Smerfy

Oddział IV 5 – latki
Godziny pracy oddziału: 7.00 – 17.00
Rok szkolny 2020/2021
Prowadzą nauczycielki: p. Honorata, p. Monika
Pomoc techniczna: p. Halina

Co u nas słychać

Religia katolicka

Zapraszam do zajęć
https://view.genial.ly/606de592e079f10d18b78603/interactive-image-interactive-image

Propozycje zabaw na czwartek 15.04.2021

Witajcie ! Zapraszam do zabawy!
1. "Ogrodniczka"- zabawa przy piosence. Przygotujcie sobie jakieś klocki lub drewniane łyżki aby móc wystukać rytm piosenki.

https://youtu.be/zhvQFI04CX8
2. "Wiosenne kodowanie"- uzupełnij kartę. Pamiętaj że w każdym wierszu i w każdej kolumnie dany obrazek może być tylko jeden raz. Powodzenia.


3. "Tulipan"- praca plastyczna. Potrzebne będzie: kolorowy papier, patyczek lub słomka, klej, kartka, nożyczki. Wytnijcie kwiat tulipana i listki. Kwiat należy przykleić do słomki- łodygi. Możecie tulipana przyklejać do kartki lub jako ozdoba do wazonu. Listki należy przykleić po bokach łodygi. Gotowe.



4. "Podróż kropelek"- masażyk
Na początku masażyk mogą wykonać rodzice dzieciom, później zamiana ról.
Kiedy deszczyk pada, tworzą się kałuże/ stukanie palcami o plecy od góry do dołu
-jedne całkiem małe, inne całkiem duże/ wykonywanie okrężnych ruchów- najpierw o małej średnicy, później coraz większych
Lecz gdy wyjdzie słonko i mocniej przyświeci/pocieranie otwartymi dłońmi o plecy, aby wywołać uczucie ciepła
-para wodna szybko, hen do góry leci/ łaskotanie paluszkami od dołu pleców ku górze
Kropelki drobinki unoszą się do góry/ wykonywanie paluszkami masażu głowy
i łącza się ze sobą, tworząc piękne chmury./ głaskanie barków i ramion w kierunku od rąk do karku
Kiedy się na niebie troszeczkę ochłodzą,/łaskotanie palcami karku
w postaci deszczyku znów na ziemię schodzą./stukanie palcami o plecy od góry do dołuu

5. "Kwiatek"- rysuj kwiaty po kropkach zaczynając od strzałki.

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94108741074091

Propozycje zabaw na środę 14.04.2021

UWAGA 14 .04. 2021 - Środa -spotkanie online wyjątkowo o 10.30. Zapraszamy!
1. "Przebudzenie cebulki"- opowieść słowno- ruchowa.
Spróbujcie przedstawić opowiadanie ruchem.
W ziemi, pod pierzynką śniegu, spała całą zimę mała cebulka. Żeby zmienić się w cebulkę - przykucnij, obejmij rękami nogi, a głowę ułóż na kolanach, zamknij oczy. Kiedy słonko zaczęło mocniej przyświecać, małej cebulce zaczęło być coraz cieplej. Powolutku zaczęła wyciągać buzie w stronę słońca. Spróbuj i ty powoli unieść głowę, ale oczy miej cały czas zamknięte. Mała cebulka zaczęła wypuszczać listki. Najpierw wystawiła nieśmiało jeden listek, żeby sprawdzić, czy jest wystarczająco ciepło. Powolutku prostowała listek i pozwoliła mu rosnąc ku słoneczku. Teraz ty wyciągnij powolutku jedną dłoń, a następnie wyprostuj całą rękę i unieś ją wysoko. Kiedy wyrósł pierwszy listek, mała cebulka pozwoliła powolutku wyrosnąć drugiemu listkowi. I ty wyciągnij powolutku drugą dłoń, a następnie wyprostuj rękę i unieś ją wysoko. Kiedy oba listki były już wysoko, zaczęły unosić do góry całą łodyżkę. Wstań, wyprostuj plecy, powoli się przeciągnij, ale nie otwieraj oczu. Mała cebulka pozwoliła słoneczku ogrzewać swoja buzię i dopiero , kiedy była gotowa, powolutku rozwinęła płatki. Kiedy ujrzała swoje odbicie w kropli spływającej po trawie , zachwyciła się swoim odbiciem. Była teraz pięknym kwiatem o żółtych płatkach. I ty otwórz powoli oczy. Czy czujesz się najpiękniejszy na świecie?

2. "Tulipan" przyjrzyj się uważnie ilustracjom. Co było na początku, co było później. Ułóż historyjkę w odpowiedniej kolejności

3. "Wiosenne kwiaty"- kolorowanka. Pokoloruj według wskazówek.

4. "Taniec Mai"- zapraszam do wspólnej zabawy przy piosence.- https://youtu.be/UG-WU0ZbgK8
5. "Sadzimy cebulę" zapraszam Was do wyhodowania własnego szczypiorku. Lubicie szczypiorek? Będzie potrzebny słoik lub doniczka, woda lub ziemia i oczywiście cebula. Możecie umieścić cebulę w słoiku z wodą lub posadzić cebulę w doniczce z ziemią. Ciekawe komu szybciej wyrośnie szczypiorek?

6. Zapraszam do zapoznania się z wierszem H. Zdzitowieckiej pt. „W naszym ogródeczku”

Wiersz - „W naszym ogródeczku” (Hanna Zdzitowiecka)

W naszym ogródeczku
zrobimy porządki –
zagrabimy ścieżki
przekopiemy grządki.

Na grządkach wyrośnie
fasolka, marchewka,
sałata i groszek,
czerwona rzodkiewka.

W naszym ogródeczku
posiejemy kwiatki –
będą nam pachniały
fiołki i bratki,
nasturcja, goździki,
nagietki i groszek,
i ta biała lilia,
co tak żółci nosek.

Odpowiedzcie na pytania:

- Co dzieci postanowiły zrobić w ogródku? - Co to są grządki? - Jakie rośliny dzieci będą sadziły w swoim ogródku? - Które rośliny wymienione w wierszu zaliczamy do warzyw, a które są kwiatami ozdobnymi?

