Sówki

Oddział VI 6 – latki
Godziny pracy oddziału: 7.00 – 17.00
Rok szkolny 2019/2020
Prowadzą nauczycielki: p. Agata, p. Paulina
Pomoc techniczna: p. Hanna

Co u nas słychać

POMYSŁY NA CZWARTEK


Witajcie dzieci, dzisiaj zapraszam was na
BAJKĘ O CAŁKIEM NOWYM KAPTURKU , posłuchajcie
1.
      
 
Kto występował w bajce?
Jak wygląda Kapturek?
Czym Kapturek różnił się od tradycyjnego Czerwonego Kapturka?
Jak wyglądał las,  przez który przechodził Kapturek?
Co zrobił Kapturek z jedzeniem, które niósł babci?
Kogo spotkał w lesie?
Co zrobił z wilkiem?
Co powiedział babci?
Co zrobił leśniczy?
Jak zakończyła się bajka?
Jaki na początku był Kapturek?
Co się zmieniło w jego postępowaniu?
Co by było gdyby wszyscy  zachowywali się  w lesie tak,  jak Kapturek?
Jak wyglądałby wtedy Świat?
 
2. Przypatrz się obrazkom i powiedz czym się różnią. Znajdź 7 szczegółów i zaznacz ołówkiem.
Pokoloruj obrazek główny, czyli pierwszy na górze.
 

Poproś rodziców aby weszli na stronę
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/218169-czerwony-kapturek?utm_source=facebook&utm_medium=visit&utm_campaign=share_puzzle&fbclid=IwAR0hsdp3_jHZyUfKrbfWGP3eLLF09cw9zdtIUFf_jeNy3LIdRRY7w9FeeL4
gdzie znajdziecie puzzle "Czerwony Kapturek" .    Powodzenia!

3. A teraz posłuchajcie piosenki"Świat w naszych rękach"
 
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
 
Już wiecie jak należy dbać o środowisko? oczywiście nie śmiecić i segregować śmieci.
W jaki sposób segregujemy śmieci?
Kto pamięta w jaki pojemnik wkładamy plastik i metal?  ( żółty )
a papier ? (niebieski)
szkło? (zielony)
odpady zmieszane ( szary, czarny)
a resztki bio ( zepsute warzywa, owoce, obierki )  (brązowe)
 
Czy zauważyłyście co można zrobić ze śmieci? No właśnie -  nowe rzeczy: szkło papier i plastik
Jak nazywa się to słowo, które oznacza odzyskanie śmieci. - TO JEST RECYKLING. Zapamiętajcie!
 
To są słowa piosenki i  teraz spróbujcie nauczyć się jej na pamięć.
 
Ci co lubią segregację otóż oni mają rację. Gdy w osobne pojemniki lecą papier, szkło, plastiki.
 
Cały świat jest w naszych rękach właśnie o tym ta piosenka Możesz dbać o cały świat chociaż masz niewiele lat.
 
A recykling trudne słowo chodzi o to by na nowo, Z naszych śmieci zrobić coś papier, plastik albo szkło.
 
Więc dorośli oraz dzieci posłuchajcie sprawą śmieci trzeba zająć się dziś żeby jutro dobrze żyć.
 
4. A teraz pobawimy się w  recykling, czyli wykorzystamy rolkę po papierze, z której zrobimy węża.
 
 
 

Najpierw pomaluj farbami rolkę na taki kolor jaki chcesz, jaki lubisz.  Możesz namalować jakieś wzorki,  będzie to skóra węża. Teraz musisz trochę poczekać aż rolka wyschnie.
Już ?      Super!
Teraz z jednej strony dorób głowę i oczy. Możesz je narysować na osobnej kartce, wyciąć i przykleić z jednej strony na górze rolki. A teraz najtrudniejsze. Nożycami potnij rolkę w sprężynkę. Uwaga!  paseczek musi być  wąski  bo jak będzie za szeroki to wąż będzie krótki.
Poproś rodziców a na pewno ci pomogą.
I na koniec trzeba przykleić języczek z kolorowego papieru, sznurka lub  nitki oraz ozdobić czym chcecie (guziki, cekiny, papirowe kuleczki, itp. ).
 
Druga wersja dla tych, którzy mają więcej rolek. Pomaluj wszystkie, poczekaj aż wyschną i ponawlekaj je na długi sznurek, wstążkę, nitkę. Z jednej strony zrób oczy i język a z drugiej ogon i wąż gotowy.
W trakcie pracy możecie wysłuchać kolejnej piosenki o leśnych duszkach.

https://www.youtube.com/watch?v=-6gFXGjkWu4

Zróbcie zdjęcia i pochwalcie się swoimi wężami wysyłając na maila sowki2020ps40wp.pl              

Wiosna, wiosna i radosna:)

Prezentacja, która była zamieszczona tydzień temu we wtorek nie otwierała się, także dziś jest zaktualizowana:). Sóweczki mogą utrwalić wiadomości związane z wiosną    

WIOSNA-prezentacja-1  

Środa

Witam, witam wszystkie Sóweczki i rodziców :)


1. „Jak będzie wyglądać nasza Ziemia za 100 lat?” – burza mózgów. Dzieci wypowiadają się na temat przyszłości Ziemi. Wskazują zachowania ludzi wyniszczające Ziemię. Podają propozycje działań ratujących naszą planetę.

