czwartek 07.05- Malarz

1. A dziś jaki zawód?



– czym zajmuje się malarz?

– czego potrzebuje do pracy?

– czy to trudny zawód? dlaczego?



2. „Malujemy jak malarze”– Malarz musi bardzo dobrze znać kolory i umiejętnie ich używać. Pamiętacie jak mieszaliśmy farby? jakie kolory powstawały? jak macie farby możecie spróbować je pomieszać 🙂 tylko ostrożnie a to ściąga:)





3. „Paleta malarza” … oto przykładowa- możecie ją ozdobić kolorami jakie chcecie:)





4. „Pędzle i pędzelki”- zabawa dydaktyczna

zobaczcie jak różne mogą być pędzle do malowania farbami- w zależności co i jak chcemy namalować – gdy chcemy namalować tło- niebo- możemy użyć grubego pędzla, do malowania małych elementów użyjemy cieniutkiego pędzla





porównajcie te pędzelki który jest największy? a który najmniejszy?może macie w domu pędzle to też porównajcie




5. „Kod kreskowy”– aby poćwiczyć rękę możemy takze po prostu malować linie pionowe- pamiętając o tym aby malowac od góry do dołu- linie moga byc takze różnej grubości- w zależności jakiego pędzla użyjemy i jak mocno przyciskamy pędzel do kartki.
Oto pomysł na przerysowywanie kodu kreskowego- dla małych dzieci może być za trudne ale samo malowanie linii jest proste- (pomysł zaczerpnięty z EKODZIECKO.COM ZABAWY DLA DZIECKA, PRACE PLASTYCZNE, EDUKACYJNE)




6. „Czego brakuje?’’- zabawa rozwijająca pamięć

poćwiczymy swoją pamięć wzrokową, popatrzcie na jakieś przedmioty a następnie zamknijcie oczy i niech ktoś zabierze jeden przedmiot- zgadniecie co zniknęło?


7. „Kto dmuchnie dalej?”- ćwiczenia oddechowe

potrzebna Wam będzie kartka papieru- możecie ją podrzeć i…. dmuchamy..ćwiczymy oddech

próbujcie kierować kartką, tak aby leciała tam gdzie chcecie- powodzenia 🙂