Czwartek 23.04 – Śpiew ptaków

 1.,,Ptasie radio”- wejdźcie na stronę https://www.glosy-ptakow.pl/  i posłuchajcie odgłosów niektórych ptaków. Teraz możemy przejść do następnego zadania.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     2.,,Wesoły koncert’‚-  spróbujcie przedstawić odgłosy kojarzące się wam z poszczególnym ptakiem za pomocą własnych ,,instrumentów”, które macie w domu np: gumka recepturka, pudełko, drewniane łyżki,klocki, gazeta.

                                                                                                                                                                                                3.,,Piórko”H. Szayerowej – powtarzajcie wierszyk wolno, potem szybko

Fruwa w górze jakieś piórko nieduże…

Może kacze,

może szpacze,

może kurze?
Trudno z dołu rozpoznać gołym okiem,
czy to gila,
czy to wilgi,
czy to sroki?
Bo być może jest wyrwane w ptasiej bójce
jakiejś pliszce,
jakiejś krasce,
jakiejś sójce?
Jaki ptaszek opłakuje swoją stratę?
Czyżby dzierzba,
czyżby czyżyk,
czyżby trznadel?
Miękkie pióro do gniazd chwycą na posłanie
albo zięby, albo kawki,
albo kanie.
A pisklętom zziębłym z zimna, z gęsią skórką,
wszystko jedno –
czyje piórko.
Byle piórko!

                                                                                                                                                   4.,,Ogonki”– przygotujcie nożyczki, kolorowe kartki papieru, klej. Będziemy robić kolorowy ogon. Jeżeli możecie wydrukujcie. Wytnijcie kilka pasków z papieru i przyklejcie je na ogon. Tak powstanie piękny, kolorowy ogon ptaka.

 

 

 

Jak narysować ptaka ołówkiem: etapami dla dzieci