2. Dbamy o środowisko – układanie historyjki obrazkowej i rozmowa inspirowana jej treścią.



- Gdzie wybrała się grupa przedszkolna?

- Co dzieci zamierzały robić na polanie?

- Co zobaczyły na miejscu?

- Na jaki pomysł wpadła nauczycielka?

- Do kogo zadzwoniła?

- Co się stało ze śmieciami?

- Dlaczego przedszkolaki mają worki w różnych kolorach?

- Dlaczego mają założone rękawiczki?

- Jaki znak stanął na polanie?

- Co zrobić, kiedy chcemy wyrzucić coś do kosza, a w pobliżu nie ma żadnego?

Rodzic podkreśla, że zachowanie osób na ilustracji zasługuje na szczególną pochwałę, bo posprzątały polanę, choć to nie one naśmieciły. Wspólnie z dziećmi zastanawia się, jak można je nazwać, np. przyjaciele przyrody, zielony patrol, strażnicy zieleni.


3. „Biegaj – stój” – Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju przy dźwiękach muzyki/tamburyna na przerwę w muzyce zatrzymują się i stoją na prawej, a następnie na lewej nodze.


4. „Drzewa kwiatowe”- praca plastyczna. Pomoce: rolka po papierze, brązowa kartka, biała kartka, plastelina brązowa, plastelina, klej.


potrzebne materiały;


papierem należy obłożyć rolkę,

następnie z białej kartki wyciąć koronę drzewa i brązową plastelinę rozprowadzić tak, aby powstały z niej konary drzewa,



z kolorowej plasteliny poprzyklejać kwiatuszki na drzewie (ewentualnie można przykleić kolorową bibułę lub papier), w końcowym etapie należy przykleić koronę drzewa do pnia i podziwiać piękna pracę . Efekty Waszej pracy możecie przesyłać na sowki2020ps40@wp.pl


5. „Domino słuchowe” – zabawa słowna. Dzieci podają słowa rozpoczynające się taką głoską, jaką kończyło się poprzednie słowo. (np. kot, traktor, rak, krowa, ananas itp.) Litery które już znamy : O, I, A, U, E, T, M, D, Y, R, L, S, K, B, N, W, G, C, Ł

POMYSŁY NA WTOREK


TURNIEJ RYCERSKI CZYLI JAK DBAĆ O ŚRODOWISKO to kolejna część naszej innowacji SAVOIRE VIVRE DLA DZIECI.<
  1. Dzisiaj posłuchajcie wiersza  Doroty Kossakowskiej - "Nasza Ziemia"  
Morza, rzeki, oceany i wysokie góry. Sosny, dęby oraz świerki co pędzą do chmury. Błękit nieba, zieleń trawy, ptaki śpiewające. Deszcz co dzwoni o parapet i gorące słońce. Wszystko to jest nasza Ziemia, na której żyjemy. Drugiej takiej pięknej, nigdzie nie znajdziemy.
    A teraz odpowiedzcie na pytanie:   jak wygląda nasza Ziemia? Czy Ziemia jest zadowolona? Co może martwić naszą Ziemię? Co my możemy zrobić aby Ziemia była zadowolona? Spójrzcie na obrazki i odpowiedzcie: co jest dobre dla Ziemi a co jej szkodzi?
          
    2. Obejrzyj i posłuchaj "Śpiew ptaków"
    otwórz     link: https://www.youtube.com/watch?v=yiRIvZplphA
  Czy znasz te ptaki? Może spróbujesz odgadnąć ich nazwę. Niektóre na pewno znasz. Posłuchaj jak ładnie śpiewają. Opisz ich wygląd.  
3.   Ptaki  -  praca plastyczna
   
Potrzebne będą: kartka papieru, klej, nożyce, talerzyk i kubek do odrysowania koła oraz włóczka, mazaki, kredki, - najpierw odrysuj koło od małego  talerzyka do ciasta - wytnij - złóż na pół i przetnij wzdłuż zgiętej linii - to będzie brzuch -odrysuj koło od kubka - wytnij - to będzie głowa - odrysuj drugie koło  od kubka - wytnij -  złóż na pół i przetnij wzdłuż zgiętej linii - to będą skrzydełka -  wytnij trójkąt - to będzie ogon - teraz przyklej  dorysuj jedno oko ( bo ptaszek stoi bokiem ) dorób dziób   i ozdób według własnego pomysłu możesz do tego wykorzystać włóczkę, guziki, piórka, patyczki, cekiny, itp. (co tylko znajdziesz w domu )
  4. A teraz pora na rytmikę.
   
    otwórz link :          https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&fbclid=IwAR07X-agb2-_xptvebqZk-hM0wNOCfKcMHij-3V9mDX12aTFm8kwVhEroBo
  Miłej zabawy. Pamiętajcie róbcie zdjęcia i odzywajcie się na naszego   maila sowki2020 ps40@wp.pl  
A teraz coś dla rodziców.   https://www.facebook.com/blekitnachatka/videos/590137458249789/  
"Wspieranie rozwoju społecznego dzieci w czasie izolacji"  

Poniedziałek- poznajemy nową literę

Tematyka tygodniowa: TURNIEJ RYCERSKI – CZYLI JAK DBAĆ O ŚRODOWISKO
Kochane dzieciaki jak w każdy poniedziałek poznajemy nową literę, dziś w wyjątkowych okolicznościach w swoich domach.


