25.05.2020 poniedziałek

1. „Co robi moja mama?”- wypowiedzi dzieci dzieci na podstawie własnych spostrzeżeń i wiedzy o świecie.

2.„Portret mojej mamy”– rysowanie kredkami pastelowymi.

3. „Moja rodzina”- zajęcia ruchowe.
Dzieci dobierają się w pary z rodzicem.
– w parach plecami do siebie chwyt za dłonie w dole:
Ruch: wznos ramion bokiem w górę, następnie opust ramion bokiem
w dół.
– w parach plecami do siebie chwyt za dłonie, ramiona w bok:
Ruch: dzieci wykonują niezbyt obszerne krążenia ramion jedno dziecko
w przód, drugie w tył, następnie zmiana kierunku.
– w parach plecami do siebie chwyt za dłonie, ramiona w bok:
Ruch: skłony tułowia w bok, plecy proste przylegają do pleców współćwiczącego.
– w parach plecami do siebie w odległości około 30 cm:
Ruch: dzieci wykonują skręt tułowia w swoją prawą stronę, stopy pozostają w miejscu, klaśnięcie w dłonie osoby współćwiczącej, następnie
skręt tułowia w lewą stronę, klaśnięcie w dłonie, ćwiczenie powtarzamy
kilkakrotnie.
– w siadzie rozkrocznym twarzą do siebie, stopy oparte o stopy osoby
współćwiczącego, dzieci chwytają się za dłonie i wykonują krążenia tułowia. Zmiana kierunku krążenia tułowia.
Nauczyciel rozdaje po jednym woreczku gimnastycznym na parę.
– dzieci stojąc plecami do siebie w rozkroku obunóż, wykonują skłon
tułowia w przód i przekazują sobie woreczek między nogami, następnie
wyprost tułowia z jednoczesnym wznosem ramion przodem w górę
i przekazanie woreczka na głową należy pamiętać, żeby przy przekazaniu nie odchylać głowy do tyłu, ćwiczenie powtarzamy 10 razy,
– pierwsze dziecko w siadzie skrzyżnym, plecy proste, dłonie splecione
ramiona tworzą koło, drugie dziecko w siadzie o nogach ugiętych twarzą
do pierwszego dziecka chwyta stopami woreczek i stara się przełożyć
woreczek przez koło zrobione z ramion pierwszego dziecka, powtarza
ćwiczenie 6 razy, zmiana w parze.
– ćwiczenie jak wyżej tylko woreczek chwytamy raz prawą, raz lewą stopą,
powtarzamy po 5 razy na stopę, zmiana w parach.
Ćwiczenie oddechowe:
Dzieci w siadzie skrzyżnym, plecy proste, ramiona w bok przedramiona
w górę ugięte, palce wskazujące wyprostowane. Obracając głowę raz
w prawą stronę raz w lewą dmuchamy w wystawiony palec wskazujący,
powtarzamy ćwiczenie kilkakrotnie.

4.„Dokończ zdanie” – zabawa słowna.
Dzieci kończą rozpoczęte przez nauczyciela zdanie opisując jakie czynności lubią wykonywać z mamą.

Mama i tata to moi…………..

Mój brat jest dla mamy i taty…………..

Dziadek i babcia to rodzice…………..

Dla babci i dziadka jestem…………..

Mój tata dla mojej babci jest…………..

Moja mama dla mojego dziadka jest…………..

Tata mojej mamy to mój…………..

Mama mojej mamy to moja…………..

Siostra mojego taty jest moją…………..

Brat mojej mamy to mój…………..

Brat mojego taty to mój…………..