Promyczki

Oddział I 3 – latki
Godziny pracy oddziału: 6.00 – 16.00
Rok szkolny 2019/2020
Prowadzą nauczycielki: p. Honorata, p. Paulina
Pomoc techniczna: p. Dorota
Pomoc do dzieci: p. Halina

Co u nas słychać

Pomysły na czwartek

1.Wyścigi pisanek-ćwiczenia oddechowe

Usiądźcie po jednej stronie stołu. Przed sobą połóżcie pisanki ze styropianu. Waszym zadaniem jest dmuchać w pisankę tak, aby trafiła do koszyczka, który leży na środku stołu. (Koszyk powinien być przewrócony, aby pisanka mogła się do niego wturlać ) Jeśli nie posiadacie w domu styropianowej pisanki to można wykorzystać np. Kulki z papieru:)

2.Układanki

Drodzy rodzice proszę narysujcie na dwóch kartkach kwadraty , tak jak jest pokazane poniżej. Z lewej strony na kartce połóżcie  jajka w różnych kolorach lub kolorowe karteczki w kształcie jajek. Dziecko układa tak samo po prawej stronie czyli dokładnie odwzorowuje waszą pracę.  Nie może być odwrotnie, dlatego, że ta zabawa utrwala także pamięć o tym, że piszemy i czytamy od lewej do prawej. :)

  1. Kurka wielkanocna-praca plastyczna

    https://www.youtube.com/watch?v=bWEjDUczwKQ

4.Wyścig z jajem

Najoczywistszą aktywnością wielkanocną jaka mi się kojarzy to są wyścigi z jajkiem. Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne, może być też czekoladowe. Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Można  poruszać się na przykład: na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, z zawiązanymi  oczami  itd.

Środa

Witajcie drogie Dzieci!
Przyszykujcie sobie szybciutko dwie metalowe łyżki i poproście o ugotowanie jednego jajka, będą za chwilę nam potrzebne. Teraz usiądźcie wygodnie i włączcie piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3OzhTUMB3Q_Q_Vm4bvIrlmKa4c-8pkqH7Mkak9eCvM56Ck41HJCP1FA90

To teraz pora na pytania:
- O kim była piosenka? - Co zrobiła kurka?
Kurka robiła pisanki, ale zanim przejdziemy do zabaw z pisankami mam jeszcze jedno pytanie:
- Co to są pisanki?
Pisanki są to ozdobne jajka, które powstają przez rysowanie wzorów na skorupce gorącym roztopionym woskiem, a następnie zanurzenie jajka w barwniku. Pisanki wykonywane w regionie Białegostoku wykonywane były albo bez narzędzi, poprzez nakrapianie wosku na jaja albo poprzez nanoszenie prostych elementów graficznych rozgrzanym końcem świecy.
No to teraz przydadzą nam się łyżki. Najpierw uderzcie łyżką o łyżkę. Jak Wam się podoba ten dźwięk? To teraz to samo zróbcie o podłogę. A teraz?
Skoro już wiemy, jakie dźwięki mogą wydawać łyżki to włączcie jeszcze raz piosenkę i spróbujcie wystukać jej rytm za pomocą łyżek. Możecie stukać łyżkami o siebie lub w podłogę lub na zmianę- o siebie i w podłogę.

Teraz zapraszam Was do tego , abyście ułożyli z waszych zabawek, największą pisankę, jaką dacie radę (podobnie jak na zdjęciu). TYLKO NIE ZAPOMNIJCIE POSPRZĄTAĆ PO SKOŃCZONEJ ZABAWIE!


Mówiłam też, że będzie nam potrzebne ugotowane jajko. Mam nadzieję, że już zdążyło się ugotować i ostygło ;). Jeśli tak to połóżcie je na łyżce i spróbujcie obejść dookoła Waszą pisankę tak, aby jajko z niej nie spadło. Udało się? No to super!

Zajrzyjcie do nas jutro i koniecznie napiszcie, jak Wam wyszły zabawkowe pisanki.

Na zakończenie jeszcze praca domowa, z której (przynajmniej tak myślę) ucieszą się przede wszystkim rodzice:

W miejsce kropek wpiszcie zadanie od Was dla Dziecka drodzy Rodzice!

Pomysły na wtorek

1. Posłuchaj wierszyka

 
Święta, Święta Wielkanocne
Jak wesoło, jak radośnie.
 
Już słoneczko mocno grzeje
Miły wiatr wokoło wieje.
 
Rośnie trawa na trawniku
Żółty żonkil w wazoniku.
 
Na podwórku słychać dzieci
Ach, jak dobrze, że już kwiecień.
 
A w koszyczku, na święcone
Jajka równo ułożone.
 
Śliczne, pięknie malowane
Różne wzory wymyślone.
 
Jest baranek z chorągiewką
Żółty kurczaczek ze wstążeczką.
 
I barwinek jest zielony
W świeże kwiatki ustrojony.
 
