Czwartek 14.05- Biedroneczki są w kropeczki

1.,,Biedronka”-lepienie z plasteliny. Przygotujcie plastelinę czerwoną (z której zrobicie tułów), czarną (na głowę i kropki) oraz troszkę białej (to będą oczka). Miłej zabawy (:

Biedronka z plasteliny - Ekorodzice.pl

2.„Niespodzianka biedronki”– posłuchajcie uważnie opowiadania A. Sójki

Na jednym skraju łąki stał ul .Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka .Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się w promieniach słonka.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – powiedziała jedna pszczoła.
-Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczała ją mrówka .Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała….Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek .Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu , motylu , pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika.
– Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi ? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła też o pomoc świetlika i ślimaka , a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na …….wielki bal !Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetlik rozświetlał mrok, a ślimak powoli , jak to ślimak przygotowywał napoje.
Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie namawiały jej do zbierania nektaru albo budowania mrowiska

Teraz odpowiedzcie na pytania:

– Jakie zwierzęta mieszkały na łące?
– Jak nazywały się ich domy?
– Co robiły pszczoły?
– Co robiły mrówki?
– Co robiła biedronka?
– O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki?
– Na jaki pomysł wpadła biedronka?
– Kogo poprosiła o pomoc?
– Co odbyło się na łące?
– Kto był na balu

3. „Kropki biedronki’’- dorysuj odpowiednią liczbę kropek na sylwecie biedronki, tak aby na obu skrzydełkach było ich tyle samo. Rodzic rysuje na pierwszym skrzydełku 1 kropkę, dziecko odwzorowuje na drugim skrzydełku itd.

6 pomysłów na zabawy logopedyczne. | Pani Domowa 6 pomysłów na zabawy logopedyczne. | Pani Domowa6 pomysłów na zabawy logopedyczne. | Pani Domowa6 pomysłów na zabawy logopedyczne. | Pani Domowa

4.,,Biedronka’’– malowanie paluszkami. Przygotujcie farby i namalujcie biedronkę, ale nie pędzlem tylko paluszkami, nie zapomnijcie o czarnych kropkach.

5. „Płynie rzeczka”– na zakończenie niech rodzice zrobią wam masaż, a potem wy rodzicom

Tu płynie rzeczka

(Na plecach kantem dłoni wykonujemy ruch falisto posuwisty)

Tędy przeszła pani na szpileczkach

(Opuszkami palców stukamy w plecki)

Tu przeszły słonie

(Stukamy zaciśniętymi pięściami posuwając się na plecach z dołu na górę)

I biegły konie

(jak wyżej, ale w drugą stronę z góry na dół)

Zaświeciły dwa słoneczka

(Palcem rysujemy słoneczko na plecach)

Spadł drobniutki deszczyk

(Opuszkami palców stukamy w plecki)

Czy przeszedł cię dreszczyk?

(szczypiemy delikatnie w kark lub w bok pleców)