Poniedziałek 15.06.2020

1.”Samochód”- rysowanie po dyktando rodzica.

2. „Czym możemy podróżować?”- opowiadanie na podstawie własnych przeżyć dzieci.

3.”Pokaż jak to robisz”- zajęcia ruchowe przy muzyce.

„Figurki” – reakcja na przerwę w muzyce.
Dzieci poruszają się po pokoju zgodnie ze słyszaną muzyką. na przerwę
w muzyce wykonują dowolną figurę.

„Powtórz rytm”.
Rodzic wystukuje dowolny rytm. Dzieci powtarzają
usłyszany rytm wyklaskując go, wystukując o kolana, o podłogę.

„Lustro” – naśladowanie ruchów.
Dzieci z rodzicem siadają w siadzie skrzyżnym naprzeciwko
siebie. Jedna osoba z pary wykonuje dowolne ruchy, a druga osoba
naśladuje je.

„Pokaż to” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie muzyki. na przerwę w muzyce
porusza się zgodnie z poleceniem rodzica.

Np. – latamy jak helikopter

– jedziemy jak ciężarówka

– płyniemy łódką

– startujemy jak rakieta

4. „Co to za pojazd?”- rozwiązywanie zagadek.

Ten pojazd często można zobaczyć,
Ludzie nim jeżdżą do szkół, do pracy
I na wycieczki jeździ ich wiele,
Długi samochód, a w nim fotele.
(autobus)

Zmieszczą się ludzie w nim i bagaże,
Zaprasza chętnych w podróże marzeń.
On się nie śpieszy, bo z tego słynie,
Że wśród fal sobie po prostu płynie.
(statek)

Gdy się wybierasz w dalsze podróże,
Na krótko albo na trochę dłużej,
On na lotnisku czeka na ciebie,
Jak ptak wygląda lecąc po niebie.
(samolot)

Ma kierownicę i cztery koła,
Całą rodzinę pomieścić zdoła.
Z mamą i tatą, siostrą czy bratem
Nim pojedziecie na wczasy latem.
(samochód)