Co u nas słychać. Propozycje zabaw na środę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ZABAWA PALUSZKOWA ” JESTEM PISARZEM”


 

Dzieci naśladują ruchy palców obydwu dłoni prezentowane przez rodzica:

Pisarz chwycił pióro w dłoń (dziecko kilkakrotnie zaciska wybraną dłoń i rozprostowuje)

Drugą ręką podparł skroń (dziecko ruchem drugiej dłoni naśladuje człowieka,który „ROZMYŚLA”)

Liter rzędy zapisuje (dziecko naśladuje w powietrzu czynności pisania)

Nad nową książką pracuje (dzieci naśladują ruchy przewracania kartek w książce)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


UKŁADANIE  REGULAMINU  POSZANOWANIA  KSIĄŻEK (razem z rodzicami)


 

„Nie zginaj mych rogów,używaj zakładki,na półce mnie  stawiaj,dbaj o me okładki.

Kiedy moje kartki wyrwiesz i wyrzucisz,wiec,że wtedy nigdy do nich nie powrócisz.

Gdy się ze starości zacznę rozlatywać,spróbuj mnie naprawić,posklejać,pozszywać.

Nie czytaj gdy jadasz,nie brudż mnie rękami,to ci będę służyć całymi latami.”

 


Rodzic pokazuje dwie książki (poszukajcie w domu)  – zadbaną i zniszczoną i prosi o porównanie obu


rekwizytów.Następnie zadaje pytania:

– O co apelują do nas książki?

– O co proszą swoich czytelników?

– Dlaczego powinniśmy je szanować?

– Czym różnią się od telewizji,kina,teatru,Internetu?

 

 


Potem układamy na podstawie tekstu oraz własnych spostrzeżeń zasady poszanowania książek.

REGULAMIN  POSZANOWANIA  KSIĄŻEK (popowiedż):

– Myj ręce przed czytaniem

– Nie zginaj rogów kartek

–  Używaj zakładki

– Nie wyrywaj kartek z książki

– Nie pisz i nie rysuj w książce

– Nie oglądaj przy jedzeniu

– Nie śliń palców przy odwracaniu kartek

– Obłóż książkę w papier lub folię

– Napraw ją gdy się rozkleja

– Nie oglądaj przy słabym świetle

– Podczas oglądania siedż prosto i swobodnie

–  Nie zginaj cienkiej książki w rulon.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„KSIĄŻKI” – ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE


 

Zamienimy na dosłownie chwilkę,nasze buzie w książeczki.Ciekawi jesteście jak?

Zobaczcie:

– „Otwieranie i zamykanie książki” – dziecko otwiera i zamyka szeroko usta

– „Przekładanie kartek w książce” – dziecko przesuwa czubek języka z jednego

kącika ust do drugiego.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ZABAWA  RUCHOWA  ” KORONA  CZYTELNIKA”


 

(Przed rozpoczęciem zabawy należy zabezpieczyć książki przed ewentualnymi urazami

np. obłożyć w sztywny papier i zakleić dookoła taśmą)

Dziecko otrzymuje książkę,którą kładzie na głowę i stara się utrzymać ją w tej pozycji

podczas gdy rodzic wydaje kolejno polecenia:

– obracamy się,tańczymy,chodzimy bokiem,kucamy,chodzimy w tył itp… . Dziecko któremu

książka spadła z głowy zastyga w bezruchu czekając,aż inne dziecko uczestnik zabawy położy

mu książkę z powrotem na głowie.Pomagający może przytrzymać własną ręką książkę.