Biedronki

Oddział III 4,5 – latki
Godziny pracy oddziału: 6.00 – 16.00
Rok szkolny 2020/2021
Prowadzą nauczycielki: p. Barbara, p. Ewa
Pomoc techniczna: p. Regina

Co u nas słychać

A tak pracuje Igor :) Pozdrawiamy

czwartek 15.04- Kret mieszka pod ziemią

zapraszam na zajęcia online czwartek 15.04 o godz. 11.00
Link do zajęć: spotkanie biedronki 15.04

1. ,,Krecik pod ziemią’’- zabawa rozwijająca orientację przestrzenną- powiedzcie gdzie jest kret? pod, na, obok...?


2. Krecik (sł. Katarzyna Wójcik-Bożętka, muz. Andrzej Zagajewski) niestety nie możecie wysłuchać tej piosenki ale rodzice mogą Wam przeczytać jej słowa, zachęcam...
Choć pod ziemią ciemno,
on to bardzo lubi.
Drąży korytarze,
nigdy się nie zgubi.
Czarne ma futerko,
miękkie jak poduszka,
pyszczek wyciągnięty
i malutkie uszka.

Ref. Kreciku, kreciku, czy nie lubisz słonka?
Kreciku, kreciku – pyta go biedronka.

Chodzi po tunelach,
węch ma znakomity
i szybko znajduje
kąsek smakowity.
Wąsiki ma bujne,
łapy z pazurkami.
Gdyby dobrze widział,
bawiłby się z nami.
Ref. Kreciku, kreciku…/2×

- jaki jest krecik?
- co lubi krecik?
- jaki ma pyszczek?
- czego nie lubi?
- co ma znakomite?
- jakie ma uszka?
- gdzie mieszka?
- jakie ma łapy?
- czy ma dobry wzrok

3. Tunele kreta- jak już wiecie kret ma słaby wzrok ale doskonały węch- kopie pod ziemią tunele- pomóżcie i znajdzcie drogę kreta...możecie przesuwać palcem po monitorze


a teraz możecie wydrukować i zaznaczyć ją kredką

Czwartek 15.04 – Kret mieszka pod ziemią

1.,,Krecik piecze ciasto''- zapraszam do wspólnego pieczenia ciasta. Usiądźcie wygodnie i powtarzajcie.

  • Zamieniamy buzie w miski – otwieramy i zamykamy buzie
  • Wkładamy do miski mąkę – wysuwamy i chowamy język
  • Rozbijamy jajka – robimy górkę z języka
  • Wlewamy mleko – robimy miskę z języka
  • Dokładamy rodzynki – liczymy językiem górne zęby
  • Mieszamy ciasto – ruszamy zamkniętymi buziami
  • Wkładamy ciasto do piekarnika – otwieramy i zamykamy buzie
  • Ciasto nam pięknie rośnie – buzie powoli zamieniamy w baloniki i zatrzymujemy powietrze, a następnie je wypuszczamy.

jak pozbyć się kreta, najlepsze sposoby

2.,, Mały, większy, największy''- pokaż na ilustracjach

RÓŻOWA WIEŻA- NAJBARDZIEJ ROZPOZNAWALNA POMOC MONTESSORIAŃSKA |  madredziecko.com.pl Tulipanowa Wzrostowa Scena Flancowanie I Narastające Tulipan żarówki  Ilustracja Wektor - Ilustracja złożonej z botanika, wektor: 94565578

3.,,Idą krety''- rozpoczynamy wędrówkę na czworakach: kret idzie do przodu, idzie do tyłu, w bok. Na hasło: Kret wychodzi na powierzchnię! - z przysiadu, powoli prostuje się.

 

Środa 14.04

1. zaczynamy od zabawy ruchowej- „Ogrodnik sadzi kwiaty’’- weż ziarenko (może być np. klocek) i udawaj że wkładasz je do ziemi, i następne i następne...
ziarenka układaj w linii prostej - jedna obok drugiej :)
* * * * * * *
* * * * * * *

2. „Co robimy w ogrodzie”- popatrz na ilustracje czy potrafisz (może z pomocą rodziców) opowiedzieć o tym co w ogrodzie robi mała ogrodniczka?


3. a czy znajdziesz różnice w tych dwóch wiosennych ilustracjach?


* A może macie w domu stara niepotrzebną płytę Cd? zobaczcie co z niej powstanie jak dokleicie koła? możecie to zrobić na płasko na kartce lub zrobić wiszącą ozdobę :)
szybka praca i już :)

Środa 14.04 – Praca ogrodnika

1.,,Dorysuj drugą połowę''- wydrukuj i rysuj po śladach . Pokoloruj rysunek.

Użyj STRZAŁEK na KLAWIATURZE do przełączania zdjeć | Math activities  preschool, Preschool tracing, Plaster crafts

2.,,Ogrodniczka''- teraz nauczymy się piosenki

Jestem sobie ogrodniczka, Mam nasionek pół koszyczka. Jedne gładkie, drugie w łatki, A z tych nasion będą kwiatki. Refren: Kwiatki, bratki i stokrotki Dla Malwinki, dla Dorotki. Kolorowe i pachnące, Malowane słońcem. Mam konewkę z dużym uchem Co podlewa grządki suche. Mam łopatkę, oraz grabki Bo ja dbam o moje kwiatki.

Włączcie link  https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8

3.,,Idź między grządkami''- poproście rodzica, aby rozciągnął długą skakankę lub sznurek nadając dowolny kształt. Waszym zadaniem będzie przejść stawiając stopa za stopą. Staraj się nie wypaść na boki.

wtorek 13.04- wiosenne kwiaty

zapraszam na zajęcia online wtorek 13.04. godz 11.20 link do zajęć: spotkanie biedronki 13.04

1. "Wąchamy kwiaty"- ćwiczenia oddechowe- wyobrażcie sobie, że trzymacie w rękach najpiękniejszy kwiat...

i chcecie powąchać jak wspaniale pachnie
weżcie głęboki wdech nosem...
i delikatny wydech ustami
powtórzcie parę razy i zaczynamy...

