Sówki

Oddział VI 6 – latki
Godziny pracy oddziału: 7.00 – 17.00
Rok szkolny 2018/2019
Prowadzą nauczycielki: p. Jaworowska-Tokarewicz H., p. Zimnoch M.
Pomoc techniczna: p. Wiśniewska D.

Co u nas słychać

„Ziemię mamy tylko jedną”

GRATULUJEMY !!! Nasza Amelka otrzymała nagrodę w konkursie plastycznym o tematyce proekologicznej. Gratulujemy talentu i życzymy dalszych sukcesów!

8 Białostocki Tydzień Czytania Dzieciom

Podczas 8 Białostockiego Tygodnia Czytania Dzieciom odwiedzili nas przemili tatusiowie: pan Mariusz- tata Bruna, trener piłki nożnej i pan Maciej- tata Amelki, policjant. Dzieci z zainteresowaniem i w wielkim skupieniu słuchali czytanych tekstów.

Dzień Dziecka w Przedszkolu

Oczywiście Dzień Dziecka musiał odbyć się również w naszym Przedszkolu. Tak więc od samego rana czekało na dzieci mnóstwo atrakcji. Dzień rozpoczął seans filmowy "Króla Lwa" z popcornem, następnie odbyły się zabawy w ogródku przedszkolnym.

Park Morza Lądy Oceany – wycieczka z okazji Dnia Dziecka

W tym roku nasze Przedszkole z okazji Dnia Dziecka pojechało na wycieczkę do "Park Morza Lądy Oceany" w Białymstoku. Dzieci miały możliwość korzystania ze wszystkich atrakcji, które oferuje to miejsce. Zabawa była naprawdę udana i jednogłośnie wszystkie SÓWKI stwierdziły, że była to najlepsza wycieczka. :)

Wycieczka do Białostockiego Teatru Lalek

W maju nasze Sówki miały możliwość zwiedzania BTL, po raz pierwszy mogły zobaczyć jak wygląda teatr od zaplecza. Po zwiedzaniu odbyły się warsztaty "Lalka – nie – lalka", podczas których dzieci poznały lalki teatralne. Zajrzały do pracowni teatralnych, poznały procesy powstawania scenografii, kostiumów, rekwizytów... pobawiły się troszeczkę lakami. W tym dniu Sówki przekonały się że teatr lalek to ocean możliwości...

Wycieczka do Empik School

Nasze Sówki już kolejny raz wybrały się na warsztaty edukacyjne do Empik School, gdzie pracuje mama naszej Wiktorii. Przedszkolaki miały możliwość uczestniczenia w lekcji języka angielskiego zorganizowanej prze szkołę.

Kodowanie na dywanie

Tym razem podczas zabaw w kodowanie Sówki słuchając słów wierszy musiały ułożyć oznaki wiosny :)

Wiktoria czyta bajki

Już coraz więcej spośród naszych sześciolatków czyta. Są też odważne dzieci takie jak Wiktoria, które chętnie czytają rówieśnikom bajki. :)

Konstruowanie budowli

Sówki bardzo często tworzą przestrzenne budowle z Bamp Rurek. Budują mosty, rakiety, domy i wiele, wiele innych konstrukcji. Ich wyobraźnia nie ma granic :)

Powiatowa gra Escape Room w ZSP w Nowym Aleksandrowie

W dniu 23 marca czterech przedstawicieli naszej grupy uczestniczyło w Powiatowej grze Escape Room zorganizowanej w ramach Edukacji Globalnej.

Adaś, Oliwier, Lena oraz Wiktoria musieli przejść 8 pokoi, w których czekały na nich różne zadania, nawiązujące do Celów Zrównoważonego Rozwoju. Za każde poprawne wykonanie poleceń otrzymywali naklejkę.

Oczywiście nie były by to nasze Sówki gdyby nie udało im się zdobyć wszystkich odznak. :)

Gratulacje!

Kim będę, kiedy dorosnę?- spotkanie z doradcą zawodowym

12.03. odwiedziły nas Panie zajmujące się doradztwem zawodowym, gdyż nigdy nie jest za wcześnie na planowanie przyszłości. Podczas tych zajęć dzieci próbowały określić, kim chcą być, kiedy dorosną. Teraz pozostaje nam trzymać kciuki, aby ich marzenia się spełniły.

8 marca – Dzień Kobiet

Dnia 8 marca odbył się w naszej grupie Konkurs na Miss Sówek. Uczestniczyły w nim wszystkie dziewczynki obecne w tym dniu w przedszkolu. Jurorami byli oczywiście nasi chłopcy. :) Każda z kandydatek otrzymała numer startowy i musiała wykonać wiele zadań. Dziewczynki skakały na jednej nodze, śpiewały piosenki, pięknie się uśmiechały, rozwiązywały zagadki, sprawnie i szybko liczyły, tańczyły... Na koniec nasi panowie dokonali wyboru i nadali tytuł każdej z naszych Miss Sówek.

Gratulacje!

