POMYSŁY NA PIĄTEK 05 CZERWCA

1.”WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ” – NAUKA PIOSENKI.

 

tps://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o

 

Ach, co za smutas leje łzy

lalki w płacz, misiek zły

o, już się śmieje, nosek mu drży,

deszczyk był a teraz wyschły łzy.

Niebo rozjaśnia się samo

mały uśmiech, jak tęcza,

już dobrze, mamo!

Wszystkie dzieci nasze są:

Basia, Michael, Małgosia, John,

na serca dnie mają swój dom,

uchyl im serce jak drzwi.

Wszystkie dzieci nasze są:

Borys, Wojtek, Marysia, Tom,

niech małe sny spełnią się dziś,

wyśpiewaj marzenia, a świat

będzie nasz!

Choć nie rozumiem mowy twej

czytam lęk, czytam śmiech.

Nuty nie kłamią, zbuduj z nich klucz,

otwórz nim nieśmiałość naszych słów.

Ważny jest serca alfabet,

ciepły uśmiech, jak słownik,

jesteśmy razem!

Wszystkie dzieci nasze są:

Basia, Michael, Małgosia, John,

na serca dnie mają swój dom,

uchyl im serce jak drzwi.

Nie jesteś sam,

nasza piosenka ciągnie za rękaw,

podaj mi dłoń i z nami stań

nie ma dziś granic nasz dom

Wszystkie dzieci nasze są:

Basia, Michael, Małgosia, John,

na serca dnie mają swój dom,

uchyl im serce jak drzwi.

Wszystkie dzieci nasze są:

Borys, Wojtek, Marysia, Tom,

niech małe sny spełnią się dziś,

wyśpiewaj marzenia, a świat

będzie nasz!

Będzie nasz,

wyśpiewaj marzenia, a świat

będzie nasz

wyśpiewaj marzenia, a świat

będzie nasz

2.”KOLOROWE DOMKI”- PRACA Z KUBECZKÓW PO JOGURCIE I KOLOROWEGO BRYSTOLU.

 

Wystarczy kubeczek po jogurcie, kolorowe mazaki najlepiej markery, kawałek kolorowego brystolu i klej.  Najpierw na kubeczku narysuj okna, drzwi, dół przyozdób trawą i kwiatami.  Zostaw do wyschnięcia. Z brystolu wytnij koło, które możesz odrysować od talerzyka lub szklanki, przetnij do środka, zwiń jak kapelusz grzyba i sklej. Przyklej do kubeczka.

 

3.Słuchanie opowiadania M. Molickiej „Bajka o dwóch ołówkach”.

 

W pewnym piórniku mieszkały równo ułożone ołówki. Były kolorowe, tylko jeden był zwykły, szary. Tuż obok niego znajdował się wspaniały ołówek dwukolorowy: czerwono-niebieski. Ołówki zawsze przebywały razem, czy to leżąc obok siebie w piórniku, czy ścigając się i kreśląc wzory na papierze. Bardzo lubiły się tak razem bawić. Szary rysował kontury, a dwukolorowy wypełniał je barwami. Inne kolorowe chciały się przyjaźnić z dwukolorowym, ale on wolał szary.
– Co to za zwyczaje?- szeptały oburzone, że dwukolorowy przyjaźni się z takim zwyczajnym.
– To nie wypada!- powtarzały.
Ale dwukolorowy nie słuchał tego gadania, szarak zresztą też. Obydwa przecież bardzo się lubiły.
Aż pewnego razu wydarzyło się nieszczęście straszne: dwukolorowemu złamały się grafity!
– Będzie do wyrzucenia-szeptały między sobą ołówki, z satysfakcją przekazując sobie tę wieść. Dwukolorowy bardzo się zasmucił, szarak jeszcze bardziej.
– Jak mu pomóc, co robić?- pytał sam siebie -Nie pozwolę by taki wspaniały ołówek został wyrzucony.
Wziął przyjaciela na plecy i pomaszerował szukać lekarza ołówków. Długo szukali pomocy. Szary ołówek był bardzo zmęczony, co chwilę odpoczywał. Nareszcie znalazł bardzo starą temperówkę.
– Spróbuję wam pomóc-rzekła, i bardzo ostrożnie zabrała się do pracy.
– Uff, już po zabiegu-powiedziała- Udało się, jesteś wprawdzie krótszy, ale nadal pięknie możesz rysować, co tylko zechcesz.
– Naprawdę?- spytał z niedowierzaniem dwukolorowy.

– Pomogłam tobie, ale największą przysługę oddał ci twój przyjaciel, szary ołówek.
– E, tam-powiedział szarak zawstydzony tą pochwałą

-My jesteśmy prawdziwi przyjaciele, on nie zdradził naszej przyjaźni dla innych, kolorowych, więc ja…

– tutaj zaczął się jąkać bardzo wzruszony.
Dwukolorowy nic nie powiedział, tylko przytulił się do niego. Wróciły razem do piórnika.

Rozmawiamy z dzieckiem  na temat  bohaterów bajki i przyjaźni:

Jak wyglądały ołówki leżące w piórniku?

Jak nazwiemy to, co łączyło ołówek szary i dwukolorowy?

Jak inne ołówki mówiły o tej przyjaźni?

Co zrobił ołówek szary, gdy przyjaciela spotkało nieszczęście?

Jakie cechy charakteru miał ołówek szary, a jakie były ołówki kolorowe?

Kto to jest przyjaciel?

Po czym można poznać prawdziwą przyjaźń?

Po co jest nam potrzebna przyjaźń?

Czym kierujemy się przy wyborze przyjaciela?

Kto zasługuje na naszą przyjaźń?

Jak należy postępować ,aby być dobrym przyjacielem?

Co warto zrobić, gdy pokłóciliśmy się z przyjaciele.

4. Zabawy słuchowe

„Raz i dwa, raz i dwa, każdy klaszcze tak jak ja!” – rodzic wyklaskuje rytm, a dziecko stara się go precyzyjnie odtworzyć. Alternatywnie można tupać, śpiewać, kląskać i skakać do rytmu

„Krok za krokiem”– w tej zabawie dziecko ma zawiązane oczy i podąża za dźwiękiem wydawanym przez rodzica, zabawę można urozmaicić wyznaczając trasę papierową taśmą – za jej przekroczenie dziecko wraca na start;