„GOŚCIMY U FRYZJERA” ŚRODA 22.04.2020

1 ,,Szybkie i łatwe fryzury dziecięce”-

film instruktażowy dla rodziców i starszego rodzeństwa

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=oTRbWC4ggug10 

 

2 „ W salonie fryzjerskim”- zabawa naśladowczo-ortofoniczna

Dziecko siada na krzesło i odgrywa rolę klienta salonu fryzjerskiego, a rodzic jest  fryzjerem. Na hasło:

– mycie – myją głowy,
– ręcznik – wycierają głowę,
– strzyżenie – udają obcinanie włosów,
– czesanie – czeszą klienta,
– suszenie – suszą włosy,
– lustro – pokazują lusterko,
– pożegnanie – podają sobie ręce,
– marsz – fryzjer sprząta, a klient chodzi między krzesłami.

Po wykonaniu zadania następuje zamiana miejsc, pamiętamy o używaniu zwrotów grzecznościowych.

Fryzjer: myje włosy – szszsz, szszsz, szszsz;
obcina włosy nożyczkami – ciach, ciach, ciach;
strzyże włosy maszynką – wrr, wrr, wrr;
suszy włosy suszarką – szu, szu, szu.

 

 

3,,Modne fryzury”- praca z użyciem farb

 Dmuchanie w słomkę to dobre ćwiczenie logopedyczne. Przy pomocy ...

(potrzebne będą: farby, słomki, kartki z bloku)

 

 

Rysujemy na kartce kontur głowy i zaznaczamy: oczy, nos, usta. Pędzelkiem nanosimy plamy kolorów a potem rozdmuchujemy te kolory słomką

Ciekawe pomysły na kolor i stylizację włosów i fryzura gotowa!

 

 

 

4 ,,Spinki, gumki, kokardki, frotki… „- zabawa matematyczna.

 

(potrzebne będą: akcesoria do stworzenia fryzury dziecięcej: grzebienie, szczotki, gumki, wsuwki, spinki…, podkładki do jedzenia, liczby wycięte z kalendarza)

 

 Rozsypujemy na dywanie wszystkie  przedmioty.   Następnie proponuje

my dziecku zrobienie porządku, posegregowanie i policzenie  :

 

-układanie tyle elementów ile wskazuje liczba

-przeliczanie ułożonych elementów: pierwszy, drugi, trzeci…

-liczenie elementów : jeden, dwa, trzy…

-ułożenie tyle samo ile ułożył  rodzic, o 1,2…więcej; o1,2,3…mniej
-odszukiwanie dwóch takich samych elementów(pojęcie -para)