7. Czy wiecie co to są NOWALIJKI? Jeśli nie to dowiecie się tego z filmu. Przy okazji poćwiczcie dzielenie wyrazów na sylaby.

https://www.youtube.com/watch?v=-JmLzo-MHNc

8. Może macie ochotę wykonać samodzielnie kanapki z nowalijkami? Możecie się pobawić i sprawić, aby były nieco odmienne od tych, które zjadacie zwykle na śniadanie lub kolację jak na załączonych zdjęciach.




9. Po tak ciężkiej pracy myślę, że zasłużyliście na chwilę relaksu. Poproście rodziców o przeczytanie rymowanki i wykonanie na Waszych plecach masażyku zgodnego z opisem.


Najpierw chleb pokroję (delikatne stukanie bokiem dłoni po plecach)
Potem masłem posmaruję (rozcieranie dłońmi)

Pomidora też dołożę (delikatne klepanie otwartą dłonią)

Posolę i popieprzę, aby wszystko było lepsze (delikatne podszczypywanie)

Już nie powiem ani słowa,
bo kanapka już gotowa. (przytulenie)

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94864525813876

Wtorek 13.04.2021 r.

1. Na początek proponuję zabawę na złe humorki. Wysłuchajcie wiersza i pokażcie jego słowa.

Prawa ręka w górę hop.
Lewa w górę i na bok.
Obrót wkoło, dwa podskoki,
szybki bieg i skłon głęboki.
Przysiad, podskok w tył jak raki,
już wesołe przedszkolaki!

2. Obejrzyjcie teraz bajkę o pewnym tulipanie.

https://www.youtube.com/watch?v=FMLwRjaGuWE-

Odpowiedz na pytania:

- Kto pukał do domku tulipana?
- Jak deszczyk i słonko wpłynęły na tulipana?
- Czy wiesz z czego wyrasta tulipan?

3. Przyjrzyjcie się teraz obrazkowi. Z czego zbudowany jest tulipan? Czy potrafisz sam nazwać kolejne jego części?



4. Jak już wiecie, rośliny do wzrostu potrzebują wody. Dorysuj linie od konewki do każdego kwiatka.



5. A na zakończenie polecam trochę ruchu przy wesołej gimnastyce.



Propozycje zabaw na poniedziałek 12.04.2021

Wiosenne prace w ogrodzie. 1. Wiosna do bardzo pracowita pora roku. W ogrodzie jest bardzo dużo pracy. Posłuchajcie piosenki aby o niej dowiedzieć.
Link do piosenki: https://youtu.be/08_S0RA3mac
W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x
Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 3x
Raz dwa trzy.
Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka // 3 x
Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 3x
Raz dwa trzy.
Spadnie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x
W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 3 x.
Raz dwa trzy.

Jakie prace trzeba wykonać w ogródku? Co robi się z nasionkami?, Co jest potrzebne żeby z nasion wyrosły roślinki?


Do wiosennych prac potrzebne są odpowiednie narzędzia. Oto niektóre z nich:

2. Narzędzia ogrodnicze- odszukaj przedmioty, jakie wykorzystuje się przy wiosennych porządkach w ogrodzie i obrysuj je zieloną kredką.

3. Posłuchajcie opowiadanie pt. „Tajemnica małego nasionka” J.Wasilewskiej. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię –pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.
-pytania: • kto zaopiekował się ziarenkiem? (ogrodnik)
•co zrobiło ziarenko w ziemi? (spało w ziemi)
• dlaczego się rozzłościło? (ogrodnik podlał ziemię )
•co zrobiło ze złości? (nadymało się i pęczniało tak mocno, aż pękło)
• co pojawiło się w miejscu pęknięcia? (mały, biały kiełek)
• co wyrosło z ziarenka? (piękny, kolorowy kwiat)
4. "Co jest potrzebne roślinie do życia? Połącz z rośliną odpowiednie obrazki.

5. "Kwiatek"- rysuj po śladzie

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94975646375119

Propozycje zabaw na piątek 9.04.2021

1. "Co to za zwierzę"- podziel nazwy zwierząt na sylaby. Pod każdym obrazkiem narysuj tyle kresek lub kropek ile jest sylab. Spróbuj określić co słyszysz na początku i na końcu wyrazu? Powodzenia

2. "Wąż"- praca plastyczna. Zapraszam Was do wykonania węża. Będzie potrzebny kolorowy papier, który trzeba pociąć na paski. Paski papieru należy skleić w kółeczko. Kolejny pasek trzeba połączyć z poprzednim tak jak łańcuch na choinkę- pamiętacie?. Na końcu łańcucha trzeba zrobić ogon- wytnijcie mały trójkąt. Aby powstała głowa trzeba wyciąć trochę większy trójkąt, tak jak na obrazku poniżej, narysować mu oczy i dokleić język. Zapraszam do pracy.

3. "Dzikie zwierzęta"- zagadki
A teraz sprawdzamy czy pamiętacie jakie są dzikie zwierzęta? Choć mam bardzo długą szyję,
to wygodnie sobie żyję.
Widzę dookoła wszystko,
sięgam ku najwyższym listkom.
I choć patrzę na was z góry,
nie brakuje mi kultury.
(żyrafa)
Jest wielki, garbaty,
lecz może jak tragarz
dźwigać na plecach
bardzo ciężki bagaż.
(wielbłąd)
Jest królem,
lecz nie w koronie,
ma grzywę,
choć nie jest koniem.
(lew)
Ile ma pasków,
kto to policzy?
Spotkasz ją w Afryce
i zobaczysz na ulicy.
(zebra)
Chociaż zawsze trąbę nosi,
nikt o go koncert nie prosi.
(słoń)
4. "Idziemy do zoo"- zapraszam do zabawy przy piosence. Na pewno wszyscy ją dobrze znacie, więc poruszajcie się przy muzyce i pośpiewajcie - https://youtu.be/rXz-hKkUvoM
5. Wędrując przez labirynt doprowadź antylopy gnu do wodopoju. Wskaż na rysunku żyrafy, hipopotamy i guźce.

