Propozycje zabaw na 31.03.2020

Witam serdecznie dzisiaj Drogie Smerfiki
Jaki dzisiaj mamy dzień-oczywiście ,że wtorek przypomnijmy więc sobie wierszyk o dniach tygodnia”
Tydzień ma siedem dni
Zna je mama ,znasz je Ty
Poniedziałek, wtorek, środa,
czwartek, piątek i sobota
a w niedzielę rano, powtórzymy znów to samo.
Tydzień ma siedem dni……….itd.

Wężyk-zabawa słowno- ruchowa
Cały wężyk robi: hop!
Głowa w lewo, w lewo krok.
Do przodu głośno kroki trzy.
Idę na koniec, prowadzisz Ty!

Uczestnicy ustawiają się jeden za drugim i chwytają za ramiona tworząc wężyk. Prowadzący stoi pierwszy i zaczyna śpiewać piosenkę, pokazując ruchy zgodne z treścią, a pozostałe dzieci wykonują równo z nim:
Cały wężyk robi: hop! – skok obunóż do przodu
Głowa w lewo, w lewo krok. – przechylamy głowę w lewo i robimy krok w lewo
Do przodu głośno kroki trzy – 3 skoki obunóż do przodu
Idę na koniec prowadzisz Ty! – pierwsza osoba wskazuje na osobę za sobą, która ma prowadzić i biegnie na koniec.

Następnie znów odśpiewana zostaje piosenka i następuje zmiana prowadzącego wężyk. Zabawa trwa tak długo aż wszyscy uczestnicy będą prowadzącymi.
2.Posłuchajcie teraz bardzo uważnie wiersza Anny Surowiec „Rozmowy zwierząt”, zadanie twoje , to zapamiętać jak najwięcej zwierząt występujących w wierszu
W gospodarstwie już od rana
Rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta
I dyskusja rozpoczęta.
Kukuryku,! Kukuryku!
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku!
Woła kury do kurnika.
Ko, ko, ko,ko,ko,ko, a to kto?
To jest kura-złotopióra.
Grzebie w ziemi pazurkami,
Szuka miejsca z robaczkami.

Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,
Co różowy ryjek ma,
Kwi, kwi ,kwi, cha, cha, cha
Kto tak czysty jest jak ja?
Na to kaczka kwacze tak:
Kwa, kwa, kwa,kwa, kwa, kwak
Idź do rzeki umyj ryjek
Będziesz ładna tak, tak, tak.
Usłyszała to też krowa
,zaryczała: muuu, muuu, muuu
Słuszne rady dajesz tu
Więc się umyj świnko już.
Konik zarżał i ha, ha,ha
Tak skończyła się historia ta.

Wymień teraz zwierzęta ,które wystąpiły w tym wierszu?
Naśladuj odgłosy tych zwierząt’
-koguta-kukuryku
-kury- ko, ko,ko
-świnki- kwi, kwi
-kaczki- kwa, kwa,
-krowy- muuu, muuu
-konika- i ha, ha, ha
Powiedz jak nazywają się domki tych zwierząt:
-konik-(stajnia)
-krowa-(obora)
-kura, kogut-( kurnik)
-owca-(zagroda)
-świnka(-chlew)

Zapraszam do zabawy „Walka kogutów”
Dobieramy się w pary, kucamy naprzeciw siebie ,próbujemy przewrócić osobę z pary odpychając się rękami.

Teraz zapraszam Was do wysłuchania zagadek dźwiękowych – odgłosy różnych zwierząt
Posłuchaj uważnie odgłosów jakie wydają różne zwierzęta.

 

Zagadki słuchowe

-Wymień ,które z tych zwierząt żyje na wsi?
-Powiedz jak wygląda: koza, koń, owca, krowa?
-A jak wygląda :kura ,kaczka ,gęś?
-Czym różnią się zwierzęta od ptaków( cztery nogi , ciało pokryte sierścią ,ptaki- pióra, dwie nogi , dzioby)
-Czy tylko były odgłosy zwierząt wiejskich?
-Oczywiście ,że nie ,były zwierzęta dziko żyjące?
– A jakie wymień je?
Podziel nazwy zwierząt na sylaby z wyklaskiwaniem, powiedz jaką słyszysz pierwszą głoskę w wyrazie .

Wspólnie z mamą wykonajcie teraz masę.

MASA
Składniki:
-6łyżek mąki ziemniaczanej (czubatych)
-3łyżki odżywki do włosów
-4 krople barwnika np. .czarnego, białego (lub każdego innego) zależy jakie zwierzątko ulepicie z tej masy
-miska
Wykonanie: Do miski wsypujemy mąkę ziemniaczaną, dodajemy odżywkę. Mieszamy łyżką tak, by składniki się połączyły. Po chwili wkraplamy barwnik spożywczy, jeśli masa nadal jest sypka dodajemy większą ilość odżywki. Następnie ugniatamy ręcznie i robimy to tak długo, aż całość będzie miękka, plastyczna i aksamitna w dotyku. Gotowe! Całość można zamknąć w plastikowym pojemniku i nasza masa może służyć nam przez kilka dni, gdy zacznie twardnieć wystarczy dodać odrobinę odżywki, wymieszać i zabawa trwa dalej.
Przypomnij – jakie zwierzęta żyją w gospodarstwie wiejskim i jak wyglądają. Zastanów się ,które z tych zwierząt chcesz ulepić z tej masy .Zapraszam do lepienia, proszę zabezpieczyć miejsce pracy dziecka przed zabrudzeniem.
Po wykonaniu tego zadania , proszę abyś bardzo dokładnie umył (a)swoje rączki.

Zapraszam do zabawy ”Miasto-wieś”
Dziecko na sygnał słowny „miasto”- naśladuje jazdę samochodem, ,gdy usłyszy „wieś”-spaceruje. Powtarzamy zabawę dwa , trzy razy.

Zabawa Karuzela:
układamy w kole figurki lub obrazki zwierząt, w środku koła kręcimy tekturową rurką (np. z folii aluminiowej). Wskazane końcówkami rurki zwierzęta witają się ze sobą, np. miau, miau – hau, hau, mu, mu – gę, gę, kwi, kwi,kukuryku,kukuryku