Czwartek 25.03.2021

1. Powtórz tekst za mamą lub tatą i wykonuj ich gesty.

Pobudka

Budzą się listeczki, (dziecko się przeciąga)

szemrzą warto rzeczki, (pokazuje ręką wijącą się rzekę – jak wąż i szumi)

śniegi roztopione, (dziecko powoli kuca i kładzie się płasko na dywanie)

w kałuże zmienione. (dziecko imituje skakanie w kałuży)

Jaskółeczka czarna (dziecko rozpościera ręce niczym skrzydła)

strzałą niebo szyje, (dziecko lata z rozłożonymi skrzydłami)

śpiewem wita wiosnę (dziecko nuci: kiri, kiri, kiri)

gniazdko młodym wije. (dziecko rękami imituje wicie gniazda)

Motylek cytrynek (dziecko się kłania)

dziarską przybrał minę, (robi zawadiacką minę)

i w moje okienko (dziecko pokazuje w powietrzu kwadrat jako okno)

puka leciuteńko. (dziecko puka w okno).

2. Policz kwiaty na obrazku. Powiedz, kto ma więcej kwiatków dziewczynka czy zajączek? Dorysuj tyle kwiatów, aby było ich tyle samo.

3. Dopasuj brakujące elementy tak, aby nie powtarzały się w rzędach.

4. Obejrzy obrazek. Co przedstawia? Zapoznaj się z etapami siania rzeżuchy. Przyda nam się na zajęcia online. Jeśli w nich nie uczestniczysz, to posadź rzeżuchę razem z rodzicami. Zastanów się, co jest roślinom potrzebne, aby rosły?