6. Kliknij w poniższy link. Znajduje się tam gra. Przyjrzyj się obrazkom. Jeśli nie potrafisz nazwać tego, co się na nim znajduje to kliknij w znak głośnika. Następnie podziel nazwę zwierzęcia z obrazka na sylaby i zaznacz prawidłową cyferkę. W razie potrzeby poproś o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo.

https://pisupisu.pl/przedszkole/ile-sylab

7. Popatrz na zamieszczony poniżej obrazek.

Czy potrafisz nazwać te zwierzęta?

Wskaż, które z takich samych zwierząt jest największe?

Które jest najmniejsze?

A teraz policz zwierzęta każdego rodzaju.

Ile jest misiów panda?

Ile jest koali?

Ile jest hipopotamów?

Ile jest słoni?

Ile jest zebr?

Których zwierząt jest najwięcej?

Których zwierząt jest najmniej?

8. Czy potrafisz odgadnąć do kogo należą te nogi? Sprawdź, którą drogą można połączyć głowę zwierzęcia z jego nogami. Możesz wydrukować kartkę i zaznaczyć kredką lub po prostu strawdzić rysując palcem na ekranie komputera.

Czwartek 08.04.2021 r.

1. Na początek zapraszam Was na wycieczkę do ZOO. Niech rodzic przeczyta treść opowiadania a Wy przedstawcie słowa za pomocą ruchu.

Pewnego słonecznego dnia przedszkolaki wybrały się na wycieczkę do zoo /dzieci maszerują w miejscu/.

Były bardzo ciekawe, jakie zwierzęta tam żyją /przykładają dłoń do twarzy w geście zastanawiania się/.

Gdy weszły do zoo, najpierw zobaczyły żyrafy, które wyciągały powolnie szyję i jadły liście z drzewa /unoszą rękę ponad głowę i poruszają dłonią/.

W drugiej zagrodzie żył sobie młody hipopotam, który podczas upałów pluskał się w wodzie /chodzą powoli na czworakach, opierając się na przedramionach/.

Niedaleko bronił swojego królestwa wielki lew, który biegał po terenie, dumnie kręcąc głową (chodzą szybko na czworakach, opierając się na dłoniach i kręcąc głową/.

Wszyscy podziwiali jego długą i puszystą grzywę. Duże zaciekawienie wzbudziły małpki, które skakały /podskakują w miejscu), biegały /biegają w miejscu/, tańczyły /tańczą w miejscu/, drapały się po brzuszku i po głowie /drapią się jedną dłonią po brzuchu, drugą po głowie/

i jadły banany /naśladują jedzenie banana/.

Główną atrakcją były słonie, które wolno spacerowały /chodzą powoli na czworakach, opierając się na przedramionach/

i kręciły trąbami /przysiadają na piętach i kręcą przed sobą jedną ręką/.

Pandy siedziały nieruchomo i obserwowały, co się dzieje dookoła /przykucają, opasując ramionami kolana i starają się pozostać w bezruchu/.

Za to zebry hasały swobodnie po swoim wybiegu /biegają, przeskakując z nogi na nogę/.

Przedszkolaki miały okazję zobaczyć rodzinkę misiów polarnych podczas pływania /zatrzymują się i przebierają dłońmi przed sobą/.

Duże białe łabędzie spacerowały wokół jeziorka /spacerują na sztywnych nogach, kołysząc się na boki/.

Niedaleko foka wylegiwała się na brzuszku /kładą się na brzuchu, podpierają brodę rękami i wymachują złączonymi stopami/.

Nad brzegiem jeziora czapla stała na jednej nodze /stają na jednej nodze i wyprostowują ręce na boki/.

A kangury wysoko skakały /przemieszczają się po dywanie, podskakując obunóż/.

Wąż pełzał, chcą się dostać na czubek gałęzi /kładą się na brzuchu z wyciągniętymi do przodu rękami i próbują się czołgać/.

Żółwie chowały głowę, gdy zwiedzający ich obserwowali /klękają i układają głowę na kolanach, zakrywając złączonymi dłońmi kark/.

Po zwiedzaniu dzieci wróciły do autokaru /maszerują w miejscu/.

Były tak zmęczone, że od razu zasnęły /zwijają się w kłębek na dywanie/.

Ach, co to był za piękny dzień!

2. Przyjrzyj się obrazkom poniżej. Który obrazek będzie pierwszy? Czy potrafisz ułożyć obrazki tak, aby powstała historyjka? Spóbuj opowiedzieć, co wydarzyło się w ZOO.



3. Ciekawa jestem czy potraficie dopasować zwierzę do jego ogona? Możecie wydrukować obrazek lub wskazać palcem na ekranie prawidłowe rozwiązanie.



4. Zapraszam Was teraz na aerobik. Ciekawa jestem czy nadążycie?

https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8&list=PLQBt82zcfRIKC1YS_lfK4LC7PUu-mcRKL

5. Zwiedziliśmy dzisiaj ZOO więc teraz może spróbujecie zrobić własne ZOO.
Z papieru



lub z plasteliny



6. Na zakończenie zachęcam do wspólnego czytania z rodzicami. Niech rodzic przeczyta tekst w Wy nazwijcie obrazki.



7. Zajęcia online rozpoczniemy o godzinie 9.30. Będą nam potrzebne kartki i kredki.

LINK DO SPOTKANIA:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fteams.live.com%2Fmeet%2F94108741074091%3Ffbclid%3DIwAR2u16kN6Rrqvl8Fo4BzMBsygNqX6G0n4QBj2TAjypBzjzC-1u9uBnIwqac&h=AT1ZZdtTb1EuteRX1DoiUYxKcIpkgXxkX2EEj_z-3gPNFlawltChv5AEGGwKiA-_SOESVLqIItDK1RdwWFtdUuXlhoGCK_yqRc0KW7U2fVQ_1VLVIlQ_j7BwEy0yHqAoD8qAww

Religia katolicka

Zapraszam do zajęć https://view.genial.ly/606c358a719d8a0d2141dd81/interactive-image-interactive-image

Środa 07.04.2021

1. Na początek proszę, abyście wysłuchali piosenki, którą umieściłyśmy na początku, gdyż przyda nam się ona na zajęciach online. Dzisiaj będą nam też potrzebne kartki i kredki/ mazaki.

