Poznajemy zwierzęta żyjące na wsi

Witajcie Kochane Smerfy w tym tygodniu będziemy poznawać zwierzęta mieszkające na wsi. Proszę teraz rodziców aby Wam przeczytali te zdania a Wy je będziecie kończyli:

Kończenie rymowanych zdań, np.

Cielę co językiem…(miele).

Przyszła koza do…(woza).

Wlazł kotek na…(płotek).

Pies zły szczerzy…(kły).

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie…(szły).

To dla kotka jest miseczka pełna…(mleczka).

Kotek rozplątał babci…(motek).

Teraz zapraszam Was do obejrzenia filmu o zwierzątku ,które żyje na wsi.

https://www.youtube.com/watch?v=tjxDrAfFg5M

O kim był ten film?

Ile było kożlątek?

Gdzie poszła mama koza/

Co ważnego powiedziała swoim dzieciom?

Czy koźlątka dobrze postąpiły?

A jak powinny zrobić koźlątka?

Zapraszam Was teraz do pokolorowania obrazka jednego z bohaterów tej bajeczki.


Kochane Smerfiki , teraz zapraszam was do gimnastyki, ćwiczymy w przedszkolu, ale teraz zrobicie to w domu.

Część wstępna:

1. Czynności organizacyjno – porządkowe: przebieranie się luźny strój

2. Marsz w kole – rozdanie butelek.

Część główna:

1. „Między butelkami” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko stawia butelkę w dowolnym miejscu w mieszkaniu. Biegają między butelkami w rytm uderzeń tamburyna, na hasło: „stań obok butelki” staje obok dowolnej butelki.

2. „Z ręki do ręki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – przekładanie butelki: z ręki do ręki z przodu, z tyłu, nad głową.

3. „Kicające zajączki” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia w płaszczyźnie strzałkowej.
Dziecko kuca i oburącz łapie butelkę za końce i układa na kark, dokładnie na wysokości łopatek i podskakuje próbując wyprostować plecy.

4. „Na boki” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia w płaszczyźnie czołowej – skłony boczne.
Dziecko stoi w lekkim rozkroku, unosi ręce, trzymając brzegi butelki , wykonuje skłony boczne w lewą i prawą stronę.

5. „Omiń butelki”- ćwiczenie z elementem czworakowania. Dziecko idzie na czworakach, omijając kolejne leżące butelki.

6. „Przełóż butelkę pod kolanem” – ćwiczenie równowagi.
Dziecko stojąc unosi ugiętą w kolanie nogę (raz jedną raz drugą) i przekłada pod nią butelkę.

7. „Nad butelką” – ćwiczenie mięśni brzucha.
Siad równoważny z oparciem dłońmi o podłogę za sobą. Butelkę kładziemy na podłodze przy stopach – wnosimy nogi nad butelkę, podpierając ręce na przedramieniu.

8. „Podrzuć butelkę” – ćwiczenie z elementem rzutu:
Podrzuty butelki w górę, chwyt oburącz.

9. Ćwiczenie skoczne: Butelki ułożone na podłodze, dziecko skacze dookoła butelki raz w jedną, raz w drugą stronę.

10.Ćwiczenia użytkowe – metoda stacyjna:

Stacja I – wchodzenie po poduszce na sofę , zjazd po poduszce nachylonej do podłoża.
Stacja II – przejście po równoważni-sznurku . Dziecko przechodzi po sznurku stopa za stopą, ręce w bok, zeskok do przysiadu
A teraz zapraszam was do troszeczkę innych zabaw , mam nadzieje , że te zabawy równięż Wam się spodobają .

Zabawa w chowanego:

prowadzący kładzie maskotki, figurki zwierząt w różne miejsca. Dziecko szuka i określa ich położenie, np. kotek jest za krzesłem, piesek jest pod książką, krowa na półce itp.
szukanie zwierząt ukrytych na obrazku, określanie położenia (na, pod, za, obok, itp.)

Zabawa rytmiczno – ruchowa: Kaczki
dziecko idzie po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, macha rękami i tupie nogą (w podanym rytmie).

Jak to miło być kaczuszką,

machać sobie prawą nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie,

prawą nóżką tupać sobie.

Tup – tup – tup

Tup tup – tup

Tup – tup tup – tup, itp.

Idzie kaczka nieboraczka,

śmiesznie człapie w luźnych laczkach.

Za tą kaczką druga kaczka,

idzie kaczek cała paczka.

Jak to miło być kaczuszką,

machać sobie lewą nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie,

lewą nóżką tupać sobie.

Tup – tup – tup

Tup tup – tup

Tup – tup tup – tup, itp.