CZWARTEK 08.04.2021

1.Mała żabka – zabawa paluszkowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych.


Mała żabka, kum, kum, kum,

zaciska prawą dłoń w piąstkę;

w zielonej trawie ma domek swój.

składa dłonie nad głową w tzw. daszek;

Mała żabka, tra la la,

składa dłonie nad głową w tzw. daszek;

w zielony kubraczek jest ubrana.

zaciska prawą dłoń w piąstkę;

Mała żabka, he, he, he,

głaszcze lewą dłonią prawą dłoń (zaciśniętą w piąstkę);

w ciuciubabkę z boćkiem bawi się.

ma prawą dłoń zaciśniętą w piąstkę;

Mała żabka, ci, ci, ci,

zaciska prawą dłoń w piąstkę;

Właśnie smacznie sobie śpi.

kołysze prawą dłoń (zaciśniętą w piąstkę) na otwartej

2. „Żabka”- malowanie farbami.

Pomoce: farba plakatowa zielona, pędzelek, obrazek żaby.

Dziecko maluje farbami plakatowymi obrazek żabki.

3. „Kiedy wiosna nadchodzi, to zima odchodzi” – zabawa
ruchowo-naśladowcza.

Dzieci naśladują ruchem, gestem, mimiką i głosem wymienione oznaki wiosny:

Słońce świeci jaśniutko – rozchylają ręce nad głową,

wietrzyk wieje leciutko– unoszą ramiona do góry i wykonują skłony boczne w prawo
i w lewo,

budzą się w słońcu motyle – ramiona skierowane
w bok, wykonują obszerne ruchy z góry na dół,

kwitną złociste żonkile – wdech nosem, wydech ustami,

rośnie młoda trawa– skłon do przodu, palce dłoni stukają o podłogę,

boćków na łące narada – naśladują dziób bociana „kle, kle”,

żab wiosennykoncert – podskoki w miejscu

„rech rech, kum kum”,

ptakówdźwięczny śpiew na łące. – dłonie na ramionach, naśladowanie
skrzydeł ptaków

„ćwir, ćwir”.