2. "Z czego składa się kwiat?"- popatrzcie na rysunek z jakich części składa się kwiat?
gdzie ma łodygę? liście? płatki?


3. Pamiętajcie, że niektóre kwiaty wyrastają z nasionka a niektóre z cebulki -popatrzcie...poopowiadajcie?

Wtorek 13.04 – Wiosenne kwiaty

1.,,Kwiaty w ogrodzie''- czy wiecie jak nazywają się te kwiaty, powiedzcie jakie mają kolory? Alergia na wiosenne kwiaty » Moje Alergie - serwis dla alergików Tulipany Wiosenne Kwiaty Wiosna - Darmowe zdjęcie na Pixabay Wiosna Charakter Rośliny - Darmowe zdjęcie na Pixabay Stokrotki Kwiaty Wiosna - Darmowe zdjęcie na Pixabay

narcyzy, tulipany, bratki, stokrotki

2.,,Wiosenne kwiaty''- posłuchajcie wiersza Anny Łady - Grodzickiej

Już kwiaty zakwitają w lasach, w ogrodach i na łąkach - mówią o tym, że nadszedł czas wiosny i słonka. Przyszły do nas kwiaty w gości w swej wiosennej szacie, popatrzcie uważnie, może je poznacie? Pierwszy – to przebiśnieg mały. Drugi – to stokrotka kwiatek bardzo mały. Trzeci jest jak złota łąka , to kaczeniec cały w pąkach. Czwarty – to krokus fioletowy, Piąty - tulipan purpurowy, I szósty – to żonkil w złotym kolorze, ten ostatni słoneczny kwiatek do wazonu sobie włożę. Czy zapamiętaliście jak nazywał się pierwszy kwiatek, drugi, trzeci...? A teraz narysujcie kwiatka pod dyktando. Włączcie link https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4 3.,,Guzikowy taniec’’- poszukajcie w domu guzików, włączcie muzykę i spróbujcie zatańczyć  z guzikiem na dłoni, na ramieniu, na stopie, na głowie, na kolanie, na nosie. Jestem ciekawa co było najtrudniejsze ? (:

Zapraszam na zajęcia online o godzinie 9.00 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6b67f7433ee34c60b02115e2b3126a75%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ff301395-ac11-4650-8166-21baaa6b6765&tenantId=78bae0d2-c073-49d9-9a47-8060aee3d914

 

Piątek 09.04 – Co nam dają zwierzęta

1.„Kury na grządkach” – zanim zaczniesz zabawę musisz wyciąć paski z papieru. Ułóż je na dywanie . Paski układamy w rzędzie jeden pod drugim . Są to grządki. Pod grządkami ustaw się  i skacz obunóż pomiędzy grządkami.

2.„Chodzi kurka ” I. Salach – posłuchaj uważnie wiersza czytanego przez rodzica. O czym był ten wiersz? Posłuchaj jeszcze raz i spróbuj powtórzyć go razem z rodzicem.

Chodzi kurka po ogródku,

małe ziarnko trzyma w dzióbku.

A dla kogo? A dla dzieci,

co gromadka za nią leci.

Po ogródku chodzi kurka

i pazurkiem czyści piórka,

a za kurką kogut – tatko

pilnie strzeże swego stadka.

3.,,Jajka’’- przelicz liczebnikami porządkowymi pierwsze , drugie, trzecie… Ile jajek jest w kropki, w kwiatki, paski ?

Jajka wielkanocne - kolorowanki [7 OBRAZKÓW] | Mamotoja.pl  

Na piątkowe zajęcia online przygotujcie farby, białą kartkę i czerwony mazak (kredkę)

Czwartek 08.04 – Małe i duże zwierzęta

1.,,Ziarno dla kury’’- stańcie  w lekkim rozkroku, zwińcie gazetę w kulkę – to ziarno dla zwierząt – i trzymajcie ją oburącz przed sobą. Na sygnał rodzica, przenieś kulkę z gazety oburącz za głowę, puść na podłogę za plecami (wysypuje ziarno), a następnie zamień się w kurkę - wykonaj skłon do przodu, oburącz chwyć kulkę leżącą z tyłu i podnieś ją do góry na znak wykonania zadania.

2.,,Miękkie, szorstkie’’- rodzic wkłada do worka (torebki) różne przedmioty (piórko, wacik, kamień, szyszkę, papier ścierny, kawałek futerka).Dziecko próbuje odgadnąć jaki przedmiot dotyka, określa jaki jest w dotyku.

3.,,Zwierzęta wiejskie i ich dzieci''- połączcie mamę i jej dziecko. Nazwijcie zwierzęta.

Zwierzęta hodowlane worksheet

Uzupełnij obrazki z prawej strony(kozę i świnkę)

Zwierzęta gospodarskie (PD) - Pomoce dydaktyczne - Miesięcznik - BLIŻEJ  PRZEDSZKOLA

Jak spędzacie czas?

Zapraszamy do wysyłania zdjęć lub wiadomości na naszą pocztę grupową: biedronki2020ps40@wp.pl

Chętnie dowiemy się jak spędzacie ten czas- czy może wykonujecie zadania lub macie inne ciekawe pomysły? lub po prostu...co u Was? :) POZDRAWIAMY ....


Wasze Panie :)


a oto jak pracuje Szymek :) Super :)

czwartek 08.04

Zajecia online 08.09 godz. 11.00
Link do spotkania SPOTKANIE BIEDRONKI 08.04

1. „Wiejskie zwierzęta”- zabawa rytmiczna- rytmiczne dzielenie słów na sylaby
( a kto potrafi - szczególnie 5 latki- wskazywanie zwierząt, których nazwy rozpoczynają się taką samą sylabą)


2. A tak właściwie... to po co ludzie hodują zwierzęta?


dopasujcie do produktów odpowiednie zwierzę
jakie zwierzę daje jajka? a jakie mleko?


no dobrze...a co jedzą te zwierzęta?


