "Motylek"- wyklej kulkami plasteliny

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne – propozycje zabaw dla dzieci 29.06. Barbara Sawicka

1.,,Co nie pasuje''- pokaż co nie pasuje

Zaznacz co nie pasuje 4: karty pracy, szablony do pobrania i druku ...

2.,,Jacht żaglowy''- rysuj po śladzie i pokoloruj wg. wzoru

Rysowanie po śladzie i kolorowanie łódka | Łamigłówki dla dzieci ...

3.,,Wakacje''- opowiedz co widzisz na ilustracji

Children Summer Vacation. Kids Playing Sand Around Water On Beach ...  

Propozycje zabaw na kółko badawcze 25.06 .2020r. – Bożena Wojtach

Witam Was zaczynamy już czas! Rok szkolny się kończy .Wakacje przed Wami .Mówimy –„Jak ten czas szybko minął. ”Znowu jesteście starsi o rok .Aby zmierzyć czas potrzebne są zegary ,a w razie konieczności do naprawy ich -zegarmistrz. Proponuję obejrzyjcie film o upływającym czasie i … https://www.youtube.com/watch?v=-HFIGiRk0g4     Słoneczny zegar Wykonajcie zegar słoneczny. Teraz latem jak świeci słońce, zrobicie to bez problemu. Zegar słoneczny to zegar , który odmierza czas w godzinach na podstawie zmiany pozycji Słońca przez wskazanie cienia gnomu( u nas będzie to patyk). Potrzebne rzeczy:

  • równy patyk ,np. kij od szczotki
  • kamyki różnej wielkości i różnego koloru
Przebieg doświadczenia: Znajdź kawałek płaskiego terenu pokrytego piaskiem. Na środku wbij pionowo patyk. Obserwuj co kwadrans(15 minut)położenie końca cienia .Możesz kłaść kamyczki w miejscu, do którego sięga cień. Co kwadrans kładź mały kamień, a co godzinę dodatkowo kamień duży. Obserwacje prowadź przez cały dzień , a najlepiej przez kilka kolejnych dni. Czy każdego dnia o tej samej godzinie cień wskazuje ten sam kamień? Wyjaśnienie Cień patyka (gnomonu)zmienia swoje położenie z powodu obrotów Ziemi wokół swojej osi. Czy wiecie ,że: Prawdziwe zegary słoneczne, czyli pręty wbite w ziemię lub ścianę budynku , wyposażone w podziałkę godzinową, liczą blisko pięć i pół tysiąca lat! Zastosowanie: Zjawisko to zaobserwowano jeszcze w czasach prehistorycznych .Wszystko zaczęło się od przypadkowego włożenia patyka do ziemi, który zaintrygował obserwatorów. Zauważono wtedy zależność  pomiędzy długością i kierunkiem padania cienia , porą dnia . Już wówczas potrafiono określać czas : „wróćcie z polowania , gdy cień góry sięgnie tamtego drzewa.” Od tamtej pory zaczęto dzielić dobę na coraz mniejsze części, ponieważ zauważono ,że dokładne określenie czasu może być bardzo przydatne. MIŁEJ ZABAWY!

Język angielski- Środki lokomocji



posłuchajcie piosenki:
-------->Driving in my car

jakie pojazdy występują kolejno?
jakiego pojazdu nie ma?

Koło taneczne „Iskierki”

Witajcie Iskierki!

Tańczycie trochę w domu? Mam nadzieję, że tak! Przygotowałam dla Was 3 zabawy muzyczne. Patrzcie uważnie i naśladujcie ruchy.

1. Na rozgrzewkę proponuję taniec "Zygzak"

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

2. Ten taniec, do którego link macie niżej na pewno znacie a nazywa się "Chocolate"

https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

3. I ostatni obiecany taniec:

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w&list=RDoGJg1RSOof4&index=16

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne – propozycje zabaw dla dzieci 22.06. Barbara Sawicka

1.Rybka - Rysuj po śladzie

6-latki – Szkoła Podstawowa nr 51 w Szczecinie

2. Lato - Zapamiętaj jak najwięcej szczegółów, zakryj ilustrację i powiedz co widziałeś

Zapraszamy w czerwcu na zajęcia do świetlicy w Grzędach ...

3.Historyjka obrazkowa- Rodzina Milusińskich wybrała sie nad Bałtyckie Morze. Opowiedz tą historię na podstawie obrazków

      

           

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne – propozycje zabaw dla dzieci 22.06. Monika Bajuk

1. "Dmuchawiec" Na środku kartki narysujcie dużą kropkę, od kropki różnej długości "promienie"- kreski i łodygę do końca kartki. Następnie paluszkiem maczajcie w farbki i odbijajcie na końcu kresek. Użyjcie różnych kolorów, tak powstanie piękny letni dmuchawiec.



2. Połącz przedmiot z jego cieniem

3. Rysuj po śladzie i pokoloruj obrazek

Koło Badawcze- propozycje zabaw dla dzieci- 19.06.2020 rok – Paulina Buszko

Tęczowy eksperyment

Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy:

- 6 szklanek

-sól

-słomka

-łyżeczka

-barwniki spożywcze

-woda

Do 6 szklanek wlewany wodę. Do pierwszej wsypujemy łyżeczkę soli, do drugiej 2 łyżeczki i tak aż do 6 szklanek, do której to wsypujemy 6 łyżeczek soli. Zawartość każdej szklanki mieszamy do pełnego rozpuszczenia soli.  Każdą szklankę barwimy za pomocą barwników: : czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony i fioletowy.

Następnie końcówkę słomki zanurzamy w pierwszej szklance. Trzymając palec na otworze zanurzamy ją w drugiej szklance.  Na chwile podnosimy palec, otwierając górną krawędź słomki i szybko ją ponownie zatykamy. Do słomki dostanie się płyn z drugiej szklanki.  W ten sam sposób postępujemy z kolejnymi szklankami.

Pomoc psychologiczno- pedagogiczna

Witajcie!

1. Zaczniemy od ćwiczeń oddechowych. Przyjrzyj się obrazkom i naśladuj to, co przedstawiają dzieci.



2. Poćwicz język zgodnie z podpisami pod obrazkami.



3.Posłuchaj wierszyka i naśladuj odgłosy.



4. Przyjrzyj się obrazkom. Jeśli masz taką możliwość to wydrukuj kartę pracy i wytnij obrazki z dołu kartki. Następnie ułóż je w takiej samej kolejności, jak to przedstawiono powyżej. Jeśli nie masz drukarki, to spróbuj zapamiętać kolejność pojazdów, a następnie zakryj oczy i powiedz, w jakiej kolejności były ułożone.

Koło plastyczne 17.06.2020- Akwarium na talerzu

Propozycja wykonania ,,Akwarium na talerzu''- potrzebne będą: papierowy talerz, klej, niebieska farba, zielona bibuła, fasola, wycięta rybka. Wykonanie: malujemy talerzyk na niebiesko, jak wyschnie przyklejamy paski zielonej bibuły, rybkę i fasolę. GOTOWE . MIŁEJ ZABAWY.

Język angielski

Hello!

Na początek popatrzcie na obrazki. Czy potraficie podać ich nazwy w języku angielskim?

DZIECI MŁODSZE:









DZIECI STARSZE



Teraz, kiedy przypomnieliście sobie/ poznaliście nowe słowa w języku angielskim to zapraszam Was do obejrzenia bajki o bardzo głodnej gąsienicy "The very hungry caterpillar"

https://l.messenger.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D75NQK-Sm1YY&h=AT1qFZkiq3JEkwRMCq053mepFiossHr71t5gb5PCKR69WPkRi_OAZyEi8Kbo20YPI34Wvd3-2tYAdAtEllWX4XUUfTFWPjUuO3sQlFz2Q0YZe6rCitvEITsUKQV1QPa2PoapZw

Sprawdzimy teraz,czy uważnie oglądaliście bajkę. Przyjrzyjcie się obrazkom i pokażcie, w jakiej kolejności występowały w bajce.



DZIECI MŁODSZE

Doprowadźcie gąsienicę do owoców. Policzcie, ile jest: jabłek, gruszek, śliwek, pomarańczy.



