Pomysły na czwartek 23.04.2020

 

1.Prawda czy fałsz?: zachęcenie dziecka  do słuchania zdań  . Zadaniem dzieci jest po usłyszeniu każdego zdania powiedzieć Prawda – jeśli jest prawdziwe lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.

-Teraz pora roku to wiosna.

-Bociany odleciały do ciepłych krajów.

-Pies miauczy.

-Fryzjer ścina włosy .

-Grzebień zakładamy na nogę.

-Do mycia włosów używamy   pasty do zębów.

 

 2.Zapraszam do zabawy ruchowej „Fryzjer”

Osoba dorosła siada na krzesełku siada i odgrywa rolę klienta  salonu fryzjerskiego, a dziecko jest fryzjerem .Na hasło osoby siedzącej na krzesełku :
– mycie – myje głowę
– ręcznik – wyciera  głowę,
– strzyżenie – udaje obcinanie włosów,
– czesanie – czesze klienta,
– suszenie – suszy włosy,
– lustro – pokazuje  lusterko,
– pożegnanie – podają sobie ręce,
– marsz – fryzjer sprząta, a klient chodzi między krzesłami.
Na ponowne hasła następuje zamiana miejsc.

 

3„Loczki, koki, warkoczyki” – dorysuj.

Proszę  narysować kontur głowy , a dziecko ,,tworzy fryzurę’’ na  tej sylwecie

 

4.Wysłuchajcie zagadki i powiedzcie  kto to jest

 Z pomocą nożyczek,
szczotki i grzebienia,
wygląd naszych włosów,
czaruje i zmienia.

Tak to jest zagadka o fryzjerze.

Spójrzcie takie fryzurki piękne wyczarował dzieciom fryzjer.

 Zdjęcia fryzur

 

A teraz zapraszam Was do wysłuchania piosenki , poniżej macie słowa tej piosenki.

 

FRUZIA U FRYZJERA

 

Dziś się Fruzia obudziła,

       jej fryzura ją zdziwiła.

Bo na głowie zamiast kitek,

 ma egipską piramidę.

        Woła Fruzia swych przyjaciół,

        niech i oni to zobaczą.

          Wszyscy rzekli w jednej chwili,

 – Chodź fryzjera odwiedzimy

 

. Ref. Koczki, loczki,

 czy palemki, grzebień z włosów,

jeżyk piękny,

 fryzjer zrobić radę da,

 gdy nożyczki w ręku ma.

 

Siada Fruzia na fotelu,

wokół niej przyjaciół wielu,

 chociaż w oczach dużo strachu

, już nożyczki ciachu ciachu.

 Nie minęła nawet chwilka

 i zmieniła się czuprynka.

Patrzy Fruzia zachwycona,

Ma fryzurkę którą kocha.

 

 Ref. Koczki, loczki,

 czy palemki, grzebień z włosów,

jeżyk piękny,

 fryzjer zrobić radę da,

 gdy nożyczki w ręku ma.

 

Jak imię ma  ta dziewczynka?  Co zobaczyła na swojej głowie  po  obudzeniu  się?

Kogo zawołałą Fruzia? Gdzie wszyscy poszli? Czy wizyta w salonie fryzjerskim udałą się ?Jaka teraz  fryzurę miała?

 

Posłuchajcie jeszcze raz tej piosenki i spróbujcie powtórzyć  słowa refrenu;

 

-najpierw śpiewamy na sylabach :la-la, ma-ma

 

A teraz powtarzamy słowa refrenu

kolczyki, loczki,

 czy palemki, grzebień z włosów,

jeżyk piękny,

 fryzjer zrobić radę da,

 gdy nożyczki w ręku ma.

 

 Teraz zagramy na nietypowych instrumentach ,  możemy wziąć do ręki gazetę  albo worek foliowy i zagrać : podczas zwrotek –grają  gazety , zaś refren  worek foliowy.

 

5.Lubicie chodzić  do fryzjera , bo ja tak ,a Wy  ?Posłuchajcie uważnie wiersza J. Brzechwy” Grzebień i szczotka” a dowiecie się czego nie lubił bohater wiersza  i spróbujcie odpowiedzieć na te pytania.

 

Jak miał na imię ten chłopiec ? Jak on wyglądał ?Kto się o niego martwił?  Czego nie robił? Gdzie poszedł Jerzy ? Czego potrzebujemy , żeby nasza głowa wyglądała dobrze? Czy on lubił wizyty u fryzjera?

 

6.Zrób własną plecionkę:  dziecko otrzymuje kilka sznurków zakończonych supłem. Zadaniem jest wykonanie plecionki wg własnego pomysły np. warkocza lub supełków.

Powodzenia .

 7.Popatrz i  znajdź  

 Znajdź 5 szczegółów, którymi różnią się te obrazki. Po znalezieniu wszystkich różnic możecie pokolorować obrazki.