O czym jest ten wierszyk?
 
 
2.  Pokoloruj pisankę
 
 
 
 
 
3.  Eksperyment wielkanocny
 Do tego eksperymentu potrzebujesz surowego jajka i octu .
https://www.youtube.com/watch?v=MrqLMMzKAIw&fbclid=IwAR0NulOKXM4LgNSzTj7nPXBxCX6o4yLCl2srg_qa8nYngisZPnoDBg_BHjg    
 
 
 
 
 
4. Wielkanocny zajączek z rolek
 
Co nam będzie potrzebne do jego wykonania? -rolka po papierze toaletowym -kolorowe kartki lub specjalna samoprzylepna pianka. Potrzebna nam ona będzie do obklejenia rolki i wykonania uszu i nóżek naszego zajączka. -różowy pomponik do wykonania noska oraz biały aby zrobić ogonek -klej -plastikowe oczka lub kółeczka wycięte z papieru -cienki drucik do wykonania wąsików zajączka  lub czarne kartka -nożyczki
 

Zajączki z rolek – jak je wykonać krok po kroku?

W pierwszej kolejności odmierzamy odpowiednią wielkość piankowej kartki lub  innej kartki kolorowej, tak aby obkleić nią dokładnie całą rolkę. Można pomóc sobie przykładając do niej rolkę i odrysowując od spodu odpowiednią długość linijką. Następnie obklejamy rolkę oraz wycinamy z kartonu kształt uszu zajączka oraz jego nóżek.  Druciki tniemy na równej długości odcinki( mogą bćc też paseczki z czarnej kartki ) Przyklejamy je w miejscu gdzie zajączek będzie miał mieć wąsiki. Następnie przyklejamy nosek. Na koniec przyklejamy oczy, ogonek, nóżki oraz uszy zajączka.
   
 

Poniedziałek

Witam Was serdecznie drogie Dzieci!

Dzisiaj zaczniemy do krótkiej gimnastyki. Ćwicz zgodnie z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Jak zapewne wiecie, wielkimi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne. Niestety, w tym roku będą one wyglądały inaczej niż zwykle. W tym tygodniu dołożymy starań, abyście jednak poczuli klimat Świąt.

Na początek zapraszam Was do wysłuchania wiersza.
„ Rzeżucha” – F. Kulka.

Na łące rosła rzeżucha, przeleciała obok mucha
i usiadła na rzeżusze ależ tu wygodnie musze.
Na to przyleciała pszczoła i do muchy z góry woła,
zrób mi miejsce na rzeżusze przekąsić coś szybko muszę.
Na to do niej z dołu mucha- Nie muszę ja ciebie słuchać,
Ty masz raczej słuchać muchy, poszukaj innej rzeżuchy.
Na to pszczoła rozgniewana Ty mucho w ząbek czesana...
I tak obie się kłóciły, a gdy już nie miały siły
to usiadły na rzeżusze i pszczoła powiada musze:
- Nie wiem o co się kłócimy obie tutaj się mieścimy.
Na to mucha odpowiada: Niepotrzebna była zwada
i tak razem już do spółki od tej pory przyjaciółki.
Na rzeżusze siedzą obie i w drogę nie wchodzą sobie.
Bo gdy ktoś ma czegoś wiele niech się dzieli z przyjacielem

Mam nadzieję, że Wam się podobało. To teraz odpowiedzcie na pytania:

Kto usiadł na rzeżusze?
Co robiła mucha i pszczoła?
Czemu się kłóciły?
Jak się skończyła ta historia?
A czy wiecie, co to jest rzeżucha?

Rzeżucha to roślina kojarząca się wszystkim z okresem wielkanocnym – kiedy wykorzystuje się ją głównie jako element ozdobny wielu świątecznych dekoracji. Tymczasem jest ona także nieocenioną skarbnicą wielu witamin, które korzystnie wpływają na organizm człowieka.

Czy Wy macie już posianą rzeżuchę w domu? Jeśli tak, to obejrzyjcie obrazki zamieszczone poniżej i przypomnijcie sobie, czy sialiście ją tak samo. Jeśli nie, to zachęcam Was do posiania rzeżuchy.

Potrzebne będą:

1. Nasiona rzeżuchy
2. Wata
3. Woda
4. Naczynie (może być to np. opakowanie po serku)

Sianie rzeżuchy:

1. Spory pas waty wkładamy do naczynia
2. Polewamy wodą



3. Na mokrą watę wysypujemy nasiona, oczywiście im będzie ich więcej tym rzeżucha będzie gęściejsza.
4. Lekko przyciskamy palcem do waty, staramy się, aby nasiona ułożyć równomiernie.
5. Naczynie z rzeżuchą stawiamy w słonecznym i ciepłym miejscu
6. Podlewamy codziennie, wata powinna być zawsze wilgotna, ale nie stać w wodzie.



A teraz pozostaje Wam tylko obserwować, jak Wasze roślinki rosną. Pamiętajcie o podlewaniu!

