Promyczki

Oddział I 3 – latki
Godziny pracy oddziału: 6.30 – 16.30
Rok szkolny 2020/2021
Prowadzą nauczycielki: p. Małgorzata, p. Paulina
Pomoc techniczna: p. Hanna

Co u nas słychać

CZWARTEK 16.04.2021


1.„Zwierzęta mieszkające na wsi”-rozwiązywanie zagadek

Jestem różowa, tłusta i kwiczę, kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia)

Ptak jest ze mnie kolorowy i gulgotać wciąż gotowy. (indyk)

Ma skrzydełka dwa, mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)

Spotkasz go w stajni albo zagrodzie, a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)

Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa)

Za każde jajko, małe i duże, podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)

Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy, że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)

Mam na sobie same loczki, futro białe jak obłoczki, a gdy czegoś mi się chcemówiętylko: me, me, me. (owca)

2. „Mama i jej dzieci”- zabawa dydaktyczna.

Rodzic drukuje obrazki i rozcina. Dziecko układa obok siebie dziecko i mamę.

3. „Konik”- masażyk relaksacyjny.

Biega źrebaczek po łące (opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

wąchając kwiatki pachnące. Tu rosną stokrotki,maki, a tu kolorowe bratki (poszczypujemy w różnych miejscach)

Podchodzi klacz ,jego mama (kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka. (lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje i dalej po łące bryka. (skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence do mamy tuli się blisko, (przytulamy się do dziecka)

układa się do snu na sianie i chrapie jak wielkie konisko (naśladujemy chrapanie)

Wtorek 13.04.2021


1. „Naśladowanie odgłosów zwierząt”- zabawa naśladowcza.

Dziecko naśladuje odgłosy i zachowanie zwierząt : kozy, konia, owcy, świni, krowy, psa, kury, gęsi, kaczki, indyka, kota.

2. „Świnka”- łączenie różnych elementów.

Pomoce: talerzyk papierowy biały, farba różowa, klej, biała kartka, czarna kredka, nożyczki.

Talerzyk należy pomalować farbą, po pomalowaniu talerzyk odłożyć aż wyschnie. W tym czasie rysujemy oczy , nos i uszka , gdy już są gotowe to je wycinamy. Gdy talerzyk wyschnie , przyklejamy oczy, nos i uszka.

3. „Kaczki”- zabawa ruchowa z elementem przysiadu.

Dzieci poruszają się po pokoju jak kaczki.

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021


1. „Mieszkańcy zagrody”- zabawa paluszkowo – ortofoniczna.

Dzieci poruszają paluszkami i naśladują dźwięki wykonywane przez zwierzęta zamieszkujące zagrodę.

W owczarni owce- be,be, be

W koziarni kozy- me, me, me

W kaczniku kaczki- kwa, kwa, kwa

W gęśniku gęsi- gę, gę, gę

W indyczniku indyki- gul, gul, gul

Na płocie kotek- miau, miau, miau

A w budzie piesek- hau, hau, hau

2. "Na wiejskim podwórku" – teatrzyk pa cynkowy na podstawie bajki terapeutycznej.”

Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem… Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały. Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko ,daleko…ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu ,ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń… Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…

3. Rozmowa na temat teatrzyku:

- Jakie zwierzęta mieszkały w zagrodzie?

- Co się stało ze zwierzętami?

4. „Zwierzęta z zagrody”- malowanie kredkami ołówkowymi.

Piątek 09.04.2021


1. „Gramy z Wiosną”- zabawa rytmiczna.

Dzieci wystukują rytm , rodzic powtarza rymowankę.

Już na świat przybyła Wiosna

ptasim trelem dała znak,

więc dziś ptakom zawtórujmy

i zagrajmy tak…


2. „Ogródek na parapecie”- działania praktyczne.

Pomoce: ziemia, doniczka, rękawiczki, cebulka

Dziecko wraz z pomocą rodzica zasadza cebulkę


3. „Z kwiatka na kwiatek”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.

Rodzic rokłada po pokoju kartki, dziecko porusza się jedynie po kartkach.<br

CZWARTEK 08.04.2021


1.Mała żabka – zabawa paluszkowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych.