3. „Kotek bawi się z kłębkiem wełny”- jesli Wasze mamy mają jakąś dużą rolkę nitki lub wełny zapraszam do zabawy
w zwijanie -
i rozwijanie-
i zwijanie w kłębek (pamiętacie jak robiliśmy to w przedszkolu) to ćwiczenie świetnie ćwiczy Wasze palce....

i oczywiście stary Donald :) ------>PIOSENKA STARY DONALD

Środa 07.04 – Zwierzęta i ich domy

1.,,Kto gdzie mieszka''- naśladujcie ruchy oraz odgłosy zwierząt z opowieści

Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.

2.,,Dopowiedz i zrób''- Rodzic czyta zdania, których zakończenia-słowa do rymu dopowiada dziecko i  wykonuje czynności o których mowa w zdaniu. Powiedz: prosię i podrap się po … nosie. Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń. Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy. Powiedz: króliczki i nadmij … policzki. Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka. Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

3.,,Najpiękniejsze''- posłuchajcie opowiadania G.Kasdepke i odpowiedzcie na pytania

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, naj, najwspanialsze!.... Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka, wszystkie trzy zniosły jajka.  Cóż to była za radość!  Gdakały wniebogłosy ze szczęścia!  Spoglądały z miłością na swe jajeczka.  Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk.  Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania. - Z mojego jajeczka - gdakała pierwsza kura - wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!  - A z mojego - gdakała druga - najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze.  Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły. Mój kogucik - gdakała pierwsza kura - będzie czerwony w niebieskie paski. - A moja nioska - gdakała druga - będzie różowa w zielone groszki. Zaś trzecia kura, nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki.  Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście, którejś nocy, usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania.. - zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.  - Jaka śliczniutka!... - wygdakała pierwsza kura.  - Mój ty kochany!... - rozczuliła się druga.  - Chlip, chlip! - płakała ze szczęścia trzecia kura.A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: - Mamo!  Już jestem!

Podobało się Wam opowiadanie? O jakich kurczakach marzyły kury? Co zrobiły z jajkami? Jakiego koloru były małe kurczęta?

środa 07.04-

Zapraszam na zajęcia online 07.04 na godz. 10.30
----->LINK DO ZAJĘĆ Spotkanie Biedronki 07.04.2021

1. zapraszam do zabawy w odgadywanie odgłosów zwierząt... jak dobry macie słuch?
----->ODGŁOSY ZWIERZĄT DOMOWYCH

2. "Kto gdzie mieszka?"- popatrzcie jeszcze raz na poprzednią ilustracje (wtorek 06.04) czy potraficie powiedzieć jak nazywają się domy tych zwierząt?

- kto mieszka w budzie?
- kto w chlewie? kto w stajni? kto w kurniku? a kto w oborze?

a teraz spróbujcie dopasować...


3. A może macie ochotę na własną farmę? jaki macie pomysł?


4. Na koniec „Zwierzęcy chór”- ćwiczenia dżwiękonaśladowcze- śpiewanie melodii znanych piosenek np. Panie Janie lub Wlazł kotek używajac tylko zwierzęcych dźwięków np. miauu lub muu- czy rodzice zgadną??? :)

Wtorek 06.04-Na wiejskim podwórku

1.,,Sprytny piesek''- zaczniemy od zabawy. Poruszajcie się po pokoju na czworakach omijając położone gazety. Na hasło rodzica Piesek do budy-jak najszybciej musisz usiąść w najbliższej budzie. 2.,,Zwierzęta''- popatrzcie na 2 obrazki , czy znajdziecie różnice między nimi ? Plakat - Zwierzęta z wiejskiego podwórka - Scenariusze zajęć i artykuły -  Miesięcznik - BLIŻEJ PRZEDSZKOLA 3.,,Wiejskie podwórko''- wydrukujcie i pokolorujcie Kolorowanki do wydruku - Zwierzęta domowe i Gospodarstwo Zapraszam na zajęcia online. W tym tygodniu o godz.8.50.Link ten sam https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6b67f7433ee34c60b02115e2b3126a75%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ff301395-ac11-4650-8166-21baaa6b6765&tenantId=78bae0d2-c073-49d9-9a47-8060aee3d914  

wtorek 06.04- Na wiejskim podwórku

Witajcie:)
1. Popatrzcie na ilustracje...
- co przedstawia...
- jakie zwierzęta widzicie?
- ile jest krów? ile koni? kur?

2. ,,Zgadnij, kim jestem?’’- zabawa dramowa- spróbujcie naśladować jakieś zwierzę a rodzice niech zgadują:)

3. ,,Zwierzęta gospodarskie’’- układanie kart- przed Wam malowanki ze zwierzętami wiejskimi- możecie je pokolorować ale potem możecie zrobić z nimi zabawę, którą wykonywaliśmy w przedszkolu, pokolorowane obrazki rozciąć na pół i pobawić się w tworzenie nazw od takich złączonych zwierząt....


a oto zabawa...

i jak nazwiemy takiego "dziwoląga" :) i tak możecie układać dowoli- ważne aby nazywać te zwierzęta...

4.„W gospodarstwie”- wiersz T.M. Mossalskiej

Pieje kogut już od świtu:
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau.
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

- jakie zwierzęta pojawiły się w wierszu?
- co robiły?

---->W gospodarstwie- You Tube


ZAJĘCIA ONLINE- wtorek 06.04.2021- GODZ. 11.00
link do zajęć: spotkanie biedronki 06.04

Czwartek 01.04 – Świąteczne zwyczaje

1.,,Co to święconka? Co w święcące?''