DZIECI STARSZE

Pokolorujcie tyle owoców, ile wskazuje cyferka:



Na zakończenie zapraszam wszystkie dzieci do zabawy przy piosence:

https://l.messenger.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2F5gs8_VUSnMQ&h=AT2K3FRdFA08kLUgOS9nU7WajbegURpenV30MMNQXD22kVO1DbULugG4cPK3RZjp-cjUU2IbzdgbKajL909SKtnPHCs1UqjMr4GeW8xzKZ-a0AxbQ5vtm5jQcO4L7Cr9Tegc-Q

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 15.06 Barbara Sawicka

1.,„Czego brakuje?” – do zabawy wykorzystamy przedmioty, które znajdziemy w domu. Mogą to być np. akcesoria kuchenne, łazienkowe, zabawki, książki. Układamy: łyżkę, widelec, talerzyk. Dziecko przygląda się przedmiotom, a następnie odwraca do tyłu. Rodzic chowa za siebie jeden przedmiot- dziecko odgaduje- czego brakuje. Początkowo układamy 3 potem 4,5 przedmiotów. Dobrze przed zabawą nazwać te przedmioty i poprosić dziecko, aby powiedziało do czego służą.

2. ,,Dorysuj brakujący element''

Dorysuj brakujące elementy: ćwiczenia grafomotoryczne do druku dla ... Dorysuj brakujące elementy: ćwiczenia grafomotoryczne do druku dla ...

3.,,Gdzie jest piłka ?''

Generator Kart Pracy dla nauczycieli  

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci -propozycje zabawa 15.06 Monika Bajuk

1.Pokoloruj, potnij na paski i przyklej na kartkę.

2. Rysuj po śladzie

3. Zabawy balonem. Spróbujcie nadmuchać balon. W razie problemów poproście o pomoc rodziców. Postarajcie się odbijać balon sami lub zaproście do zabawy rodzeństwo. Miłej zabawy.

Koło plastyczne z elementami sensoplastyki propozycje zabawy 15.06

SZTUCZNY ŚNIEG
Składniki:
mąka ziemniaczana,
olej spożywczy / jasny najlepiej słonecznikowy lub rzepakowy
miska
Do mąki stopniowo wlewamy olej, wyrabiając śnieg do konsystencji lepiącej się w kulki. Jeśli dodamy więcej oleju, będziemy mieli tłustą masę sensoryczną zamiast śniegu. Oprócz doznań dotykowych, masa dostarcza również wrażeń słuchowych, ponieważ bardzo przyjemnie skrzypi podczas lepienia, niczym prawdziwy śnieg. Masa wytrzymuje nawet parę tygodni w otwartym pojemniku. Zachęcam do zabawy

Język angielski- Bugs



tutaj poćwiczycie wymowę

------>SŁUCHAJ I POWTARZAJ

----->ZABAWY PO ANGIELSKU Z OWADAMI

------>WHAT'S THIS

i na koniec zapraszamy to nauki znanej piosenki

------->ITSY BITSY SPIDER

na pewno znacie tą zabawę po polsku
wspinał się pajączek po rynnie
spadł wielki deszcz i zmył pajączka
zaświeciło słonko wysuszyło pajączka, rynnę
i...
wspinał się pajączek...

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia z dogoterapii 8.06.2020 r. – Paulina Buszko

  1.  Pokoloruj kolorowankę:

 

 2.  Znajdź różnicę między dwoma obrazkami :

3.  Policz ile kości znalazła każda para psów .

4. Dopasuj brakujące części puzzli do obrazka.    Co powstało po ułożeniu puzzli? Czy potrafisz nazwać rasę tego psa?

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne Monika Bajuk propozycje zabaw 8.06

1. Pokoloruj według wzoru

2. "Rybka" - wypełnij rybkę plasteliną. Staraj się przyklejać cienkie warstwy plasteliny i rozciągać paluszkami.

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 08.06 Barbara Sawicka

 

1.,,Kolorowe patyczki'' - ułóż patyczki wg. wzoru. Jeżeli nie masz patyczków możesz wyciąć paski z kolorowych kartek.

Wzory do układania patyczków Ania Jóźwina Pomoce dydaktyczne

2.,,Koty''- znajdź 10 różnic

Znajdź różnice - Mały Przewodnik Katolicki

3.,,Budujemy zdania''-  rodzic buduje zdanie, np. Dzisiaj idziemy do cyrku. Dziecko wyodrębnia i wylicza ilość wyrazów w zdaniu (dzisiaj, idziemy, do, cyrku = 4). Następnie dziecko samodzielnie buduje zdania i wyodrębnia wyrazy podając ich liczbę. Budujemy coraz dłuższe zdania, przy przeliczaniu wyrazów możemy wspomóc się klockami, patyczkami (1 wyraz = 1 patyczek/klocek, itp.)

Hello!

Dzisiaj poznamy nazwy zabawek w języku angielskim. Popatrzcie na obrazki i podajcie ich nazwy w języku polskim. Następnie poproście rodziców lub rodzeństwo o przeczytanie ich w języku angielskim.













[caption id="attachment_19808" align="aligncenter" width="225"] letter K[/caption]





Poniżej zamieszczam piosenki, przy których możecie się pobawić.

1. DZIECI MŁODSZE:

https://www.youtube.com/watch?v=BoJBeGUHGv8

https://www.youtube.com/watch?v=ywErdMcNt5s

2. DZIECI STARSZE

https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI&t=168s

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E&t=2s

Teraz zapraszam Was do zabawy.

1. DZIECI MŁODSZE:

Wydrukujcie,wytnijcie i sklejcie kostkę (poproście o pomoc rodziców lub rodzeństwo). Teraz możecie się bawić.

REGUŁY: rzuć kostką i podaj nazwę wyrzuconego obrazka. Spróbuj to zrobić po angielsku (możesz poprosić rodzeństwo lub rodziców o pomoc)



2. DZIECI STARSZE:

Wydrukujcie planszę do gry. Przyszykujcie pionki i kostkę do gry. Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo.

REGUŁY:
- rzuć kostką i przesuń pionek o tyle pól, ile oczek wskazuje kostka
- podaj nazwę obrazka, na którym stoisz (w języku angielskim)
- wygrywa ten z graczy, który stanie na polu obok napisu FINISH



I ostatnie zadanie na dziś.Popatrz na obrazek i pokoloruj swoje ulubione zabawki. Podaj ich nazwę w języku angielskim.

1. DZIECI MŁODSZE:



2. DZIECI STARSZE:

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla dzieci Monika Bajuk 1.06

1. "Robimy bańki" Jeśli nie macie baniek mydlanych to poproście rodziców o przygotowanie mikstury z płynu do mycia naczyń i wody. Postarajcie się nadmuchać dużą bańkę. Nie zrażajcie się jak za pierwszym razem nie wyjdzie. Ćwiczenie czyni mistrza. Dacie radę!
2. "Klamerkowe zabawy" Do tej zabawy potrzebujecie klamerki do bielizny i coś co będziecie przenosić z jednej miseczki do drugiej np. pompony, zakrętki od butelek. Przedmioty te możecie posegregować na kolory, policzyć i ułożyć aby było tyle samo. Spróbujcie też przypinać klamerki do wieszaka na ubrania. Nie jest to łatwe zadanie ale warto spróbować. Zachęcam

3. "Jabłko"- wypełnijcie puste pola kulkami z plasteliny

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 01.06 Barbara Sawicka

1.,,Dzień Dziecka''- pokolorujcie. Postarajcie się nie wychodzić za linię.

Kolorowanki do wydruku Dzień Dziecka malowanka laurka

2.,,Znajdź różnice''

Zabawa do druku -

3.,,Zaprowadź dzieci do chatki''

Karty pracy - Jaś i Małgosia      

Koło plastyczne z elementami sensoplastyki- propozycje zabaw 1.06

"Balonowe stempelki" Zachęcam Was do zabawy balonami. Potrzebne będą balony, farby i kartka papieru. Najlepsze będą małe balony, które napełniamy wodą, tak żeby mieściły się w dłoni. Różne kolory farb nalewamy na paletkę lub na tekturę żeby było wygodnie z nich korzystać. Spróbujcie coś stworzyć robiąc stempelki balonem. Sprawdźcie jak mieszają się kolory. Jak maluje się takimi stempelkami?

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia z dogoterapii –Paulina Buszko

  1. Spójrzcie na obrazki . Gdzie siedzi piesek ? Przypomnijmy przyimki ( za krzesłem, obok krzesła, na krześle itd. )

2.  Pomóż pieska znaleźć drogę do domu

 3.Pokoloruj obrazek zgodnie z kolorami kropek. Co  znajduje się na obrazku?

4.Narysuj swojego wymarzonego pieska. Jak go nazwiesz?

Wirtualny spacer po ZOO – Koło przyrodnicze

Wirtualny spacer - ZOO Warszawa. Zapraszamy na wirtualny spacer po Warszawskim Ogrodzie

https://www.youtube.com/watch?v=xD2na4OXzps

     

Czeka na Was ekscytująca wycieczka gdzie zobaczycie: papugi, małpki, hipopotamy i .... Narysujcie potem co się wam podobało najbardziej, jakie zwierzątko skradło wasze serce?