Mała żabka, kum, kum, kum,

zaciska prawą dłoń w piąstkę;

w zielonej trawie ma domek swój.

składa dłonie nad głową w tzw. daszek;

Mała żabka, tra la la,

składa dłonie nad głową w tzw. daszek;

w zielony kubraczek jest ubrana.

zaciska prawą dłoń w piąstkę;

Mała żabka, he, he, he,

głaszcze lewą dłonią prawą dłoń (zaciśniętą w piąstkę);

w ciuciubabkę z boćkiem bawi się.

ma prawą dłoń zaciśniętą w piąstkę;

Mała żabka, ci, ci, ci,

zaciska prawą dłoń w piąstkę;

Właśnie smacznie sobie śpi.

kołysze prawą dłoń (zaciśniętą w piąstkę) na otwartej


2. „Żabka”- malowanie farbami.

Pomoce: farba plakatowa zielona, pędzelek, obrazek żaby.

Dziecko maluje farbami plakatowymi obrazek żabki.


3. „Kiedy wiosna nadchodzi, to zima odchodzi” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

Dzieci naśladują ruchem, gestem, mimiką i głosem wymienione oznaki wiosny:

Słońce świeci jaśniutko – rozchylają ręce nad głową,

wietrzyk wieje leciutko– unoszą ramiona do góry i wykonują skłony boczne w prawo i w lewo,

budzą się w słońcu motyle – ramiona skierowane w bok, wykonują obszerne ruchy z góry na dół,

kwitną złociste żonkile – wdech nosem, wydech ustami,

rośnie młoda trawa– skłon do przodu, palce dłoni stukają o podłogę,

boćków na łące narada – naśladują dziób bociana „kle, kle”,

żab wiosennykoncert – podskoki w miejscu

„rech rech, kum kum”,

ptakówdźwięczny śpiew na łące. – dłonie na ramionach, naśladowanie skrzydeł ptaków

„ćwir, ćwir”.

wtorek


1. „Nadejście wiosny”- teatrzyk sylwet na podstawie utworu J. Brzechwy.

„Przyjście wiosny” – J. Brzechwa

Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro: – przyjedzie pewnie furą…

Jeż się najeżył srodze: -raczej na hulajnodze.

Wąż syknął: -Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym, przyleci samolotem.

-Skąd znowu- rzekła sroka,

ja jej nie spuszczam z oka i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.

-Nieprawda! Wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!

-A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.

-Nieprawda, bo w karecie!

-W karecie? Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!

A wiosna przyszła pieszo.

Już kwiaty z nią się śpieszą,

już trawy przed nią rosną,

I szumią:- Witaj wiosno!


2. Rozmowa na temat wiersza:

* O co kłóciły się zwierzęta?

* Które zwierzęta się kłóciły?

* W jaki sposób pojawiła się wiosna?

* Jakie ptaki są zwiastunami wiosny?


3. „Bocian na łące”- zabawa ruchowa z elementem wyprostnym.

Dzieci poruszają się po pokoju podnosząc wysoko kolana.

Zajęcia online

Zapraszamy na zajęcia online o godzinie 9:00 https://join.skype.com/kFdKEddTAslf

Piątek 02.04.2021


1. „Pięć króliczków”- zabawa paluszkowa.

Rodzic czyta dziecku tekst i demonstruje treść wierszyku, dziecko naśladuje.


Pięć króliczków

Hopsasa, fiku – miku!

Pięć króliczków jest w koszyku. (pokazujemy całą dłoń)

Hopsasa, fiku – miku!

Jeden króliczek znikł. (zginamy jeden palec)

Hopsasa, fiku – miku

Cztery króliczki są w koszyku.

Jeden króliczek znikł. (zginamy jeden palec)

Hopsasa, fiku – miku

Trzy króliczki są w koszyku.

Jeden króliczek znikł. (zginamy jeden palec)

Hopsasa, fiku – miku

Dwa króliczki są w koszyku.

Jeden króliczek znikł. (zginamy jeden palec)

Hopsasa, fiku – miku

Jeden króliczek jest w koszyku.

Jeden króliczek znikł. (zginamy jeden palec)

Hopsasa, fiku – miku

Nie ma króliczków juz w koszyku.

2. „Połącz w pary”- zabawa dydaktyczna.

Rodzic drukuje i wycina powyższe obrazki, dziecko układa obrazek i cień obok siebie

3. „Zajączki skaczą”- zabawa ruchowa z elementem skoku.