1. „Kot Łatek” – wprowadzenie litery „ł”, „Ł” na podstawie wyrazu „łodyga”.

„Kot Łatek” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.

Kot Łatek właśnie przyszedł ze spaceru. z rana padał deszcz, ale to nie przeszkodziło mu w odwiedzeniu jego ulubionych miejsc. Naostrzył pazurki na wysokiej akacji, przepędził myszy i obserwował ptaki. Chciał jednego z nich złapać i nie zauważył kałuży. Łapy kota wylądowały w wodzie. Pobrudził się też puszysty ogon Łatka. Teraz Łatek stoi obok stołu i patrzy na wazon z kwiatami. Zastanawia się skąd je zna. Zielona łodyga, fioletowe kwiaty... - Chyba już je gdzieś widziałem – myśli Łatek. Może w ogródku cioci Krysi, a może w ogródku sąsiadki. Muszę to jutro sprawdzić...

Kochane Sóweczki czy już domyślacie się jaką dziś poznamy literę?


2. Rozmowa na temat opowiadania.

- Skąd wrócił Łatek?

- Co robił Łatek podczas spaceru?

- Co ogląda Łatek?

- Jak wyglądają kwiaty, które ogląda Łatek?

- Nad czym zastanawia się Łatek?


3. Wyszukajcie na obrazku przedmioty, które rozpoczynają się od głoski „Ł, ł”.





4. Analiza i synteza słuchowa wyrazu „łodyga”.





- Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.

- Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu łodyga.

- Liczenie głosek w wyrazie łodyga.

- Określenie rodzaju głoski ł (spółgłoska)

- Liczenie samogłosek i spółgłosek w wyrazie „łodyga”.


- Podawanie wyrazów z głoską ł:
- w nagłosie(Na początku wyrazu) (np. łopata, łuk, łyżka),

- śródgłosie (w środku wyrazu) (np. gałka, koło, pałka),

- wygłosie (na końcu wyrazu) (np. anioł, dół).


- Prezentacja litery „ł” drukowanej małej i wielkiej.







- Pokaz litery ł z alfabetu demonstracyjnego.

- Demonstracja litery „ł” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną.

- Pokaz pisania litery ł, Ł bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.

- Omówienie miejsca zapisu litery ł małej i wielkiej w liniaturze.

- Ćwiczenia ręki przygotowujące do pisania – zaciskanie pięści, prostowanie palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie.

- Ćwiczenia w pisaniu litery ł, Ł palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika


5. „Skoki przez rzekę” – na dywanie leży lina/nitka/włóczka, dzieci przeskakują przez nią obunóż.

„Z biegiem rzeki” – Dzieci przechodzą po leżącej na podłodze linie „sto-pa za stopą”.


6. Dzieciaki spróbujcie pisać poznaną literę




Czekamy na zdjęcia, filmiki co u Was słychać :) E- mail grupy: sowki2020ps40@wp.pl

Uwaga! Ważne!

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!

Aby poprawić komunikację między nami, aby przestała być jednostronna założyliśmy maile grupowe.
Bardzo prosimy, abyście przesyłali do nas zdjęcia lub krótkie filmy z tego, co robicie w domu, jak wykorzystujecie proponowane przez nas aktywności. Może chcecie nam coś przekazać, opowiedzieć, co u Was słychać. Jeśli któreś zadania proponowane przez nas były za trudne do realizacji, to też chciałybyśmy to wiedzieć.

Pozdrawiamy gorąco
Nauczycielki grupy 6

E- mail grupy:
sowki2020ps40@wp.pl

POMYSŁY NA PIĄTEK

 
Kochane Sóweczki. Witajcie w piątek i jak zawsze zapraszamy was do wspólnej zabawy.
 
1. "Ukryte wyrazy"
 
Na początku  będziemy rozszyfrowywali  wyrazy ukryte pod obrazkami. Mam nadzieję, że poradzicie sobie z tym raz dwa. Najpierw   trzeba przygotować sobie czystą kartkę i uważnie obejrzeć obrazki. Każdy mały obrazek to ukryta litera . Cebula  to A, żółty żonkil to I, itd.
 

 
Na dużych kartkach mamy dwie tabelki na górze jest zaszyfrowany jeden wyraz, na dole drugi.
 

 
Teraz wystarczy zastąpić duży obrazek literą i odczytać rozwiązanie. Możecie zapisać je na kartkach. Następnie narysować ilustrację przynajmniej do jednego z nich.

2. "Jakie narzędzia są nam potrzebne do pracy w ogrodzie?"
 
Przypatrzcie się teraz następnej ilustracji - przeczytaj wyrazy i odszukaj odpowiedni obrazek. Stronę (48) możesz wydrukować i zrobić tak jak jest w poleceniu. https://drive.google.com/file/d/1wwbVPCYuzqMKGnRiwj28Xpx2420fkg_Q/view
 
      
 
A teraz przyjrzyjcie się jak rośnie cebula. Jestem ciekawa czy pamiętacie co potrzebne jest aby wyrosło nam coś w ogrodzie . Powiedzcie to teraz rodzicom ..................... ( nasionko, ziemia, słońce, woda). Na górze widzimy jak cebulka rośnie od małego ziarenka posadzonego do ziemi . Potem wyrasta mała łodyżka która staje się szczypiorkiem . Szczypiorek rośnie do góry a pod ziemią zaczyna tworzyć się  co?....... Tak mała cebulka. Cebulka pod ziemią wypuszcza co? ................ Korzonki. Najpierw są ..................(małe)  potem coraz ..............większe.  Szczypiorek  trzeba  podlewać, słońce musi go ogrzewać by na końcu wyrosła piękna duża cebula.
     

