Co u nas słychać? Propozycje na wtorek 12 05 2020.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


” CO  LATA  PO  ŁĄCE?” – zabawa ruchowa z elementem artykulacyjnym( z reakcją

na przerwę w muzyce).


 


Rodzic rozkłada zielony materiał na podłodze i mówi:


– Pociąg przyjechał na piękną zieloną łąkę i teraz wszystkie zwierzęta muszą się przywitać.

Dzieci przy (ulubionej)muzyce spacerują po łące  – na przerwę w muzyce rodzic zadaje zagadkę:

– Tu na kwiatku w trzech kolorach,ktoś tam brzęczy do wieczora.

Dziecko odgaduje,że pszczoła i wita się naśladując dżwięki ,które wydaje : bzz-bzz, bzz-bzz,

podając sobie przy tym rękę(z domownikiem)gdy usłyszy muzykę dalej spaceruje .

Na przerwę w muzyce rodzic zadaje zagadkę:

– Czasem przez dzień cały prawie cicho siedzi w stawie?

Dziecko odgaduje,że żaba i wita się mówiąc: Kum-kum,kum-kum,podając sobie ręce,gdy usłyszy

muzykę spaceruje dalej.Na przerwę w muzyce rodzic zadaje zagadkę:

– Ten skaczący po łące owadzik ,swoim graniem nikomu nie wadzi,bo ma talent muzyka

i miło słuchać,gdy w trawie gdzieś cyka?

Dziecko odgaduje,że konik polny i wita się mówiąc: cyk-cyk,cyk – cyk podając sobie ręce.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„BOĆKI  I  ŻABY” –  wiersz (może być do nauki na pamięć)B.S. Kosstuch.


 

 


Przyleciały boćki za dalekich mórz

Klekotały głośno:Wróciliśmy już!

Kle,kle,kle.


 


A na stawie w trawie padł na żabki wielki strach

Boćki przyleciały: Och,och,ach,ach.

Kum,kum,kum.


 


Lecą z szumem na łąki po łup

Jakie długie nogi! Jaki ostry dziób!

Kle.kle,kle.


 
<Br.
Żabki przestraszone hyc!Do wody hyc!

Boćki chodzą,brodzą…..Nie znalazły nic!

Kum,kum,kum!

Kle,kle,kle!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„TWORZENIE  RYMÓW” – (Odniesienie się do wiedzy dzieci o lesie  i o tym,

że las znajduje się w bliskim sąsiedztwie łąki)


 

 


Rodzic rozpoczyna zdanie,a dziecko je kończy:


 

– W norce są myszki – w lesie są …………………..(szyszki)

– W oknie są szyby –    w lesie są……………….(grzyby)

– W domu są schody – w lesie są ……………….(jagody)

– Kasia ma ładne zęby – w lesie rosną…………(dęby)

– Tu jest skórka   –  w lesie skacze …………..(wiewiórka)

– Po rzece pływają łabędzie – w lesie są …………..(żołędzie)

– Tu są badyle – w lesie są……………….(motyle)

– Na trasie stoi ława – w lesie rośnie …………..,,,(trawa)

– Na łące pasie się krowa – w lesie jest…………….(sowa)

– W kuchni stoi lodówka – w lesie jest……………(mrówka)

– Na stole stoją misy – w lesie biegają…………(lisy)

– Obok przedszkola jest lodowisko – w lesie …………..(mrowisko)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„WIOSNĄ  ROZKWITAJĄ  KWIATY” – kształtowanie zdolności improwizacji ruchowej.

(Wspólnie z rodzicami)


 

Rodzic prosi,aby dziecko usiadło ” na łące” i mówi:


– Wraz z nadejściem wiosny,pięknie zazieleniła się trawa,ale jest trochę smutno,

bo nie wyrosły jeszcze – Kto powie co? – KWIATY.Więc,musimy sprawić by wyrosły.

Pochylcie główki,zróbcie nad główkami z rączek pąki. Ja teraz będę spacerować po

łące i budzić kwiaty.Gdy dostaniecie do ręki kwiatek,to znaczy,że zakwitł,wstajecie

wtedy i tańczycie dowolnie do muzyki.