Dzieci poruszają się po pokoju, skacząc jak zajączki.

Czwartek 01.04.2021


1. „Zajączek”- zabawa naśladowcza.

Rodzic czyta wierszyk i wykonuje czynności w nim opisane, dzieci naśladują.


Zajączek

(Magdalena Ledwoń)

Skacze zajączek polną dróżką.

Tupie raz prawą, raz lewą nóżką.

Śmieszne jajeczko trzyma w swych łapkach.

To nie jajeczko, ale sikawka!

Śmigus-dyngus! – słychać krzyk.

Psik, psik, psik! – zając znikł.


2. „Kurczaczek wielkanocny”- łącznie różnych elementów.

Pomoce: słoik, żółta bibuła, klej, biała kartka, kredka, nożyczki.

Dzieci odrywają kawałki bibułki, które następnie chowają do słoika. Gdy słoik jest zapełniony bibułką, zamykają go. Następnie na białej kartce rysują oczy, dziub , nogi i je kolorują. W kolejnym etapie, należy je wyciąć i przykleić na słoik.

3. „Pisklęta na spacerze”- zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.

Dzieci poruszają się po pokoju na zgiętych nogach, na hasło „lis idzie” chowają się.

Środa 31.03.2021


1. Rodzic zadaje dziecku zagadkę słowną:

Na święta Wielkiejnocy

przywdziewa barwny fraczek.

W kwiatki, wzorki, plamki

albo piękny szlaczek. (pisanka)


2. Wielkanocne koszyczki- zabawa dydaktyczna.


Obrazki przedstawiające koszyczki i króliki, rodzic powinien wyciąć. Dziecko segreguje elementy, dobiera koszyczki i króliki w tym samym kolorze oraz określa jaki to kolor.

3."Turlamy pisanki"- zabawa ruchowa z elementem skłonu.

Zajęcia online

Zapraszamy na zajęcia online o godzinie 9:00 https://join.skype.com/kFdKEddTAslf

Wtorek 30.03.2021


WIELKANOCNE ZWYCZAJE

1. Wesoła powitanka – zabawa muzyczno - ruchowa do piosenki.
- Poruszanie się zgodnie ze słowami piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec

2. „Wielkanoc” – rozmowa na podstawie bajki M. Strzałkowskiej.
- Poznanie symboli i tradycji Świąt Wielkanocnych.
 
3. „Taniec piskląt w skorupkach” B. Strauss, M. Musorgski – aktywne słuchanie muzyki.
- Rozbudzanie zamiłowania do muzyki klasycznej.
Dzieci poruszają rekwizytem w rytm muzyki (np. pisanki, piłeczki, kolorowe tasiemki, chustki, wstążki, gazety)
https://www.youtube.com/watch?v=3KYg86HNI5o

Zapraszamy na konferencję online o godzinie 9.00:
https://zoom.us/j/93142666537?pwd=emlYWlJOWmIvQ2lhQ1pmVU1VMUN1dz09

Poniedziałek 29.03.2021


1. „Przygotowanie zajączków do świąt”- rymowana gimnastyka.

Nauczyciel prezentuje ćwiczenia rozwijające aparat mowy, dzieci naśladują.

2. „Przygody wielkanocnego zająca”- teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania.

Prowadzący prezentuje historyjkę dotyczącą przygód wielkanocnego zająca, następnie zadaje pytania związane z opowiadaniem.

3. „Skaczą zajączki”- Zabawa ruchowa z elementem podskoku.

Piątek 26.03.2021


1. „Wiosenna zgadywanka”- zabawa słowna.

Nauczyciel układa kilka zdjęć w widocznym miejscu. Dzieci je i obserwują przez chwilę w skupieniu. Nauczyciel opisuje dowolne zdjęcie, nie podając nazwy elementu, który się na nim znajduje. Maluchy odgadują, o którym zdjęciu jest mowa.


2. „Wiosenne drzewa”- łączenie różnych elementów.

Pomoce: rolki po papierze, brązowa i żółta bibułka, kartka w kształcie koła.

Rolkę po papierze należy owinąć brązową bibułką. Następnie białą kartkę należy przykleić na rolkę papieru. Z żółtej bibułki zrobić kuleczki i przekleić na białą kartkę.


