Poniedziałek 30.03.2020- Szukamy muzyki (tematyka „W świecie dżwięków”)

1. „Rozśpiewanie”- śpiewanie znanych piosenek

Zanim zaczniemy nową tematykę… sprawa… może pamiętacie jeszcze 🙂 jakąś piosenkę z przedszkola? np. piłka Oli, Nie do wiary nie do wiary, Leci piłka w górę….czy inne…? zaśpiewajcie je Rodzicom…jeśli nie pamiętacie, wrzucamy słowa (piosenki do śpiewania) Niestety na te wszystkie piosenki, które znamy zabrakłoby nam miejsca prawda 🙂



——piosenki do śpiewania—-



2. „Instrumenty muzyczne”– przypomnijmy także sobie wygląd niektórych instrumentów muzycznych, można je wydrukować i pokolorować- pamiętacie ich nazwy?





można także posłuchac jak brzmią- podajemy przykładowe filmiki gdzie można popatrzeć i posłuchać…nie przejmujcie się że są inne nazwy 🙂



*Dżwieki instrumentów 1.



*Dzwięki instrumentów 2.



3. „Bajka o ulicy dźwięków”- słuchanie opowiadania

wydrukowane i pomalowane instrumenty przydadzą się Wam do zabawy z opowiadaniem

a) najpierw przypomnijcie jak gra się na poszczególnych instrumentach czyli na dzwonkach, tamburynie, grzechotkach=marakasach i bębenku

b) Rodzic przeczyta Wam opowiadania a Wy układajcie i naśladujcie występujące instrumenty



Bajka o ulicy dźwięków



Były sobie kiedyś dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna. Instrumenty te mieszkały w sklepie muzycznym na swoich półeczkach. Pewnego dnia wybrały się na spacer w poszukiwaniu ulicy dźwięków. Nie wiedziały gdzie ta ulica się znajduje, ale były tak ciekawe jak tam jest, że postanowiły jej poszukać. Aby było im przyjemniej maszerować, wyruszyły wszystkie razem: dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna. Instrumenty szły jedno za drugim. Najpierw zaczęły grać dzwonki, następnie grzechotki, później bębenki, a na końcu tamburyna. Po długim marszu były już tak zmęczone, że dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna grały bardzo cichutko. Dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna wydając te cichutkie dźwięki zaczęły rozumieć, gdzie jest ta ulica dźwięków – dokładnie tam, gdzie stoją. Dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna spoglądały na siebie i wspólnie stworzyły cudowną melodię. Po chwili wyruszyły w drogę powrotną, ponieważ odnalazły już ulice dźwięków. Po długim marszu pierwsze pożegnały się dzwonki. Zaraz po nich pożegnały się grzechotki, następnie bębenki, a tamburyna były już tak zmęczone, że szybciutko pobiegły do swojego ulubionego miejsca, do sklep muzycznego. Teraz, dookoła jest tak cicho jak makiem zasiał, a na ulicy dźwięków już nic nie słychać.



4. „Różne dzwięki”- zabawa badawcza i ćwiczenia słuchowe

sprawdzcie co jeszcze wydobywa dżwięk? może w kuchni? samochód na podwórku? klaszczące ręce? rwana kartka? klucze? ściskana butelka po wodzie? (pamiętacie te zabawę?)

podsyłamy wam nasze śmieszne rysunki różnych przedmiotów, które mogą wydawać dżwięk- Rodzic może oczywiście narysować takie sam- takie albo inne, to są propozycje- zależnie co macie pod ręką 🙂 rozkładamy je na dywanie- dziecko odwraca się plecami do Rodzica a Rodzic wydobywa dżwięk z jakiegoś przedmiotu. Dziecko musi klepnąć na kartkę przedstawiającą ten przedmiot.

(podpisy są, po to abyście Rodzice wiedzieli co ta Pani miała na myśli 🙂 jak narysujecie ustalcie z dzieckiem co ma przedstawiać ten rysunek)





PAMIĘTAJCIE! ręka czy butelka może wydawac dżwieki na różne sposoby.:)