Poniedziałek, 22.03.2021 r.

Temat: „Powitanie wiosny”

1. „Wiosenne porządki w buzi”- gimnastyka buzi i języka

Rodzic czyta tekst i pokazuje dziecku ruchy narządów mowy według opisu w nawiasach.

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi.

Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu),

potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków).

Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).

Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych).

Pierzemy firanki (parskanie wargami).

Zamiatamy schody (oblizywanie warg).

Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł)

i piwnicę (język na dolne dziąsła).

Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi rozciągają się w uśmiechu)

i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).

2. Przyjrzyj się obrazkom i znajdź 5 różnic, którymi się różnią.

3. „Kolorowe kwiatki”  

Jeśli masz jak to wydrukuj kartę pracy i uzupełnij ją według wzoru. Jeśli nie to przyjrzyj się kwiatkom i zastanów się, w jakim kolorze będzie następny kwiatek. Czy znasz nazwy tych kwiatów?

4. Odgłosy wiosny”- zabawa ruchowo- naśladowcza

Rodzicu na twoje hasło (bocian, żaba, ptak, mucha) dziecko porusza się jak podane zwierzę i naśladuje jego odgłosy.

  • Bocian – dziecko stoi na jednej nodze i wydaje dźwięk: kle, kle… .
  • Żaba – dziecko skacze w przysiadzie i kumka jak żaba: kum, kum… .
  • Ptak – dziecko biega i macha rękoma udając machanie skrzydłami i powtarza:

fiu – fiu, tijo – tijo… .

  • Mucha – dziecko biega na czworakach i wydaje dźwięk: bzz, bzz

5. „Przyjście wiosny” J. Brzechwa.

https://www.youtube.com/watch?v=dEnCjkrCJ-Y –> kliknij

Przed naszym spotkaniem online obejrzyj i posłuchaj wiersza.

6. Spotkanie online- link:

https://teams.live.com/meet/94390541510666

Do zobaczenia!