co u nas słychać? WSZYSCY DBAMY O NASZE OTOCZENIE. Propozycje zabaw na piątek 09.04.2021r.

 

 

” WRZUĆ  DO  KOSZA” – zabawa ruchowa z elementem celowania

 

Bierzemy gazetę, rwiemy ją na kawałki, zgniatamy ją i robimy z nich kulki. Następnie

rzucamy nimi do kosza lub jakiegoś innego pojemnika.

 

 

 

 

” TAJEMNICA MAŁEGO NASIONKA” – opowiadanie J. Wasilewskiej

 

Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka.

Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię.

Włożył ziarenko do świeżej skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie

pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się

mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać

i pęcznieć tak mocno , że aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały

kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami

i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.

 

Odpowiedz na pytania:

– Kto zaopiekował się ziarenkiem?

– Co zrobiło ziarenko w ziemi?

– Dlaczego się rozzłościło i co zrobiło ze złości?

– Co pojawiło się w miejscu pęknięcia?

– Co wyrosło z ziarenka?

 

 

” ZGADNIJ  CO MÓWIĘ? – ćwiczenia słuchu fonematycznego

 

Zadaniem dziecka jest wskazać rzeczy, które rodzic wypowiada

sylabami np: wiadro, łopata ,szczotka , itp.

 

 


” SPRZATANIE DOMKU” – praca plastyczna

 

Zachęcam do pomalowania farbkami plakatowymi obrazka.

 

 

 

” GORĄCA HERBATA” – ćwiczenia oddechowe

 

Razem z rodzicami wezcie głęboki wdech nosem i powoli wypuszczacie powietrze nosem.

Powtórzcie to  ćwiczenie kilka razy.

 

 
<br.
" ROZRÓŻNIAMY  KIERUNKI" – zabawa rozwijająca orientację przestrzenną

 

Układamy nakrętki ( np, po plastikowych butelkach) na dywanie  przed sobą za sobą , z lewej

strony , z prawej strony. Następnie dziecko układa nakrętki na dywaniku zgodnie z instrukcją

rodzica np: na środku, w prawym górnym rogu, w prawym dolnym rogu.