 
Cebulę można hodować w ogrodzie, ale również  gdzie ?     ............  (w doniczce z ziemią a nawet w słoiku z wodą). Trzeba tylko pilnować, żeby miała dostatecznie dużo wody i ciepła. A gdy będziemy o nią dbali to wyrośnie nam  piękny zielony szczypiorek.
 
A teraz zadanie. Poproś mamę o jedną albo dwie cebule. Jedną możesz wsadzić do doniczki z ziemią. Jeśli nie masz doniczki to,     może być pojemnik po jogurcie. A drugą do słoika z wodą, tylko pamiętaj aby cebulka cała się nie utopiła w wodzie. Część musi wystawać nad słoikiem. Teraz wystarczy tylko dbać o wodę. Cebulka będzie rosła a ty załóż KALENDARZ ROZWOJU CEBULI w którym będziesz rysował jak wygląda twoja cebulka w kolejnych dniach. Powodzenia.
 
kliknij w KALENDARZ ROZWOJU CEBULI
Jeżeli nie możesz wydrukować to poproś dorosłych o pomoc i narysujcie taką tabelkę wspólnie.

3. "Dwa łyki gimnastyki"
A teraz przygotujcie trochę miejsca bo czeka was niezła porcja gimnastyki.
Poproś rodziców o wejście na stronkę https://www.youtube.com/watch?v=9rfdFGvCxkw Piosenki dla dzieci  -Taniec Zygzak, Kto jak skacze. Hop do góry i inne wygibasy.
 
 
Słuchajcie, oglądajcie i ćwiczcie razem.

A na koniec prośba. Zbierajcie wszystkie prace, róbcie zdjęcia bo może już niedługo się zobaczymy, a wtedy pochwalimy się swoimi arcydziełami. Pozdrawiamy.   Wasze  Panie !   :)  

Karty pracy można pobierać bezpośrednio ze strony
https://drive.google.com/file/d/1wwbVPCYuzqMKGnRiwj28Xpx2420fkg_Q/view
Strony do wydrukowania ( w miarę możliwości) i uzupełnienia : 63, 67 .

Czwartek


1. Zaczarowany woreczek – zabawa dydaktyczna doskonaląca zmysł dotyku.
Rodzic trzyma zaczarowany worek, w którym ukryte są różne przedmioty, zabawki i pluszaki (np. guzik, kłębek wełny, liść, jabłko, gruszka, żaba, ogórek, samochód, smok). Zadaniem dzieci jest dotknąć z zasłoniętymi oczami jednego z tych przedmiotów, odgadnąć, co to jest i położyć go na środku dywanu.


2. Przedszkolaki otrzymują zestaw przedmiotów, które były ukryte w zaczarowanym woreczku. Zadaniem dzieci jest:

- ułożenie ich od najmniejszego do największego,

- od największego do najmniejszego,

- Jako pierwszy ułóż przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się na sylabę (np. „ta”, „di”, „sa”);

- obok połóż przedmiot, którego nazwa kończy się na głoskę (np. „c”, „d” „k”),

- trzeci z kolei będzie przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się na głoskę(np. „o”, "a") .


Litery które już znamy : O, I, A, U, E, T, M, D, Y, R, L, S, K, B, N, W, G, C


3. Zabawa ruchowa przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco

Stwarzanie okazji do swobodnych improwizacji ruchowych do muzyki.

Sóweczki zamieniają się w Wiosnę a rodzice w kwiaty i odwrotnie.


4. Rośnie trawka.

Dziecko otrzymuje biały arkusz z bloku oraz słomkę do napojów. Wylać na kartkę kroplę zielonej farby (rozcieńczonej) lub zielonego tuszu. Dzieci dmuchając przez słomkę, starają się, by z zielonej kropelki „urosła” trawa.

POMYSŁY NA ŚRODĘ

1.C  JAK CEBULA

Zagadka:
Rzecz ta dobrze znana,
w kuchni używana.
Jak ją krajano,
to nad nią płakano.

lub

W sto "sukienek" jest ubrana,
w kuchni wykorzystywana.
Zawsze, kiedy ją zobaczę,
przy krojeniu mocno płaczę.

Domyślacie się chyba, że dzisiaj poznamy nową literkę . A będzie to właśnie litera "C" . Ważne dla rodziców nie ce tylko cy (króciutko)

Popatrzcie uważnie i powiedzcie jak wygląda wielka litera "C" drukowana do czego jest podobna?

A teraz powiedzcie jak wygląda mała litera "c" drukowana, czym różni się od wielkiej?

A teraz przyjrzyjcie się literkom c i C pisanym. Czy różnią się bardzo od liter drukowanych.?

