Tygryski

Oddział V 5-6 – latki
Godziny pracy oddziału: 7.00 – 16.00
Rok szkolny 2020/2021
Prowadzą nauczycielki: p. Bożena, p. Agata
Pomoc techniczna: p. Katarzyna

Co u nas słychać

Religia katolicka


Zapraszamy do uczestnictwa w lekcji zdalnej

https://view.genial.ly/5faebfbf72da7f14532deb99/interactive-image-interactive-image

Propozycje zabaw na poniedziałek 9.11.2020r.

  1. Posłuchaj
Za dwa dni wielka jest rocznica JEDENASTY LISTOPADA! Tym co zmarli za Ojczyznę , hołd  wdzięczności Polski składa. Im to bowiem zawdzięczamy ,wolność -Polską mowę w szkole. To ,że tylko z ksiąg historii poznajemy dziś niewolę. Uroczyście biją dzwony, w mieście flagi rozwinięto. I me serce się raduje , że obchodzę Polski święto. Przypomnijmy sobie, jak to wszystko było. Co się wydarzyło? Trzy państwa się zebrały ,kraj nasz podzieliły. Niezależnej Polsce rządy swe narzuciły. Austria , Prusy i Rosjanie -Polskę z mapy wymazały, Urzędy i szkoły ,ludźmi swymi obsadzały. Ponad 100 lat trwania ,upokorzeń ,męki, Pod obcym zaborem ,całej tej udręki. Mowę nam zabrano, Polskie obyczaje, Ale Polak patriota ,tak się łatwo nie poddaje. Rodził się duch walki ,Rotę wciąż śpiewano, O wolności kraju skrycie rozprawiano. Wielkie trzy mocarstwa ,w końcu się skłóciły, I walkę zawziętą ze sobą stoczyły. „Pierwsza Brygada” się wtedy zrodziła, O Ojczyznę utraconą z honorem walczyła . Dla Austrii i Niemiec wojna już przegrana, W Rosji rewolucja ,w Polsce wolność odzyskana. Znów na mapie świata POLSKIE PAŃSTWO gości, Nikt nam nie odbierze już  NIEPODLEGŁOŚCI. 2. Obejrzyj symbole narodowe .Powiedz jak się nazywają. Gdzie można zobaczyć godło Polski i flagę? Kiedy śpiewamy hymn państwowy i jaką postawę przyjmujemy podczas śpiewania hymnu?  3. Rozwiąż zagadki Na czerwonej tarczy ,widnieje biały orzeł w koronie. Kto tego symbolu nie zna, niech ze wstydu zaraz spłonie. (godło) Powiewa ona ,gdy wiatr się zerwie, A na niej biel jest i czerwień. (flaga) Zwie się Mazurek Dąbrowskiego, choć Wybicki jest autorem, pieśnią jest państwa Polskiego.(hymn) 4. Zabawa do wierszyka J. Wołoch „ Orzeł czy reszka?” z wykorzystaniem monety .Pobaw się z rodzicami. Pędzi po kole srebrna moneta, Z ręki do ręki szybko ucieka. Jeśli wyrzucisz reszkę, to wiesz, wykonaj ćwiczenie takie, jak chcesz.(wykonaj dowolne ćwiczenie” Kiedy orzeł na rękę spadnie , podziel wyraz na głoski ładnie. 5. Wysłuchaj piosenkę i obejrzyj do niej film. https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Propozycje zabaw na piątek 6. 11.2020r.

1. Wysłuchaj wiersza  „ Listopadowy dzień” -D. Kossakowskiej i spróbuj  naśladować wiatr dmuchając na kartkę, szeleszcząc nią, ugniatając. Listopadowe kropelki - uderzaj palcami o kartkę tworzą na ziemi kałuże. – rysuj  na kartce koła Wiatr wieje , gwiżdże i dmucha – dmuchaj na kartkę I wznosi liście ku górze. – machaj  kartką Potem je rzuca na ziemię, - rzucaj  kartki I tańczy z nimi walczyka.  -  poruszaj kartką Deszczyk płynie z nieba strugami ,- przeciągaj  palcami po kartce A słońce za chmurą znika . – zakryj twarz kartką 2. Gdy na podwórku pada  deszcze ,chroni nas przed nim parasol . Z czego składa się parasol ? Zrób  parasol .Musisz poprosić rodziców o pomoc .Wykonaj następujące czynności:

  • przetnij na połowę papierowy talerzyk (lub gdy nie masz, obrysuj talerzyk z kuchni i wytnij koło ,które następnie przetniesz )
  • ozdabiaj talerzyk według własnego pomysłu wykorzystując kredki
  • przyklej talerzyk do kartki
  • uformuj z włóczki lub sznurka i przyklej rączkę parasola
  • dorysuj wokół parasola krople deszczu.
  3. Rozwiąż zagadki słowne: Wieje i szumi. Może być mały Może być duży. Wysuszy pranie I wodę z kałuży. (wiatr) Lecą z nieba krople Na ziemię spadają. A ludzie nad głowami Parasole trzymają. (deszcz) Mały daszek kolorowy, Jak spadochron się rozpina. Przed wilgocią chroni głowy, kiedy go się w dłoni trzyma. (parasol) 4. Wysłuchajcie piosenkę „Jesień, jesień, jesieniucha”- https://www.youtube.com/watch?v=21F_nSOH4Rk  

PRZEZ PARK , LAS I OGRÓD IDZIE PANI JESIEŃ

  Najpierw musieliśmy poklasyfikować ilustracje które pasują do poszczególnych pór roku  
 
potem dopasowywaliśmy brakujące elementy do ilustracji  
 
a to nasze pierwsze SUDOKU i poszło nam całkiem nieźle.
 
 

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI



Najpierw kodowaliśmy na dywanie


 

A potem układaliśmy własne obrazki z kolorowych kropek.