Angielski- różności :)

spróbujmy trochę pobawić się językiem angielskim :)



oto propozycja ze strony HeadFullOfIdeas
popatrzcie na obrazki przedstawiające rodzinkę małpek i kotów....wskażcie które z nich przedstawiają:
mummy
daddy
brother
sister
baby


oczywiście na pewno pamiętacie jak mówimy kocham Cię?
I LoVE YOU

zapewne dobrze znacie już nazwy kolorów i zwierząt- możecie więc połączyć te dwie nazwy, przedstawiamy Wam bardzo fajną i prostą bajeczkę
poproście Rodziców aby spróbowali Wam ją przeczytać- po kazdej przeczytanej stronie zgadnijcie jakiego koloru i jakie zwierzę się pojawi:)
przypominamy, że looking at me- znaczy patrzy na mnie






















teraz zapraszamy Was do zabawy IN THE JUNGLE ("Finger rhymes" K.Niemiec)

w zabawie paluszkowej możemy wykorzystać nazwy dowolnych znanych zwierząt np. monkey, lion, tiger, snake itd.

in the jungle- 1-2-3 (dziecko odlicza po angielsku na palcach)
there is a monkey looking at me (robimy z rąk okulary udając jak małpka patrzy)
jumping up (unosimy ręce udając podskakiwanie)
jumping down (opuszczamy ręce wskazując podłogę)
jumping, jumping all around (rysujemy w powietrzu kółeczka)

tak samo mówimy dalej zmieniamy tylko nazwy zwierząt :)

teraz powtórzmy liczenie po angielsku HOW MANY FINGERS- czyli ile palców :) policzmy :)


a oto piosenka z potworkiem :)
-------->HOW MANY FINGERS

aby poćwiczyć części ciała możecie narysować różne śmieszne stworki według instrukcji np.:
5 eyes and 4 legs (czyli 5 oczu i 4 nogi)
4 eyes and 3 arms (czyli 4 oczu i 3 ręce)
2 nose and 2 mouth (czyli 2 nosy i 2 buzie)

Rodzice mogą Wam wymyślać takie instrukcje lub sami narysujcie a potem nazwijcie ile jakich części ciała ma Wasz stworek, możecie także go pokolorować i nazwać wtedy także i kolor stworka :)
możecie wykorzystać taki szablon lub narysować swój :)


pamiętajcie, że najlepiej jest ciągle utrwalać poznane słowa z języka angielskiego, nazywać przedmioty które znacie.

KÓŁKO BADAWCZE 26.05.2020r. Bożena Wojtach

PAMIĘTAMY O DNIU MAMY I ŻYCZYMY IM DUŻO MIŁOŚCI OD DZIECI!  Zróbcie  dla swoich Kochanych Mam kwitnącą łąkę. Potrzebne będą :

  • kartka z bloku rysunkowego
  • kredki
  • nożyczki
  • talerz
  • woda
Narysujcie kwiatki z okrągłym środkiem. Dorysujcie płatki. Pokolorujcie najpiękniej jak umiecie ,bo będą prezentem dla Waszych Kochanych Mam .Następnie wytnijcie je. Pozakładajcie płatki do środka .Nalejcie do talerza  wody .Ułóżcie ostrożnie na wodzie Wasze kwiatki . Po chwili łąka rozkwitnie .To dla Mam. Ucałujcie je gorąco ,przytulcie i powiedzcie , że  mocno ,mocno JE  KOCHACIE! Oto filmik( jak zawsze )do pomocy. https://www.youtube.com/watch?v=Cp36HGxH8jc PA! PA!

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 25.05. Barbara Sawicka

1.,,Kwiaty dla mamy''- wytnijcie krótkie paseczki z kolorowych kartek, następnie zróbcie z nich kółeczka. Przyklejcie na kartkę tworząc coś na kształt kwiatostanów. Z zielonej kartki wytnijcie listki i łodygi.

2. Odpowiedz na pytania: Lubię, gdy mama...,Kocham mamę za..., Moja mama ma..., Uwielbiam z mamą...

Najlepsze obrazy na tablicy dzień mamy i taty (34) | Dzień matki ...

3. Pokoloruj według opisu

Użyj STRZAŁEK na KLAWIATURZE do przełączania zdjeć

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 25.05. Monika Bajuk

1. Znajdź parę i drugą połowę motylka

2. "Makaronowe inspiracje"- nawlekanie makaronu. Możecie zrobić korale lub branzoletkę dla mamy. Potrzebny będzie makaron -rurki i nitka lub drucik oraz trochę cierpliwości. Zapraszam do zabawy

3. Z makaronowych rurek można tez zrobić rybki, które łapie się przy pomocy wędki ze słomki do napojów. Spróbujcie świetna zabawa. Ciekawe komu uda się złapać więcej rybek? Zaproście rodziców lub rodzeństwo do wspólnej zabawy.

Język angielski- dzieci młodsze

Hello everyone!

Popatrzcie na obrazki i podajcie nazwy w języku polskim.


DADDY= TATUŚ



MOMMY= MAMUSIA



BROTHER= BRAT



   SISTER= SIOSTRA



  BABY= DZIECKO

Teraz zapraszam Was do zabawy przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=1RMvYzY8gC8

Teraz przyjrzyjcie się obrazkowi i spróbujcie nazwać wszystkie palce:



Zapraszam Was teraz do stworzenia swoich pacynek na paluszki. Pokolorujcie poniższy obrazek i poproście rodziców, aby wycięli kolejne postacie. Teraz wystarczy skleić paski tak, aby pasowały na palce dziecka. Można też narysować postacie na palcach dziecka.



Włączcie jeszcze raz piosenkę i pokazujcie postacie na swoich palcach, tak jak na piosence. A może spróbujecie zaśpiewać?

Na zakończenie zapraszam Was do zabawy przy piosence:

https://supersimple.com/song/where-is-baby/  

Język angielski- dzieci starsze

Hello everyone!

Dzisiaj porozmawiamy sobie o rodzinie. Przyjrzyjcie się obrazkom i nazwijcie je w języku polskim, a potem jeśli potraficie to po angielsku.



MOTHER znaczy mama
MOMMY znaczy mamusia



FATHER znaczy tato
DADDY znaczy tatuś



SISTER znaczy siostra



BROTHER znaczy brat



GRANDMOTHER znaczy babcia
GRADNMA  też znaczy babcia



GRANDFATHER znaczy dziadek
GRANDPA znaczy tata

Teraz włączcie nagranie, aby dowiedzieć się, jak się wymawia te wszystkie słowa:

  https://www.youtube.com/watch?v=Kjl5sPWcD-o

Teraz zapraszam Was do zabawy, która nazywa się ZONK. Potrzebne będą obrazki, które były na początku (mogą być zmniejszone) oraz jeszcze takie (wydrukowane najlepiej na grubszym papierze, żeby obrazki nie prześwitywały):



Na podłodze rozłóżcie pomieszane wszystkie te obrazki, ale zadrukowaną częścią do dołu. Teraz zaproście do zabawy rodzeństwo lub rodziców. Zonków powinno być tyle, ile graczy. Zabawa polega na tym, że na zmianę każdy z graczy odkrywa obrazek i podaje nazwę w języku angielskim. Gdy poda poprawną odpowiedź odkłada kartę obok siebie. Uczestnicy zabawy losują obrazki na zmianę. Zawodnik, który odkryje ZONKA odpada z gry.

Teraz w poniższej ramce narysujcie członków swojej rodziny, a potem nazwijcie wszystkie postacie po angielsku.



Na zakończenie zapraszam do znanych Wam już zabaw:

https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is

i

https://www.youtube.com/watch?v=RGDWUHqrzAs

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne- 18.05 Barbara Sawicka

1.,,Rwę po linii’’- dziecko rwie, używając obu dłoni, papier wzdłuż linii narysowanych na kartce.(mogą to być kształty figur geometrycznych). Przy rwaniu może mówić wierszyk

Rwę po linii, nie marudzę.

Rwę wzdłuż linii i się trudzę.

Rwę ostrożnie, nie marudzę.

Efekt widzę choć się trudzę

2.,,Labirynt'' - zaprowadź Tygryska do Prosiaczka

Świąteczny labirynt na Wielkanoc, kolorowanki i łamigłówki do ...

3.,,Literki''- pomaluj

Pszczółki -

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne- 18.05 Monika Bajuk

1. "Słonko" Do zabawy potrzebujemy klamerki i kawałek sztywnego kartonu. Na kartonie trzeba narysować koło i je wyciąć. Gotowe koło malujemy na żółto. Narysujcie jeszcze oczy i buzię. Słoneczko potrzebuje jeszcze promieni. Użyjcie do tego klamerek do bielizny. Postarajcie się dokładnie przyczepiać klamerki.

