Biedronki

Oddział III 4,5 – latki
Godziny pracy oddziału: 6.30 – 16.30
Rok szkolny 2019/2020
Prowadzą nauczycielki: p. Monika, p. Bożena
Pomoc techniczna: p. Bogusława

Co u nas słychać

Propozycje na czwartek 02.04.2020r.

Witam Was zaczynamy już czas! 1.Na początek zapraszam do gimnastyki porannej https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A 2.W teatrze występują różne rodzaje lalek .Rozmawialiśmy już wcześniej o nich w przedszkolu,ale przypomnimy je jeszcze raz:  oto pacynka, kukiełka i marionetka. Dzisiaj wykorzystamy kukiełkę. Będą to łyżeczki  i łyżka z kuchni. 3. Tekst bajki do przedstawienia z rodzicami "Kłopoty łyżeczki" B.Lewandowskiej  

MAMA ŁYŻKA

Wita was Łyżka!

ŁYŻECZKI CÓRECZKI

Oraz Łyżeczki! To nasza mama.

MAMA ŁYŻKA

A to córeczki.

List wam przeczytam:

,,Ja, wuj- widelec, mam urodziny w przyszłą niedzielę.

I uroczyście na urodziny zapraszam wszystkich członków rodziny.

CÓRECZKI

Któż go odwiedzi?

MAMA ŁYŻKA

Wazowa Łyżka, bo to jest nasza krewna dość bliska,

różne kopystki, widelce, noże.

CÓRECZKI

My też, mamusiu?

MAMA ŁYŻKA

Nie wiem, być może...

Wpierw muszę sprawdzić, moje kochane, czy nie jesteście źle wychowane.

Czy ja się wstydu przez was nie najem.

ŁYŻECZKA 1

Przecież my znamy dobre zwyczaje.

ŁYŻECZKA 2

Zaraz możemy mamie powiedzieć, czego nie robi się przy obiedzie.

ŁYŻECZKA 3

Nie wolno robić plam na obrusie, bo każda plama martwi mamusię.

ŁYŻECZKA 4

Nie wolno z nikim zaczynać bójek, bo też mamusię to denerwuje.

MAMA ŁYŻKA

A gdy spodeczek zacznie lub nóż?

ŁYŻECZKA 4

To się odsunę od nich i już!

ŁYŻECZKA 5

Grzeczna łyżeczka się nie odważy sięgać do mięsa albo do warzyw!

MAMA ŁYŻKA

A po co sięga! Wiesz po co?

ŁYŻECZKA 6

Wiem! Dla nas jest cukier, kompot i krem, kisiel i ciastka...

MAMA ŁYŻKA

Ale nie kruche.

ŁYŻECZKA 6

Herbata, mleko...

MAMA ŁYŻKA

Nawet z kożuchem!

ŁYŻECZKA 1

Nie wolno skrobać po dnie talerza.

ŁYŻECZKA 2

I nie wypada w szklankę uderzać!

ŁYŻECZKA 3

A ja wiem dobrze, że nie wypada skakać po stole i pod stół spadać.

MAMA ŁYŻKA

A gdybyś spadła?

ŁYŻECZKA 3

Burę dostanę! Zmyjesz mi głowę!

MAMA ŁYŻKA

A jak?

ŁYŻECZKA 3

Pod kranem!

MAMA ŁYŻKA

Mili widzowie, przyznacie sami, że moje córki zdały egzamin.

ŁYŻECZKI CÓRECZKI

Zawsze tak będzie.

MAMA ŁYŻKA

Nie mam pewności.

DZIECI

My przypominamy im o grzeczności!

Bo my umiemy już ładnie jeść!

MAMA ŁYŻKA

Bardzo dziękuję. Żegnam was!

ŁYŻECZKI CÓRECZKI

Cześć!

4.  Spróbuj wykonać kukiełkę z łyżki jaką pozwoli Ci wziąć mama. Dobrze by było, gdyby była to łyżka drewniana. Potrzebne będą też skrawki bibułki, wstążki, zdjęcia z gazet. Oto przykłady prac: 5. A teraz posprzątaj po zabawie do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w Dobrej zabawy i miłego dnia!

