GOŚCIMY U FRYZJERA poniedziałek 20.04.2020

1 ,,Zawody”- zabawa ruchowo-naśladowcza

 

 

Wypowiadamy tekst za rodzicem i naśladujemy rękoma przed sobą jego ruchy)

Ja jestem piekarz Kazimierz – ukłon

i różne chleby wypiekam- kołysanie na boki, ręce na biodrach

i duże i małe- zakreślanie dużego i małego chleba

jak kółka jak, jak kwadrat- rysowanie przed sobą kółka, kwadratu

Ja jestem piekarz Kazimierz – ukłon

hej– klaśnięcie w ręce przed sobą

 

Ja jestem szewcem Antonim-ukłon

i różne buty wyrabiam– kołysanie na boki, ręce na biodrach

wysokie i niskie– pokazanie rękami wysokich , niskich obcasów

okrągłe i z czubkiem- zakreślenie zaokrąglonych butów i z czubkiem

Ja jestem szewcem Antonim- ukłon

hej– klaśnięcie w ręce przed sobą

 

 Ja jestem kucharka Agata– ukłon

i różne zupy gotuję– kołysanie na boki, ręce na biodrach

i gęste i rzadkie– mieszanie zupy gęstej obiema rękami w jednym kierunku ruchy  

                           wolne, rzadkiej-ruchy szybkie w stronę przeciwną

i słodkie i kwaśne– masowanie ręka brzucha- słodkie, wstrząśnięcie ciałem-

                                kwaśne

Ja jestem kucharka Agata– ukłon

hej– klaśnięcie w ręce przed sobą

 

2,,Zajęcia ruchowe

 

 

(potrzebne będą: chusty dla każdej chętnej osoby, dowolna muzyka)

 

 

-gdy muzyka gra improwizacje z chustkami trzymanymi w prawej ręce, gdy muzyka milknie- przysiad i nakrycie się chustką

-rysowanie na dywanie chustką figur geometrycznych najpierw małych, potem coraz większych

-skakanie na jednej nodze wokół chustki , przeskoki obunóż przez chustkę w przód i tył

– naprzemienne chwytanie palcami stopy chustki leżącej na dywanie, podawanie do ręki

-wyrzucanie przed sobą oburącz chustki w pozycji klęku, pochylanie się do przodu i przysuwanie chustki do siebie

– ,,mały i duży wietrzyk”- ćwiczenia oddechowe dmuchanie w chustkę trzymaną za dwa rogi ,raz lekko, raz mocno

w parach

-,,lustro” jedno z osób pokazuje dowolne ćwiczenia z chustką stojąc naprzeciw partnera, partner- lustro odbija, powtarza jak najprecyzyjniej te ruchy

 

 

3,,Cień fryzjerskich narzędzi „-   praca z odrysowywaniem

 

 

(potrzebne będą: przybory fryzjera: nożyce z zaokrąglonymi czubkami, grzebienie różne, szczotki, suszarka, lusterko kieszonkowe, spinki, frotki…,kartki, ołówki)

 

 

-Akcesoria fryzjerskie można włożyć do worka, pudła, dziecku zasłonić chustką, opaską oczy i za pomocą dotyku dziecko ma odgadnąć jaki przedmiot wyciągnął

Dziecko wybiera sobie dowolny przedmiot mówi do czego i jak służy, następnie kładzie na kartkę , lewą ręką przytrzymuje, prawą odrysowuje. Uważa przy tym aby odrysowywany przedmiot nie przesunął się w trakcie pracy

 

4,,Fryzjerski tydzień”- słuchanie fragmentu wiersza J.Kulmowej (według planu daltońskiego)

 

 

(potrzebne będą: napisy dni tygodnia , samoprzylepne liczmany do wyboru: kółka, kwadraty…)

 

 

Od poniedziałku aż do soboty

Fryzjer ma bardzo dużo roboty

w poniedziałki robi przedziałki

we wtorki- strzyże kędziorki

w środy-goli brody

w czwartki, piątki i soboty- kręci paniom papiloty

A gdy już mija fryzjerski tydzień

    fryzjer w niedzielę za miasto idzie

   Siada pod drzewem, w zielonym cieniu

   i tę piosenkę gra na grzebieniu:

   w poniedziałki- robię przedziałki

   we wtorki- strzygę kędziorki

   w środy-golę brody

   w czwartki, piątki i soboty- kręcę paniom papiloty

-rozmowa na temat pracy fryzjera

-ustalanie kolejności dni w tygodniu, zaznaczanie ich liczmanami (poniedziałek-1 liczman, wtorek-2l.itd )

 -odczytywanie globalne wyrazów, podział na sylaby, wyodrębnienie pierwszej głoski

-wykonanie planszy ,,Tydzień dziecka” zachęcanie do zaznaczania swych działań przez dziecko na planszy- rysunkiem, napisem z pomocą rodzeństwa, zdjęciem..

 

 

POCHWALCIE SIĘ INNYM CO ROBICIE W DOMU- CZEKAMY