Zapraszam teraz do zabawy przy piosence:

1. Usiądź na dywanie tak, jak siadamy w przedszkolu.
2. Niech za Tobą usiądzie mama, tata lub rodzeństwo (jeśli rodzeństwo jest młodsze, najpierw do zabawy zaproś mamę lub tatę).
3. Wykonuj ruchy zgodnie z poniższym opisem:

Puk, puk, puk (stukamy lekko w plecy dziecka)
Kto tam? Kto tam? (zaglądamy do dziecka raz z jednej a raz z drugiej strony, zachęcamy żeby ono odwracało głowę na bok)
To ja kurka mała, wejść bym bardzo chciała (dziecko robi skrzydełka i udaje kurkę)
Raz, dwa, trzy (dziecko klaszcze w ręce, a rodzic klepie w jego uda)
Już otwieram kurce drzwi. (rodzic przytula dziecko, łapie je za ręce i lekko rozsuwa je na boki)
OSTATNIE DWA WERSY SIĘ POWTARZAJĄ!

LINK DO PIOSENKI ZNAJDZIECIE TUTAJ -> https://www.youtube.com/watch?v=kKNg2eFtD60



Do zobaczenia jutro ;-)!

Co u nas słychać?

Zastanawialiście się, co słychać u Waszych kolegów i koleżanek z grupy? Sami zobaczcie!
Szymek D.





Szymek zrobił też rybkę i maskę w domu. A oto one:


Nadia K.




Hubert P.

Igor S.





Franek K.







Szymek W.




Filip Z.



Jaś Ż.






Miło nam jest widzieć, że macie się dobrze i nie nudzicie się w domu. Cieszymy się, że wykorzystujecie nasze propozycje.
Prosimy, abyście w dalszym ciągu wysyłali nam zdjęcia tego, co ronicie w domu. Dzięki temu możecie pokazać, co u Was słychać Waszym koleżankom i kolegom.
Przypominamy jeszcze naszego maila, jakby komuś umknął:
promyczki2020@wp.pl

Pomysły na piątek

  1. Obejrzyj bajkę o doktorze ząbku

. https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E

  1. Spróbuj rozwiązać zagadki:

    Jest biała siedzi w tubie zęby nią czyścić lubię. (pasta do zębów)Na dużym fotelu pacjentów przyjmuje, rzadziej wyrywa, częściej plombuje. (stomatolog)Co to jest-na pewno wiesz, najeżona jest jak jeż. Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.(szczoteczka)Teraz pora na mój występ. Dam ci trochę wody czystej. Wypłucz buzię, umyj szczotkę. Potem odstaw mnie półkę. (kubek)

3.

 

Poproście rodziców o przeczytanie zdań. Są one prawdziwe lub fałszywe. Jeśli usłyszycie zdanie prawdziwe to klaśnijcie w rączki , a jeśli fałszywe to tupnijcie nóżkami.

- trzeba jeść słodycze, aby mieć zdrowe zęby

-zęby myjemy mydłem

-szczoteczką myjemy zęby

- lekarz, który leczy zęby nazywa się dentysty

- zęby leczymy u okulisty

- ręcznikiem wycieramy podłogę

- trzeba myć ręce przed każdym posiłkiem

   

4.Zapraszam do zabawy pt : "Pięta, kciuk i klaszczemy... "

https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

Pięta, kciuk i klaszczemy pięta młynek i tupiemy Pięta, kciuk i klaszczemy a na koniec zwrotki w koło wirujemy. la, ,la, la, la,

łokiec nos, łokieć nos  i klaszczemy łokieć, łokieć , młynek, młynek i tupiemy łokiec nos, łokieć nos  i klaszczemy a na koniec zwrotki w koło wirujemy. la, la, la, la, ​ W górę, w dół i klaszczemy w górę, w górę młynek i tupiemy W górę, w dół i klaszczemy a na koniec zwrotki w koło wirujemy.