Propozycje zabaw na środę. 1.04

1. Jak powstaje spektakl teatralny?- zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku, z którego wszystkiego się dowiecie. https://youtu.be/ouafFUEw5VY
2. "Pajacyk"- Chcąc stworzyć papierowego pajacyka dzieci mają najpierw za zadanie wyciąć podłużny kawałek z papieru kolorowego i pozaginać go w harmonijkę- mile widziana pomoc rodziców. Następnie przyklejają tak powstały „tułów” pajacyka do kartki, na jego końcu przyczepiają zaś wyciętą wcześniej główkę i czapkę. Ostatnie czynność to przyklejenie prostych rąk pośrodku figurki pajaca. Przyciśnięta figurka "sprężynuje" w górę i w dół. Praca idealnie nadaje się do dalszej zabawy (dzieci mogą bawić się w teatr, wymyślać dialogi, pajacyk może tańczyć). Figurka ożywa w rękach przedszkolaków, jest to niewątpliwie atut tej prostej zabawki.
3. "Gdzie są przedmioty?"- zabawa z wykorzystaniem określeń: nad, pod, na, za, obok, przed
Zachęcam do zadawania dzieciom pytań o położenie przedmiotów: Gdzie jest pies?, Gdzie siedzi kot?, Gdzie leży piłka?, Gdzie stoją kwiaty?, Gdzie leżą książki?, Gdzie znajduje się lampa?, Gdzie jest wąż?, Gdzie jest butelka? Gdzie są kapcie?

Propozycje zabaw na wtorek 31.03.2020r.

Witam Was, zaczynamy już czas! 1.Obejrzyj ilustrację sali teatralnej. Zachęcam, abyście nazwały wybrane elementy, takie jak: Widownia, scena, kurtyna, reflektory. Poproście rodziców o pomoc. 2.Zagadki o teatrze: -Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę? -Choć to nie rolnik, lecz rolę ma, często w teatrze lub filmie gra? -Gdy unosi się w górę aktorzy się zjawiają, gdy na dół opada- w pas nam się kłaniają 3."Dziewczynka robi miny" -obejrzyj obrazki i dopasuj do wiersza. "Pierwsza-ta jest poważna, druga-a ta płacze, łzy jej lecą, nie inaczej, trzecia-ta się boi, czwarta-tamta się dziwi, piąta-ta jest smutna i się krzywi, szósta-ta się bardzo, bardzo złości, siódma-a ta się uśmiecha z wielkiej radości." Zrób minki do wierszyka przed lustrem, albo naśladujcie zrobioną przez rodzica. Później zamień się rolami. 4."Zdziwiona mina"- zabawa sprawnościowa. Wykorzystaj pokrywkę od pudełka. Narysuj na pudełku zdziwioną minę. Wytnij dziurę na usta. Wykorzystaj piłeczkę (lub korek od butelki), obracaj pokrywką tak, aby wpadła do "buźki".  

Propozycje zabaw na poniedziałek 30.03.

Bawimy się w Teatr 1. Zapraszam Was do obejrzenia przedstawienia "Zielony Kopciuszek" Teatr Kultureska z Krakowa na www.youtube.com/watch?v=I-Zzj7oeoog
2."Maski teatralne"- kolorowanka. Nazwij emocje jakie przedstawia maska.
3." W Teatrze"- podział wyrazów na sylaby. Zachęcam, żeby dzieci również z pomocą rodziców spróbowały określać pierwszą głoskę w wyrazach (aktor, teatr, maska, kurtyna, scena, reżyser, scenografia, kukiełki, lalki, pacynki)

Uwaga! Ważne!

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!

Aby poprawić komunikację między nami, aby przestała być jednostronna założyliśmy maile grupowe.
Bardzo prosimy, abyście przesyłali do nas zdjęcia lub krótkie filmy z tego, co robicie w domu, jak wykorzystujecie proponowane przez nas aktywności. Może chcecie nam coś przekazać, opowiedzieć, co u Was słychać. Jeśli któreś zadania proponowane przez nas były za trudne do realizacji, to też chciałybyśmy to wiedzieć.

Pozdrawiamy gorąco
Nauczycielki grupy 3

E- mail grupy:
biedronki2020ps40@wp.pl

Propozycje zabaw na piątek 27.03.2020r.