3. „Jesteśmy żaby aby”- zabawa ruchowa z elementem wyprostnym.

CZWARTEK 25.03.2021


1. „Marzec i pogoda”- zabawa dydaktyczna.

Nauczyciel odczytuje rymowankę „Marzec i pogoda”. Objaśnia znaczenie przysłowia: W marcu jak w garncu. Prezentuje kolejne symbole, a maluchy je nazywają. Następnie umieszcza obrazki w garnku. Powtarza wraz z dziećmi rymowankę.

Następnie nauczyciel losuje z garnka dwa kartoniki, dzieci określają pogodę na obrazku .

Marzec i pogoda (Marta Jelonek)

Panie Marcu, Panie Marcu,

mieszasz pogodę jak w garncu.

Wiatr i chmury, deszcz ze śniegiem

przed słońcem zmykają biegiem!

Marcu, przyjacielu nasz, jaką dziś pogodę dasz?


2. „Odgłosy wiosny”- zabawa słuchowa.

Nauczyciel włącza dzieciom odgłosy występujące wiosną, dzieci je rozpoznają i nazywają.


3. „Pobudka z ogródka”- zabawa ruchowo - naśladowcza przy muzyce.

Prowadzący śpiewa piosenkę i pokazuje, dzieci naśladują.

ŚRODA 24.03.2021


1. „Oznaki przedwiośnia” – burza mózgów.

Nauczyciel pyta dzieci:

- Jakie oznaki zbliżającej się wiosny możemy zaobserwować teraz w przyrodzie?

Maluchy wymieniają zwiastuny wiosny zaobserwowane w środowisku przyrodniczym oraz na obrazkach pokazywanych przez nauczyciela.


2. „Przyszła do nas wiosna”- zabawa dydaktyczna .

Nauczyciel zawiesza na tablicy napis pory roku z obrazkami przedstawiającymi daną porę roku. Prowadzący pokazuje dzieciom obrazki związane z porami roku, dzieci mówią jaka to pora roku, następnie kartonik zostaje przyczepiony do danej pory roku.


3. „Przeskakujemy przez kałuże”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.

Rodzic rozkłada na podłodze niebieskie kartki, dzieci poruszają się po pokoju przeskakując przez kałuże- kartki.

WTOREK 23.03.2021


1. „Wiosenne kwiaty”-rozmowa połączona z działaniem.

Prowadzący zapoznaje przedszkolaki z wyglądem oraz nazwą wiosennych kwiatów

krokusy


przebiśniegi


tulipany


2. „Przebiśniegi”- malowanie farbami.

Pomoce: niebieskie kartki, zielona i biała farba plakatowa, pędzelek

Dziecko maluje po śladach zielonym kolorem łodygi, następnie maluje białą farbą dłoń i odciska na kartce- robiąc główki kwiatów.


3. „Wiosna”- zabawa ruchowa bieżna do utworu A. Vivaldiego .

Dzieci poruszają się po pokoju gdy gra muzyka, gdy przestaje grać przedszkolaki się zatrzymują w miejscu.

PONIEDZIAŁEK 22.03.2021


1. Rozmowa kierowana dotycząca obecnej pory roku- wiosny.

-Jaką mamy pogodę?

- Jaką mamy teraz porę roku?




2.„Ciekawski promyk” – teatrzyk kamishibai na podstawie utworu Marty Jelonek.

Nauczyciel przedstawia teatrzyk, następnie zadaje pytania inspirowane treścią opowiadania:

- Kto nie mógł doczekać się końca zimy?

- Jak wyglądała polana w porze przedwiośnia?

- Co najpierw zaważył promyczek?

- Jaki owad spał na korze dębu?

- Jakie zwierzątko opuściło kopczyk z liści?

- Jakie zwierzątko spało pod kamieniem?

- Jak nazywał się obudzony przez promień słońca kwiatuszek?


3. Zabawa ruchowa orientacyjno porządkowa „Słońce na wiosennej łące”.
Prowadzący podaje hasło: Świeci marcowe słońce, zające / niedźwiadki / jeże / żaby / wiewiórki / myszki spacerują po łące. Maluchy poruszają się po sali, naśladując zwierzątko z obrazka. Na umówiony sygnał wracają na swoje miejsce.