La. la.l a  la

Czwartek

Witajcie Kochani!
Ciekawa jestem czy zgadniecie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiać? Zadanie powinno ułatwić Wam rozwiązanie zagadki:
Służy do picia, służy do mycia, bez niej na ziemi nie byłoby życia.
Zgadliście? Brawo! Oczywiście będziemy mówić o wodzie!
Woda jest potrzebna ludziom, roślinom, zwierzętom do życia. Czy wiecie, gdzie możemy znaleźć wodę? Opowiedzcie o tym Rodzicom.
Dobrze. To skoro już wiecie, gdzie można znaleźć wodę, to wiecie pewnie też jak ważne jest mycie rąk, owoców, warzyw. Abyście jeszcze lepiej zrozumiały, jak ważne jest mycie rąk, proponuję, abyście zrobiły w domu prosty eksperyment. Potrzebne będą: talerz, woda, pieprz, mydło.
1. Wlejcie do talerza trochę wody.
2. Posypcie ją pieprzem.
3. Dotknijcie do powierzchni wody palcem. Co się stało? Czy macie teraz brudne paluszki? Wytrzyjcie rączki.
4. Zmoczcie palec w wodzie i nasmarujcie go mydłem. Co się teraz stało? Brud uciekał prawda?
LINK DO EKSPERYMENTU KLIKNIJ TUTAJ -> https://www.facebook.com/nauka.jest.niesamowita/videos/243803923324097/?t=8
Pamiętacie, jak Wam pisałam, że oprócz wody ważny jest też ruch? No to myślę, że długo już siedzieliśmy i przyszła pora na odrobinę ruchu! Zapraszam Was do wspólnej zabawy przy piosence.
LINK DO PIOSENKI KLIKNIJ TUTAJ -> https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
A czy Wy wiecie, że woda to wiele kropelek? Poproście rodziców, żeby jeśli mogą to wycięli Wam kropelki takie, jak moje (ok 10: 5 białych i 5 niebieskich). Jeśli nie możecie wyciąć, bo nie macie z czego to użyjcie w tym celu korków od butelek. Czy potraficie ułożyć kropelki tak jak ja?


Która kropelka będzie następna? Macie rację! Kolejna kropelka będzie niebieska! A jak dalej będzie wyglądać ten wzór?

A teraz?



Tak to znowu będzie niebieska, a potem... dwie białe.

Przyjrzyjcie się teraz tym kropelkom:



Ile tu jest białych kropelek?
A ile niebieskich?
Których jest więcej?
Daliście radę? Na pewno!
W nagrodę mam dla Was niespodziankę! Pamiętacie jeszcze tą piosenkę? Może pokarzecie Rodzicom, jak się przy niej bawimy? Możecie zatańczyć, tak jak zawsze tańczymy lub spróbować zrobić to tak, jak Pani na filmie. Udanej zabawy!

KLIKNIJ -> https://www.youtube.com/watch?v=Hd1y9YYoWAU

Pomysły na środę 1.04

  1. Spróbujcie rozwiązać zagadkę

Rosną na drzewach i na krzewach, posiadają witaminki, lubią je chłopcy i dziewczynki (owoce)

2. Sałatka owocowa

Pamiętacie jak robiliśmy w przedszkolu sałatkę owocową? Spróbujcie taką zrobić w domu z rodzicami lub rodzeństwem. Pamiętajcie o tym, że najpierw trzeba owoce bardzo dokładnie umyć. Następnie pokroić przy pomocy osoby dorosłej. Owoce wrzucić do pojemnika i wymieszać. Gotowe. Smacznego :)

  1. Każdy zuch lubi ruch

Zapraszam do zabawy przy piosence, którą już znacie :

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&pbjreload=10

A gimnastyka dobra sprawa Dla nas wszystkich to zabawa Ręce w górę i w przód i w bok Skok do przodu, w górę skok.

Głowa, ramiona, kolana pięty Kolana, pięty, kolana, pięty Głowa, ramiona, kolana, pięty Oczy, uszy, usta, nos.

Głowa, ramiona, kolana pięty Kolana, pięty, kolana, pięty Głowa, ramiona, kolana, pięty Oczy, uszy, usta, nos.

  1. Mój ulubiony sport

Na koniec przesyłam wam parę kolorowanek, które związane są ze sportem. Możecie pokolorować kredkami albo pomalować farbkami  :)

Czekamy na Wasze zdjęcia i na filmiki :) Możecie wysyłać na naszą pocztę:) Piszcie co u Was słychać :)

Wtorek

Kochane Dzieciaki!
W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat zdrowego trybu życia, czyli co trzeba jeść, żeby być zdrowym. Nie można też zapominać o sporcie i oczywiście piciu wody.
Każdy nasz dzień zaczynamy od śniadania. Pamiętacie jeszcze, że w naszym przedszkolu są takie dni, w które sami sobie robiliście pyszne kanapki?
Pokażcie swoim rodzicom, że to już potraficie! Niech każdy z Was zrobi pyszne o zdrowe kanapki dla siebie i być może nawet dla reszty rodziny? Pamiętajcie jednak, że aby były na prawdę zdrowe to powinny się na nich znaleźć Wasze ulubione warzywa! Zdrowe kanapki wcale nie muszą być nudne, bo mogą wyglądać, jak te na zdjęciach:







Już na pewno wiecie, że podstawą każdej kanapki jest pieczywo, czyli chleb lub bułka. A czy zastanawialiście się kiedykolwiek skąd się bierze chleb?
Odpowiedź na to pytanie znajdziecie tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA
Opowiedzcie koniecznie rodzicom, czego dowiedzieliście się z filmu.
Drodzy Rodzice!
Myślę, że dzieci zasłużyły na chwilę relaksu po tak ciężkiej pracy, dlatego na zakończenie proponuję masażyk (najpierw Wy dziecku zróbcie masaż a potem ono Wam):

Kanapka
Najpierw chleb pokroję. (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka)
Potem posmaruję.(głaszczemy plecki dziecka)
Na to ser położę.(przykładamy po kilka razy dłonie do pleców)
Pomidora dołożę.(rysujemy kółeczka na plecach)
I posolę, i popieprzę.(przebieramy palcami po pleckach)
Żeby wszystko było lepsze.(masujemy)
Już nie powiem ani słowa,(ugniatamy delikatnie)
bo kanapka jest gotowa.(robimy wielkie „aaaaam”, chwytamy dziecko i zjadamy!)