2. Przyjrzyjcie się obrazkom poniżej. Spróbujcie opowiedzieć tą historyjkę. Co mogło wydarzyć się później? Opowiedz rodzicom.



3. Wykonajcie prostego słonia. Zrobicie go odbijając na kartce rękę pomalowaną farbą. Ptem wystarczy uzupełnić rysunek tak, aby powstał słoń. Najlepiej zrobić to mazakami, kiedy już wyschnie farba.



4. Poćwicz ze zwierzętami język i buzię.



5. Link do zajęć online:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fteams.live.com%2Fmeet%2F94108741074091%3Ffbclid%3DIwAR1hyaqrRuO8ghr--RfDW-idDYfTYe4Kp68EHOsrAEEodfQ5cCWY-8r6sag&h=AT2yMpdq3ftXiUHzaC1KPopGe-vcUayZaMtdWBKrpE0wPO8KMN4Qx-1FRd1O1izUHn66suWkBghG4neGphze0XmX3BZbCCBJMZXNrhYFYbMX35guqiuBx7hN7WtNI1FTQ5viLw
Do zobaczenia!

Propozycje zabaw na środę 7.04.2021

Witajcie dzieciaki!
1. "Dżungla"- zapraszam do zabawy przy piosence, spróbujcie zaśpiewać i poruszać się -https://youtu.be/vKvKntLcUKQ

2. "Słoń" - ukryty obrazek. Pokoloruj trójkąty na szaro, jakie zwierze ukryło się na obrazku?

3. Filip wybiera się na wycieczkę do ptaszarni. Pokoloruj w tabeli tyle rubryk, ile ptaków z każdego gatunku widzisz. Policz.

4. "Dżungla"- pokoloruj rysunek

5. "Słoń"- wytnij elementy słonia i sklej je we właściwym miejscu. Do pracy

6. Słoń"- rymowanka. Spróbuj powtórzyć rymowankę.
SŁOŃ- nazywam się słoń, ważę kilka ton,
- a teraz wielka bomba,
mój nos to wielka trąba!

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94975646375119

Wtorek, 06.04

1. Na początek zapraszam do zabawy przy znanej Wam dobrze piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=AU2MxfFEYpU

2. Posłuchajcie teraz co spotkało pewnego chłopca, który nazywał się Krzyś.

- Gdzie byłeś Krzysiu?
- Daleko….
W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną
kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie,
paszcze miały szerokie
jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę,
Możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam
po szyję wylazł z błota,
aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie!
Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja –
Nie bałem się wcale.
Siedziałem obok mamy
i patrzyłem… patrzyłem….
Małpy jadły figi i daktyle,
Nosorożec bawił się w strumieniu,
a tygrysy leżały pod palmą.
I lwa widziałem,
A jakże!
I chociaż było ciemno,
nie bałem go się także.
Ale zabłysło światło
i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać,
chciałem jeszcze poczekać,
ale mama…..
- O czym ty mówisz Krzysiu?
To ci się chyba śniło.
Skądże?
Naprawdę to widziałem!
To wszystko w kinie było.

Odpowiedz teraz na pytania:
Gdzie był Krzyś?
Jakie zwierzęta widział?
Czy to wydarzyło się naprawdę?

3. Przyjrzyj się obrazkom. Czy rozpoznajesz te zwierzęta? Spróbuj podzielić ich nazwy na sylaby. Jaką głoskę słyszysz na początku? Jaką na końcu?








4. Na zakończenie wykonaj ćwiczenia przedstawione na obrazkach.










Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94975646375119

Propozycje zabaw na piątek 2.04.2021

Witajcie, zapraszam do zabawy!
1. "Zajączek"- pomóż zajączkowi pozbierać wszystkie pisanki. Poruszaj się po liniach. Staraj się nie odrywać ołówka od linii.

2. "Koszyczek wielkanocny" . Przyjrzyj się dokładnie obrazkom. Co powinno się znaleźć w koszyczku. Wytnij i naklej właściwe elementy.


3. "Wielkanocne rachunki" a teraz trochę policzymy. Przygotujcie coś co pomoże Wam w liczeniu np. klocki, guziki lub fasolki i uważnie słuchajcie.
Zadanie 1 Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?
Zadanie 2 Z jajek w kurniku wykluło się 6 kurczaczków. 3 kurczaczki wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?
Zadanie 3. Zajączek miał 5 pisanek, a baranek 6. Kto miał więcej i o ile?. Co trzeba zrobić żeby obaj mieli tyle samo?
4. "Pisanki po sznurku"- pokoloruj pisanki na odpowiedni kolor.

5. "Skok" A może się trochę poruszasz? Zaprasza do zabawy. Postępuj zgodnie z wierszykiem
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
6. Przyjrzyj się obrazkom. Czy potrafisz odszukać symbole wielkanocne? Z jakim świętem związane są pozostałe symbole? Czy pamiętasz kiedy je obchodzimy?

7. Czas oczekiwania na święta jest dla wszystkich pracowity, a już zwłaszcza dla rodziców. Proponuję, abyście pomogli rodzicom wypełniając poniższe zadania.

8. Czy malowaliście już jajka? W poniższym filmie poznacie różne sposoby ozdabiania jajek. Które podobają Wam się najbardziej?

https://www.youtube.com/watch?v=GxyHrdgTxQs

Szanowni Rodzice i Kochane Dzieci !!! Święto Wielkiej Nocy to czas otuchy i nadziei, czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa i w siłę człowieka. Życzę, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość, pokój oraz wzajemną życzliwość. Wesołych i ciepłych świąt Wielkanocnych!

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94975646375119

Zaczynamy jak zawsze o 9.30.

Religia katolicka

Zapraszam do zajęć https://view.genial.ly/606364e25d876c0d4d6d4b01/interactive-image-interactive-image

Propozycje zabaw na czwartek 1.04.2021


UWAGA- Na zajęcia online - Proszę przygotować 9 jajek narysowanych na kartce

Hej dzieciaki zapraszam Was do zabawy:)
1. Na początek może macie ochotę na piosenkę. Proponuje wielkanocną piosenkę- "Z Jajkiem i zającem"- piosenka - https://youtu.be/GxNEUPCe458. Jak macie ochotę nauczyć się tekstu i zaśpiewajcie razem:
Skacze drogą zająć, skacze pomalutku,
Przykucnął za płotem , hop i już w ogródku
Kic, kic, kic, cichutko , skrada się do domu,
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.
Święta Wielknocne z jajkiem i zającem
Słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne X2
Idą chłopcy drogą , idą pomalutku,
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus- dyngus krzyczą,
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.
2. "Kodujemy"- wytnij figury i przyklej je właściwe miejsca zgodnie z kolorem.