Skoro już wiemy jak wyglądają wszystkie litery "C" to teraz wymyślamy jak najwięcej przedmiotów które zaczynają się głoską "C".

A teraz takich które się kończą głoską "C". A może znajdziecie takie, w których "C" jest w środku.

Super . Mam nadzieję , że jak zwykle daliście radę.

Wróćmy teraz do naszej cebuli. Zadania:
1. Podziel na sylaby wyraz cebula.
2. Przegłoskuj wyraz cebula.
3. Na którym miejscu znajduje się litera "C" w wyrazie cebula.
4. Określ po kolei  czy są to samogłoski czy spółgłoski.

A teraz czytamy tekst który znajduje się pod obrazkiem. (Ważne po odczytaniu po literce, dziecko musi połączyć litery w wyraz)
 
 
 

 
Jeżeli możecie wydrukować strony to super i robimy jak zwykle,  jeżeli nie to się nie przejmujemy.
 
 

 
 
Zad. 1 Zaznaczamy w tekście wszystkie litery "c"  na niebiesko bo to spółgłoska lub paluszkiem pokazujemy rodzicom wszystkie literki na ekranie.
Zad. 2 Kolorujemy litery również na niebiesko lub rysujemy na kartce ogromne literki C i ozdabiamy
Zad. 3 Kolorujemy tle okienek ile słyszymy w nazwach rysunków lub na oddzielnej kartce rysujemy tyle cegiełek ile jest głosek
Zad. 4 Rysujemy 5 przedmiotów zaczynających się głoską "C"  
2.  A teraz szukamy piosenki z poniedziałku "Wiosna nowina  radosna",  śpiewamy i poruszamy się zgodnie z tekstem. Zaproś do zabawy domowników.
 
 
 
3.  WIOSNA PRACA PLASTYCZNA
 

 
 
 
Do wykonania tej pracy potrzebujemy: blok z kolorowymi kartkami lub wycinanki, wykorzystać też można kolorowe gazety,  pocztówki, nożyczki, klej, flamastry i wszystko co tylko nadaje się do przyozdobienia wiosny.
 
Instrukcja wykonania:

Kartkę A4 składamy na pół ( robimy książkę)  i przecinamy wzdłuż zaznaczonej linii.


         


Bierzemy jedną część kartki i zaginamy jej boki (zdjęcie 1)
Zagięte krawędzie smarujemy klejem (zdjęcie 2)
Przyklejamy na kartkę A4, tak aby twarz była wypukła (zdjęcie 4).
Bierzemy drugą połowę kartki i wycinamy dwa paski. Szerszy na szyję i cieńszy na nos ( zdjęcie 5).
Cienki pasek składamy na pół i sklejamy jego końce. Palcami zaginamy „czubek nosa” (zdjęcie 6).<
Przyklejamy nos i szyję (zdjęcie 7).
Z pozostałej kartki wycinamy dwa małe półkola i przyklejamy je pod dwóch stronach twarzy. W ten sposób powstaną uszy (zdjęcie 8).
 
Teraz wystarczy tylko przykleić włosy wycięte z kolorowego papieru i wiosna prawie gotowa.
 

 

Następnie  rysujemy oczy, usta i ozdabiamy kwiatami wyciętymi z kolorowego papieru.

Miłej pracy .

Wtorek

Kochane dzieciaki zaczęła się kolejna pora roku czyli… WIOSNA.


1. Krótkie przypomnienie wiedzy dotyczącej pory roku:

Jaka pora roku dotychczas panowała?

Jaka będzie kolejna pora roku, po wiośnie?

Ile mamy pór roku?


Co najbardziej lubicie robić zimą? Wiosną?
Jakie są oznaki wiosny?


2. Prezentacja multimedialna dotycząca wiosny.
WIOSNA prezentacja

3. Mała żabka – zabawa paluszkowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych.

Mała żabka, kum, kum, kum,- zaciska prawą dłoń w piąstkę;

w zielonej trawie ma domek swój.- składa dłonie nad głową w tzw. daszek;

Mała żabka, tra la la,- składa dłonie nad głową w tzw. daszek;

w zielony kubraczek jest ubrana.- zaciska prawą dłoń w piąstkę;

Mała żabka, he, he, he,- głaszcze lewą dłonią prawą dłoń (zaciśniętą w piąstkę);

w ciuciubabkę z boćkiem bawi się.- ma prawą dłoń zaciśniętą w piąstkę;

Mała żabka, ci, ci, ci,- zaciska prawą dłoń w piąstkę;

Właśnie smacznie sobie śpi.- kołysze prawą dłoń (zaciśniętą w piąstkę) na otwartej.


4. Ćwiczenia grafomotoryczne- utrwalenie prawidłowego chwytu ołówka.

Dzieciaczki musicie połączyć linie, przypomnieć sobie jak prawidłowo trzymamy kredkę i piszemy :)

POMYSŁY NA PONIEDZIAŁEK

Kochane Sówki dzisiaj trochę muzyki i ruchu. Poproście rodziców aby otworzyli stronę
 
https://www.youtube.com/watch?v=XlcYoheLllA
 
Znajdziecie tam piosenkę „Wiosna, nowina radosna!”
Słowa: Agnieszka Dyniakowska Muzyka i wykonanie: Małgorzata Sadowska
 
Najpierw posłuchajcie uważnie piosenki i starajcie się zapamiętać z niej jak najwięcej. O czym opowiada? Jakie zwierzęta występują w piosence? Co robią? Jak się zachowują?
 