2.Rytmy- powtórz rytm

3. Krecik- pokoloruj

Koło plastyczne z elementami sensoplastyki- propozycje zabaw

Glut lniany - mielone siemię lniane - wrzątek - ewent. barwniki spożywcze
Siemię należy zalać wrzątkiem i wymieszać. Można dodać barwnik. Im mniej wrzątku tym bardziej gęsty będzie glut. W przypadku bardzo małej ilości wrzątku powstanie masa podobna do ciastoliny. Można użyć także nasiona siemienia. Przygotowanie jest takie same, wystarczy zalać wrzątkiem.

Miłej zabawy.

„Cud narodzin motyla”- koło przyrodnicze

Na początek zagadka:

 

Lekko unoszą się nad łąką,

gdy tylko zaświeci słonko,

mają skrzydła kolorowe

i małe czułki na głowie. (MOTYLE)

 

By osiągnąć postać owada doskonałego, muszą przejść długą drogę, później już czeka je tylko szczęśliwe, acz krótkie życie... Niektóre gatunki żyją zaledwie kilka (3-5) dni, inne zimują nawet 2 razy.

Obejrzyjcie film o tym niezwykłym wydarzeniu w przyrodzie

 

,,Cud narodzin motyla" -film edukacyjny (czas 2:37)

https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA

 

Spróbujcie wykonać kolejne etapy w rozwoju motyla używając dostępnych w domu materiałów: makaronu, korowego papieru, plasteliny, drucików kreatywnych...

Poniżej przykładowe prace. Powodzenia

 

Pomoc Psychologiczno- Pedagogiczna

1. Ćwiczenia oddechowe.
Potrzebna będzie kulka z papieru i szklanka. Kulkę należy umieścić w szklane i nachylając się nad nią dmuchać z różnym natężeniem tak, aby zaczęła się poruszać.

2. Gimnastyka buzi i języka.
Policz zęby:

"Czyszczenie ząbków"- poruszaj językiem po wewnętrznej stronie zębów.

Przejedź językiem po dolnych zębach.

"Malujemy sufit"- przesuwaj językiem po podniebieniu od zębów do gardła i spowrotem.

"Konik"- kląskanie.

"Całuski"

"Balonik"- nabierz dużo powietrza, trzymaj je przez chwilę w policzkach a następnie powoli wypuszczaj.

#logohelp

3. Posłuchaj wierszyka i naśladuj odgłosy:
„Odgłosy”
Jedzie pociąg - fu, fu, fu
Trąbi trąbka - tu, tu, tu
A bębenek - bum, bum, bum
Na to żabki - kum, kum, kum
Konik człapie - człap, człap, człap
Woda z kranu - kap, kap, kap
Mucha bzyczy - bzy, bzy, bzy
A wąż syczy - ssssss
Piesek szczeka hau, hau, hau
Kotek miauczy miau, miau, miau
Bocian woła kle, kle, kle
Baran beczy be, be, be
A owieczki - me, me, me
Wszystkim jeść się chce
Gąska gęga gę, gę, gę
Już odpocząć chce.
 

Język angielski – house

dom- house


DZIECI MŁODSZE:


WHERE IS CHEEKY? Gdzie jest Cheeky?
In the... (w.....)


DZIECI STARSZE:


WHERE IS CHEEKY? Gdzie jest Cheeky?
WHERE IS THE DOG? Gdzie jest pies?
In the....(kitchen, bedroom, bathroom, living room?)


zobaczcie gdzie wybierają się Cheeky, Rory, Tom i Ellie?


Z jakiego pomieszczenia są te przedmioty? Odpowiadamy oczywiście po angielsku:)


a oto zabawa w kodowanie po angielsku- pamiętacie 6 latki? przyda się Wam tylko jakiś guzik albo figurka :)
najpierw obmyślamy gdzie chcemy iść? Kitchen? Living room, bedroom or bathroom? Maybe garden?
zaczynamy w lewym dolnym rogu na kropce.
i jak podczas normalnego kodowania możecie używac słów: lewo, prawo, dół, góra,
albo po angielsku:
left- lewo
right- prawo
up- góra
down- dół

Good luck


na koniec piosenka- kto się gdzie schował?
-------->Where are you?

Koło badawcze -Propozycje zabaw dla dzieci-13.05.2020 rok- Paulina Buszko

Deszczowa chmurka

Na dużej kartce przyklejonej w pionie do okna przyklejamy w górnej części różne kawałki bibuły w odcieniach niebieskiego. Gdy powstanie chmura oklejamy ją watą. Teraz można zacząć wytwarzanie deszczu. Za pomocą spryskiwacza z wodą dziecko namacza chmurę obserwując już po chwili spływające smugi deszczu. Niebieska bibuła barwi wodę i sprawia, że z chmury spływają piękne strugi deszczu. Przebijające przez szybę światło dodatkowo wzmacnia efekty wizualne.

[caption id="attachment_18910" align="alignnone" width="300"] OLYMPUS DIGITAL CAMERA[/caption]

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Barbara Sawicka

 1. ,,Kolorowy maj'' -  zobaczcie jaki jest krajobraz  za oknem,  zwróćcie  uwagę na słońce – żółte, trawę – zielona, chmury – niebieskie i kwiaty – czerwone. Przygotujcie duży arkusz papieru i farby. Posłuchajcie wierszyka recytowanego przez waszego rodzica:

„Niebieskie chmurki płyną po niebie, żółte słoneczko świeci,

zielona trawa rośnie wysoko, czerwony kwiatek śmieje się do dzieci”

A teraz namalujcie te rzeczy, które były w wierszyku.

2.,,Figury'' - policz figury i zapisz ich liczbę

figury geometryczne - policz i zapisz - ztorbynauczycielki

3.,,Motylki''- jeżeli możesz to wydrukuj i poprowadź mazakiem bez odrywania ręki.

Notizbücher für die Kleinen. - Hallo Spanisch, #die #für #Hallo #kleinen #Notizbücher #Spanisch

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 11.05. Monika Bajuk

1."Leci motylek"- poprowadź palcem jak leci motyl, następnie spróbuj to namalować.

2. Ukryte owoce- pokoloruj obrazek według wskazówek

3."Figury geometryczne" ułóż kształt figur przy pomocy ziaren fasoli. Nazwij figury




Koło taneczne

Witajcie "Iskierki"!

Mam nadzieję, że ćwiczycie czasem tańce, które poznaliśmy do tej pory. Wiem, że pewnie niektóre z Was już tyle razy tańczyły nasze układy aż im się znudziły, dlatego zapraszam do zabawy i nauki kolejnych tańców. Na początek może zabawa przy piosence "Gummi Miś".

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

Teraz trochę zabawy przy czymś znanym, czyli przy kaczuszkach. Zaproście rodziców do zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

A na koniec może jeszcze "Czekoladowy taniec"

https://www.youtube.com/watch?v=mkembEnZDls

Język angielski- dzieci młodsze

Emotions

Hello everyone!

Dzisiaj przypomnimy sobie słowa związane z emocjami:



Ciekawa jestem czy pamiętacie jeszcze tą piosenkę?

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Teraz spróbujcie nazwać emocje widoczne na obrazkach a potem je pokolorujcie.

Język angielski- dzieci starsze

Emotions

Hello everyone!!

Dziś przypomnimy sobie słownictwo związane z emocjami. Ciekawa jestem czy jeszcze pamiętacie:















So how are You today?



Klikając w ten link możecie poćwiczyć wymowę, a przy okazji pobawić się w zabawę "What's in the box?"

https://youtu.be/gCCKGwIADWs

A teraz zapraszam do zabawy przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=eMOnyPxE_w8

A na zakończenie ostatnia zabawa. Dopasuj i nazwij.

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Barbara Sawicka – 04.05

1.,,Motyl''- jeżeli możecie to wydrukujcie, następnie rysujcie po śladzie i pokolorujcie motyla. Edukacja domowa-grupy starsze. 2.,,Zawody'' - wyszukajcie wyrazy określające czynności np.: fryzjerka - myje włosy, obcina, suszy, modeluje...; strażak - ......, sklepowa - ......., piekarz- ......, lekarz- ......., krawcowa-....... A teraz spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę.  Co to jest... 3.,,Zabawy z balonem''- odbijajcie balon w pozycji siedzącej, leżącej, stojącej rękoma, nogami....            

Koło plastyczne z elementami sensoplastyki- propozycje zabaw

Kukurydziana masa solna. Składniki: sól, mąka kukurydziana, woda. Sposób wykonania: Do miski wsypujemy tę samą ilość (wagę) mąki kukurydzianej co soli. Powoli dolewamy wody, aż do uzyskania konsystencji plasteliny. Uzyskamy wówczas żółtą, bardzo gładką masę. Aby zmienić kolor można dodać barwnik spożywczy- może zostało coś po farbowaniu jajek. Miłej zabawy. Jak podoba Wam się tam masa?

