Piątek 15.05- Bal na łące

1. „Na łące”- ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza S. Todorskiego

na koniec tygodnia bardzo przyjemny wierszyk o wiośnie- możecie pokazywać i naśladować zwierzęta , wiatr, wodę 🙂



Słyszałem odgłosy zabawy

Biegnące z wysokiej trawy



Różne roznosił wiatr glosy:

Cykanie świerszcza, bzyk osy

Kumkanie żab, ważki szelest

Zrobiło mi się weselej



To wiosna



Leciutki wietrzyk wiosenny

Obłoczek jasny, promienny

Zieloność trawy soczysta

I woda czysta, przejrzysta



Śpiew ptaków w górze pod niebem

I pole pachnące chlebem

Piosenka w dal płynie radosna

– To wiosna!



2. A co my tu mamy?





pszczoła i ule:)



czy wiecie jak powstaje miód? Obejrzyjcie filmik:

——–>Jak powstaje miód



3. „Jak powstaje miód”- wypowiedzi na podstawie historyjki obrazkowej
to teraz już wiecie jak powstaje miód i możecie opowiedzieć swoimi słowami wzorując się na ilustracjach…spróbujcie:)





4. „Pszczółka mała”– zapraszamy do wykonania prostej pszczółki 🙂 wystarczy, że zjecie kinder niespodziankę hihi (fajne zadanie co 🙂 i zostawicie sobie żółte plastikowe jajko, Rodzice namalują na nim pasy- albo Wy- jeśli potraficie- skrzydełka mogą być z jakiejś foli, gazety, drucików kreatywnych- nawet chusteczek- wkładamy je tam gdzie jajko się zamyka i przytrzaskujemy aby się trzymały 🙂 i gotowe:)

swoim pszczółkom możecie zrobić ul- z wykorzystaniem rurek po papierze toaletowym- można rurki przeciąć 🙂 albo z wytłaczanki po jajkach 🙂



zobaczcie pomysły



5. Na koniec zamieniamy się w ślimaki- czy potraficie poruszać się po dywanie bez użycia siły nóg?