Propozycje zabaw dla dzieci na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Barbara Sawicka

 

 1.,,Entliczek – pentliczek” – posłuchaj uważnie wierszyka.

 

Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek
A na tym stoliczku pleciony koszyczek,
W koszyczku jabłuszko, w jabłuszku robaczek,
A na tym robaczku zielony kubraczek.
Powiada robaczek: I dziadek, i babka,
I ojciec, i matka jadali wciąż jabłka,
A ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta!
Mam chęć na befsztyczek! I poszedł do miasta.
Szedł tydzień, a jednak nie zmienił zamiaru,
Gdy znalazł się w mieście, poleciał do baru.
Są w barach – wiadomo – zwyczaje utarte:
Podchodzi doń kelner, podaje mu kartę,
A w karcie – okropność! – przyznacie to sami:
Jest zupa jabłkowa i knedle z jabłkami,
Duszone są jabłka, pieczone są jabłka
I z jabłek szarlotka, i kompot, i babka!
No, widzisz, robaczku! I gdzie twój befsztyczek?
Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek.

 

A teraz odpowiedz„Entliczek – pentliczek czerwony…  dziecko odpowiada „stoliczek” itd.

 

   2.,,Gąsienica”– uzupełnij powtarzające się rytmy

BLOG EDUKACYJNY DLA DZIECI: BARDZO GŁODNA GĄSIENICA - KARTY PRACY ...

  3.,,Motyl i wahadło”– zabawy ruchowe
– ruchy naprzemienne – dotykamy prawym kolanem do lewego łokcia
i na odwrót
Motyl na suficie głowa podniesiona do góry,kreślimy nosem na suficie ósemki (w lewo od góry)
Wahadło dotykamy podbródkiem do klatki piersiowej i poruszamy głową powoli od jednego ramienia do drugiego.