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Monika Bajuk

1. "Robimy kulki"- gniecenie gazety. Potrzebujecie stare, zużyte kartki lub gazetki reklamowe. Starajcie się zgnieść kartkę jedną ręką, żeby uformować kulkę pomóżcie sobie drugą ręką. Gotowe kulki możecie rzucać do jakiegoś celu, np. pudełka, miski. Kto trafi?
2."Tulipan"- wypełnianie kulkami z plasteliny
3. "Znajdź różnice na obrazkach"

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

  Nie musisz drukować ani wycinać, wystarczy, że dziecko spojrzy na powiększony obrazek na ekranie i odpowie na postawione pytanie.                                

KÓŁKO PRZYRODNICZE- DBAJMY O PRZYRODĘ

1,,Jedziemy do lasu"- prezentacja multimedialna

  https://www.youtube.com/watch?v=e2cLeiWBwoc  

Rozmowa:

Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?

Kto przyjechał pewnego dnia do lasu?

Jak zachowywali się turyści?

Co pozostawili po sobie?

Co wymyśliły zwierzęta?

 

2 ,,Śmiecie do roboty" -turniej

   

*Zabawa Prawda/Fałsz – dziecko po usłyszeniu zdania pokazuje tabliczkę z napisem PRAWDA albo FAŁSZ. Przykładowe zdania: Śmieci wyrzucamy do lasu. Spacerujemy po trawnikach. Sowy mieszkają w lesie itp. *,,Do celu"- rzucanie do kosza, miski papierowymi kulami

   *,, Zbieranie śmieci na czas "– dziecko i rodzeństwo otrzymuje worek na śmieci i zbiera papierowe kule. Zbieranie kul tak długo trwa ile gra muzyka. Wygrywa ten, która nazbiera najwięcej.

   *Strój z makulatury – dzieci otrzymują: gazety, papier toaletowy, szary, klej, taśmę klejącą, sznurek oraz nożyczki. Zadanie trwa 30 minut. Dzieci z rodzeństwem i z rodzicami wykonują ekologiczny strój .

   

    3 „Moja planeta” -wspólnie słuchają piosenkę z repertuaru Majki Jeżowskiej

  https://www.youtube.com/watch?v=THeeVfwU6K4

Język angielski- WILD ANIMALS


DZIECI MŁODSZE:

a tutaj macie fajną piosenkę i zabawę (pojawiają się tam nazwy których nie było na angielskim ale bardzo fajnie się przy niej rusza :)
---------------->Let's go to the ZOO

DZIECI STARSZE:


a dla starszaków oczywiście Hit :) liczymy małpki :)
------------>5 little monkeys

*************
na koniec spróbujcie wskazać i nazwać zwierzęta zgodnie z ich wielkością
small- mały
big- duży
np. small snake, big lion,


KOŁO BADAWCZE

Propozycje zabaw  dla dzieci - 27.04.2020r. Bożena Wojtach Witam Was zaczynamy już czas! Święta ,Święta i po Świętach .Myślę, że zajączek Was odwiedził . Przygotowałam Wam zabawę z jajkiem. Tylko ostrożnie  się z nim  obchodźcie. „Gumowe jajo”- Do naczynia wlewamy ocet. Umieszczamy w nim surowe jajko i rozpoczynamy  obserwację .Przykryjcie talerzykiem ,aby nie pachniało za intensywnie w domu. Niemal od razu na powierzchni jajka pojawiają się niewielkie bąbelki. W około 90% szkielet jaja zbudowany jest z węglanu wapnia .Gdy dochodzi do interakcji z octem ,powłoka jaja zaczyna się rozpadać  i uwalnia się przy tym dwutlenek węgla. Jajo już po 10 godzinach staje się elastyczne. Pozostaje jedynie wyraźna nienaruszona błona zewnętrzna .Jest dość delikatna ,dlatego z jajkiem wciąż należy się obchodzić  ostrożnie. Jajko zachowuje się jakby było z gumy. Co ciekawe ,gdy porównamy nasze jajko  z kolejnym świeżym ,okaże się ,że nasze na którym zostało przeprowadzone doświadczenie jest większe! Pamiętajmy , że jajko wyciągnięte z octu nie nadaje się do spożycia. Obejrzyjcie te doświadczenie na filmie. https://www.youtube.com/watch?v=rjeG_CQLLmg     Ocet ,który Wam pozostał po wyjęciu, jajka wykorzystajcie do kolejnego doświadczenia, które robiliśmy już w przedszkolu .Poproście ,aby ktoś z dorosłych przygotował razem z Tobą, miskę , szklankę wysoką i  łyżkę .Do tego jeszcze wodę oraz – sodę .Możecie dodać barwnik, ale jak nie macie ,efekt też będzie fajny .Wysyłam filmik dla przypomnienia. Pobawcie się razem z rodzicami. https://www.youtube.com/watch?v=e6YLL9QBdH8 Pomysły z jajkiem (które jest raczej zawsze w domu) są super bazą do zabawy. Obejrzyjcie, ,może któreś doświadczenie  zrobicie w inny dzień . Ciekawostka: Jajo ugotowane i jajo surowe zakręcone ,które kręci się szybciej? Odpowiedź-ugotowane .Dowiecie się o tym m. in. w tym filmiku. https://www.youtube.com/results?search_query=25+szalone+eksperymenty+z+jajkami UDANEJ ZABAWY! PA! PA!

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Barbara Sawicka – 27.04

1.,,Kodowanie''- pokoloruj kratki wg wzoru. Ciekawa jestem co powstało?

Kodowanie - karty pracy - ztorbynauczycielki

2. Ćwiczenia rozluźniające napięcie mięśniowe:

- naśladowanie gry na pianinie - pisania na komputerze - strząsanie wody z palców

- wytrzepywania piasku z rękawa - rozluźnianie i zaciskanie dłoni

3.,,Wiejskie podwórko'' - co widzisz na ilustracji ? Opowiedz

4.,,Karuzela''- poproś rodzica, aby zasłonił tobie oczy chustką i zrób kilka obrotów. A teraz ,,Wskaż drzwi'', ,,Pokarz lustro'' ..... Za wskazanie prawidłowego kierunku dostajesz punkt.

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne Monika Bajuk

1. Jakiej figury geometrycznej brakuje? Dołóż brakującą.

2. Trochę ruchu: "Baby shark" Obejrzyj piosenkę i spróbuj naśladować to jak bawią się dzieci https://youtu.be/K2fkCcjzBrQ
3. "Sypka tablica"- rysowanie na mące lub kaszy mannej. Potrzebujecie tackę i trochę mąki. Wysypujecie na tackę mąkę i wasza tablica jest gotowa. Zachęcam do rysowania różnych kształtów, obrazków.

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia z dogoterapii –Paulina Buszko- 27.04

1. Dopasuj cienie w pary

2. Połącz  w kropki pieska

3. ,,Labirynt''- Pomóż dla pieska odnaleźć drogę do domu

4.  Pomaluj cyferki odpowiednim kolorem.  Co widzisz na obrazku?:)

15 - pies - cyfra pomaga dobrać kolor

Możecie dać znać jak Wam poszło  na mail grupy Promyczki (promyczki2020@wp.pl)  :)

POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA

Witam!

Poniżej prezentuję zadania do pracy z zakresu pomocy psychologiczno- pedagogicznej.

1. Ćwiczenia oddechowe: "Wyścig gąsienic".
Potrzebne będą: dwa paski papieru, mazak, nożyczki i słomka.

Poniżej prezentuję sposób ich wykonania:














Teraz wystarczy obie umieścić na śliskim podłożu i dmuchać.

2. Gimnastyka buzi i języka. "Wesołe minki"- można te ćwiczenia wykonywać przy lusterku.



3. Zapraszam do przeczytania wspólnie z dzieckiem krótkiego opowiadania:



Język angielski

ON THE FARM.

Grupy IV, V i VI

Hello everyone!

Na początek przyjrzyjcie się obrazkom i zastanówcie się, które z nazw tych zwierząt potraficie powiedzieć już w języku angielskim:





















Pod tym linkiem poznacie lub utrwalicie wymowę nazw zwierząt mieszkających na farmie:

https://www.youtube.com/watch?v=8sj1Q6TcdAI

Teraz zapraszam Was do zabawy. Ciekawe, czy potraficie odgadnąć te zwierzęta po ich cieniach?

