Poniedziałek

1. „Geometryczny obrazek” – rysowanie pod dyktando.

Dziecko siedzi przy stoliku, a przed nim leży kartka formatu A4. Rodzic podaje instrukcję, a dzieci rysują.
Np. W prawym górnym rogu narysuj koło. Na środku narysuj kwadrat. W lewym dolnym rogu umieść trójkąt.

2. „Król Kwadrat i jego królestwo” – słuchanie bajki czytanej przez rodzica.
W Kwadratowej Krainie rządził król Kwadrat. Wszystko było tam kwadratowe i wszyscy byli z tego zadowoleni. Król mieszkał w kwadratowym pałacu, w którym były kwadratowe pokoje, kwadratowe okna i kwadratowe drzwi. Wszystkie rabaty w kwadratowym ogrodzie były kwadratowe i rosły na nich kwadratowe kwiaty. Mieszkańcy Kwadratowego Królestwa mieszkali w kwadratowych domach. Gotowali zupę w kwadratowych garnkach i jedli obiad na kwadratowych talerzach. Byli szczęśliwi w swoim kwadratowym życiu i bardzo zdziwieni, gdy w królestwie pojawił się ktoś, kto nie był kwadratowy, lecz trójkątny. Ale to inna bajka, na inny czas…Rozmowa na temat bajki.

– W jakiej krainie rządził król Kwadrat?

– W jakim pałacu mieszkał król?

– Co w pałacu było w kształcie kwadratu?

– Co mieszkańcy Kwadratowego Królestwa mieli w kształcie kwadratu?

3. „Gdzie są kwadraty?” – zabawa dydaktyczna.

Dzieci szukają w domu przedmiotów, zabawek, klocków, które mają kwadratowe ścianki.

4. „W świecie figur geometrycznych” – ćwiczenia gimnastyczne

Dzieci dostają woreczek gimnastyczny i hula- hop, następnie wykonują ćwiczenia:

– stojąc w rozkroku, woreczek w obu dłoniach ramiona w górze – dziecko wykonuje skłon tułowia dotykając woreczkiem krawędzi hula – hop, wyprost tułowia, powtarzamy 10 razy rodzic głośno liczy,

– siad rozkroczny- stopy dotykają hula – hop, ramiona w górze w dłoniach trzymany woreczek, dziecko wykonuje skłon tułowia w przód dotykając woreczkiem krawędzi hula – hop, powtarzamy 10 razy rodzic głośno liczy,

– siad ugięty woreczek między stopami, dzieci chwytają stopami woreczek i przekładają do środka hula – hop, następnie chwytają woreczek stopami i przekładają woreczek na zewnątrz hula – hop, powtarzamy 10 razy,

– ćwiczenie jak wyżej tylko pracują palce stóp prawa stopa wkłada woreczek do hula – hop lewa wyciąga i odwrotnie,

– woreczki leżą w środku hula – hop, palce stóp oparte o brzeg hula – hop, pracując palcami u stóp przesuwamy hula – hop po podłodze tak, żeby zatoczyło kółko w lewą stronę, potem w prawa stronę, powtarzamy po 3 razy.