Witam Was, zaczynamy już czas.
1.Zagadka: Ma czerwone nogi, chociaż nie zmarzł wcale, chociaż chce zielony przysmak w mokrej trawie znaleźć. Ale przysmak skacze, w stawie sobie pływa . Co to jest za pan i jak się nazywa ?
2.Zabawa z elementem równowagi "Bocian na łące". Dziecko brodzi po łące-dywanie, wysoko unosząc nogi zgięte w kolanach. Na klaśnięcie w dłonie przez rodzica, stają na jednej nodze z równoczesnym oparciem drugiej stopy na wysokości kolana.
3.Wysłuchanie wiersza B.S. Kossuth "Boćki i żaby"- włączanie się dziecka do naśladowania odgłosów bociana i żab.
" Przyleciały Boćki zza dalekich mórz, klekotały głośno: - Wróciliśmy już! Kle,kle,kle ! Kle,kle,kle! A na stawie w trawie Padł na żabki strach. -Boćki przyleciały! Och,och, ach, ach! Kum,kum,kum! Kum,kum,kum! Lecą z szumem na łąki po łup. Jakie długie nogi! Jaki ostry dziób! Kle,kle,kle! Kle,kle,kle! Żabki przestraszone hyc! Do wody_hyc! Boćki chodzą,brodzą ... Nie znalazły nic! Kum,kum,kum! Kum,kum,kum! Kle,kle,kle! Kle,kle,kle! "
4. Wykonaj bociana z rolki z rolki po papierze toaletowym

5.wysłuchajcie i pobawcie się do piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
 

Propozycje zabaw na czwartek

1. "Pracowita wiosna" - nauka wiersza M. Witewskiej
Kolorowa wiosna, wspaniała gosposia,
Od samego rana dużo pracy miała.
Zaspane słoneczko witała zza chmurki.
Prosiła na koncert leśnych ptaków chórki.
Malowała kwiatki na zielonej trawie,
policzyła z boćkiem wszystkie żaby w stawie.
2."Co narysowałam?"- Rodzic rysuje w powietrzu :koło, trójkąt, kwadrat, kwiatek, chmurę, motyla i inne kształty związane z wiosną. Dzieci odgadują co narysował rodzic, a następnie same kreślą w powietrzu powyższe wzory.
3."Kwiatki"- kolorowanie i wycinanie prostych kształtów
Proszę o zwrócenie uwagi na właściwe i bezpieczne posługiwanie się przez dziecko nożyczkami.

Propozycje zabaw na środę.

Witam Was zaczynamy już czas!
1.Malujemy dzisiaj kwitnące drzewo. Patyczkami już malowaliśmy, więc dacie rade. Pamiętajcie o podwinięciu rękawów, aby ich nie pobrudzić.




2. Wiosna wracają ptaki z ciepłych krajów. Skrzat przeprowadził wywiad z Bocianem, który do nas przyleciał. https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw
3.Wracają też jaskółki, widziałam je na drzewie. Na jednej gałęzi usiadły trzy. Potem doleciały jeszcze dwie. Ile było ptaków ? Po chwili odleciała jedna jaskółka. Ile jest teraz ? Później odleciały jeszcze dwie. A teraz ile jest jaskółek? Tak możecie bawić się bez końca, przeliczając ptaszki. Miłego dnia :)



Propozycje zabaw na wtorek


OZNAKI WIOSNY- wiersz
Marta Olechowska
Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
łagodny wietrzyk wesolutko wieje,
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
wietrzyk wiosenny zmarzłą ziemie rosi.
Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
a na jej miejsce przyszła piękna wiosna.

Jakie są oznaki wiosny?
"Bazie"- praca plastyczna

Na kartce malujemy brązową farbą gałązki leszczyny. Pozostawiamy do wyschnięcia. Następnie z plasteliny formujemy małe kuleczki i przyklejamy do kartki.


KWIATKI KASI
P.Siewiera- Kozłowska
Zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz. Wdrażanie do uważnego słuchania. Posługiwanie się nazwami liczebników porządkowych w zakresie
4. Ćwiczenie pamięci.

Kasia Kwiatki raz wąchała
A psik! (trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!)
A wąchając tak śpiewała:
Tulipan to pierwszy kwiatek.
Drugi kwiatek to jest bratek.
Żonkil, to już trzeci kwiatek,
A stokrotka- czwarty kwiatek.
Hokus pokus! Policz sam!
Ile kwiatków razem mam?

Witam Was zaczynamy już czas!
Wiosna wiosenka przychodzi po zimie.
Budzi się do życia przyroda.
Ptaki wracają i śpiewają.
Wysłuchajcie piosenki "Wiosna wiosenka"- https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk
Proponuje wykonać wiosnę z kolorowych wyciętych kwiatów lub pasków (z materiału lub kolorowego papieru, np. pakowego, gazety...). Dobór materiałów może być różny, w zależności co macie w domu.

Piękna wiosna przychodzi po zimie i przyroda budzi się do życia. Dzisiaj zróbcie łąkę tulipanów.
Wykorzystajcie ziemniaki. Poproście rodziców niech pomogą wyciąć wzór pieczątki. Gdy zrobicie łąkę z tulipanów, policzcie, np. w jakiej kolejności jest tulipan żółty. "U mnie pierwszy i czwarty. A u Ciebie?". Miłej kolorowej zabawy!