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E

Jak Wam poszło? A czy pamiętacie zabawę "Who took the cookie(sweets)?" Spróbujcie się pobawić ze zwierzątkami:

https://supersimple.com/song/who-took-the-cookie-farm-animals-version/

To teraz zapraszam do piosenki:

https://supersimple.com/song/old-macdonald/

A na zakończenie kolorowanka, ale nie taka zwykła. Poproście Rodziców lub starsze Rodzeństwo, aby wymieniało nazwy zwierząt z obrazka. Waszym zadaniem jest je wskazać lub pokolorować (jeśli macie drukarkę). Na koniec możecie wyciąć zwierzątka i przykleić je tak, aby powstał obrazek.

Język angielski

ON THE FARM.

Grupy I, II, III

Hello everyone!
Na początek przyjrzyjcie się obrazkom. Czy znacie te zwierzęta?











Słowa "HEN" można zamiwnnie używać ze słowem "CHICKEN".

A czy wiecie, jakie odgłosy wydają? Spróbujcie je naśladować. A teraz posłuchajcie wymowy i spróbujcie powtarzać.

https://www.youtube.com/watch?v=AmAPmLtzqsg

To teraz proponuję taką zabawę. Niech Rodzic lub starsze Rodzeństwo Wam pomoże. Przyjrzyjcie się obrazkowi i wskażcie lub pokolorujcie na nim zwierzęta wymieniane przez Rodzica lub Rodzeństwo (w jeśli macie drukarkę to wydrukujcie, a jak nie to dziecko może wskazywać na monitorze- chodzi o utrwalenie słownictwa).



A na zakończenie zabawa z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=MaHWFODvtfU

KOŁO TANECZNE

Witajcie drogie Dziewczynki z koła tanecznego Iskierki!

Pewnie już trochę tęsknicie za naszymi zajęciami. W związku z tym, że przerwa w naszych spotkaniach się przedłuża postanowiłam podrzucić Wam muzykę i układy, podobne do tych, których się uczyłyśmy. Mam nadzieję, że pamiętacie jeszcze co nieco ;).

Dajcie znać, jak Wam idą ćwiczenia w domu najlepiej na mail grupy Promyczki (promyczki2020@wp.pl)!

Zacznijmy od Waszej ulubionej rozgrzewki:
https://www.youtube.com/watch?v=W1FoAa_0iN0

"Walc kwiatów"- niestety sama muzyka:

https://www.youtube.com/watch?v=cgRXar2UxVM

I na koniec "Acapella"- układ, którym się inspirowałam kiedy układałam ten nasz więc same zobaczycie, że jest bardzo zbliżony. Jeśli pamiętacie kroki, których uczyłyśmy się w przedszkolu to tak właśnie tańczcie, a jeśli nie to ten układ musi nam wystarczyć ;)

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DfMeLM8b2Vcg%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR1Rn3vLxpR3yK06SZqUqksw9Z3VshcmOa2-DG7kOs7_AYUM8sAlRpDdl5k&h=AT2uK7BG0YFDSviooOS_AIHjHiot9KThxuPM2fPCO-XYP87kV3PyRLBlIy_xQIP82xGy5D10csgpCphoUR7lgHdmNfxAM1Fk7hbhwE6wOXdvBdNnVJhzinWjtmSLAbNpr1GlFPP96vTN47Y

Udanej zabawy i mam nadzieję, że do zobaczenia wkrótce!!!

22 kwiecień Dzień Ziemi – koło plastyczne

Mam propozycję zrobienia ,,Planety Ziemi w 3D''- potrzebne będą:  szablon Ziemi,  kartka techniczna A4, patyczek, farby w kolorze zielonym i niebieskim, masa Masa na rosnące farby: szklanka soli, szklanka mąki, szklanka wody. Mieszamy patyczkiem. Do gotowej masy dodajemy farby. Nakładamy na szablon Ziemi. A teraz poproście rodziców, aby włożyli rysunek  do mikrofalówki na 30 sek. o mocy 800 w. Drobne ziemskie strony kolorowania Szybko sfałszowane zdjęcia do ...

Koło plastyczne z elementami sensoplastyki- propozycje zabaw

Witajcie!, pewnie chcielibyście coś polepić. Mam dla Was propozycję na zabawę piaskiem w domu. Zapraszam.
Piasek zawsze mokry 6 szklanek mąki pszennej, 1 szklanka oleju. W misce dokładnie łączymy składniki. Powstaje sypka wilgotna substancja, przypominająca drobny piasek, z której można robić babki.

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno – kompensacyjne 20.04. Monika Bajuk

1." W zagrodzie Małgosi"-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej
Rodzic czyta dzieciom tekst wiersza, a zadaniem dzieci jest naśladowanie odgłosów poszczególnych zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi każde zwierzątko o jedzenie prosi. Piesek szczeka: Hau, hau, hau. Kotek miauczy: Miau, miau, miau. Kura gdacze: Kod, ko, dak. Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa. Gąska gęga: Gę, gę, gę. Ona też chce najeść się. Owca beczy: Be, be, be. Koza meczy: me, me, me. Indor gulgocze: Gul, gul, gul. Krowa ryczy: Mu, mu, mu. Konik parska: Prr, prr, prr. A pies warczy: Wrr, wrr, wrr. I tak gra orkiestra ta gra, aż Małgosia jeść im da.
2."Tort"- Zadaniem dziecka jest połączenie kropek. Dziecko zdmuchuje „na niby” świeczkę urodzinową – wdech wykonuje, wciągając powietrze przez nos, wydech przez usta.
3."Karmimy kurki"- ćwiczenia oddechowe. Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.
4. "Kto trafi"- zabawa z celowaniem. Do zabawy potrzebujecie miski lub pudełka, do którego będziemy celować i rzucać. Najlepiej rzucać czymś co nie narobi szkód w domu, np. plastikową piłeczką, pluszakiem . Zadaniem dziecka jest trafić piłeczką do miski, z niewielkiej odległości. Odległość można zwiększać w miarę potrzeb. Kto trafi?

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Barbara Sawicka

   1.,,Entliczek - pentliczek'' - posłuchaj uważnie wierszyka.   Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek A na tym stoliczku pleciony koszyczek, W koszyczku jabłuszko, w jabłuszku robaczek, A na tym robaczku zielony kubraczek. Powiada robaczek: I dziadek, i babka, I ojciec, i matka jadali wciąż jabłka, A ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta! Mam chęć na befsztyczek! I poszedł do miasta. Szedł tydzień, a jednak nie zmienił zamiaru, Gdy znalazł się w mieście, poleciał do baru. Są w barach - wiadomo - zwyczaje utarte: Podchodzi doń kelner, podaje mu kartę, A w karcie - okropność! - przyznacie to sami: Jest zupa jabłkowa i knedle z jabłkami, Duszone są jabłka, pieczone są jabłka I z jabłek szarlotka, i kompot, i babka! No, widzisz, robaczku! I gdzie twój befsztyczek? Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek.   A teraz odpowiedz„Entliczek – pentliczek czerwony...  dziecko odpowiada „stoliczek” itd.      2.,,Gąsienica''- uzupełnij powtarzające się rytmy BLOG EDUKACYJNY DLA DZIECI: BARDZO GŁODNA GĄSIENICA - KARTY PRACY ...   3.,,Motyl i wahadło''- zabawy ruchowe - ruchy naprzemienne - dotykamy prawym kolanem do lewego łokcia i na odwrót - Motyl na suficie głowa podniesiona do góry,kreślimy nosem na suficie ósemki (w lewo od góry) - Wahadło dotykamy podbródkiem do klatki piersiowej i poruszamy głową powoli od jednego ramienia do drugiego.

POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA


Zachęcamy dzisiaj dzieci do zarysowania planszy według podanego wzoru . Przypominamy,  że jeżeli ktoś nie może wydrukować obrazków, wystarczy narysować siatkę i udostępnić dziecku obrazki na monitorze komputera.
   
               

„Woreczkowy ogród”- koło przyrodnicze

Proponujemy inny rodzaj działalności przyrodniczej ze względu na konieczność przebywania w domu. Potrzebne będą: woreczki foliowe z zamykaniem, wata, nasiona fasoli, grochu ...do wyboru. Do torebki wkładamy kolejno: watę, potem wlewamy nieco wody i wrzucamy po kilka ziarenek nasion. Przyczepiamy woreczki taśmą do szyby. Ziarenka mają wszystko co jest potrzebne do wzrostu: słońce, ciepło, wilgoć i .....Po jakimś czasie pojawią się roślinki. Obserwujcie ich wzrost i zapisujcie zmiany (pismo obrazkowe lub zdjęcia). Zachęcamy spróbujcie to zrobić z pomocą rodziców lub rodzeństwa. Warto...