Staramy się teraz zapamiętać słowa i melodię ( słuchamy dwa, trzy razy )
 
A teraz poproście rodziców o przeczytanie jakie ruchy trzeba wykonywać przy kolejnych słowach. Możecie również sami wymyślić gesty i do zabawy zaprosić rodziców.
 
Przed rozpoczęciem piosenki dzieci kucają, palce obu rąk dotykają podłogi.
 
1. Kapie deszczyk kap, kap, kap Podlewa mały, wiosenny kwiat
 
(rytmiczne stukanie o podłogę palcami rąk )
 
A kwiat ten rośnie w górę hen
 
(rośnięcie do góry, ręce są ułożone wzdłuż tułowia, na górze rozkładają się w kształt litery Y ( na słowo „hen”)
 
Wyciąga do słońca listki swe (jeden obrót wokół własnej osi machanie w górze paluszkami rąk)
 
REF. Wiosna, wiosna, wiosna, nowina radosna (szybki marsz w miejscu, ręce rytmicznie pracują )
 
Wiosna dokoła (na słowo „dokoła”, poziomy wymach obu rąk do zewnętrznej strony )
 
Wiosna z daleka nas woła (obie dłonie są ułożone przy ustach – gest wołania )
 
2. Zerka kwiatek wokoło (pozycja stojąca, ręka naśladuje daszek, wyglądanie od lewej do prawej)
 
Zielono się robi, wesoło (poziomy wymach obu rąk do zewnętrznej strony, palce delikatnie prószą )
 
A motyl i biedronka (wyciągnięcie małych skrzydełek, zewnętrzna część nadgarstków jak najbliżej ramion rytmiczne uginanie nadgarstków )
 
Latają, machają do słońca (bieg na palcach, machanie „skrzydełkami )
 
Jestem ciekawa czy udała się wam zabawa? Oczywiście można ją powtarzać wielokrotnie.
 
Jeżeli się wam już znudziło to teraz możecie wykonać ilustrację do piosenki, ale tak jak potraficie najlepiej (bez białych dziur). Oczywiście możecie ją narysować kredkami a jak mama pozwoli, malować farbami. Kto ma ochotę może wycinać lub wyrywać. Macie całkowity wybór. Mam nadzieję, że wasze prace są przepiękne.
 
Jeżeli obrazek jest już gotowy to teraz zadanie matematyczne: Poproś rodziców o wydrukowanie a jeżeli nie masz drukarki to nic nie szkodzi. Możesz sam narysować np. słoneczko i obok wpisać odpowiednia cyfrę. Powodzenia!
kliknij w
 
liczymy 1

PROPOZYCJE NA CZWARTEK

 
Zapraszamy do wspólnego obejrzenia bajki muzycznej „Brzydki Kaczorek” bez wychodzenia z domu, na kanale Opery i Filharmonii Podlaskiej na YouTube już  dzisiaj (czwartek) o godz. 10:00! :)
,br>    
"Brzydki Kaczorek" ➡️ http://bit.ly/Brzydki_Kaczorek_Transmisja
 
W ostatnich dniach temat odosobnienia i często przymusowej kwarantanny nie znika z nagłówków artykułów i gazet. Zaczynamy dostrzegać również tych, o których często w pośpiechu dnia codziennego zapominamy. Samotność, wykluczenie – dotyka tak wielu z nas, również w „spokojnych” czasach. Właśnie w tym czasie zapraszamy na niezwykły spektakl „Brzydki Kaczorek”, który dotyka problemu odmienności i związanej z nią samotności, ukazuje brak tolerancji zakorzeniony zarówno w języku, jak i w sposobie myślenia, ucząc, że „inny” nie znaczy gorszy. Bajka to także interaktywne widowisko uczące śpiewać, słuchać muzyki i dobrze się bawić. I choć rzecz dzieje się na Podlasiu – z powodzeniem może rozgrywać się w jakimkolwiek zakątku świata… bo skądkolwiek pochodzimy, jakimkolwiek językiem mówimy, zawsze okaże się, że są w nim słowa oznaczające: tolerancję, akceptację, szacunek dla inności, przyjaźń i miłość. Znaczenie tych słów pięknie opowie „Brzydki Kaczorek”, tłumacząc że nieważne jest to jak wyglądamy, czy skąd pochodzimy, ale to, co każdy z nas ma w sercu.
 
Układanki z zapałek Wystarczy pudełko zapałek i zabawa gotowa.
 

 
A na koniec krótki wierszyk przypominajka o tym jak należy myć ręce. Można nauczyć się na pamięć i razem z mamą , tatą lub rodzeństwem stosować codziennie.
 

   

Zabawy sensoplastyczne- Pomysł na Środę

Masy sensoryczne i plastyczne, jedne pachną, inne szokują konsystencją, relaksują i wciągają do niekończącej się zabawy maluszki i starszaków. Niezależnie od wieku naszych przedszkolaków – wszyscy chętnie po nie sięgają.