Propozycję zabaw na piątek.

"Papugi"- połącz obrazki w pary.


"Rybka"- rysuj po śladzie
"Łowimy ryby"- ćwiczenia oddechowe Zadaniem dzieci jest przeniesienie za pomocą słomki -"rybki" (np. fragmentu gazety) z jednego miejsca na drugie.

Propozycje zabaw na czwartek

Witamy do zabawy zapraszamy. Pokoloruj pieska,  jakiego chciałbyś mieć swojego (Kolorowanka do wydrukowania). Wiersz H.C.Konkol  "As, pies co lubił się dzielić". 

Takie małe, puszyste było
mordkę  jak kotek języczkiem myło,
różowym języczkiem lizało łapki,
brzuszek, ogonek i miskę w ciapki.
Z miski wyłowił wszystkie kości
może podzielę je między gości?
Długo nie myślał, długo nie zwlekał,
zaraz na Burka z podwórka zaszczekał.
Długa, brązowa to była psina,
do miski dobiegł i szybko wcina!
Wszystko się zbiegło co miało łapy
"Kości pyszniutkie...  żadne ochłapy!"
Wesoło szczeknął na resztę gości
"dla wszystkich wystarczy kości!"
rozległy się "Ochy... i ... Achy",
każdy się najadł po same pachy.
Po takim  jedzeniu i wody piciu,
nie zapomniano o mordki myciu.

 
Zabawa w przeliczanie kości.
Przygotować białe klocki lego (15 sztuk- to będą kości) i 5 sztuk kolorowych miseczek. Przy każdej rozłożyć karteczki z kropkami (1-5) . As dostał dużo kości od pana. Postanowił podzielić się z kolegami. Każdy z gości dostał miskę. Przed każdą miska umieszczony jest kartonik, który wskazuje ile kości otrzymał dany pies od naszego Asa. Przelicz kropki i włóż tyle kości do danej miski ile wskazuje kartonik. W razie potrzeby pomagamy dziecku.
"Piesek je kości"- zabawa ruchowa
Dziecko zamienia się w pieska, który spaceruje między miseczkami. Na pauzę w muzyce lub klaśnięcie, podchodzi do najbliższej miski i udaje, że je z niej kości

Propozycje zabaw na środę

"Kot" praca plastyczna z talerzyka Lub białej kartki


"Ziarenka"- segregowanie elementów - zabawy z fasolą czarną, białą i grochem. Zadaniem dzieci jest oddzielić ziarna fasoli i grochu na oddzielne grupki.
"Popatrzcie na jamniczka"- zabawa taneczna do piosenki Dzieci swobodnie poruszają się w rytmie piosenki, wygrywają rytm na dowolnych domowych instrumentach (klocki, pokrywki od słoików itp.)

Uczymy się wykorzystując tablety

Dzieci utrwalały swoje wiadomości w bardzo atrakcyjny sposób, bo wykorzystując nowoczesna technologię- tablety wyposażone w gry edukacyjne.

Bal przebierańców- Choinka

Bal przebierańców jest przez dzieci wyczekiwanym wydarzeniem. Przedszkolaki przygotowują swoje wymarzone stroje aby zaprezentować się wszystkim na balu. O dobrą atmosferę zadbał Teatr Karuzela, który zapewnił dzieciom mnóstwo zabawy oraz sztuczny śnieg, który był wielkim zaskoczeniem ale i radością. Na imprezę choinkową zawitał Święty Mikołaj, który zostawił dzieciom upominki. Jak co roku bal był wielką atrakcją dla najmłodszych.

Naukowcy- robimy eksperymenty

Dzieci wcieliły się w naukowców i  robiły eksperymenty. Mieszaliśmy wodę, płyn do mycia naczyń, wsypywaliśmy sodę, a   na koniec wlewaliśmy ocet. Na skutek wymieszania tych składników powstała niekończąca się piana, która też bardzo dobrze sprawdza się do sprzątania.

Pieczemy ciasto z owocami

W związku z realizacją tematyki „Skarby z ogrodu i sadu” postanowiliśmy zrobić ciasto. Biedronki założyły fartuszki i chusteczki,  i wzięły się do pracy.   Efektem słodkich  i wspólnych działań było smaczne i pachnące owocami ciasto.
  Podczas zajęć przypomnieliśmy o konieczności mycia rąk przed przygotowywaniem posiłku i jedzeniem oraz koniecznością jedzenia warzyw i owoców dla zdrowia.