Czwartek 08.04.2021 r.

1. Na początek zapraszam Was na wycieczkę do ZOO. Niech rodzic przeczyta treść opowiadania a Wy przedstawcie słowa za pomocą ruchu.

Pewnego słonecznego dnia przedszkolaki wybrały się na wycieczkę do zoo /dzieci maszerują w miejscu/.

Były bardzo ciekawe, jakie zwierzęta tam żyją /przykładają dłoń do twarzy w geście zastanawiania się/.

Gdy weszły do zoo, najpierw zobaczyły żyrafy, które wyciągały powolnie szyję i jadły liście z drzewa /unoszą rękę ponad głowę i poruszają dłonią/.

W drugiej zagrodzie żył sobie młody hipopotam, który podczas upałów pluskał się w wodzie /chodzą powoli na czworakach, opierając się na przedramionach/.

Niedaleko bronił swojego królestwa wielki lew, który biegał po terenie, dumnie kręcąc głową (chodzą szybko na czworakach, opierając się na dłoniach i kręcąc głową/.

Wszyscy podziwiali jego długą i puszystą grzywę. Duże zaciekawienie wzbudziły małpki, które skakały /podskakują w miejscu), biegały /biegają w miejscu/, tańczyły /tańczą w miejscu/, drapały się po brzuszku i po głowie /drapią się jedną dłonią po brzuchu, drugą po głowie/

i jadły banany /naśladują jedzenie banana/.

Główną atrakcją były słonie, które wolno spacerowały /chodzą powoli na czworakach, opierając się na przedramionach/

i kręciły trąbami /przysiadają na piętach i kręcą przed sobą jedną ręką/.

Pandy siedziały nieruchomo i obserwowały, co się dzieje dookoła /przykucają, opasując ramionami kolana i starają się pozostać w bezruchu/.

Za to zebry hasały swobodnie po swoim wybiegu /biegają, przeskakując z nogi na nogę/.

Przedszkolaki miały okazję zobaczyć rodzinkę misiów polarnych podczas pływania /zatrzymują się i przebierają dłońmi przed sobą/.

Duże białe łabędzie spacerowały wokół jeziorka /spacerują na sztywnych nogach, kołysząc się na boki/.

Niedaleko foka wylegiwała się na brzuszku /kładą się na brzuchu, podpierają brodę rękami i wymachują złączonymi stopami/.

Nad brzegiem jeziora czapla stała na jednej nodze /stają na jednej nodze i wyprostowują ręce na boki/.

A kangury wysoko skakały /przemieszczają się po dywanie, podskakując obunóż/.

Wąż pełzał, chcą się dostać na czubek gałęzi /kładą się na brzuchu z wyciągniętymi do przodu rękami i próbują się czołgać/.

Żółwie chowały głowę, gdy zwiedzający ich obserwowali /klękają i układają głowę na kolanach, zakrywając złączonymi dłońmi kark/.

Po zwiedzaniu dzieci wróciły do autokaru /maszerują w miejscu/.

Były tak zmęczone, że od razu zasnęły /zwijają się w kłębek na dywanie/.

Ach, co to był za piękny dzień!

2. Przyjrzyj się obrazkom poniżej. Który obrazek będzie pierwszy? Czy potrafisz ułożyć obrazki tak, aby powstała historyjka? Spóbuj opowiedzieć, co wydarzyło się w ZOO.

3. Ciekawa jestem czy potraficie dopasować zwierzę do jego ogona? Możecie wydrukować obrazek lub wskazać palcem na ekranie prawidłowe rozwiązanie.

4. Zapraszam Was teraz na aerobik. Ciekawa jestem czy nadążycie?

5. Zwiedziliśmy dzisiaj ZOO więc teraz może spróbujecie zrobić własne ZOO.

Z papieru

lub z plasteliny

6. Na zakończenie zachęcam do wspólnego czytania z rodzicami. Niech rodzic przeczyta tekst w Wy nazwijcie obrazki.

7. Zajęcia online rozpoczniemy o godzinie 9.30. Będą nam potrzebne kartki i kredki.

LINK DO SPOTKANIA:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fteams.live.com%2Fmeet%2F94108741074091%3Ffbclid%3DIwAR2u16kN6Rrqvl8Fo4BzMBsygNqX6G0n4QBj2TAjypBzjzC-1u9uBnIwqac&h=AT1ZZdtTb1EuteRX1DoiUYxKcIpkgXxkX2EEj_z-3gPNFlawltChv5AEGGwKiA-_SOESVLqIItDK1RdwWFtdUuXlhoGCK_yqRc0KW7U2fVQ_1VLVIlQ_j7BwEy0yHqAoD8qAww