   

Język Angielski- FARM ANIMALS

DZIECI MŁODSZE: bird................rabbit....................duck pamiętacie jak je chowaliśmy? Where are you? (gdzie jesteś?) Duck, duck, where are you? here I am! Quack, Quack, Quack! Rabbit, rabbit, where are you? here I am! Boing, boing, boing! Bird, bird, where are you? here I am! Tweet, tweet, tweet! a oto piosenka i obrazki :) -------> Where are you? [audio mp3="http://www.wesolaludwiczka.pl/wp-content/uploads/2020/04/19-Where-are-you.mp3"][/audio] Duck, duck, where are you? here I am! Quack, Quack, Quack! Rabbit, rabbit, where are you? here I am! Boing, boing, boing! Bird, bird, where are you? here I am! Tweet, tweet, tweet! DZIECI STARSZE: jakiego zwierzątka brakowało? pamiętacie historyjkę o księżycu w rzece? co się w niej wydarzyło? kto za kim szedł ? jeśli macie chęci możecie obejrzeć sobie i przypomnieć:) -------> The moon is in the river na koniec jeśli macie figurki zwierząt, możecie pobawić się w What's missing? a tutaj moje figurki :)tylko nie podglądajcie :) najpierw przyjrzyjcie się pierwszemu zdjęciu :) Great:)

JĘZYK ANGIELSKI

HAPPY EASTER!

Hello everyone!
Dzisiaj poznamy trochę słownictwa związanego z Wielkanocą.Na początek przyjrzyjcie się obrazkom i powiedzcie, co na nich widzicie (w języku polskim oczywiście).







Klikając w ten link dowiecie się, jak te słowa brzmią w języku angielskim. Powtarzajcie za lektorem wszystkie słowa:
https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo

A tu znajdziecie zabawę dla młodszych dzieci:
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FdI5bj8iMTz8%3Ffbclid%3DIwAR1OAN6T2mSbtxHylnQZeNyLFt7PymPhP2hCf_PQp9hJO3pTvUF_pvPdUgY&h=AT2sAzeem7tns5SbiNbfeG9_xkR1fi4XBpffisyWRXm4JNHVhtNNf3Rt0y-bRDjyFpIK1LSiOjYY1quy1CN-ytwoVk5GABZ2cPyfyu_rbPhZYgA1JYLNzALFueulnBhA-4mk

Jednym z angielskich wielkanocnych zwyczajów jest EASTER EGG HUNT. Zabawa ta polega na znajdywaniu ukrytych świątecznych jajeczek. Mogą być to tradycyjne pisanki lub też czekoladowe jajeczka wypełnione w środku słodyczami. Odbywa się w Wielką Niedzielę.


Możecie pobawić się w domu z rodzicami w tą zabawę. Będzie Wam do niej potrzebny koszyk i ... pisanki, jajeczka czekoladowe, jajeczka z Kinder Jajek (np. z zagadkami w środku), ulubione zabawki czy co tylko chcecie.
Teraz zapraszam Was do zabawy przy muzyce. Kliknijcie w link i róbcie to, co zajączek w piosence:

DZIECI MŁODSZE:
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2Fhb9tt7LiYrc%3Ffbclid%3DIwAR1-Z2r7vreqSqljB_ksp46BQ-2R3QCUEA79Zfg-wtv2va_I6AxlsT-ewMs&h=AT1RREhJARDVkdO2oy1gwyMZAJHP-L-3v2SpQycdlg3pbkaiBmUL2SJ1hM3YgrOurx4GRsu3l802nNB431KF0HZ6dS-Mg6h8PKgWLymoFgO5r_7fwl9bXJrM0B0rppKv2WXE

DZIECI MŁODSZE

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FgPaaDjhVKqk%3Ffbclid%3DIwAR1AZQxzVBvkbncMRpIDe8_aYIovvBQgzBFrZx-3NF6C9kbClUGma1kze5o&h=AT3f8l-nvA7tETZa3oTCCT6vPc5OGsLRBg9xwR71-r1bn1IjXpNSlUfXhdvwJENQrD2Pelpf3kkEImVVVpYIeTMufymw0_ukk5L4vrZGg9WvOntmkgB7DYRV32D4c1KYK7-s

A na zakończenie dla dzieci starszych proponuję jeszcze wykonanie karty pracy, w której dzieci utrwalą też kolory.





POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA

Drodzy Rodzice!
Poniżej przedstawiam propozycje do pracy z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno- pedagogiczną. Tym razem chciałabym oprzeć pracę na kartach. Nie wszystko musicie Państwo drukować. Większość z nich wystarczy wyświetlić dziecku na ekranie monitora. Zapraszam do wspólnej pracy!
1. DZIECI MŁODSZE

Proszę przypomnieć z dzieckiem nazwy figur geometrycznych oraz poprosić, aby dziecko policzyło figury jak w poleceniu. Można też przypomnieć z dzieckiem kolory.
DZIECI STARSZE
W wypadku dzieci starszych postępujemy podobnie, jak z dziećmi z młodszymi, a następnie prosimy, aby dziecko odpowiedziało na pytania umieszczone na dole karty.



2. Przy następnej karcie pracy proponuję poprosić dziecko, aby wskazało na ekranie monitora i nazwało wszystkie elementy związane z Wielkanocą (jak wydrukujecie tą kartę może oczywiście też otoczyć pętlą, jak w poleceniu). Jeśli dziecko ma trudności w wymawianiu głoski "K" proponuję przed tym zadaniem zrobić prostą rozgrzewkę: naśladować śmiech dziadka (hoho), babci (haha), taty (hehe) i mamy (hihi). Następnie proszę poprosić dziecko, aby odchyliło głowę do tyłu i przez jakiś czas naśladowało odgłos wydawany przez kurę, czyli mówiło "Kokoko".



3. W wypadku zamieszczonej poniżej karty pracy, prosimy dziecko, aby pokolorowało lub słownie wyjaśniło, jakiego koloru będzie następne jajko (punkt 1 z tej karty mogą zrobić zarówno dzieci młodsze, jak też starsze). Punkt 2 tej karty jest przeznaczony wyłącznie dla dzieci starszych.



Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne. Monika Bajuk

1. Węże"- lepienie z plasteliny Zachęcam do formowania z plasteliny różnej długości węży i porównywanie ich długości (długi, krótki, taki sam)
2. " Kolorowe balony"- dokończ kolorować balony według podanej kolejności
3."Tunel"- zabawa ruchowa Tunel można zrobić z różnych dostępnych w domu rzeczy np. krzesła. Ustawiamy je tak aby dzieci mogły bezpiecznie przechodzić pod krzesłami na czworakach bądź pełzając. Zachęcam do dodania kolejnej przeszkody, na przykład miska, którą trzeba obiec dookoła żeby wrócić do tunelu lub duży komin- szalik, który da się przez siebie przełożyć.

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia z terapii pedagogicznej – Barbara Sawicka

  1.,,Czego brakuje?'' -  zaproście  do zabawy rodziców. Rodzicu połóż przed dzieckiem kilka przedmiotów (np. zabawek, rzeczy codziennego użytku), nazwijcie je razem głośno i poproś pociechę o ich zapamiętanie. Następnie powiedz, by dziecko zamknęło na chwilę oczy i w tym czasie zabierz jedną rzecz. Zapytaj, co zniknęło. Im starsze dziecko, tym większa powinna być liczba przedmiotów biorących udział w zabawie.   2.,,Wielkanocne pisanki'' - jeżeli możecie to wydrukujcie. Z wielkanocnych pisanek wykluły się kurczęta. Połącz w pary takie same skorupki. Ile jest kurczątek, a ile jest pisanek?   Kolorowe bazie” Jerzy Ficowski   3.,,Dokończ wyraz''- mu...,bo...,ku...,ry...,grzy...  

Język angielski- FRUITS

DZIECI MŁODSZE: DZIECI STARSZE: i robimy soki...pamiętacie?...np. orange juice...apple juice... a dla utrwalenie piosenka: bananas om my plate [audio mp3="http://www.wesolaludwiczka.pl/wp-content/uploads/2020/04/26-Bananas-on-my-plate.mp3"][/audio]

„ZACZAROWANE KOLORY”- koło przyrodnicze

Dzieci odbyły podróż w tajemniczą i piękną krainę kolorów.  Dowiedziały się jak powstają niektóre kolory: fioletowy, pomarańczowy, zielony. Z trzech barw podstawowych stworzyły trzy inne kolory. Czy kolory mają temperaturę? Zaznaczały, które kolory są ciepłe, wesołe- słoneczko, a które zimne, smutne- gwiazdka śniegowa.

 

„Tęcza” – koło przyrodnicze

Dzieci układały kolorowe cukierki na jednorazowych teatrzykach według swoich fantazji. Następnie zalały to trzema rodzajami płynów : wodą, olejem, mlekiem. Obserwowały jak powoli powstają przepiękne i niepowtarzalne obrazy tęczy.                