Konferencja online

W dniach 22.03.2021 – 26.03.2021, dzieci z grupy „Promyczki” pozostające w domach zachęcamy do udziału w codziennej konferencji online na żywo o godzinie 9:00. https://join.skype.com/kFdKEddTAslf

Ludwiczka zwiedza Świat

 

   

      

 

Witajcie w naszej bajce…

W tym tygodniu PROMYCZKI poznawały różne bajki...

"Trzy Świnki", "Jaś i Małgosia", "Roszpunka", "Królewna Śnieżka", "Brzydkie Kaczątko", "Czerwony Kapturek"...

Walentynki

Zabawy walentynkowe :)

Walentynki

Zapraszamy do wysyłania kartek pocztą walentynkową. Wykonaną kartkę należy wrzucić do czerwonej skrzynki w wiatrołapie. Kartki będą rozdawane w piątek 12.02.2021. W związku z obchodami dnia Świętego Walentego w piątek, prosimy o ubranie dzieci na czerwono.

Urządzenia elektryczne w moim domu


W tym tygodniu PROMYCZKI poznały urządzenia elektryczne, dwiedziały się w jaki sposób działają.

Wykonały pracę plastyczną przedstawiającą pralkę.

Poznały nowoczesne urządzenie ROBOTA - PHOTONA.

Grały na instrumentach do muzyki klasycznej.

Dzień Babci i Dziadka

W tym tygodniu Promyczki i Skrzaty pamiętały o dwóch ważnych świętach DNIU BABCI I DNIU DZIADKA.

Kodowanie na dywanie

W tym tygodniu Promyczki i Skrzaty kodowały na dywanie przy pomocy kolorowych kubków. Tworzyły kolorowe wieże od tych mniejszych do największych a oto efekty...

W związku z nowym rozporządzeniem

Dyrektor Przedszkola Samorządowego Nr 40

Wesołej Ludwiczki w Białymstoku informuje rodziców,

że choinki grupowe odbywać się będą w podanych poniżej terminach

w sposób kameralny (każda grupa oddzielnie).

Zdjęcia będą wykonywane tylko pojedyncze.

Nie będzie zdjęć grupowych.

Jadwiga Siemaszko

dyrektor przedszkola

 

Zabawa choinkowa :)

Zabawa choinkowa pt. "W lodowym miasteczku"

odbędzie się:

 

~ w grupie I Promyczki i II Skrzaty

12.01.2021 r. (wtorek) od godz. 9.00 - 11.30

 

~ w grupie III Biedronki i IV Smerfy

12.01.2021 r. (wtorek) od godz. 12.00 - 14.30

 

~ w grupie V Tygryski i VI Sówki

14.01.2021 r. (czwartek) od godz. 9.00 - 11.30

 

Prosimy o przygotowanie strojów karnawałowych.

Informujemy, iż w dniu choinki będą wykonywane zdjęcia.

choinka dzieci

Dzień Górnika

Tam pod ziemią, w ciemnym chodniku, wielu pracuje dzielnych górników. Ciężka to praca czarnego człowieka, Dzwonią kilofy pot z czoła ścieka...
 

Mikołajki


Dnia 04.12.2020 w naszym przedszkolu obchodziliśmy mikołajki. Promyczki poznały historię Mikołaja z Miry




Przedszkolaki kodowały na dywanie prezenty od św Mikołaja



Następnie odbyła się mikołajkowa dyskoteka. Dzieci śpiewały i tańczyły znane im piosenki.



Promyczki dostały od św Mikołaja prezent- klocki



Promyczki :)

Układamy rytmy


Poprzez zajęcie układania rytmów dzieci wychwytywały powtarzające się sekwencje i kontynuowały je, rozwijały umiejętność skupienia uwagi i koncentracji.

Dbamy o zdrowie


W tym tygodniu dowiadujemy się jak dbać o zdrowie. Dzieci na własnych oczach mogły zobaczyć jak przenoszą się "brokatowe wirusy" z rąk do rąk.




Promyczki oglądały teatrzyk sylwet pt. "Przegoń wirusa"



Przedszkolaki miały możliwość przegonić wirusy z naszej sali :)



Promyczki uczyły się myć ręce zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia




Na koniec zajęć przedszkolaki wiedzę teoretyczną sprawdzały w praktyce :)

Piramidy z kubków – kodowanie na dywanie


Zabawy w kodowanie wpływają m.in. na rozwój umiejętności rozwiązywania problemów, przewidywania oraz logicznego myślenia.