Święconka to tradycyjny element świąt wielkanocnych.  Symbolika produktów związana jest ze zmartwychwstaniem Jezusa Chrystusa oraz nowym życiem, które kojarzy się z wiosną.  Zawiera chleb symbolizujący obfitość i pomyślność. Ma także przypominać o rozmnożeniu chleba przez Jezusa. Wędlina to symbol dobrobytu i ma nawiązywać do baranka zabijanego przez Izraelitów w święto Paschy. Babka drożdżowa lub mazurek wielkanocny to symbol dostatku i okazałości. Korzeń chrzanu symbolizuje gorycz Męki Pańskiej, pokrojony w słupki ma przypominać gwoździe, którymi był przybity Jezus do krzyża. Sól oznacza prawdę i oczyszczenie. W tradycji ludowej uważano, że święcona sól odstrasza złe duchu i nieszczęścia. Czarny pieprz symbolizuje gorzkie zioła. A twaróg zgodność i jedność pomiędzy człowiekiem a budzącą się do życia naturą. Święta wielkanocne nie obędą się również bez jajek. Pisanki symbolizują nowe życie i odrodzenie na wzór zmartwychwstałego Jezusa Chrystusa.

2.,,Szukanie jajeczek''- Kurka Złotopiórka zgubiła jajka. Pomóż odnaleźć kurce jajka, kieruj się wskazówkami podanymi przez rodzica (rodzic chowa plastikowe lub papierowe jajka w domu) Na zakończenie policz ile jajek udało ci się odnaleźć.

3.Kica zając Kic Kic Kic”-  na zakończenie trochę ruchu. Naśladujcie dzieci z filmiku. Link  https://www.youtube.com/watch?v=F28gRtAX_xc

Zapraszam na zajęcia online godz.9.00 (w piątek zajęcia nie odbędą się )

Zapraszam za zajęcia online o godz.11.00
Link do zajęć: spotkanie biedronki 31.03

Środa 31.03- Świąteczne symbole

1. zaczynamy od zabawy ruchowej którą powinniście pamiętać? :)

Do przodu idż
do tyłu wróć
w ręce klaszcz
kółko małe zrób"

2. „Co nie jest symbolem Wielkanocy”- zabawa dydaktyczna
wskażcie te symbole, które nie są związane z Wielkanocą? czy wiecie dlaczego?


3. "Pomysł na prostą ozdobę Wielkanocną" :)
jak zawsze podrzucamy pomysły


* zadanie z gwiazdką :) „Baranek i pisanki”- zabawa matematyczna z wierszykiem

możecie bawić się z tym wierszykiem przeliczając prawdziwe pisanki lub spróbować wskazać na tej karcie pracy poprawną ich ilość :)

Biegnie dzis przed siebie wesoły baranek
policz ile zebrał po drodze pisanek

środa 31.03 – Świąteczne symbole

1.,,Symbole świąteczne''- wybierz obrazki przedstawiające symbole wielkanocne

Przepis - Migdałowy baranek wielkanocny przepis - Gotujmy.pl      Konewka Prosperplast Spring 10 l - Konewki i spryskiwacze - Castorama      22 Biznes na Wielkanoc - Bazie - Biznesomania Symbole Świąt Bożego Narodzenia: Wstęp Święta Wielkanocne 2020 - artykuły | Echo Dnia Świętokrzyskie

Wielkanoc w ogrodzie – tradycyjne rośliny świąteczne - Allegro.pl

Czy udało Ci się wybrać?

Bukszpan- symbolizuje trwałość życia i nieśmiertelność.

Bazie – w kontekście Wielkanocy są symbolem nowego życia

Baranek wielkanocny -  symbolizuje Pana Jezusa. Baranka w dawnych wiekach składało się w ofierze. Pan Jezus, ponieważ umarł za nas na krzyżu, został w Piśmie Świętym nazwany Barankiem Ofiarnym.

Jajo - symbol życia i Zmartwychwstania, bowiem pisklę samo, w odpowiednim czasie, rozbija skorupkę i wydostaje się na zewnątrz – jak Jezus z grobu po swoim Zmartwychwstaniu

2.„Cukrowy baranek”- posłuchaj piosenki kliknij link  https://www.youtube.com/watch?v=4WfLfZpy2jE    Spróbuj pokazać słowa piosenki za pomocą ruchu.

3.,,Rytmiczna rozgrzewka''- staraj się wykonywać wszystkie czynności rytmicznie .Włącz link https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

ZAPRASZAM NA KOLEJNE ZAJĘCIA ONLINE GODZ.9.00

 

Zapraszam na zajecia online o 11.20- :)

link do zajęć: spotkanie biedronki 30.03

wtorek 30.03- Pisanki jajka malowane

1. „Turlamy jajka”- zabawa ruchowa- spróbujcie ostrożnie pobawić się jajkiem- może poturlać je po ścieżce z długopisów czy nitek- ale uważajcie żeby nie dotknąć krawędzi no i nie zbić oczywiscie:)

2. „Jajka”- zabawa badawcza- a co właściwie jest w jajku? które jajko kręci się szybciej ugotowane czy surowe?

a jakie zwierzęta składają jaja? hmmmm? wiecie?

a oto ciekawostka ...największe jajko to jajo strusia a najmniejsze kolibra...


3. "Jajko i kura"- zabawa dydaktyczna - no i standardowo...co było pierwsze? ...podajcie kolejne kolory obrazków ..



a zrobiliście już pisanki?

chętnie zobaczymy... :)

Wtorek 30.03 – Pisanki jajka malowane

1.,,Gimnastyka''- Rodzic mówi wierszyk, a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu. Na początku jest rozgrzewka, Językowa wprzód wywieszka, Cały język wyskakuje, Wszystkim nam się pokazuje, W dół i w górę, W lewo, w prawo. Pięknie ćwiczy! Brawo! Brawo! Język wargi oblizuje, pięknie kółka wykonuje. Popatrzymy do lusterka, Jak się język bawi w berka. Kto spróbuje z miną śmiałą, Zwinąć język w rurkę małą? Język ząbki poleruje Każdy dotknie i wyczuje… Może uda się ta sztuczka. Trzeba uczyć samouczka.