3. "Kurczaczek"- praca plastyczna. Potrzebne Wam będą: 2 żółte koła, 2 małe trójkąty - dziobek, Zielony papier żeby wyciąć trawę, mazak, nożyczki, klej i kartka. Na początku musicie delikatnie naciąć koła, tak jak na zdjęciu, to będzie kurczaczek. Teraz narysujcie mu oczy i przyklejcie dziobek. Kurczaczki przyklejcie na kartce i dorysujcie nóżki. Wytnijcie paseczki z zielonej kartki i zróbcie trawę. Gotową pracę prześlijcie na naszego maila. Zachęcam :)

4."Wielkanocny labirynt" - doprowadź zajączka do koszyczka z pisankami.

5. "Pisanki" wiersz A.Bayer. Posłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica.
Leżą jajka na stoliku, kogut pieje kuku ryku, kuku ryku,
moje jaja, mazać jajek nie pozwalam!
Z takich jaj mazanych w ciapki
mogą się wykluwać kaczki,
wróble gęsi i łabędzie,
lecz kurczaków z nich nie będzie.
Kogut wścieka się i złości,
już pazury swoje ostrzy,
dziób otwiera bardzo groźnie,
chyba zaraz kogoś dziobnie.
Hej, kogucie nastroszony!
To nie jajka twojej żony!
Twoje smacznie śpią w kurniku,
to pisanki, mój złośniku.
Rozmowa na temat wiersza: - Kto znosi jajka? /kury, kaczki, gęsie/ - Kto wykluwa się z jajek?/pisklęta/ - Jak nazywają się dzieci kur - kurczaki, gęsi - gęsięta, kaczek - kaczęta.

6. Przyjrzyj się obrazkom i dopasuj do nich cienie. Kartkę możesz wydrukować lub po prostu powiedzieć.

7. "Wielkanocna ruletka"- trochę ruchu Aby się troszkę poruszać zapraszam Was do gry -https://wordwall.net/pl/resource/1247581/weso%c5%82ych-%c5%9bwi%c4%85t 8. "Pisanka"- wykonaj własną MEGA pisankę ze swoich zabawek

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94176792829122

Środa 31.03.2021 r.

1.Na początek trochę ruchu.
„Kolorowe pisanki” – dziecko kładzie się na brzegu dywanu i turla się na drugi jego koniec i z powrotem.
„Skaczące zające” – dziecko wykonuje zajęcze skoki (w przysiadzie najpierw przekładane są ręce, później nogi) do wyznaczonego miejsca.
„Kaczuchy” – dziecko chodzi, naśladując kaczuszkę (kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkami).

2. Wydrukuj, wytnij i ułóż puzzle. Możesz przykleić je na kartkę lub układać kilka razy.



3. Przyjrzyj się historyjce obrazkowej. Co było najpierw a co później? Opowiedz rodzicom historyjkę o zajączku, który malował jajka i o tym, co go spotkało.



4. Pokoloruj kurczaczka według podanego kodu.



5. Poproś rodziców, aby przeczytali Ci kilka razy tekst rymowanki. Spróbuj zapamiętać. Przyda nam się to na zajęcia online o 9.30. Do zobaczenia!

Ko ko ko, ko ko ko -
Czy też słyszysz, czy też słyszysz kurkę tą?
Może tam schowała się? - nie ma jej!
Może tam schowała się? - nie ma jej!
Kurka ziarno dziobie - am mniam mniam!
Kurka ziarno dziobie - am mniam mniam!

Kryj się kurko - idzie lis! Idzie lis!
Rudy lisek goni kurkę, kurkę goni rudy lis.
Szybko, szybko biegnie kurka,
Szybko, szybko chowa się...

Drogie dzieci, czekamy tak jak w tamtym roku na zdjęcia Waszej pracy zdalnej w domu. Miło nam będzie zobaczyć jak pracujecie. Przesyłajcie je na maila naszej grupy.

Propozycje zabaw na wtorek 30.03.2021. W Wielkanocnym koszyczku

Witam Was Niedługo Święta więc chciałabym żebyście dowiedzieli się trochę o symbolach związanych ze Świętami Wielkanocnymi

Oto koszyczek. Co roku w Wielką Sobotę niesie się podobne koszyki z pokarmami do kościoła, do święcenia. Koszyczek, tradycyjnie przyozdabiamy gałązkami bukszpanu. Jest to roślina, która każdej Wielkanocy jest zielona, nawet jeśli z uwagi na niesprzyjającą pogodę nie rozwiną się bazie. Zimozielony bukszpan symbolizuje trwałość życia i nieśmiertelność. A bazie – jeśli zdążą się pojawić – w kontekście Wielkanocy są symbolem nowego życia. Do koszyczka powinno się włożyć baranka wielkanocnego, jaja (mogą być wydmuszki oraz – koniecznie – jaja ugotowane, którymi będziemy się dzielić w czasie śniadania wielkanocnego po złożeniu sobie życzeń), chleb, starte buraki (ćwikła), kiełbasę, szynkę, sól i tarty chrzan. Każda z tych potraw i przypraw ma jakieś znaczenie. Wymienimy najważniejsze z nich:
•Baranek wielkanocny, który może być zrobiony z ciasta, z cukru lub z czekolady, symbolizuje Pana Jezusa. Baranka w dawnych wiekach składało się w ofierze. Pan Jezus, ponieważ umarł za nas na krzyżu, został w Piśmie Świętym nazwany Barankiem Ofiarnym.
•Jajo to symbol życia i Zmartwychwstania, bowiem pisklę samo, w odpowiednim czasie, rozbija skorupkę i wydostaje się na zewnątrz – jak Jezus z grobu po swoim Zmartwychwstaniu.
•Ćwikła, ze względu na kolor, jest symbolem męki Pana Jezusa.Pozostałe pokarmy: wędliny, chleb, babki i inne ciasta wkładamy do wielkanocnego koszyczka jako symbol wszelkiego pożywienia. W czasie ich święcenia prosimy, aby nigdy nie zabrakło nam jedzenia.Jak myślicie, czy to ważne, aby doceniać, że mamy co jeść? Czy na świecie są ludzie, którzy głodują?
2.Koszyczek wielkanocny. Wytnij obrazki. Przyklej zajączka, pisankę oraz kurczątko według instrukcji. Powodzenia