Propozycje na poniedziałek 30.03

Wiersz: „Dla każdego coś zdrowego”-

Jeśli chcesz się żywić zdrowo,
jadaj zawsze kolorowo!
Jedz owoce i jarzyny,
to najlepsze witaminy!
Jedz razowce z grubym ziarnem,
zdrowe jest pieczywo czarne!
Na kanapkę, prócz wędliny,
połóż listek zieleniny!
I kapusta, i sałata,
w witaminy jest bogata!
Mleko, jogurt, ser, maślanka –
to jest twoja wyliczanka!
Chude mięso, drób i ryba
to najlepsze białko chyba!
Sok warzywny, owocowy,
kolorowy jest i zdrowy!
Kto je tłusto i obficie,
ten sam sobie skraca życie!

Odpowiedzcie na pytania:

- o czym był wierszyk ?
- co powinniśmy jeść, abyśmy byli zdrowi?
- co oznacza zdrowe jedzenie
- dlaczego trzeba jeść dużo owoców i warzyw?
- jakie znasz owoce i warzywa?
- o czym należy pamiętać spożywając owoce i warzywa?
- jakich produktów należy unikać?
- jak należy jeść posiłki szybko czy powoli?
- co najzdrowiej pić?
- czy powinniśmy zdejmować z kanapek warzywa, sałatę wędlinę, sery i wędliny?
- czy w przedszkolu dostajemy zdrowe posiłki? Jakie?
 

2. Bułeczki z masy solnej

Zróbcie bułeczki

Składniki:

- woda

- sól

- mąka

Dokładny przepis można znaleźć kopiując tą stronkę:

https://www.youtube.com/watch?v=ZMrBEpYaeHs

Możecie pomalować bułeczki farbkami :)


 

3. Piramida zdrowia

Posłuchajcie wierszyka a następnie przyjrzyjcie się piramidzie zdrowia

By nasz organizm był bogaty w witaminy,

jedz przede wszystkim owoce i jarzyny.
Nabiał, czyli mleko, sery i jogurty to także ważna sprawa,
bez ich korzystnego wpływu na kości źle skończyć może się zabawa.
Nie zapomnij także o zbożowych produktach:
makaronach, ciemnym chlebie no i bułkach.
Do pieczywa dodawaj zawsze chudą wędlinkę,
pieczoną pierś kurczaka, indyka lub gotowaną szynkę.
Pamiętaj także, o mięsie do obiadu,
by nabrać dużo siły i na podwórku móc dawać czadu.
Ryby, jajka i nasiona roślin strączkowych,
stanowią podstawę żywieniowych nawyków zdrowych.
O olejach roślinnych i orzechach też warto pamiętać,
by nasze główki mogły myśleć, a nie pękać.
Jednak to woda stanowi podstawę całego żywienia,
jest dobra zarówno dla naszej skóry jak i orzeźwienia.
Tak też mój przedszkolaku, duży, średni czy też  mały,
miej na uwadze zasady zdrowego żywienia, które właśnie się zaprezentowały.
 


 
 

Co widzicie na tej piramidzie?

Jakich składników najwięcej potrzebuje człowiek, aby być zdrowym?
 

Kochane Promyczki Bardzo za Wami tęsknimy . Przypominamy o naszym @ grupowym: promyczki2020@wp.pl

Możecie tu wysyłać zdjęcia i filmiki:))
 

Uwaga! Ważne!

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!

Aby poprawić komunikację między nami, aby przestała być jednostronna założyliśmy maile grupowe.
Bardzo prosimy, abyście przesyłali do nas zdjęcia lub krótkie filmy z tego, co robicie w domu, jak wykorzystujecie proponowane przez nas aktywności. Może chcecie nam coś przekazać, opowiedzieć, co u Was słychać. Jeśli któreś zadania proponowane przez nas były za trudne do realizacji, to też chciałybyśmy to wiedzieć.

Pozdrawiamy gorąco
Nauczycielki grupy 1

E- mail grupy:
promyczki2020@wp.pl

Piątek

Czy jesteście ciekawi co na dzisiaj dla Was przygotowałyśmy?
Żeby się tego dowiedzieć, musicie najpierw rozwiązać zagadkę:

Łuską są pokryte
od nosa po ogon.
Pod wodą pływają,
więc mówić nie mogą. (rybki)

Odgadliście? Brawo! Tak to rybki! A czy wiecie, gdzie mieszkają rybki, np. w naszych domach?