2.,,Kolorowe pisanki''-  na styropianowych jajkach zrób kwiecisty wzór za pomocą pędzelka i farby plakatowej. A może masz inne pomysły??? Swoje prace możesz wysyłać na grupowego maila BIEDRONKI (:

3.,,Zanieś jajo''- zabawa ruchowa z elementem równowagi

 Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne!  Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

poniedziałek 29.03- Wielkanocne Tradycje

1. "Lustro"- zabawa naśladowcza w parach- musicie usiąść naprzeciwko siebie- jedna osoba staje się lustrem i powtarza dokładnie ruchy

2. "Baranki białe jak obłoczki"-masażyk pomysł Klanza- a pamiętacie tą zabawę....można ją wykorzystać tylko jako piosenkę, jako masażyk lub jako malowaną piosenkę najlepiej na znikopisie lub np. piasku czy mące, czy nawet szybie :) ZAPRASZAM DO ZABAWY

Baranki białe jak obłoczki....malujemy chmurki
Mają futerka całe w loczki.... kreślimy loczki, spirale
a spośród głowy całej w loczkach....kreślimy loczki, spirale
zerkają na nas czarne oczka... kreślimy dwie kropki

W pachnące słońcem poranki... kreślimy słońce
biegają po łące baranki...przebiegamy wszystkimi palcami
W pachnące słońcem poranki... kreślimy słońce
biegają po łące KTO?........baranki...

Co smakuje barankom?..... kreślimy znak zapytania
Na pewno trawka i sianko. ....kreślimy pionowe linie
a Kiedy baranek to wszystko zje......skubiemy
radośnie beczy: be, be, be....wydajemy dźwięk)

W pachnące słońcem poranki... kreślimy słońce
biegają po łące baranki...przebiegamy wszystkimi palcami
W pachnące słońcem poranki... kreślimy słońce
biegają po łące KTO?........baranki...

3. "Baranek"- grafomotoryka- tutaj ćwiczymy sprawność naszych palców- malujemy loczki dla baranka- spirale
możecie wydrukować obrazek i domalować loczki albo rysować tylko same loczki i spirale na kartce np. długopisem :)

Propozycje zabaw na poniedziałek 29.03.2021

1.,,Pisanki''- połącz pisanki

Połącz pisanki interactive worksheet

2.,,Bajeczka wielkanocna'' opowiadanie A. Galicy - uważnie posłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania pod tekstem

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków. - Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: - Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno. - Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. - Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. - Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. - Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące. - Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. - Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki. A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać. - Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń. Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe. - Co to? Co to? – pytał Zajączek. - Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. - To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek Dzwoni dzwonkiem Baranek, A Kurczątko z Zającem Podskakują na łące. Wielkanocne Kotki, Robiąc miny słodkie, Już wyjrzały z pączka, Siedzą na gałązkach. Kiedy będzie Wielkanoc Wierzbę pytają.

Co robiło słonko?  Kogo obudziło?  Jakie święta zbliżają się do nas?

3.,,Co oni robią''- powiedz co robią dzieci

      Ciekawostki wielkanocne. | Przedszkole"Bajeczka" nr.31 w GdyniPremium Vector | Little kids painting easter egg

4.,,Pieczemy babkę''- a teraz wspólnie z rodzicami zróbcie masażyk

tekst: Najpierw trzeba przygotować formę do pieczenia babki. Do tego potrzebujecie wody. Usuńcie brud miękką gąbką. Uporczywe miejsca potrzyjcie metalowym zmywakiem. Opłuczcie brud wodą. Natłuśćcie czystą foremkę. Do miseczki wsypujemy mąkę I wbijam dwa jajka, no... może cztery, a może sześć, najlepiej dwanaście. Dodajemy cukier Dodajemy szczyptę soli, no... może dwie, trzy, proszek do pieczenia. Ucieramy ciasto Wsypujemy rodzynki Wylewamy ciasto do formy i wygładzamy łyżką. Buch! do pieca Wyjmujemy i studzimy Kroimy I zjadamy
masaż: Obydwie ręce faliście przesuwają się po plecach. Lekkie, koliste ruchy jedną ręką. Zacisnąć dłoń w pięść, wewnętrzną powierzchnią pięści masujemy okolice szyi i pleców. Obydwie dłonie faliście przesuwają się po plecach. Koniuszki palców przesuwają się po plecach jak pędzel. Przebiera po jego plecach opuszkami palców obu dłoni Klepie po plecach dłonią zwiniętą w miseczkę Przebiera po jego plecach opuszkami palców obu dłoni Delikatnie szczypie Wykonujemy koliste ruchy dłonią zaciśniętą w pięść Szybko muska po plecach opuszkami palców obu dłoni Gładzi plecy otwartą dłonią Uderza lekko dłońmi Dmucha szyję. Kroi plecy brzegiem dłoni. Głaszcze plecy.
ZAPRASZAM NA ZAJĘCIA ONLINE

Piątek 26.03.2021r.

Przypominam o zajęciach online godz.9.00.  Link do spotkań online! https://teams.live.com/I/invinite/FAArgiKoSiupe3MHQ lub https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6b67f7433ee34c60b02115e2b3126a75%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ff301395-ac11-4650-8166-21baaa6b6765&tenantId=78bae0d2-c073-49d9-9a47-8060aee3d914

1.,, Już”- ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? –Kle, kle, kle. Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? –Kum, kum, kum. Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? –Miau, miau, miau Co mówi kura, gdy znosi jajko? —Ko, ko, ko. Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? —Ku-ku-ryku. Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? —Me, me, me. Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? —-Mu, mu, mu. Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? —Hau, hau, hau. Co mówi baran, gdy spać mu się chce? —-Be, be, be. Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce? Nic! Przecież ryby nie mają głosu!

2.„W marcu jak w garncu”- wydrukujcie i wytnijcie symbole pogody. Wklejcie je do garnka.

Grupa I | Zespół Placówek Oświatowych w Nowej Dębie ul. Bronisława Zybury 4

Emaliująca Garnek Ikona, Konturu Styl Ilustracja Wektor - Ilustracja  złożonej z dinner, niecka: 83566275

3.„Pada deszczyk”- ćwiczenia graficzne. Rysujcie po śladzie.

