1. „Marzec i pogoda”- zabawa dydaktyczna.
Nauczyciel odczytuje rymowankę „Marzec i pogoda”. Objaśnia znaczenie przysłowia: W marcu jak w garncu. Prezentuje kolejne symbole, a maluchy je nazywają. Następnie umieszcza obrazki w garnku. Powtarza wraz z dziećmi rymowankę.
Następnie nauczyciel losuje z garnka dwa kartoniki, dzieci określają pogodę na obrazku .
Marzec i pogoda (Marta Jelonek)
Panie Marcu, Panie Marcu,
mieszasz pogodę jak w garncu.
Wiatr i chmury, deszcz ze śniegiem
przed słońcem zmykają biegiem!
Marcu, przyjacielu nasz, jaką dziś pogodę dasz?
2. „Odgłosy wiosny”- zabawa słuchowa.
Nauczyciel włącza dzieciom odgłosy występujące wiosną, dzieci je rozpoznają i nazywają.
3. „Pobudka z ogródka”- zabawa ruchowo – naśladowcza przy muzyce.
Prowadzący śpiewa piosenkę i pokazuje, dzieci naśladują.