Może pomoże Wam w tym kolejna zagadka:

W małym domku same szyby,
w środku woda – a w niej ryby. (akwarium)

Wiem, wiem, zagadka była bardzo trudna, no chyba, że ktoś ma w domku rybki. Jeśli udało Ci się rozwiązać zagadkę to super! Ale jeśli nie to się nie przejmuj ;) zapytaj o rozwiązanie rodziców lub starsze rodzeństwo.

Specjalnie dla Was też zrobiłam dzisiaj akwarium. Przyjrzyjcie się mu uważnie i odpowiedzcie na pytania.

Których rybek jest najwięcej?



A teraz:Których jest najwięcej?



A tutaj:



Mam nadzieję, że poradziliście sobie z tymi zadaniami oraz, że prawidłowo używaliście nazw kolorów.

To jeszcze jedno zadanie. Ile tu pływa rybek?


Dużo było myślenia, więc przyszła pora, aby się trochę poruszać. Pamiętacie tą piosenkę?

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

* Aby otworzyć plik skopiuj go i wklej w przeglądarce lub zaznacz link i kliknij w niego prawym przyciskiem myszki, a następnie przejdź do strony...

A może zrobicie razem z rodzicami swoją rybkę. Poproście rodziców o wycięcie elementów. Ozdóbcie ją według własnego pomysłu. Nie zapomnijcie narysować jej uśmiechu!

Do stworzenia rybki potrzebujemy: 1 kartki (dowolnej może być nawet biała), nożyczek (do obsługi dla rodziców lub starszego rodzeństwa), kleju i kredek lub mazaków. Wykonaj rybkę według instrukcji.

1. Rola rodzica: Narysuj na kartce 1 duże koło, dwa małe i 3 trójkąty (jeden duży i dwa mniejsze).Wszystko wytnij.



2. Zadanie dla dziecka: Ozdób płetwy rybki według własnego pomysłu. Użyj w tym celu kredek lub mazaków. Jeśli ich nie masz może być też ołówek lub nawet długopis (i tak na pewno będzie piękna).



3. Wszystkie elementy przyklej tak jak na obrazku. Dorysuj rybce uśmiech i już rybka gotowa!



Drodzy Rodzice! Pozostawanie w domu nie jest łatwe, szczególnie przy tak małych i żwawych dzieciach. Podrzucam Wam więc prosty wierszyk do zabawy ruchowej. Mam nadzieję, że Wam się przyda. Spokojnego weekendu! I nie zapomnijcie zajrzeć do nas w poniedziałek!

Czwartek

Drogi Rodzicu!
Oto zadania na dzisiaj:


1. Na początek przeczytaj dziecku treść opowiadania zamieszczonego poniżej:

„Domowi ulubieńcy” M. Tokarczyk
– Kto może mieszkać z nami w domu?
Pani dziś przedszkolakom takie pytanie zadała. Wszystkie dzieci chwilę pomyślały i jedno po drugim zaraz Pani odpowiadały:
– Mieszka z nami mama, tata… siostra i brat. – Mieszka z nami babcia, dziadek i wujek Stach.
Mały Antoś, który zawsze po cichutku siedział, chwilę pomyślał i tak odpowiedział:
– Z nami w domu mieszka mój pies As, który zawsze szczeka z rana i wszystkich budzi, by nikt do pracy i przedszkola nie się nie spóźnił.
Dzieci chwilę się zastanawiały co też Antoś opowiada, ale po chwilach namysłu dzieci jedno za drugim do odpowiedzi rączki podnosiły i Pani mówiły:
– Ze mną pokój dzieli moja złota rybka, co w akwarium pływa – Kasia głośno rzekła. – A ze mną mieszka mój kotek Puszek, co mleko pije i śpi po całych dniach – tak powiedział wszystkim Staś.
Ania kolegom opowiadała, że w klatce chomik swój domek ma i stoi na komodzie w pokoju brata. Codziennie tam harce urządza, bo ma przygotowany plac zabaw, który tata w klatce mu zamontował. A u Emilki w domu papuga mieszka, a u Jacka świnka morska i królik miniaturka swój kąt ma, a u Agatki mieszkają kanarki dwa. I tak się okazało, że w domu poza mamą, tatą, siostrą czy bratem również zwierzęta mieszkają i o nich domownicy dbać mają. Bo taki domowy pupil to nie zabawka, Pani wszystkim powiedziała i jak dbać o zwierzęta przedszkolakom przypomniała.

Porozmawiaj z dzieckiem na temat opowiadania. Możesz mu zadać pytania:
* Kto może mieszkać z nami w domu? * Jakie zwierzęta mieszkały z dziećmi? * Jak powinnyśmy dbać o domowe zwierzęta?

