Co u nas słychać? Propozycje zabaw na piątek 19 06 2020r. Rodzinne zadania do wspólnego wykonania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„CZYM  PODRÓŻOWAĆ” – D. Kossakowska


(  Tygryski poproście rodziców o przeczytanie opowiadania,a potem porozmawiajcie

sobie na temat jego treści.)


 

 

 


Ola ,Karol i Basia chodzą do jednego przedszkola i są przyjaciółmi.Kiedy są w domu często

spotykają się,żeby wspólnie się pobawić.Zbliża się lato.Już teraz planują co będą robić na

wakacjach.Wspominają też wakacje z ubiegłego roku.Ola cały tydzień spędziła u babci w

Kołobrzegu.Miło wspomina zabawy na plaży i zbieranie muszelek.Pamięta też,że bardzo

zmęczyła ją podróż.Tata był kierowcą samochodu,a podróż trwała długo.Kilka razy podczas

podróży robili przystanki,aby odpocząć.Ola z radością powitała babcię po sześciu godzinach

jazdy samochodem.

 


Karol wybrał się do wujka,który mieszka w górach.Wspólnie z rodzicami i bratem podróżowali

pociągiem,Pociąg jechał bardzo szybko.Karol podziwiał przez okno piękne widoki.Wygodne

siedzenia i dużo miejsca sprawiły,że Karol nie był zmęczony.Podróż minęła szybko i przyjemnie.

 


Basia była z rodzicami w Grecji .Chociaż to daleko,jaj podróż trwała najkrócej.Basia podróżowała

samolotem,a widoki podziwiała z góry.Tegoroczne wakacje przyjaciele spędzą razem.Ich rodzice

też się przyjażnią i postanowili wspólnie wyjechać na Mazury.Dzieciaki cieszą się,że będą razem

odpoczywać.Martwią się tylko tym,czy dopisze pogoda,bo przecież kąpiele w jeziorze w słoneczny

dzień są najwspanialsze.

 

 


PYTANIA  DO  TREŚCI  OPOWIADANIA:


– Jak mają na imię przyjaciele,o których usłyszeliście w opowiadaniu?

– Gdzie Ola spędziła wakacje?Jak tam dotarła?

– Gdzie na wypoczynek wybrał się Karol?Jak tam dojechał?

– Gdzie na wakacje pojechała Basia?Jak tam dotarła?

– Podróż,którym pojazdem była najkrótsza?

– Która podróż była bardzo męcząca?

– Przedszkolaki,podróżowaliście już pociągiem albo samolotem? jeśli tak,która podróż

wam się podobała?Opowiedzcie o tym.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„ODGŁOSY  POJAZDÓW” – zabawa ortofoniczna (ćwiczenia narządów mowy przez powtarzanie

zgłosek.Naśladowanie za rodzicem odgłosów pojazdów)


 


– Pociąg – PUF,PUF,PUF.

– Samolot – SZZ ,SZZ,SZZ.

– Samochód – WRR,WRR,WRR.


 

 

 

 

 

 

 


„POJAZDY” – zabawa ruchowa


 


Na umówiony sygnał dziecko naśladuje ruchem,głosem sposób poruszania się samochodu

samolotu,pociągu.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
BR>
„AKUMULATOR” – zabawa uspakajająca


 


Siad skrzyżny.Wydech przy pochyleniu się do przodu  i  wdech przy powrocie do wyprosty.

Przy wdechu dziecko wykonuje ruch tułowia przypominający poruszanie się węża.


 

 

 

 

 

 

 


DRODZY  RODZICE  PAMIĘTAJCIE  O  CZYNNOŚCIACH  SAMOOBSŁUGOWYCH  SWOICH

POCIECH –  POĆWICZCIE UBIERANIE, ROZBIERANIE,  WKŁADANIE  OBUWIA, MYCIE

RĄK  I  TWARZY.