Zabawy sensoryczne przynoszą wiele korzyści dla najmłodszych dzieci: • wspomagają poprawny kierunek położenia ciała w stosunku do podłoża, • doskonalą kontrolę ruchów głowy i tułowia, • ułatwiają odbieranie i przetwarzanie bodźców, • wzmacniają prawidłowe napięcie mięśniowe, • usprawniają koordynację ruchu gałek ocznych, • przyspieszają i sprzyjają rozwojowi mowy, • wpływają na harmonijną pracę układu nerwowego • stymulują dzieci do poznawania i odkrywania świata.

PRZEPIS:
8 szklanek mąki 2 szklanki oleju laska kredy dla zabarwienia dla intensywnego koloru niebieski lub czerwony, należy dodać dwie laski kredy starte na tarce w zależności od konsystencji. Piasek przechowywać w misce zakrytej folią.
Masa Solna 1. Masa do wyrobu małych modeli: 200g mąki- ok. 1 szklanka i 2 łyżki 200g soli- ok. 1/2 szklanki 100g mąki ziemniaczanej- ponad pół szklanki 150 cm3 wody- ok. 3/4 szklanki

2.. Masa solna do wyrobu dużych modeli: 200g maki- ok. 1 szklanka i 2 łyżki 400g soli- 1 szklanka i 3 łyżki 125cm3 wody- ok. 1/2 szklanki Do masy można dodać łyżkę oleju lub gliceryny, ale niekoniecznie. Masę solną możemy przechowywać w zamkniętym pojemniku w lodówce. Mąkę mieszamy z solą i dolewamy stopniowo wodę zagniatając ciasto. Niektóre masy solne - zawierają glicerynę, lub olej który nadaje masie lepszą plastyczność. Prace po wykonaniu najpierw suszymy na powietrzu, a potem wypalamy w piekarniku stopniowo zwiększając temperaturę. Zaczynamy od 75 stopni Celsjusza, aby na koniec zrumienić w temperaturze prawie 200C stopni. Wypalone prace możemy malować zwykłymi farbkami, zdobić brokatem i utrwalić lakierem do włosów.

15-minutowa domowa ciastolina Składniki: • trzy łyżki spożywczego oleju; • szklanka mąki; • proszek do pieczenia – łyżka; • pół szklanki soli; • szklana ciepłej wody; • pachnidełko: cukier waniliowy albo aromat do ciasta; • kolor: farba, barwnik spożywczy lub atrament. Wszystkie składniki przekładamy do garnka, mieszamy i dodajemy barwnik spożywczy . Jeśli używamy barwnika w proszku, rozpuszczamy go w łyżeczce octu. Jeśli farbki, płynnego barwnika lub atramentu – w wodzie. Po rozmieszaniu, masa ma gęstość ciasta naleśnikowego. Wstawiamy garnek na mały ogień. Cały czas intensywnie mieszamy. Podgrzewamy kilka minut, aż masa zgęstnieje do tego stopnia, że wbita w nią łyżka stoi Jeśli zależy nam na czasie – masę przekładamy do zimnego naczynia, by szybciej ostygła. Jeśli nie, czekamy aż troszkę przestygnie. Mąki są różne. Może się zdarzyć, że masa po zagotowaniu, będzie wciąż zbyt lepka do zabawy. W takim wypadku ugniatamy ciasto i dosypujemy malutkimi porcjami mąkę, by ciastolina zachowywała się jak ciasto na pizzę – nie kleiła się do rąk. Ja do tego co wyszło dodałam jeszcze około 1/4 szklanki. Na końcu dodajemy łyżeczkę oleju i zagniatamy całość. Dzięki temu zabawa masą jest bardzo przyjemna – nie klei się, nie kruszy, nie brudzi.
Idealnie sprawdzi się jako materiał do utrwalania kształtów, liter, zapisu imienia dziecka.

„Kosmiczne stworki”

Utrwalenie zapisu graficznego cyfr

„Kosmiczny obrazek- narysuj tyle elementów ile wyrzuciłeś na kostce”

Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, rozwijanie wyobraźni.

Kodowanie na dywanie

Rozwijanie spostrzegawczości, logicznego myślenia oraz wyobraźni

TYM RAZEM POWSTAŁ NOWY GATUNEK DINOZAURÓW

 
 

 
 
 
 
 
  
 
I tak oto powstały: PTERUŚ i OGONOZAUR
 

KIM JEST PALEONTOLOG ????

Dzieci właśnie oglądały wybuch wulkanu, gdy przyszła do nas paczka od paleontologów,  prosto z Afryki. Po otwarciu okazało się, że dostaliśmy pudełko pełne piasku. Dopiero podjęte prace wykopaliskowe pokazały nam w środku prawdziwe kości dinozaura.
       
 
Kolejnym zadaniem było ułożenie swojego dinozaura z kości znajdujących się w kopercie. Zadanie wcale nie było takie proste, gdyż trzeba było wykorzystać wszystkie kości, ale się udało.
       

GADAJĄCE DINOZAURY


Nasze dinozaury były bardzo rozmowne, wesołe i lubiły się bawić .
 

Były bardzo posłuszne przy rozwiązywaniu zadań matematycznych i zawsze wskakiwały na wyznaczone miejsce.