Układanie kolorowych patyczków wg wzoru


Poprzez układanie patyczków, dzieci rozwijały umiejętność skupiania uwagi oraz obserwacji.


Pasowanie na Przedszkolaka

W dniu 26 listopada odbyło się uroczyste PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA.

Dzieci z grupy Promyczki oraz Skrzaty wystąpiły w tym dniu przed Panią Dyrektor. Z uśmiechem na buziach śpiewały piosenki, recytowały wierszyki, grały na instrumentach oraz zatańczyły.

Po części artystycznej dzieci musiały wykonać trzy zadania, aby stać się prawdziwymi przedszkolakami:
- stanąć na jednej nodze,
- podskoczyć trzy razy,
- zrobić wesołą minkę. :)
 
Gdy udało się sprostać zadaniom nastał moment, na który dzieci czekały. Pani Dyrektor uroczyście przyjęła do grona przedszkolaków każdego z nich.

Na zakończenie, nasze dzielne maluszki otrzymały dyplomy oraz drobny upominek.

Dzień pluszowego misia

"Na dobranoc - dobry wieczór miś pluszowy śpiewa Wam.

Mówią o mnie Miś Uszatek, bo klapnięte uszko mam..."

W dniu 25 listopada nasze przedszkolaki obchodziły Światowy Dzień Pluszowego Misia, z tej okazji miały możliwość obejrzenia bajki, którą wszyscy rodzice pewnie znają - Miś Uszatek. Oprócz tego poznały również misie te bardziej i te mniej popularne - misie bajkowe i misie zwierzęta; zatańczyły piosenkę o misiach; odnalazły w sali, każdy swoją opaskę oraz wykonały kolorowe misie przy pomocy farb.
 

MOJA MAŁA OJCZYZNA- pomysły na poniedziałek 09.11


„Kolorowe domy”- zabawa konstrukcyjna z klocków- kształtowanie umiejętności tworzenia prostych budowli przestrzennych, porównywanie wielkości stworzonych budowli za pomocą określeń duży- mały.

Dzieci tworzą z klocków domy, następnie porównują ich wielkości, który jest duży a który mały.


„Sufit- podłoga” – zabawa dydaktyczna - wskazywanie wymienianych części pokoju, rozwijanie orientacji w najbliższej przestrzeni.

Rodzic wymienia elementy pomieszczenia: sufit, podłoga, ściany- dziecko wskazuje je rączkami.

Pomysły na piątek 06.11


„Pada deszczyk „ – zabawa rytmiczna.

Dzieci wystukują paluszkami o podłogę. Naśladują padający deszcz.

„Jesień”- malowanie pastelami.

Przedszkolaki malują jesień do melodii A. Vivaldiego.
https://www.youtube.com/watch?v=W-i_dcJEOE4 Dzieci poprzez słuchanie muzyki klasycznej rozwijają umiejętność odbioru i przeżywania muzyki poważnej, rozbudzają wrażliwość muzyczną.

Zabawy na czwartek 05.11


Deszcz – słuchanie i rozmowa na temat wiersza Doroty Kossakowskiej.

Zabawa inscenizowana do wiersza- rodzic pokazuje treść wiersza ruchem, dziecko naśladuje ruch rodzica .
.

Deszczyk kropi, deszczyk pada.

Deszczyk bajki opowiada.O kropelkach,

o kałuży,deszczyk mały i deszcz duży.

Moczy kwiaty oraz trawyi zaprasza do zabawy.

W bąbelkowe z deszczem granie:

Zapraszamy miłe panie



Malowanie kredkami elementów pogody występujących jesienią

Zabawy swobodne


A tak PROMYCZKI bawią się podczas zabaw swobodnych...

           

Znamy już kolory!


PROMYCZKI pokazały jak pięknie znają wszystkie kolory! Po całym tygodniu zajęć większość dzieci bez problemu potrafiła wykonać zadania i nazwać podstawowe kolory :)
Pierwszym zadaniem było stworzenie kolorowego motyla.



Drugim segregacja zabawek, według kolorów.



Trzecim wybranie kolorowych pasków.



Czwartym stworzenie kolorowej tęczy.