3.Baranek- praca plastyczna. Szablon baranka wytnij, wyklej watą, kulkami z bibuły lub popcornem. Wybór należy di Ciebie. Następnie przyklej baranka na kolorową kartkę. Pracę możesz ozdobić naklejając trawkę lub ją dorysowując. Zachęcam aby gotową pracę przesłać nam na pocztę. Pochwalcie się Waszą pracą. Zapraszam do podzielenia się wytworami. Aby wydrukować szablon, kliknij poniżej.

owieczka-1
4.Policz pisanki. W puste kratki wstaw odpowiednią ilość kropek. Jeśli potrafisz napisz właściwą cyfrę.

5. Pisanka- przyjrzyj się, odszukaj i zamaluj litery potrzebne do napisania wyrazów w ramkach. Zadanie trochę trudniejsze ale wiem,że sobie poradzicie. A może spróbujecie nazwać litery?
WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-1-czarno-białe

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94323260305120

Propozycje zabaw na poniedziałek 29.03.2021

1. Uważnie posłuchaj opowiadania- "Bajeczka wielkanocna"- opowiadanie A. Galicy
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: - Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno. - Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. - Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. - Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. - Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące. - Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. - Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki. A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać. - Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń. Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe. - Co to? Co to? – pytał Zajączek. - Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. - To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
W Wielkanocny poranek Dzwoni dzwonkiem Baranek, A Kurczątko z Zającem Podskakują na łące. Wielkanocne Kotki, Robiąc miny słodkie, Już wyjrzały z pączka, Siedzą na gałązkach. Kiedy będzie Wielkanoc Wierzbę pytają.
Powiedz: Co robiło słonko? Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, ... ? Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka? Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
2. Policz i narysuj odpowiednią ilość kropek lub kresek. Jeśli potrafisz napisz właściwą cyfrę. W którym koszyczku jest najwięcej jajek, a w którym najmniej. Który zając ma najwięcej pisanek?


3. Teraz zapraszam Was do zabawy przy piosence Muzolaki - "Zając" , piosenka na Wielkanoc i nie tylko. Spróbujcie pokazywać treść piosenki, tak jak dzieci na filmiku. Dacie radę coraz szybciej? Link na You tube: https://youtu.be/wHBttUjMPHc
4. "Kurczaczek"- pokoloruj według kodu: serduszko -kolor zielony, koło -kolor żółty, kwadrat- kolor pomarańczowy

5. Zachęcam Was do wysiania owsa z rodzicami. Potrzebne Wam będą: plastikowy pojemnik lub kubeczek, ziemia i owies. Poproście rodziców o pomoc. Tylko nie zapomnijcie podlewać. Powodzenia.

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94747702747898

Piątek 26.03.2021

1. Narysuj na kartce jakiś kształt. Może to być kwiatek, serce lub co tylko chcecie. Na liniach porób dziurki ołówkiem (poproś rodziców o pomoc). Przeciągnij sznurek lub tasiemkę przez utworzone dziurki. Spróbuj to zrobić na różne sposoby.



2. Przyjrzyj się obrazkom. Jaki obrazek znajdzie się na końcu? Który będzie następny?



3. Przyjrzyj się owadom. Spróbuj dopasować do nich cienie. Możesz wydrukować kartę lub po prostu powiedzieć.



4. Zapraszam Was do ćwiczeń z kotem. Podobne ćwiczenia wykonywaliśmy w przedszkolu. Róbcie to, co kot na obrazku. Każde ćwiczenie wykonajcie 5 razy, podczas wykonywania wytrzymajcie licząc w myślach do 10. Pamiętajcie o oddychaniu, tak jak się uczyliśmy! Dla urozmaicenia możesz poprosić rodziców o wydrukowanie i sklejenie kostki. Wtedy wykonujecie, jak opisałam każde ćwiczenie, które wylosujecie na kostce. Udanej zabawy!









Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94177116555367

Czwartek 25.03.2021

1. Powtórz tekst za mamą lub tatą i wykonuj ich gesty.

Pobudka
Budzą się listeczki, (dziecko się przeciąga)
szemrzą warto rzeczki, (pokazuje ręką wijącą się rzekę – jak wąż i szumi)
śniegi roztopione, (dziecko powoli kuca i kładzie się płasko na dywanie)
w kałuże zmienione. (dziecko imituje skakanie w kałuży)
Jaskółeczka czarna (dziecko rozpościera ręce niczym skrzydła)
strzałą niebo szyje, (dziecko lata z rozłożonymi skrzydłami)
śpiewem wita wiosnę (dziecko nuci: kiri, kiri, kiri)
gniazdko młodym wije. (dziecko rękami imituje wicie gniazda)
Motylek cytrynek (dziecko się kłania)
dziarską przybrał minę, (robi zawadiacką minę)
i w moje okienko (dziecko pokazuje w powietrzu kwadrat jako okno)
puka leciuteńko. (dziecko puka w okno).

2. Policz kwiaty na obrazku. Powiedz, kto ma więcej kwiatków dziewczynka czy zajączek? Dorysuj tyle kwiatów, aby było ich tyle samo.



3. Dopasuj brakujące elementy tak, aby nie powtarzały się w rzędach.



4. Obejrzy obrazek. Co przedstawia? Zapoznaj się z etapami siania rzeżuchy. Przyda nam się na zajęcia online. Jeśli w nich nie uczestniczysz, to posadź rzeżuchę razem z rodzicami. Zastanów się, co jest roślinom potrzebne, aby rosły?

