Co u nas słychać? Poznajemy urządzenia elektryczne. 08.12.2020r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapraszam do zabawy (razem z rodzicami) ” DWA, TRZY, CZTERY” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa

( utrwalenie przeliczania w zakresie czterech)

 

Dzieci biegają po dywanie .Na hasło:

Dwa – ustawiają się w pary

Trzy – tworzą trójki

Cztery – tworzą czwórki.

 

 

 

 

Przeczytajcie uważnie dzieciom tekst:

Pewnej nocy po kryjomu  urządzenia wyszły z domu

Bardzo mocno oburzone bo przez dzieci nie cenione

Czy na pewno sprzęty wrócą?

Chcemy mieć je w swej sypialni toalecie i bawialni.

Wróć ma pralko prosi Hania bo są spodnie do wyprania.

I żelazka mi brakuje, więc czym bluzki uprasuje?

Adasiowi zaś potrzeba, by był toster ten od chleba.

Bo uwielbiał na śniadanko jeść wędlinkę z ciepłą grzanką.

W końcu dzieci powiedziały, iż nareszcie zrozumiały.

Że spełniły ich życzenia ELEKTRYCZNE URZĄDZENIA.

 

Jak miały na imię dzieci?

Jakie urządzenia poznały urządzenia?

 

 

 

Poukładajcie razem z dziećmi rymy do nazw urządzeń elektrycznych np.:

– Pralka – lalka ,halka

–  Lodówka – makówka, złotówka

–  Suszarka (do włosów) – malarka, figlarka.

 

 

 

 

 

 

ZAGADKI

 

To urządzenie takie gorące jakby nagrzane sierpniowym słońcem

Służy wybornie do prasowania twojej bielizny oraz ubrania.

(żelazko)

 

 

Kiedy nie ma do roboty nic lepszego

Możesz zasiąść przed nim z bratem lub z kolegą i obejrzeć

Gdy ekranem swym zaświeci

Jakiś program oczywiście ten dla dzieci

(telewizor)

 

 

Ta maszyna pracowita niesłychanie

Samodzielnie wykonuje całe pranie

Trochę prądu proszku odrobina

A już płucze, pierze i wyżyma

(pralka automatyczna).