Kodowanie na dywanie

W tym tygodniu SÓWKI podczas zajęć kodowały na dywanie przy pomocy kolorowych kubków. Dzięki zajęciom dzieci rozwijały spostrzegawczość, wyobraźnię, kształtowały koncentrację i uwagę, przeliczały w zakresie 5, rozwijały logiczne myślenie oraz klasyfikowały według kolorów.

Zwierzęta w mieście

5 marca odwiedził nas przedstawiciel Straży Miejskiej, który przeprowadził zajęcia na temat "Zwierząt w mieście". Celem było przedstawienie dzieciom różnych gatunków dzikich zwierząt, które coraz częściej można spotkać w mieście. Funkcjonariusz omówił rodzaje zagrożeń płynących ze strony dzikich zwierząt oraz sposobów uniknięcia niebezpieczeństwa.

W Krainie Krasnoludków- zajęcia rozwijające kreatywność

Niedawno odwiedziliśmy Krainę Krasnoludków, ale aby się tam dostać musieliśmy wykonać kilka zadań: nadać sobie nowe- krasnoludkowe imię, wymyślić krasnoludkowy krok, oraz zbudować krasnoludkowe domki. Na końcu pomogliśmy Krasnalowi Czarusiowi...

Odwiedzamy szkołę

13.02.2019 roku nasze dzieci odwiedziły uczniów z klasy III ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Białymstoku. Sówki zwiedziły szkołę, bawiły się ze starszymi dziećmi i przygotowywały walentynkowe serduszka. Po takiej wizycie szkoła już nam nie straszna.

Uwaga na obcych!

W grupie SÓWKI gościliśmy Panią funkcjonariuszkę Straży Miejskiej w Białymstoku. Tym razem dzieci rozmawiały o bardzo ważnym temacie, a mianowicie o spotkaniu z "obcymi osobami". Podczas spotkania zostało poruszonych wiele ważnych wątków w obrębie tego tematu, np. czy można rozpoznać złe intencje i zamiary po wyglądzie?; czy można rozmawiać z każdym kto jest miły?; czy możemy zaufać każdemu w stroju policjanta?; co robić jak jesteśmy sami w domu?; i wiele innych.

Jasełka

W tym roku nasze Sówki przygotowały tradycyjne przedstawienie z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Każdy przedszkolak miał ważną rolę i bardzo się starał aby Jasełka wyszły pięknie.

Myślimy, że się udało. :)

GRATULACJE!

Serdecznie gratulujemy Zuzi oraz Brunowi, którzy wzięli udział w konkursie o misiu i otrzymali dyplomy za udział!

Muzeum Podlaskie „Gra w kolory”

Dnia 14 grudnia grupa Sówek wybrała się na wycieczkę do Muzeum Podlaskiego na warsztaty "Gra w kolory". Na początku przedszkolaki dowiedziały się jak powstają kolory: zielony, pomarańczowy, fioletowy czy też brązowy. Określiły też czy kolory mają temperaturę i co sprawia, że obrazy wydają nam się wesołe albo smutne.

Po warsztatach odbyło się zwiedzanie muzeum i podziwianie obrazów.

Następnie każde z dzieci stworzyło barwną prace przedstawiającą jabłko, wazon i buteleczkę.

Poznajemy zawód kucharza

W piątek naszą grupę odwiedziła Pani Basia i opowiedziała krótko, w jaki sposób są przyrządzane potrawy w przedszkolu oraz zapoznała z tajnikami pracy kucharza. W ramach niespodzianki, dzieci w tym dniu samodzielnie robiły sobie śniadanie. Było takie pyszne, że nic nie zostało. Radość z samodzielnie wykonanego śniadania, była tak wielka, że dzieci prosiły, aby takie śniadanka były codziennie.

Andrzejki

W dniu 29.11.2018 r. odwiedzili nas starsi koledzy i przeprowadzili Andrzejki. Dzieci chętnie brały udział w zabawach tanecznych. Nie mogło także zabraknąć andrzejkowych wróżb...

Poznajemy zawody naszych rodziców

Mój tato jest POLICJANTEM!

W naszym przedszkolu przywitaliśmy niezwyklego gościa. Odwiedził nas tato Wiktorii, który jest policjantem. Opowiedział nam o swojej pracy, przybliżył zasady ruchu drogowego, pokazał kajdanki oraz wręczył super upominki - książki o bezpieczeństwie.

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy za przybycie i zapraszamy innych rodziców do przybliżenia nam swoich zawodów.

Dzień Pluszowego Misia

Tak obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Nie zabrakło tańców ani konkursów, czyli dobrej zabawy z najlepszymi przyjaciółmi wszystkich dzieci- Misiami.

KONKURS PIOSENKI O MISIU

W tygodniu obchodów Święta Pluszowego Misia, nasze dziewczyny wzięły udział w konkursie piosenki O Misiu. Gabrysia Ł., Gabrysia J. i Karolina B. zajęły 3 miejsce. Serdecznie gratulujemy!!!

