1.Mała żabka – zabawa paluszkowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych.
Mała żabka, kum, kum, kum,
zaciska prawą dłoń w piąstkę;
w zielonej trawie ma domek swój.
składa dłonie nad głową w tzw. daszek;
Mała żabka, tra la la,
składa dłonie nad głową w tzw. daszek;
w zielony kubraczek jest ubrana.
zaciska prawą dłoń w piąstkę;
Mała żabka, he, he, he,
głaszcze lewą dłonią prawą dłoń (zaciśniętą w piąstkę);
w ciuciubabkę z boćkiem bawi się.
ma prawą dłoń zaciśniętą w piąstkę;
Mała żabka, ci, ci, ci,
zaciska prawą dłoń w piąstkę;
Właśnie smacznie sobie śpi.
kołysze prawą dłoń (zaciśniętą w piąstkę) na otwartej
2. „Żabka”- malowanie farbami.
Pomoce: farba plakatowa zielona, pędzelek, obrazek żaby.
Dziecko maluje farbami plakatowymi obrazek żabki.
3. „Kiedy wiosna nadchodzi, to zima odchodzi” – zabawa
ruchowo-naśladowcza.
Dzieci naśladują ruchem, gestem, mimiką i głosem wymienione oznaki wiosny:
Słońce świeci jaśniutko – rozchylają ręce nad głową,
wietrzyk wieje leciutko– unoszą ramiona do góry i wykonują skłony boczne w prawo
i w lewo,
budzą się w słońcu motyle – ramiona skierowane
w bok, wykonują obszerne ruchy z góry na dół,
kwitną złociste żonkile – wdech nosem, wydech ustami,
rośnie młoda trawa– skłon do przodu, palce dłoni stukają o podłogę,
boćków na łące narada – naśladują dziób bociana „kle, kle”,
żab wiosennykoncert – podskoki w miejscu
„rech rech, kum kum”,
ptakówdźwięczny śpiew na łące. – dłonie na ramionach, naśladowanie
skrzydeł ptaków
„ćwir, ćwir”.