Link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94679285236827

UWAGA

Z przyczyn technicznych dzisiejsze zajęcia online rozpoczniemy ok 10.00 za zmiany przepraszam.

Środa 24.03.2021

1. Wydrukuj kartę pracy. Rysuj po śladzie. Możesz to zrobić ołówkiem lub każdy szlaczek innym kolorem. Jeśli nie masz drukarki, spróbuj narysować te wzory na kartce.



2. Przyjrzyj się obrazkowi. Co jest na nim przedstawione? Spróbuj wyszukać i policzyć wszystkie pszczółki.



3. Zapraszam teraz do zabawy przy piosence. Kliknij w link i baw się dobrze!

https://www.youtube.com/watch?v=olGapZ9H-5Q

4. Zaproś rodziców do zabawy! Poproś mamę albo tatę, żeby przeczytali Ci wiersz. Spróbuj odegrać rolę bociana. Pokaż, jaką minę miał bocian, gdy słuchał, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie.
„Rozmowa z bocianem”
Stanisław Karaszewski

Dzwoni bociek.
- Witaj, Burku!
Co u Ciebie?
- Witaj, boćku!
U nas, mój kochany,
dookoła wielkie zmiany.

Na wierzbach kwitną bazie,
stopniał śnieg, w zieleni łąki,
pokazały się już w sadzie
na jabłoniach pierwsze pąki…

A przy młynie, mój bocianie,
już rechocą żaby w rzece,
zapraszają na śniadanie…
- Żaby, mówisz? To ja lecę!

5. Wykonaj bociana według instrukcji na obrazku:


Wtorek- link do spotkania online

https://teams.live.com/meet/94477371120618
Kliknij w link i wciśnij "DOŁĄCZ"

Co będzie nam potrzebne na zajęcia online!!

Wtorek
2 kartki białe lub 2 kartki z zeszytu , kredki/ mazaki

Środa

kartka, kredki

Czwartek
nasiona rzeżuchy, wata, pojemnik

Piątek
rolka po papierze toaletowym, kartka, farby lub kredki/ mazaki, nożyczki, klej

Wtorek 23.03.2021 r.

Przyjrzyj się obrazkom i dopasuj odzież do pogody. Obrazki możesz wydrukować lub po prostu powiedzieć, które ubrania są odpowiednie do danej pogody.

2. Przeczytaj z rodzicami opowiadanie o wiosennym deszczyku. Niech rodzic czyta tekst a Ty uzupełnij go nazwami obrazków.

3. Wiosną często wieje wiatr. Raz jest on delikatny i przyjemny, innym razem silny i porywisty. Przygotuj sobie wstążkę lub kawałek waty lub po prostu zwiń w kulkę chusteczkę. Połóż ją na dłoni, a potem dmuchaj na nią z różnym natężeniem, to znaczy raz lekko i długo a raz mocno i szybko. Pamiętaj, aby nabierać powietrze nosem a wypuszczać ustami! Ćwiczenie powtórz kilka razy.

4. Przyjrzyj się obrazkowi. Po lewej stronie znajdują się kropki a po prawej rzeczy, które są związane z pogodą. Policz kropki i rzeczy. Powiedz, czego jest więcej. Pokoloruj tyle chmurek, słoneczek, kropelek i parasoli ile wskazują kropki.

5. Posłuchaj piosenki (link niżej, wystarczy kliknąć). Spróbuj pokazać słowa piosenki za pomocą ruchu. Udanej zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU
6. Na zakończenie proponuję grę online. Link do gry:
https://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

Nowy link do połączenia online!

https://teams.live.com/meet/94956400287887

Poniedziałek, 22.03.2021 r.

Temat: „Powitanie wiosny”

1. „Wiosenne porządki w buzi”- gimnastyka buzi i języka
Rodzic czyta tekst i pokazuje dziecku ruchy narządów mowy według opisu w nawiasach.
Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi.
Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu),
potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków).
Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).
Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych).
Pierzemy firanki (parskanie wargami).
Zamiatamy schody (oblizywanie warg).
Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł)
i piwnicę (język na dolne dziąsła).
Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi rozciągają się w uśmiechu)
i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).

2. Przyjrzyj się obrazkom i znajdź 5 różnic, którymi się różnią.


3. "Kolorowe kwiatki"  
Jeśli masz jak to wydrukuj kartę pracy i uzupełnij ją według wzoru. Jeśli nie to przyjrzyj się kwiatkom i zastanów się, w jakim kolorze będzie następny kwiatek. Czy znasz nazwy tych kwiatów?



4. Odgłosy wiosny”- zabawa ruchowo- naśladowcza

Rodzicu na twoje hasło (bocian, żaba, ptak, mucha) dziecko porusza się jak podane zwierzę i naśladuje jego odgłosy.


  • Bocian – dziecko stoi na jednej nodze i wydaje dźwięk: kle, kle… .

  • Żaba – dziecko skacze w przysiadzie i kumka jak żaba: kum, kum… .

  • Ptak – dziecko biega i macha rękoma udając machanie skrzydłami i powtarza:

fiu – fiu, tijo – tijo… .

  • Mucha – dziecko biega na czworakach i wydaje dźwięk: bzz, bzz


5. "Przyjście wiosny" J. Brzechwa.

https://www.youtube.com/watch?v=dEnCjkrCJ-Y --> kliknij

Przed naszym spotkaniem online obejrzyj i posłuchaj wiersza.

6. Spotkanie online- link:

https://teams.live.com/meet/94390541510666
Do zobaczenia!

Ameryka

W Ameryce poznaliśmy gejzery i mieliśmy okazję stworzyć własny gejzer! Dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy o Stanach Zjednoczonych i współtworzyliśmy ich flagę.







Antarktyda

Na Antarktydzie poszerzyliśmy swoją wiedzę na temat tego kontynentu i zamieszkujących go zwierząt. Projektowaliśmy także własne igloo.







Australia

W Australii serfowaliśmy, poznaliśmy malarstwo kropkowe Aborygenów i stworzyliśmy własne obrazy.















Afryka

W Afryce dzieci brały udział w safari. Skradali się i pokonywali przeszkody, a także obserwowały zwierzęta żyjące w Afryce, podawały ich nazwy.