Wycieczka do Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego w Białymstoku

W dniu 22 listopada odbyła się wycieczka do Muzeum Rzeźby Alfonska Karnego w Białymstoku. Sówki zapoznały się z postacią znanego rzeźbiarza Alfonsa Karnego oraz autora Wacława Sieroszewskiego.

Wysłuchały interaktywnej interpretacji "Bajki o Żelaznym Wilku" i miały możliwość wykonania rysunku węglem, który będzie przedstawiał ich autorski pomysł na zakończenie bajki.

Tydzień Edukacji Globalnej

W dniach 19-23 listopada obchodziliśmy Tydzień Edukacji Globalnej. W ramach tego tygodnia poznaliśmy wiele ciekawych faktów dotyczących m.in. edukacji, walki z ubóstwem, działań w dziedzinie klimatu. Dowiedzieliśmy się jakie zadania powinno się podejmować, by dążyć do równowagi i pokoju na świecie.

Pierwszy nasz temat dotyczył Indonezji i tego jak cenna może być różnorodność.

Kolejnego dnia poznaliśmy prawa dziecka obowiązujące nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Mieliśmy możliwość poznać Algerię i dowiedzieć sie jak przeżyć na pustyni oraz Ghanę i zrozumieć jak cenna jest woda.

Cały Tydzień podsumowaliśmy Dniem Edukacji Globalnej.

Gratulacje !

Nasza koleżanka z grupy - Lenka otrzynała wyróżnienie w konkursie plastycznym "Jesień w moim mieście".

Gratulacje !!!

Wizyta w Muzeum Wojska

Niedawno odwiedziliśmy Muzeum Wojska, gdzie Pan Przewodnik opowiedział nam historię dwojga dzieci- Basi i Krzysia, którzy podczas wizyty w muzeum przeżyli dziwną przygodę... przeniosły się w czasie. My razem z nimi poznaliśmy niektóre ważne wydarzenia  z dziejów naszego kraju. Więcej możemy się o niej dowiedzieć z książek, które dostały dzieci.

Dzień postaci z bajek

Dzieci uczęszczające do grupy "Tygryski" i "Sówki" obchodziły "Dzień postaci z bajek". Przedszkolaki wzbogacały wiedzę  o bohaterach literatury dziecięcej oraz integrowały się z rówieśnikami podczas wspólnej zabaw.

Moje ulubione muzeum

W dniu 16 października nasza grupa pojechała po raz drugi do Muezum Historii Medycyny i Farmacji UMB. Tym razem mieliśmy możliwość zwiedzania eksponatów tematycznych, takich jak:

"Szpital polowy"

"Gabinet anatomiczny"

"Gabinet okulistyczny"

"Gabinet stomatologiczny"

"Tajemnice dawnej apteki"

Pomadto dzieci zapoznały się z działalnością Uniwerystetu Medycznego i wykonały w labolatorium odlewy herbów z gipsu.

Wycieczka do parku Antoniuk

Przy okazji tematu "Jesień w parku" odwiedziliśmy pobliski Park. Na powitanie wyszły kaczki, które towarzyszyły nam przez cały spacer. Oprócz utrwalenia poznanych w tygodniu nazw drzew oraz ich owoców, znalazł się też czas na odpoczynek i szaleństwa na placu zabaw. Nazbieraliśmy też mnóstwo żołędzi.

„Spacer w przeszłość”- wycieczka do Pałacu Branickich

Dnia 28.09 nasza grupa zwiedzała wystawę w Pałacu Branickich, pt. "Spacer w przeszłość". Dzieci poznały historię Białegostoku oraz Pałacu Branickich, a także dzieje rodu Branickich. Największe wrażenie na naszych przedszkolakach wywarł pożar Pałacu...

„Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

"Mały miś w świecie wielkiej literatury" to ogólnopolski projekt rozwijania czytelnictwa. Miś wyposażony jest w dzienniczek w którym rodzice wpisują tytuł czytanej misiowi bajki, a dzieci tworzą do niej ilustrację, odrysowują również swoje dłonie. Nasz Miś nazywa się Puchaty i powstał na podstawie projektów uznanych przez dzieci za najciekawsze.Czy widać jakie cechy misiów z rysunków tworzą Misia Puchatego?

Dzień Przedszkolaka na Stadionie Miejskim

Z okazji Dnia Przedszkolaka reprezentacja naszej grupy uczestniczyła w uroczystości zorganizowanej na Stadionie Miejskich. Nie obyło się bez strojów ludowych i oczywiście największych osobistości naszego miasta, w tym Pana Prezydenta, który czytał dzieciom Legendę o Lechu, Czechu i Rusie oraz odpowiadał na pytania dzieci .

Kartki bohaterom Powstania Warszawskiego

We wrześniu dzieci z naszej grupy przygotowały kartki uczestnikom Powstania Warszawskiego. Sówki nie tylko rysowały piękne obrazki ale też tworzyły życzenia i podziękowania uczestnikom walk o stolicę. Wszystkie pocztówki zostały skierowane do konkretnych osób i wysłane na adres organizatora akcji.