2. Kochane dzieciaczki!
Teraz zadanie dla Was! Pobawcie się z rodzicami w zabawę „Zgadnij, kim jestem?” Zabawa polega na tym, że za pomocą ruchu przedstawiacie jakieś zwierzątko domowe. Możecie naśladować odgłosy tego zwierzątka, aby rodzicom było łatwiej 😉. Zadaniem rodziców jest odgadnięcie, jakim zwierzęciem jesteście.
Udanej zabawy!

3. Skoro już potraficie zmieniać się w różne zwierzątka, to może jeszcze macie ochotę się do nich jeszcze bardziej upodobnić? Jeśli tak, to przy pomocy rodziców lub starszego rodzeństwa wykonajcie takie oto maski:





Wydrukujcie szablony i ozdóbcie je tak, jak lubicie (kredkami, mazakami, farbami lub kolorowym papierem czy też gazetą).

POMYSŁY NA ŚRODĘ

  1. Posłuchaj wierszyka. O czym to jest wierszyk, o jakim zwierzątku?

Mój pies

Chciałbym mieć psa,wilka lub foksteriera,

Każdego dnia chodziłbym z nim na spacery.

Uczyłbym go służyć, leżeć przy nodze,

czuwać co noc i bawić się ze mną co dzień.

A on swój łeb wznosiłby bez przerwy ku mnie,

by każdy gest i każde słowo zrozumieć.

Łasiłby się,tuliłby pysk do mej twarzy,

mój piękny pies,o którym ciągle marzę

2. Zabawa „Prawda czy fałsz”

Które zdania są prawdziwe?

- Pies ma cztery łapy. - Obroże zakładamy psu na ogon. - Pies jest przyjacielem człowiek. - Psa trzeba codziennie szczotkować i systematycznie kąpać. - Psa można ciągnąć za ogon. - W trosce o zdrowie psa, należy odwiedzać lekarza weterynarii.

3. Połącz pieski w pary :

POMYSŁY NA WTOREK

1. Masażyk relaksacyjny
 
W tą zabawę możecie pobawić się z rodzicami lub rodzeństwem. Usiądźcie w parach (tak jak w pociągu) i naśladują te ruchy:
 

Cicho, cichuteńko, w puszystej kurteczce - powoli dotykają pleców partnera
chodziła raz myszka po gładkiej półeczce.-  w poziomie,
Znalazła ser żółty, ząbkami go zjadła, - ściskają plecy,  delikatnie szczypią,
strzepnęła okruszki, - szybko klepią plecy,  naśladują strzepywanie,
w kąciku usiadła, okruszki zebrała, - naśladują zbieranie okruszków jedną ręką,
ząbkami je zjadła. - delikatnie, powoli szczypią,
Po gładkiej półeczce chodziła w kurteczce. - głaszczą, przesuwając ręce ku bokom.
 
 
 
2. Co z kotem Wam się kojarzy?
Spróbujcie nazwać co Wam się kojarzy z kotem na załączonym obrazku poniżej :
 

 
 
3.  Pamiętacie piosenkę o kotkach ?
Zaśpiewajcie ją. Tutaj jest link do tej piosenki :
 
https://www.youtube.com/watch?v=6pVKA31Ks_U >br>

1.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma.

2.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma.

3.My jesteśmy kotki dwa,
Każdy znas wąsiki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy znas wąsiki ma.

4.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma.

5.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
dzieci-kotki, cha, cha, cha.

POMYSŁY NA PONIEDZIAŁEK

Kochane dzieci !
A o to kolejne zabawy
1. Kolorowanka : Pani Wiosna
 

2. Piosenka : Maszeruje pani wiosna
Link:   https://www.youtube.com/watch?v=4vx2vNXEyIk
 
3.Pamiętacie wierszyk o myciu rączek? Możecie go powtórzyć razem z rodzicami lub rodzeństwem :

     

Piątek

Witajcie ponownie! Mamy nadzieję, że proponowane przez nas zabawy realizujecie i że umilają one Wam czas.
Dziś kolejna porcja pomysłów.

1. Jutro jest pierwszy dzień wiosny! To dobry czas aby wyjrzeć przez okno i poobserwować pogodę,albo wyjść na
balkon i poobserwować przyrodę. Aby taka obserwacja była ciekawsza, można zrobić z dzieckiem lornetkę. Do tego celu
potrzebne będą: rolki po papierze toaletowym, taśma klejąca lub klej, kolorowy papier lub farby, ewentualnie
sznurek lub tasiemka.
Wykonanie:
- sklejamy rolki po papierze toaletowym,
- po wyschnięciu kleju dokładnie malujemy rolki farbą w wybranym kolorze lub oklejamy w dowolny sposób kolorowym papierem
- możemy ozdobić lornetkę kształtami wyciętymi z papieru kolorowego dziurkaczem ozdobnym, a na końcu przymocowujemy sznurek :)
Gotowe!



Koniecznie porozmawiajcie z dzieckiem o jego obserwacjach! Możecie też później poprosić dziecko, aby spróbowało narysować to, co widziało.

