Poniedziałek 06.07.20 Zajęcia ruchowe Paulina Sz.

Ćwiczenia rozciągające – dzieci trzymając szarfę przed sobą wykonują skłony, trzymanie szarfy nad głową skręty w prawo i lewo, kołysanie się w prawo i lewo,
Ćwiczenie wyprostne – wzmacniające mięśnie grzbietu – dzieci siadają w siadzie klęcznym, podnoszą szarfę w górę, skłaniają się w przód sięgając jak najdalej,
a następnie przechodzą do siadu.
„Przeplataniec z woreczkiem”- Dzieci przekładają woreczek gimnastyczny pod kolanem. Leżenie na plecach, przekładanie woreczka pod plecami i nad brzuchem.
Ćwiczenia stóp:
– Dzieci stawiają stopę na woreczku gimnastycznym. Na dany sygnał podnoszą woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.
– Siad prosty podparty, woreczek leży przy lewej stopie; dzieci chwytają ją palcami prawej stopy i przekładają ją kilka razy przez lewą nogę. Następnie ćwiczenie wykonują drugą nogą.
– Rzucanie woreczkami do celu. Dzieci rzucają woreczki do dużego pojemnika.

Ćwiczenia w parach z wykorzystaniem piłek:
– Dzieci siedzą na dywanie w siadzie rozkrocznym i toczą piłkę w swoim kierunku,
– trzymanie w parach piłki dłońmi,
– trzymanie w parach piłki brzuchami,
– trzymanie w parach piłki czołami,
Po zakończonej zabawie dzieci odrzucają piłki do nauczyciela.
Relaks – dzieci kładą się podłodze i przy spokojnej muzyce z cyklu „Muzyka relaksacyjna” wykonują głębokie wdechy nosem oraz wydechów ustami.