AZJA

W Azji odwiedziliśmy 3 kraje: Rosję, Indie i Chiny. Dzieci miały okazję poznać tradycyjne stroje, pobawić się Matrioszką, wąchać i dotykać indyjskich przypraw... Próbowały także podnieść chiński makaron za pomocą pałeczek.


















„Płyną chmurki”- Edukacja przez ruch wg D. Dziamskiej

Smerfy malowały koła oburącz do muzyki klasycznej, następnie w rytm muzyki zgniecioną gazeta umoczoną w farbie uderzały w papier. Końcowym etapem pracy było formowanie chmury z papierowych kół.

Walentynki

Zapraszamy do wysyłania kartek pocztą walentynkową. Wykonaną kartkę należy wrzucić do czerwonej skrzynki w wiatrołapie. Kartki będą rozdawane w piątek 12.02.2021. W związku z obchodami dnia Świętego Walentego w piątek, prosimy o ubranie dzieci na czerwono.

Jak płynie czas?

Smerfy poznawały zagadnienia związane z upływem czasu. Dzieci dowiedziały się dlaczego mamy dzień i noc, jakie są pory dnia, jak zmieniają się pory roku, dni tygodnia, miesiące. Poznały historie zegara i samodzielnie wykonywały swoje zegary. Wspólnie wykonaliśmy klepsydrę. Tematykę realizowaliśmy na podstawie Planu Daltońskiego.

W związku z nowym rozporządzeniem

Dyrektor Przedszkola Samorządowego Nr 40

Wesołej Ludwiczki w Białymstoku informuje rodziców,

że choinki grupowe odbywać się będą w podanych poniżej terminach

w sposób kameralny (każda grupa oddzielnie).

Zdjęcia będą wykonywane tylko pojedyncze.

Nie będzie zdjęć grupowych.

Jadwiga Siemaszko

dyrektor przedszkola

 

Zabawa choinkowa :)

Zabawa choinkowa pt. "W lodowym miasteczku"

odbędzie się:

 

~ w grupie I Promyczki i II Skrzaty

12.01.2021 r. (wtorek) od godz. 9.00 - 11.30

 

~ w grupie III Biedronki i IV Smerfy

12.01.2021 r. (wtorek) od godz. 12.00 - 14.30

 

~ w grupie V Tygryski i VI Sówki

14.01.2021 r. (czwartek) od godz. 9.00 - 11.30

 

Prosimy o przygotowanie strojów karnawałowych.

Informujemy, iż w dniu choinki będą wykonywane zdjęcia.

choinka dzieci

Urodziny Szymona

Wszystkiego najlepszego!

Mikołajki

Drodzy Rodzice!
04.12.2020 r. ( piątek) będziemy obchodzić w naszej grupie Mikołajki. Prosimy, aby w tym dniu dzieci przyszły ubrane na czerwono.
Pozdrawiamy
Nauczycielki z grupy Smerfy

Religia katolicka


Zapraszamy do uczestnictwa w lekcji zdalnej

https://view.genial.ly/5faebfbf72da7f14532deb99/interactive-image-interactive-image

Propozycje zabaw na poniedziałek 9.11.2020

Witajcie Smerfy!
W tym tygodniu będziemy poznawać historię naszego kraju- POLSKI.
Zapraszam Was do obejrzenia filmiku, z którego dowiecie się jak powstała Polska :https://youtu.be/xQk8p7XY23A
Mapa Polski. Połączcie kropki i wypełnijcie mapę barwami narodowymi, czyli biel i czerwień. Mapę możecie wypełnić plasteliną lub pomalować farbami. Pamiętajcie - na górze biały kolor, na dole - czerwony. Powodzenia

Poćwiczcie jeszcze rączkę . Rysujcie po śladzie.

Propozycje na piątek 06.11.2020

Witajcie drogie Smerfy!
Dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, jak wiewiórki szykują się do zimy.

Na początek posłuchajcie wiersza Antonety-Anny Bednarek pt. "Wiewiórka w lesie"

Zbliża się zima,
a wiewiórka zapasów nie ma.
Zabrała więc mieszek,
koszyczek zabrała
i do lasu szybko pognała.
Maszeruje żwawo.
Najpierw skręca w lewo,
potem w prawo.
Co rusz przystaje,
głową kręci,
co rusz coś ją nęci.
A to muszka w sieci pajęczej,
a to barwny dywan z liści utkany,
to żołędzie, kasztany.
Muchomor czerwony
z lekka przez ślimaka nadgryziony,
a to szemrzący strumyczek,
tuż przy nim czarna olsza
z czerwonymi kotkami
delikatnymi jak aksamit.
Tudzież sosenki
ubrane w piękne sukienki,
kalina, jarzębina czerwona,
koralami przystrojona.
Wszystko ją kusi,
dlatego co rusz przystaje,
by po krótkiej chwili iść dalej.
Rozgląda się ciekawie.
Nadsłuchuje.
Sprawdza co rusza się w trawie.
A tam malutki jeżyk
zwinięty w kłębuszek
spokojnie sobie leży.
Obok laskowy orzeszek,
jeden, drugi, trzeci…………..
Zapełnia nimi mały mieszek.
Koszyczek napełniła szyszeczkami,
które znalazła pod sosenkami.
A, że zmrok szybko zapada,
kończyć wyprawę wypada.
Zabrała więc mieszek,
koszyczek zabrała
i do domu szybko pognała.
Ale wróci jeszcze do lasu
po dalsze zapasy.

Zaprojektujcie teraz maskę wiewiórki. Możecie ja stworzyć według własnego pomysłu lub skorzystać z inspiracji:






Jak już maski będą gotowe to zaproście rodzica lub starsze rodzeństwo do wspólnej zabawy. Niech rodzic lub rodzeństwo przyjmie rolę narratora i przeczyta wiersz a Wy pokażcie jego treść.

Na koniec sprawdźcie, która wiewiórka dotrze do orzeszka.

[caption id="attachment_22499" align="aligncenter" width="300"] Cartoon Illustration of Paths or Maze Puzzle Activity Game with Squirrel Animal Characters and Acorn[/caption]
Odwiedzajcie naszą stronę! W poniedziałek kolejne zadania! Trzymajcie się ciepło.