Propozycje zabaw na czwartek 14.05.2020

1  „Pociąg”- wspólna podróż na łąkę pociągiem przy wierszu H. Bechlerowej

(Potrzebne: czapka dla maszynisty, lizak zrobiony z kartonu, lub prawdziwy ze sklepu do…)

Puf, puf pociąg rusza, podróż się zaczyna,

Już się koła toczą po zielonych szynach.

Jedzie pociąg, jedzie, mija rzekę, las.

– Panie maszynisto, dokąd wieziesz nas?

– Jadę dziś nad łąkę – droga niedaleka,

dużo pasażerów na peronach czeka.

Jedzie pociąg, jedzie, a w nim już gromada,

Na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada. (…)

( Rodzice podają głoskę, dzieci których imię zaczyna się na tę głoskę wsiadają do pociągu).

Jedzie pociąg, jedzie, a w nim już gromada,

Na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada. (…)

( Rodzice podają kolejne głoski, dzieci których imię zaczyna się na tę głoskę wsiadają do pociągu).

 

Potem dzieci mogą podawać głoskę, a wsiadają rodzice, dziadkowie…

 

 

2,,Mniszek lekarski”- malowanie farbą i słomką do napoi

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=qdq6znih_Yw&list=TLPQMTMwNTIwMjDUq9tCCwfQ0A&index=6

 

 

Potrzebne będą: mlecz naturalny, trzy słomki, farba biała, czarna, wata, pędzelek, kolorowa kartka- czarna, granatowa, bordowa…

 

 

Na zielonych nóżkach

kwitną małe słonka,

aż się wiosną złoci

od nich cała łąka (mlecz-mniszek lekarski)

 

 

-Oglądanie mleczu przez szkło powiększające, zasuszenie go w książce (pokazanie dziecku jak można zasuszyć inne rośliny)

 

 

3,,Dzieci zajechały na łąkę- zabawy dźwiękonaśladowcze na łące.

 

 

 (Potrzebne: dla Wiosny chustka duża kolorowa, wianek na głowę z kwiatami wyciętymi z czasopism)

Rodzic zamienia dzieci w żabki, skowronki, kukułki, biedronki, motyle)

*Zabawa „ Bocian i żaby” (obręcze z pasków, apaszek, włóczki…)
Żaby skaczą po łące i rechoczą  rech, rech, rech ,na sygnał BOCIAN – kle, kle, kle żaby wskakują do stawu- ( duża obręcz). Na sygnał RECH, RECH żaby skaczą po łące.

*Zabawa „ Skowronki” (ptaszki   mogą być z papieru)
Tym razem dzieci są ptaszkami. Latają nad łąką na sygnał ptaszki wracają do gniazd- ( w każdym gnieździe są 3 skowronki). Przy powtórce w każdym gnieździe jest 5 skowronków.

*Zabawa „ Kukułka”
Rodzic kuka… dzieci liczą na palcach ile razy zakukała kukułka.

*Zabawa „Ile kropek ma biedronka ” (czarne kropki wycięte przez dziecko)
Dzieci rozchodzą się po pokoju  i szukają biedronek, następnie siadają w kole na dywanie. Dzieci liczą kropki swojej biedronki- podają liczbę kropek.

*Zabawa „ Motyle” (2 łyżki, krążki lub wycięte kwiaty, wizytówka z imieniem

                                dziecka, rodzeństwa,  rodziców)
Rozłożone krążki w pokoju w środku każdego wizytówka z imieniem dziecka. Przy dźwiękach łyżki uderzającej o łyżkę dzieci-motyle latają między kwiatkami /krążkami/. Gdy muzyka cichnie motyle „siadają” /przykucają/ na kwiatku ze swoim imieniem.
*Ćwiczenia oddechowe – dzieci przenoszą motylki wycięte z kolorowego papieru na kwiatek za pomocą słomki, rurki.

 

 

 

4,,Co piszczy w trawie?”- nauka piosenki sł.U.Kozłowska muz. J.Zając (prezentacja multimedialna)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=-BUOhWf14Qo

 

 

 Przyleciała mucha z miasta na łąkę

 

Zapytała piegowatą biedronkę

 

Powiedz  powiedz biedroneczko kochana

 

Co tam piszczy wiosną w trawie od rana

 

     Co piszczy w trawie  -2X  REFREN

 

     oto pytanie

 

     warto by znaleźć

 

     odpowiedź na nie

 

Droga mucho biedroneczka powiada

 

w trawie mieszkanie przyjaciół gromada

 

Jeśli ze mną zanurkujesz dziś w trawie

 

To ci wszystkich z przyjemnością przedstawię

 

      2X  REFREN

 

Oto pszczółka pracowita na kwiatku

 

A tuż za nią tłum komarów gagatków

 

Konik polny osa bączek pajączek

 

Wszyscy razem piszczą w trawie na łące

 

      Co piszczy w trawie- 2X  REFREN

 

      cóż za pytanie

 

      wszyscy już znają

 

      odpowiedź na nie