2. Jak pewnie pamiętacie, nasza grupa uczestniczy w projekcie "Mały Miś w świecie wielkiej lieratury". W poniższym
linku znajdą Państwo bajki czytane przez organizatorów akcji:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLjGsQYozgMpF0A0c3Ff0Or8hRY5b0pi6n&fbclid=IwAR2xBruH5coPPJNROZ6xwiD2RvR_vyAfqiKkVKQIaLqN_kicIS0nocsd-fM

3. A na koniec bardzo ciekawa i prosta zabawa. Potrzebne do niej będą: 2 worki na śmieci lub reklamówki, kolorowe
piłeczki, pokrywka od pudełka po butach.
Przebieg: - Nadmuchujemy 2 worki lub reklamówki i umieszczamy je w odległości ok 40 cm jeden od drugiego.
- Pomiędzy workami układamy pokrywkę z pudełka do butów.
- Sam przebieg zabawy najlepiej pokaże film:
https://www.facebook.com/Estimulacion.babystars/videos/198653881427509/?t=0
4. Nie zapominajcie także o rozwijaniu samodzielności u dzieci!

Czwartek

W dniu dzisiejszym proponujemy, aby przeprowadzić z dzieckiem zabawy wspomagające jego rozwój mowy. 1. Zacznijmy od ćwiczeń oddechowych.
Potrzebna będzie słomka i kawałki kartki.
Porwij kartkę na kawałki. Wyznacz dziecku miejsce, do którego ma je pozbierać, może to być np. niewielkie pudełeczko. Poproś dziecko, aby za pomocą słomki (zasysając powietrze) pozbierało wszystkie skrawki papieru.
Możecie też wspólnie urządzić wyścig chmurek.
Potrzebna będzie do tego wata lub mała plastikowa piłeczka, słomka i klocki.
Zbuduj wspólnie z dzieckiem 2 tory (tak aby środek pomiędzy ściankami był pusty). Nie powinny być zbyt długie. Po środku każdego z torów połóż watę lub piłeczkę. Dmuchajcie na nią przez słomkę i sprawdźcie kto wygra.

2. Kolejnym ćwiczeniem będzie "Gimnastyka buzi i języka"
Do tej zabawy można wykorzystać opowiadanie:
Zabawa „Wiosenne porządki”.
Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi.
Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu),
potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków).
Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).
Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych).
Pierzemy firanki (parskanie wargami).
Zamiatamy schody (oblizywanie warg).
Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł)
i piwnicę (język na dolne dziąsła).
LUB


3. Na zakończenie proponuję wiersz, w którym dziecko poćwiczy prawidłową wymowę:


Udanej zabawy!!!

Środa

1. Rymowanka- pokazywanka
Pada deszczyk, pada deszczyk, (naśladujemy dłońmi padający deszcz)
wieje, wieje wiatr. (poruszamy rękami nad głową na boki)
Pada deszczyk, pada deszczyk, (naśladujemy dłońmi padający deszcz)
wieje, wieje wiatr. (poruszamy rękami nad głową na boki)
Błyskawica, (jeden raz klaszczemy)
grzmot! (tupiemy nogą)
Błyskawica, ( jeden raz klaszczemy)
grzmot! (tupiemy nogą)
A na niebie kolorowa tęcza. ( rozkładamy dłonie obrazując tęczę)
- link do zabawy: https://youtu.be/T1QPor8MdvQ

2. Piankowa masa plastyczna - TYLKO 3 SKŁADNIKI:
- mąka ziemniaczana
- pianka do golenia
- dowolny barwnik spożywczy
Wszystko razem mieszamy i gotowe

3. Bardzo prosta zabawa, która wymaga nieco umiejętności rysowania od rodzica i dobrego mazaka. Gorąco polecam!






Drodzy Rodzice i dzieci z grupy Promyczki!

Mamy nadzieję, że zdążyliście już zatęsknić za nami i za przedszkolem ;).
Od dnia dzisiejszego będziemy systematycznie zamieszczać pomysły na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem w domu. Oczywiście proponowane przez nas aktywności możecie dowolnie modyfikować i korzystać z nich w sposób jaki tylko chcecie, gdyż mają być przede wszystkim inspiracją do zorganizowania tego trudnego czasu.

My już za Wami tęsknimy i nie możemy doczekać się powrotu do "normalności". Przesyłamy moc uścisków naszym przedszkolakom i serdecznie pozdrawiamy ich Rodziców!

Nauczycielki z grupy I

Dzień Chłopaka

30.09 w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Nasi panowie musieli wykonać szereg zadań, aby zdobyć tytuł Mistera. Kibicowały im nasze dziewczynki oraz pomogły wydać werdykt. Misterem Szybkiego Liczenia został Franek K., Mistrzem Piłki- Wojtek B., Mistrzem Kierownicy- Michał K., Wysportowanym Misterem- Oliwier Ł. a Roztańczonym Misterem- Szymon D. Gratulujemy!!