Jeżyk- mata korekcyjno – masująca


"Promyczki" chodziły po macie korekcyjnej, która imituje naturalne, nierówne podłoże takie jak plaża, drobne kamienie czy trawa. Chodzenie po macie przeciwdziała płaskostopiu, zwalcza ból oraz wzmacnia napięcie mięśniowe.

Kolory


W tym tygodniu w ""Promyczki"- poznały kolory. Codziennie poprzez zabawy m.in. matematyczne, ruchowe, manipulacyjne i plastyczne utrwalaliśmy ich nazwy.

Zwierzęta jesienią


Nasze małe promyczki w tym tygodniu rozmawiały o zwierzętach jesienią. Wysłuchały bajki o małym jeżyku, który szukał domu, dowiedziały się również, jak inne, leśne zwierzęta przygotowują się do zimy.

Podczas tego tygodnia powstały dwie prace plastyczne - JEŻE. Jedne pięknie pomalowane farbą, przy użyciu widelca. Drugie, równie piękne i ciekawe, malowane kredkami świecowymi oraz przyklejane z gotowych elementów.

      

W tym tygodniu promyczki poznały również pojęcie "małe i duże", układały obrazki według kolejności od największego do najmniejszego (co w ich wieku jest ogromnym wyzwaniem) ale wszystkie poradziły sobie bardzo dobrze!

          

Jesień w parku i w lesie

W tym tygodniu PROMYCZKI dowiedziały się jak wygląda jesień w parku i w lesie. Udało im się to dzięki wysłuchaniu wierszy, piosenek, obejrzeniu zdjęć i obrazów przedstawiających jesień. Przedszkolaki miały też możliwość zapoznania się z grą na instrumentach, stworzenia pięknych jesiennych drzew i grzybków oraz tańca z kolorowymi chustkami.

             

30 wrzesień – Dzień Chłopaka

A więc jak Dzień Chłopaka to gry i zabawy specjalnie dla naszych małych mężczyzn. Pierwszym zadaniem było nazwać marki samochodów - wspólnymi siłami udało się nazwać prawie wszystkie...

 

Kolejnym była gra integracyjna "Gorący ziemniak"...



Następnie wspólny taniec z koleżankami z grupy oraz wspólne zdjęcie.



Za udział w zajęciach zarówno chłopcy jak i dziewczynki otrzymali kolorowe naklejki, upamiętniające to święto.


Pierwszy dzień jesieni


"Promyczki" powitały jesień tańcząc z chustami w rytm utworu "Jesień" A. Vivaldiego. Pierwszego dnia jesieni naszą salę odwiedziła Pani Jesień :)

Nauka wiersza „Wpadła gruszka do fartuszka”


W tym tygodniu promyczki uczyły się wierszyka "Wpadła gruszka do fartuszka". Chętne dzieci inscenizowały treść wierszyka.

Jesień w ogrodzie

W tym tygodniu promyczki rozmawiały o warzywach w ogrodzie. Poznawały ich wygląd, zapach oraz oczywiście smak. :)
Nasze przedszkolaki oglądały również teatrzyk "Na straganie", następnie próbowały własnych sił w odgrywaniu ról :)

  

Dzieci przygotowały również kalafior z masy solnej oraz kolorowały warzywa farbami, używając nietypowych narzędzi - ziemniaczka i marchewki.

 

Zapraszamy rodziców do obejrzenia galerii prac dzieci z bliska, nasza tablica znajduje się przy zegarze "STOPEREK".


Poznajemy zasady ruchu drogowego


Promyczki uczyły się jak przechodzić przez przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną i bez sygnalizacji.

15 wrzesień – Dzień Kropki

A cóż to za pieguski wróciły dziś do domu?

  

Dziś z okazji Dnia Kropki, nasze dzielne PROMYCZKI otrzymywały kropkę - piega za każde, dobrze wykonane zadanie!

Ile zadań wykonały? Segregowały, łączyły w pary, ćwiczyły zręczność, tańczyły, rozpoznawały kolory i wiele, wiele innych... Co chyba widać po ilości piegów :)


Odpoczynek po obiedzie :)

Jak to dobrze sobie odpocząć ;)

 
         

Pierwszy Dzień w Przedszkolu :)

A tak nasze dzielne PROMYCZKI bawiły się pierwszego dnia :)