Krasnale | Witamy na stronie Przedszkola Nr13 w Lublinie

4.„Róbcie wszyscy to, co ja”- zabawa ruchowa kształtująca świadomość własnego ciała - pokaż rękę prawą, lewą, - weź w rękę lewą czerwoną kredkę, - złap się za prawe ucho, - zakryj lewe oko prawą ręką itp.

   

Czwartek 25.03.2021r.

1.,,Tęcza na talerzu''- zabawa badawcza z cukierkami SKITTLES

Zapraszam do zrobienia doświadczenia. Kliknij link  https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

TĘCZA NA TALERZU eksperyment SKITTLES, eksperymenty dla dzieci, rainbow  skittles science experiment - YouTube

2.,,Wiosenny spacer Kasi”- zabawa artykulacyjna

Pewnego słonecznego popołudnia tato z Kasią i Wojtkiem wybrał się do parku, ponieważ chciał zobaczyć, czy nadeszła już wiosna. Rozglądali się w prawo (język w kierunku prawego kącika ust), w lewo (język w kierunku lewego kącika ust), w górę (język w kierunku nosa - dolne zęby widoczne, warga nie nasuwa się na język "pomagając" mu unieść się do góry), w dół (język w kierunku brody).- O tam! Tam widzę krokusy! - krzyknął Wojtek wskazując pobliską łąkę (język - grot tzn. język wysuwa się z jamy ustnej prostopadle do brody i nie dotyka zębów ani warg). Tato z Kasią rozglądali się wokoło szukając jeszcze innych oznak wiosny (język oblizuje wargi - tylko czerwień warg - ruchem okrężnym, jama ustna szeroko otwarta), zaś Wojtek biegał naśladując konika (kląskanie). Wszyscy byli w doskonałych nastrojach, bawili się i cieszyli, że nadeszła wiosna (cichy śmiech - he, he, he, głośny śmiech - ha, ha, ha, śmiech myszki - hi, hi, hi), a tato śmiał się dostojnie (ho, ho, ho). Wiał mocny wiatr (sz, sz, sz....), szczekał pies (hau, hau, hau...) i przyleciały wrony (kra, kra, kra...). Następnie wesoła gromadka wróciła do domu, bo na dworze zrobiło się zimno (brr, brr, brr...). A w domu czekała mama z szarlotką (mlaskanie), gorącą herbatą z malinowym sokiem (język w dzióbek, powolny wdech - "picie przez rurkę") i z ciekawą książką do czytania. Dzieci przytuliły się do taty i uważnie słuchały czytanej historii.-O jak miło! - westchnęła Kasia i wysłała całuski do malutkiej Zosi (wysyłanie całusków), którą mama trzymała na kolanach.

3.,,Powitanie wiosny''- zabawa taneczna

Zapraszam do zabawy przy piosence. Potrzebne będą 2 chustki. Kliknij link https://www.youtube.com/watch?v=H2Sx4o2qCNM

4.,,Wiosenne zagadki słuchowe''- wysłuchaj odgłosów i odgadnij co to jest? Kliknij link https://pp15.glogow.pl/zagadki-sluchowe/

Środa 24.03.2021r.

1.,,Zielono mi''- zabawa doskonaląca pamięć. Słuchanie wiersza Agnieszki Frączek Zielono mi!

Rodzic recytuje wiersz. Dziecko, gdy usłyszy słowo zielony

( zielono, zielona, zielone...), wykonuje podskok w miejscu.

Od kilku dzionków jest mi zielono. bo przyszła wiosna, a z nią… wiadomo!

Z wiosną przybiegły zielone drzewa. liście zaczęły zielono śpiewać, plotkują w stawie zielone żabki, żabek kuzynki, ciocie i babki. Zielenią lśni się liszka w pokrzywach, parkowa ławka (troszeczkę krzywa), kamyk, robaczek i mgiełka w lasach.

a nawet smoczek w buzi bobasa.

Aż pani tęcza, ta miss piękności, pozieleniała całkiem z zazdrości! Tak ją zachwycił kolczasty oset, zielone ule i świerszcze bose, chwasty w ogródku, mech pod sosenką i ów zielony stworek z antenką.

Chwileczkę… Jak to?! Zielony stworek…?!!! Z antenką krętą niczym faworek? Co on tu robi? Z księżyca spadł? Skąd wziął się tutaj ten dziwny skrzat?

W dodatku razem z kosmicznym spodkiem, z zieloną miotłą, z zielonym kotkiem i z zielonymi siostrami dwiema?

Cóż… zielonego pojęcia nie mam.

2.,,Kwiatki ''- malowanie farbami

  

3.,,Okrągłe jak słońce”- zabawa dydaktyczna.

Poszukajcie w domu okrągłych przedmiotów. Czy dostrzegacie podobieństwo niektórych przedmiotów do figur geometrycznych ?

4. A teraz gimnastyka języka.

Ćwiczenia wykonujemy przy szeroko otwartych ustach.

  • Unoszenie  języka w kierunku nosa
  • Przesuwanie języka w kąciki ust
  • Mycie językiem górnych zębów
  • Liczenie językiem górnych zębów
  • Przesuwanie języka po podniebieniu od górnych zębów w głąb jamy ustnej
  • Malowanie językiem sufitu - podniebienia
  • Unoszenie języka do wałka dziąsłowego i opuszczanie za dolne zęby.

 

Wtorek 23.03.2021r.

1.,,Elementy pogody''- praca z ilustracją

Nazwij elementy pogody pasujące do pory roku wiosny:

2.,,Bociania rodzina''- ułóż wg kolejności historyjkę obrazkową o życiu bocianiej rodziny

3. Klaszcząc w dłonie podziel na sylaby nazwy obrazków, które rozpoczynają się głoską c.

      

4.„Z kry na krę”- zabawa ruchowa z elementami skoku obunóż. Waszym zadaniem jest oddanie jak najlepszego skoku obunóż

Zapraszamy do połączeń online

W dniach od 22.03.2021 do 26.03.2021 zapraszamy dzieci pozostające w domach z grupy ,,Biedronki'' do codziennych spotkań online na żywo. Link do spotkań online! https://teams.live.com/I/invinite/FAArgiKoSiupe3MHQ

Poniedziałek 22.03.2021r.

