Pomysły zabaw  na poniedziałek 27.04.2020r         

                        

ŻYJ Z PRZYRODĄ W ZGODZIE

 

1.Dbajmy o środowisko”- zagadki .

Posłuchajcie uważnie zagadek i spróbujcie  powiedzieć o czym one są :

Ciągle  jest ich bardzo dużo

I nikomu już nie służą.

O tym wiedza małe dzieci,

Że to są właśnie ……….(śmieci)

 

Setki lat się rozkładają,

I się w petach zawierają.

Z tego zabawki  są też zrobione,

Do kosza nie  powinny być nigdy wrzucone.    (plastik)

 

Każda plastikowa, ale nie szklana,

Powinna przed wyrzuceniem

Być zawsze zgniatana . (butelka)

 

 

Papier , gazety, pudełka po butach,

Niepotrzebny zeszyt , czy też tektura

To wszystko  jak wiecie jest ……………(makulatura)

 

Gdy w lesie to wyrzucisz,

Szkód narobisz wiele.

Mogą tym się skaleczyć

Nasi leśni przyjaciele.           (szkło)

Czy podoba się Wam, gdy jest nieporządek np. w sali przedszkolnej , w domu ,w lesie, na podwórku? Co należy zrobić żeby było wszędzie przyjemnie ?Pamiętajcie , że od dzisiaj będziemy segregować odpady – wrzucać  je  do odpowiednich pojemników(żółtego , niebieskiego lub zielonego)

 

 

  

 

 

2.Ćwiczenia poranne

1.”Przygotowujemy ogródek do sadzenia kwiatów”. -łopatę  wbić w ziemię ,popchnąć nogą, odwrócić wraz z ziemią(skłon tułowia  z ruchem ramion, naśladującym kopanie i odkładanie ziemi , akcentować przytupnięciem).

2.”Sadzenie kwiatów”- chód i przysiady z naśladowaniem  sadzenia kwiatów .

3.”Podlewamy kwiaty”- ręce lekko przed sobą  ugięte i złączone .Dziecko wykonuje wymachy ramion w lewo i w prawo ,zataczając  szeroki  łuk , jakby  podlewało  kwiaty konewką/

4.”Cieszymy się , że kwiaty rosną”-  bieg i podskoki zmienne.

5.”Pięknie jest w naszym ogródeczku”- marsz  po pokoju.

 

3.Posłuchajcie wiersza pt. „Co to jest ekologia”.

.Co to jest ekologia? D. Klimkiewicz, W. Drabik

Ekologia – mądre słowo
a co znaczy – powiedz sowo?
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc, krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
– powiedziała mądra sowa…

Jak myślicie  „Co to jest ekologia i dlaczego powinniśmy żyć ekologicznie?”

4.Zapraszam Was od obejrzenia filmu  „W kontakcie z naturą”, dowiecie się co to znaczy „ekologia”

 

 

5.Teraz poćwiczymy ,zapraszam do zajęć ruchowych –proszę przygotować  kręgla
1. Marsz po kole w rytm muzyki
– ruchy ramion góra-dół
– marsz na palcach z uniesionymi ramionami
– ruchy szyi w przód – tył, prawo – lewo
2. Stanie w rozkroku – rytmiczne uderzanie kręglami o siebie, nad głową, w kolana,       w ramiona, przed sobą.
3. Stanie jednonóż – uniesione kolano – uderzanie kręglami w ramiona, uda, kolana.
4. Stanie obunóż – uderzanie kręglami   w ramiona, uda, kolana.
5. Marsz po obwodzie koła – uderzanie kręglami w ramiona, uda, kolana.
6. Klęk – uderzanie kręglami o siebie,  za sobą, przed sobą, w uda, w kolana
7. Klęk siadny – uderzanie kręglami    nad głową, przed sobą, za sobą, w ramiona, kolana
– uderzanie kręglami o siebie  z prawej strony, z lewej strony
– uderzanie o podłogę, wysuwanie ramion jak najdalej w przód, zakreślanie koła kręglami.
8. Siad płaski – uderzanie kręglami   o podłogę z prawej i lewej strony
– uderzanie kręglami o sobie nad głową,  o kolana, ramiona, uda
9. Siad płaski (jedna noga ugięta w kolanie)
– uderzanie kręglami pod kolanem
– obie nogi ugięte w kolanie – uderzanie kręglami  o siebie pod ugiętymi kolanami
10. siad turecki – uderzanie o kolana,    o ramiona, nad głową, o siebie, przed sobą.
11. stanie obunóż – wspięcie na palce    i uniesienie ramion, zataczanie koła.
12. leżenie na plecach, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszenie;

6.Ćwiczenia oddechowe „Chmurki”
Dziecko ma przygotowane 2 chmurki –jedną z papieru jasno niebieskiego i drugą z  ciemno niebieskiego koloru , dmucha  na papierową chmurkę  w kolorze jasno niebieskim -czyste powietrze, w kolorze ciemno niebieskim -zanieczyszczone powietrze.