DINOZAUR JAK ŻYWY

                         

PROJEKT – DINOZAURY

Sowy pracowały metodą projektu nad zagadnieniem : DINOZAURY.
Dzieci chciały dowiedzieć się:
- skąd się wzięły dinozaury
- kiedy żyły
- co jadły
- jak wielkie były dinozaury
- dlaczego i jak wyginęły
- jak wyglądały
- jakiej wielkości były jaja dinozaurów i jakiej wielkości były małe dinozaury
- jakie były dinozaury
- czy dinozaury są przyjazne
- jak wyglądały dinozaury kiedy były małe
- czy dinozaury jadły ludzi
- jakiej wielkości mają zęby
W tym celu miały za zadanie przynieść do przedszkola wszystkie gadżety związane z dinozaurami oraz dowiedzieć się coś ciekawego o dinozaurach.

Zaczęliśmy od ułożenia obrazka oraz podpisu : gady.
Dzieci sprawiły się na medal i w sali pojawiły się chyba wszelkiego rodzaju dinozaury.

Nasi eksperci opowiadali o ciekawostkach

a na koniec odbyła się nawet walka pomiędzy dwoma największymi tireksami .

Poznajemy cyfrę 8

Tworzymy obrazki z nowo poznanej cyfry

Numizmatyka dla smyka – projekt edukacyjny

"Sówki" poznały wygląd oraz wartość pieniądzy
Dzieci samodzielnie wykonały swoje autorskie monety

Światowy Dzień Kota

Dnia 17.02.20 grupa "sówki" obchodziła światowy dzień kota. W tym dniu wszystkie dzieci zamieniły się w kotki.

kocie grzbiety
 
ostrzenie pazurków
 
kocia higiena
 
kocie zabawy

Każdy przedszkolak otrzymał dyplom za udział w zajęciach z okazji Światowego Dnia Kota.
Ś

Teatr- dziecko widzem i aktorem

Teatrzyk Kamishibai
Teatrzyk paluszkowy
Teatrzyk sylwet
teatrzyk sylwet scenariusz Magdy teatrzyk sylwet scenariusz Maji teatrzyk sylwet scenariusz Bartka   Teatrzyk kukiełkowy
       

Obrazki z lodowej krainy

Utrwalenie wiadomości dotyczących życia na biegunie północnym oraz południowym, zamieszkujących ich zwierząt, rozwijanie wyobraźni

Rozdzielanie ziaren

Rozdzielanie ziaren, utrwalanie umiejętności liczenia oraz rozwój motoryki małej

„B” jak… but

Poznajemy literę "B"

JASEŁKA

                              

SAVOIR VIVRE CZYLI JAK ZOSTAĆ PRAWDZIWYM RYCERZEM I GRZECZNĄ KRÓLEWNĄ C.D.

CZĘŚĆ CZWARTA - JAK POSKROMIĆ DZIKIE ZWIERZĘ CZYLI JAK ZACHOWYWAĆ SIĘ PRZY STOLE. Dzieci uczyły się nakrywania do stołu, dowiedziały się, że każda część z zastawy ma swoje miejsce. Uczyły się również posługiwania się sztućcami.   „Łyżka, nożyk i widelec to są moi przyjaciele” - zadanie domowe – dzieci pomagały  rodzicom przy nakrywaniu świątecznego stołu: układały sztućce, serwetki, talerzyki. Kto wykonał zadanie mógł  pomalować uśmiechniętą buzię i przynieść do przedszkola.  

OPŁATEK

Na religii dzieci podzieliły się opłatkiem .
 

SAVOIR VIVRE CZYLI JAK ZOSTAĆ PRAWDZIWYM RYCERZEM I GRZECZNĄ KRÓLEWNĄ C. D.

CZĘŚĆ TRZECIA - BAL U WRÓŻKI CZYLI  JAK BYĆ GRZECZNYM RYCERZEM I GRZECZNĄ KRÓLEWNĄ - „Mała wróżka wciąż czaruje , w ludziach dobro odnajduje” – zadanie domowe – staramy się być mili i uprzejmi dla innych – za każdy dobry uczynek dzieci przynosiły do przedszkola wycięte  w domu serduszka. Sowy osiągnęły całkiem niezły wynik.

SAVOIR VIVRE DLA DZIECI CZYLI JAK ZOSTAĆ PRAWDZIWYM RYCERZEM I GRZECZNĄ KRÓLEWNĄ C.D.

CZĘŚĆ DRUGA - SPOTKANIE Z CZARODZIEJEM – CZYLI JAK POZNAJEMY MAGICZNE SŁOWA (PROSZĘ, PRZEPRASZAM, DZIĘKUJĘ, DZIEŃ DOBRY, DO WIDZENIA)

  1. „Pośród wszystkich słów na świecie , lepszych chyba nie znajdziecie” - dzieci miały do wykonania kolejne  zadanie domowe – jesteśmy uprzejmi, stosujemy czarodziejskie słowa: proszę, przepraszam, dziękuję na co dzień. Za każde czarodziejskie słowo dorysowywały  promyk dla słoneczka. A oto efekty ich starań.

Zabawy matematyczne

Poznajemy znak mniejszości i większości

SEJM U KRÓLA MACIUSIA I

W Sówkach odbyło się pierwsze posiedzenie Sejmu Króla Maciusia I, na którym dzieci obradowały nad  prawami i obowiązkami  dzieci na całym świecie. Wszystkie ustawy zostały przyjęte jednogłośnie i zatwierdzone własnoręcznym podpisem.