1.,,Co się dzieje wiosną?''- zabawa dydaktyczna

Zapoznajcie się z oznakami wiosny : bazie wierzbowe, bazie leszczynowe, bocian, skowronek, szpak, krokusy, przebiśniegi

          

2.„Kalendarz pogody”- wszystkie dzieci zachęcam  do obserwacji pogody i zaznaczania jej w kalendarzu za pomocą symboli

Kalendarz pogody | Przedszkole nr 2 w Wadowicach  

3.„Pani Wiosna”- praca z chusteczki

Wykonajcie wizerunek Pani Wiosny dorysowując ręce, nogi oraz głowę

Kreatywne prace dla dzieci: Pani Wiosna, scenariusz, szablon i wzór  

4.„Chmurki”- zabawa z chusteczkami do muzyki poważnej P. Czajkowskiego „Taniec wróżki cukrowej” . Muzykę znajdziecie w tym linku https://www.youtube.com/watch?v=wLpDzjQwfvE  Poruszajcie chustką w takt muzyki

 

W świecie z robotami- metoda projektu

Jak komputery ułatwiają nam życie?- najbardziej znany robot:)


Poznajemy roboty....


kombinujemy :)


a robot ze śrubek?


złóż robota według instrukcji-praca w zespołąch


i nasz robot.....

Kupujemy- ważymy-w sklep się bawimy

bawiliśmy się w sklep, na co starczy nam pieniążków- guzików?


doskonalenie wycinania koła- wycinaliśmy "oszczędności" i do świnek skarbonek....

poznaliśmy także różne wagi- umiemy nawet odczytać cyferki na wadze :)

Lekkie i ciężkie

Zapoznajemy się z wagą. Zabawa z piórkiem  

Dzień Dinozaura

z okazji Dnia Dinozaura zorganizowaliśmy sobie takie mini zawody...ale zespołowe...
zadaniem dzieci była współpraca...
dyskutowanie....
wspólne decydowanie o czymś...
......

Zabawy z instrumentem

idziemy z trójkątem....ale żeby nie zagrał....


śpiewamy piosenkę o pięciolinii


i gramy "Pizzicato" na takim oto "instrumencie"

Odrysowywanie

dzieci odrysowywały zabawki a następnie rozwiązywały zadania wykonane przez kolegów...

Poznajemy trochę Kosmos

i planety...

ćwiczyliśmy spostrzegawczość i pamięć wzrokową na "Dziwnych planetach" z gry Odyseja

Zamki

dzieci kopiowały zamki na matach do kodowania...


kto pierwszy znajdzie rycerza i księżniczkę

Walentynki

Zapraszamy do wysyłania kartek pocztą walentynkową. Wykonaną kartkę należy wrzucić do czerwonej skrzynki w wiatrołapie. Kartki będą rozdawane w piątek 12.02.2021. W związku z obchodami dnia Świętego Walentego w piątek, prosimy o ubranie dzieci na czerwono.

Buda dla pieska

najpierw pomalowaliśmy wspólnie budy

a następnie złożyliśmy origami- prostego psa
i oto co powstało :) ...

Kto da więcej?- projekt Zabawa Sztuką

Licytacja? a co to jest licytacja?
było ciekawie :)

Kodujemy figury

zadanie polegało na umieszczeniu guziczka w odpowiednim miejscu np. czarny kwadrat

Pierogi babci- zabawa matematyczna

czy wiecie ze Nasze dzieciaki potrafią już "odczytywać" cyfry...:)
to zadanie było trudne...dzieci miały zebrać talerzyki i przeliczać na nich pierogi aby łącznie było ich np. 3 lub nawet 5
mało tego...miały być we wskazanym smaku czyli np. czerwone to truskawkowe a niebieskie to jagodowe...

W związku z nowym rozporządzeniem

Dyrektor Przedszkola Samorządowego Nr 40

Wesołej Ludwiczki w Białymstoku informuje rodziców,

że choinki grupowe odbywać się będą w podanych poniżej terminach

w sposób kameralny (każda grupa oddzielnie).

Zdjęcia będą wykonywane tylko pojedyncze.

Nie będzie zdjęć grupowych.

Jadwiga Siemaszko

dyrektor przedszkola

 

Zabawa choinkowa :)

Zabawa choinkowa pt. "W lodowym miasteczku"

odbędzie się:

 

~ w grupie I Promyczki i II Skrzaty

12.01.2021 r. (wtorek) od godz. 9.00 - 11.30

 

~ w grupie III Biedronki i IV Smerfy

12.01.2021 r. (wtorek) od godz. 12.00 - 14.30

 

~ w grupie V Tygryski i VI Sówki

14.01.2021 r. (czwartek) od godz. 9.00 - 11.30

 

Prosimy o przygotowanie strojów karnawałowych.

Informujemy, iż w dniu choinki będą wykonywane zdjęcia.

choinka dzieci

Wigilia

Nadszedł długo oczekiwany dzień Wigilii.  Życzyliśmy sobie nawzajem wszelkiej pomyślności i Radosnych Świąt. Po życzeniach wszyscy wspólnie zasiedliśmy do stołu, na którym nie brakowało świątecznych przysmaków. Nie zabrakło też wspólnego kolędowania, które wpłynęło na uroczysty, świąteczny nastrój pełen życzliwości i serdeczności. Wierzymy, że wspólne świętowanie przyczyniło się do kultywowania typowo polskich tradycji i było miłym wstępem do przeżywania Świąt Narodzenia Pańskiego.

