Czwartek

1. Zaczarowany woreczek – zabawa dydaktyczna doskonaląca zmysł dotyku.
Rodzic trzyma zaczarowany worek, w którym ukryte
są różne przedmioty, zabawki i pluszaki (np. guzik, kłębek wełny, liść,
jabłko, gruszka, żaba, ogórek, samochód, smok). Zadaniem dzieci jest
dotknąć z zasłoniętymi oczami jednego z tych przedmiotów, odgadnąć, co to jest i położyć
go na środku dywanu.

2. Przedszkolaki otrzymują zestaw przedmiotów, które były ukryte w zaczarowanym woreczku. Zadaniem dzieci jest:

– ułożenie ich od najmniejszego do największego,

– od największego do najmniejszego,

– Jako pierwszy ułóż przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się na sylabę (np. „ta”, „di”, „sa”);

– obok połóż przedmiot, którego nazwa kończy się na głoskę (np. „c”, „d” „k”),

– trzeci z kolei będzie przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się na głoskę(np. „o”, „a”) .

Litery które już znamy : O, I, A, U, E, T, M, D, Y, R, L, S, K, B, N, W, G, C

3. Zabawa ruchowa przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco

Stwarzanie okazji do swobodnych improwizacji ruchowych do muzyki.

Sóweczki zamieniają się w Wiosnę a rodzice w kwiaty i odwrotnie.

4. Rośnie trawka.

Dziecko otrzymuje biały arkusz
z bloku oraz słomkę do napojów. Wylać na kartkę kroplę zielonej farby (rozcieńczonej)
lub zielonego tuszu. Dzieci dmuchając przez słomkę, starają się, by z zielonej kropelki „urosła” trawa.