Teatrzyk kukiełkowy „O Wesołej Ludwiczce” w wykonaniu nauczycielek

W ramach obchodów imienin patronki naszego przedszkola nauczycielki przedstawiły dzieciom teatrzyk kukiełkowy ,,O wesołej Ludwiczce " I.Świrszczyńskiej. W przygotowaniach pomogły koleżanki, które wykonały scenografię do teatrzyku.

         

Nauczycielki tutejszego przedszkola wcieliły się w następujące role:

Ludwiczka- Ewa

zając-Ania

strach na wróble-Paulina B.

ślimak- Bożena K.

świnka z dziećmi- Bożena W. Kasia

piernikowy król-Agata

     

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia z dogoterapii –Paulina Buszko

1 Psie łapki- rysuj po śladach

2 Zwierzątka pogubiły cienie. Pomóż im je odnaleźć. Połącz linią zwierzątko z jego cieniem

3 Dorysuj dla kota oczy, nos ,buzie i włosy. Pokoloruj kotka.

4 Co kojarzy wam się z psem?

Pamiętacie jak rozmawialiśmy o tym co potrzebuje pies?

Spróbujcie nazwać co jest na obrazkach

Śnieżka  bardzo tęskni i nie może doczekać się zajęć z Wami  :)

 

Język Angielski

Dalej przypominamy sobie słówka :)

CZĘŚCI CIAŁA
to napewno umiecie :) pamiętajcie tylko, że maluchy uczą się i znają trochę mniej słówek niż starszaki :)
DZIECI MŁODSZE:


DZIECI STARSZE:


pamiętacie Cheeky Monkey? Teraz pokażcie i nazwijcie te części ciała na małpce które znacie..


CZĘŚCI UBIORU I KOLORY
tak-tak Pani rysuje średnio :D ale... ubrania są bezbarwne celowo...znacie już kolory :) pamiętacie jak się uczyliśmy? dokładaliśmy jakiś kolor i układaliśmy np. red jumper, red hat, orange socks....

więc podrzucamy kolory i ubrania do przypomnienia :)


UBRANIA DZIECI MŁODSZE:


UBRANIA DZIECI STARSZE:


i piosenka Abracadabra:

*************HAT SONG*************
[audio mp3="http://www.wesolaludwiczka.pl/wp-content/uploads/2020/04/09-The-hat-song.mp3"][/audio]

a tutaj coś fajnego o kolorach:) filmik uczy kolorów po angielsku ale także pokazane jest jak mieszają się kolory :

*************Color - color mixing - rainbow colors***************

Koło gier planszowych poleca:

Jak wiecie jesteśmy fankami- fanami :) gier planszowych- Naszym zdaniem niektóre z nich mogą nawet niekiedy bardzo dobrze sprawdzać się jako pomoce dydaktyczne do nauki :) przedstawiamy Wam więc niektóre gry, w które z przyjemnością grają dzieci i...dorośli....gry przetestowane ...przez Nas :) i Nasze dzieci :)- ale to tylko niektóre!
może akurat ktoś chciałby w ten sposób spędzić czas ze swoimi dziećmi... recenzje i opis tych oraz innych gier można obejrzeć na YOU TUBE i zdecydować w ten sposób czy to coś dla Was...my tak zawsze robimy:) Pozdrawiamy :)


Filmiki o grach:
Little circus- mały wyścig
W ogrodzie
Ubongo
Kto pozmywa
little cooperation- droga do iglo

Zrób - wydrukuj- graj:)
węże i drabiny

gra w kolory

***w drugiej grze proponujemy (bo szkoda tuszu:) poprzyklejać po prostu na kartkę 6 różnych kolorów w formie toru do przejścia wtedy pionki poruszają się po torze o takie pole- TEGO KOLORU- jakie wyrzucą na kostce (nalezałoby oznaczyć że 1 kropka to np. żółty) bądż wylosują karteczki z takimi kolorami. KTO PIERWSZY DOJDZIE DO TĘCZY :)

Gazetka

Zapraszamy wszystkich Rodziców do lektury naszej przedszkolnej gazetki. Ze względu na ten szczególny stan, w którym się znaleźliśmy postanowiliśmy opublikować naszą gazetkę w wersji PDF.
Zespół Redakcyjny
KLIKNIJ-> Entliczek- pentliczek- wydanie marcowe <- KLIKNIJ

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia z terapii pedagogicznej – Barbara Sawicka

1.,,Motylek i kwiatek''- rysuj po śladzie, postaraj się nie odrywać ręki od kartki   Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Karty pracy dla uczniów ze ... 2.,,Wzory''- znajdź i obrysuj wszystkie podane wzory Umiem liczyć. Multi 3.,,Gimnastyka buzi i języka'' – https://www.youtube.com/watch?v=j7uD-vnth0Q

Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne- Monika Bajuk

1. "Motylek"- pokoloruj motylka
2. "Głowa, ramiona, kolana, pięty"- ćwicz z nami, https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE 3. "Co nie pasuje"- wskaż przedmiot

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!

Bardzo za Wami tęsknimy. Niestety, szybko się nie zobaczymy w naszym przedszkolu.
Zachęcamy Was za to do realizowania zabaw i zdań, które codziennie zamieszczamy na stronach poszczególnych grup.
Chętnie zobaczymy na zdjęciach jak dzielnie pracujecie.
Zachęcamy także do kontaktu rodziców dzieci objętych pomocą psychologiczno- pedagogiczną w naszym przedszkolu (ułatwi nam to kontynuację pracy rozpoczętej w przedszkolu).
Prosimy o przesyłanie zdjęć lub krótkich filmików na adresy e-mail poszczególnych grup:
I. Promyczki promyczki2020@wp.pl
II.Skrzaty skrzaty2020ps40@wp.pl
III.Biedronki biedronki2020ps40@wp.pl
IV. Smerfy smerfy2020ps40@wp.pl
V. Tygryski tygryski2020ps40@wp.pl
VI. Sówki sowki2020ps40@wp.pl

Pozdrawiamy cieplutko i słonecznie.
Nauczycielki wszystkich grup :)

Język angielski

Witajcie drogie dzieci!
Wiemy, że macie teraz mnóstwo zajęć, ale może tęsknicie też za naszymi zajęciami z języka angielskiego?
Postanowiłyśmy, że jest to dobry czas na to, aby pokazać rodzicom, czego się do tej pory nauczyliśmy!
To zaczynamy!
Czy pamiętacie jeszcze słówka związane z pogodą?

To teraz może przypomnimy sobie piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=KUSbazn3STo
A na koniec dla dzieci starszych jeszcze jedno zadanie:


Drodzy Rodzice naszych przedszkolaków!

Zachęcamy was do wchodzenia na strony grup =)

 

PROMYCZKI

 

SKRZATY

 

BIEDRONKI

 

SMERFY

 

TYGRYSKI

 

SÓWKI

Konkurs „Zwierzęta z lodowej krainy”

Jak co roku nasze przedszkole organizowało międzyprzedszkolny konkurs plastyczny. Wpłynęło mnóstwo prac, które
można było podziwiać w przedszkolnym holu. Prace były oceniane w dwóch kategoriach wiekowych: 3-4 i 5-6 latki.
Głównym krytarium oceny była samodzielność wykonania pracy.
Przyznano 6 nagród i 4 wyróżnienia. Laureatom serdecznie gratulujemy!








IMIENINY WESOŁEJ LUDWICZKI

HARMONOGRAM OBCHODÓW IMIENIN WESOŁEJ LUDWICZKI
09.03 – poniedziałek
• „O Wesołej Ludwiczce” – teatrzyk kukiełkowy w wykonaniu nauczycielek
10.03 – wtorek
• „Ludwiczka zwiedza Europę ” – zabawy integracyjne z zadaniami do wykonania dla wszystkich grup
11.03 – środa –
• „Europejskie życzenia dla Ludwiczki” – wykonanie pocztówki w formie plakatu
12.03 – czwartek
• „Torcik na niby” – praca przestrzenna z nieużytków
13.03. – piątek –
• Imieniny u Ludwiczki
• Teleturniej wiedzy o Ludwiczce
• Urodzinowa piniata
• Tort
• Dyskoteka

,,KÓŁKO PRZYRODNICZE”

Siła wiatru- zawody z użyciem różnych przedmiotów poruszanych siłą swojego wydechu na różnej powierzchni: gładkiej, szorstkiej

Walentynki

W ten jakże czerwony dzień :) bawiliśmy się wspólnie- zastanawialiśmy się co to jest w ogóle ta MIŁOŚĆ? i stwierdziliśmy, że miłość to także przyjażń, miłe słowa, dobra wspólna zabawa z przyjaciółmi- po prostu miłe uczucia, które powinny towarzyszyć nam zawsze :)