Świąteczne pierniczki

Biedronki przygotowując się do Świąt Bożego Narodzenia zrobiły pyszne pierniczki. Poznały polskie zwyczaje świąteczne. Nie zapomniały o kilku ważnych zasadach małego kucharza – zasadzie bezpieczeństwa, higienie i czystości.

Mikołajki

Dzieci poznały historię Mikołaja, same zamieniły się w Elfy pomocników Mikołaja
znajdowały prezenty w worku Mikołaja...
bawiły się i tańczyły przy muzyce...
a na koniec spójrzcie jaką stworzyły mikołajkową brodę ...

Zabawy Andrzejkowe

* kim będziesz?
* jaki będziesz>
* co mówi o Tobie Twój ulubiony kolor...
i wiele innych zabaw w AndrzejKowy Dzień :)
a potem życzenia i grosik do "Fonntanny" :) hihi

Poniedziałek 6.11

1. Mimo, że jesteście jeszcze mali dobrze abyście wiedzieli...
Nasze MIASTO nazywa się...
Nasze Państwo nazywa się...
Mieszkam na ulicy....
numer mojego mieszkania to....a mojego bloku to ...

kiedyś już o tym rozmawialiśmy pamiętacie?

2. Mieszkamy w Białymstoku, zobaczcie w którym miejscu na mapie Polski leży Białystok

Pomysły na poniedziałek 09.11 – Białystok-nasze miasto

1.,,Miasto i wieś''- wydrukujcie i spróbujcie wyciąć lub poproście rodziców, aby wycięli obrazki . Następnie przyklejcie w odpowiednie miejsca.   Na polu 15.04. | Przedszkole w Damasławku 2.,,Nasze miasto''- Jak nazywa się miasto w którym mieszkasz?  Czy byliście w tych miejscach, rozpoznajecie je ?   Białystok - najlepsze atrakcje - Polskie Szlaki  Serwis turystyczny | Brama Pałacu Branickich - 300-letni zegar i centrum  informacyjne w jednym  Turystyka: Białystok (Polska, województwo podlaskie). Informacje dla  turystów i podróżników / Tourism: Białystok (Poland, Podlaskie). Travel and  tourist guide Atrakcje Białystok, ciekawe miejsca w Białymstoku i okolicy  Białystok ciekawostki o Białymstoku, stolica woj. podlaskiego  Białystok − kolebka esperanto - ciekawostki turystyczne w Białymstoku,  Ludwik Zamenhof    

Pomysły na piątek 06.11

1.,, Zabawy z rączkami''

 Mamo, Mamo...

To dość trudna zabawa. Myślę jednak , że sobie poradzicie. Składamy razem swoje dłonie (dotykają się tylko czubki palców). Po każdej sylabie po kolei odrywamy od siebie (zaczynając od kciuka) i z powrotem składamy palce, mówiąc:

        Ma-mo, ma-mo! Co, co, co? Ja-dą goś-cie! No to co?

Teraz trzymając pozostałe palce złączone ruszamy tylko serdecznymi, które się krzyżują - raz po jednej, raz po drugiej stronie i mówimy:

        Dzień dobry! Dzień dobry! Następnie palce, które "się kłaniały" całują się, a my cmokamy (trzy razy). I powtarzamy jeszcze raz gesty i słowa

2. ,, Nasze dłonie''- na zakończenie odrysujcie swoją dłoń, możecie zrobić z niej np. kurkę

Odrysowywanie z dziećmi: Zwierzęta z dłoni | Danonki

Praca zdalna-Piątek 6.11- Sposób na nudę

Witam Kochane dzieciaki :)
przez cały tydzień rozmawialiśmy i bawiliśmy się w sposób kreatywny- poznaliście dawne zabawy waszych Rodziców- skakankę, gumę do grania :)
graliście na bum bum rurkach, kodowaliście obrazki

mieliśmy się także nauczyć wiersza:
"Pomysł na nudę"
Wieje wiatr
pada deszcz
ty się nudzisz i ja też
gdy się wspólnie naradzimy
coś na nudę wymyślimy
ty masz pomysł
ja mam też...
nuda poszła sobie precz.
deszcz nam nie przeszkadza wcale
już bawimy się wspaniale.

zrobilibyśmy własne zabawki z tego co mamy, możecie zrobić je w domu


i wykorzystalibyśmy klocki do zabawy ...ale inaczej...do ZABAWONAUKI (pomysły ze strony mojedziecikreatywnie.pl/nauka-przez-zabawe-z-klockami-lego/:)

Zapraszam więc do wykorzystania



„Zabawa sztuką”- poznajemy nowe techniki plastyczne

mokre w mokrym (i taka parasolka gratis :)


a tak sobie kropkujemy...nie każdy mógł się powstrzymać od rysowania linii :)

najtrudniejsze zadanie= wspólne wykonanie

próbowaliśmy pracy w zespołach- wspólne układanie wieży - słońca i...kwadratu

Czyste ręce i pranie

najpierw musieliśmy pozbyć się bakterii na naszych rękach-w tym zadaniu przydało się skupienie- uwaga i pamięć :)


nawet jeśli ręce wydają się czyste my wiemy że kryją się na nich bakterie...


nad czerwoną koszulką wisi..... a pod żółtymi spodniami....a obok niebieskiej koszulki wisi.... ojej :) ćwiczymy orientację
a kto poplamił nową koszulkę lodami smerfowymi???? ile plam? :)

jaka jest pogoda?

nasze chmurki...
co robi wiatr?...
rysujemy w... kaszy i ryżu...

sweter we wzory

wydaje się łatwe?
dzieci same rysowały wzory na swoich swetrach- ćwiczymy i ćwiczymy

wiewióreczka

E.Furmańska
"Mała wiewióreczka ruda- stuku puku, stuku puk
nie wiedziała co to nuda- stuku puku, stuku puk
...........

zbieraliśmy orzeszki na swoje talerzyki...ale tylko tyle ile było trzeba i...
zmienialiśmy talerzyki :)

<B
graliśmy na rurkach
skakaliśmy jak wiewiórki
Br>
i zrobiliśmy wiewiórki :)