Propozycje zabaw na środę 28. 04. 2020r.

 

1„Puzzle” –wydrukuj a potem powycinaj (bardzo proszę  o pomoc  rodzica) i ułóż.

 

 

2.”Kolorowe figury”- wycinanie figur geometrycznych z kolorowego papieru wg kodu( wykonanie pracy plastycznej do wiersza ”Kwiat”.

Podaje  kod  do  wycinania figur:

6  kolorowych kół, 1 długi zielony  prostokąt i 2 trójkąty zielone.
Proszę z kolorowego papieru wyciąć  potrzebne  figury , policzyć ile ich jest  i ułożyć na kartkach

Według wiersza A. Surowiec .  Rodzic czyta wiersz , a dziecko  układa na kartce figury zgodnie z treścią wiersza.

 

Kwiat

By pachnący kwiat ułożyć ,

Trzeba kilka figur złożyć.

Weź do ręki kółek sześć,

Jedno połóż  na  środku,

A w koło niego

Pozostałych kółek pięć.

Potem weź prostokąt długi ,

Bo potrzebny do łodygi,

Z dwóch trójkątów ułóż listki

I na kwiatek to już wszystko.

3.”W naszym ogródeczku’- nauka piosenki.

UTWÓR –MARSZ  TURECKI

 

Dziecko trzyma w dłoni tekturowy talerzyk ,proszę włączyć  nagranie utworu „ Marsz turecki” W.A. Mozarta. Dziecko maszeruje miarowo przy muzyce po całym pokoju jednocześnie stuka palcami dłoni w talerzyk jak w bębenek .Na przerwę w muzyce  zatrzymuje się  i słucha krótkiego rytmu w wykonaniu rodzica, po czym na sygnał  powtarza usłyszany rytm. Rodzic ponownie  włącza nagranie utworu  ,dziecko chodzi w różnych kierunkach ,akompaniując na talerzyku.

Posłuchajcie teraz  bardzo uważnie tej piosenki.

 Piosenka” W naszym ogródeczku”

Tekst piosenki

W naszym ogródeczku zrobimy porządki }3razy

Wygrabimy ścieżki przekopiemy grządki,

przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

 

Potem w miękką ziemię wsiejemy nasionka }3razy

Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,

na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

 

Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni } 3 razy

W naszym ogródeczku grządki zazieleni,

grządki zazieleni raz, dwa, trzy.

Jaka jest ta piosenka : wesołą czy smutna, szybka czy wolna. O czym ona opowiada?

Posłuchajcie jeszcze raz tej piosenki.

Spróbujcie teraz powtórzyć słowa pierwszej zwrotki. Teraz proszę wziąć łyżkę i stukać w talerzyk i spróbować grać i  śpiewać piosenkę.

Jeszcze raz wysłuchamy piosenki  ale będziemy naśladować  czynności : wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki, wsiejemy nasionka., na słowa ”przyjdzie ciepły deszczyk” -ręce wznosimy do góry i ruchami paluszków naśladujemy padający deszczyk.

 

4..”Płotek” – układanie  kompozycji z zapałek   lub wykałaczek .

Zapraszam Was do ułożenia z zapałek a jeśli nie ma ich w domu to z wykałaczek płotka. Jeśli ułożyłyście i  chcecie jeszcze trochę   poukładać to proponuję ułożyć ; budę  dla psa, ul dla pszczółek …….

 

5.”Kolory wiosny” -malowanie    farbami na dużym formacie .Proszę  przygotować duży format kartki papieru ,pędzelek, pudełko po czekoladkach lub butach ,kulki,

Posłuchajcie wiersza pt” Wiosna”

Przyszła wiosna

Zielona, radosna,

Do życia budzi

Przyrodę  i ludzi.

 

Drzewa okrywa

pąkami kwiatów ,

w oddali słychać

wesoły śpiew ptaków.

 

Słońcem maluje

Tęczę na niebie,

By świat rozjaśnić

Właśnie dla ciebie.

 

-Z jakimi kolorami kojarzy wam się wiosna?

-Jakie kolory są ciepłe?

-Jakie kolory są zimne?

 

W pojemnikach  znajdują się farby w kolorach  podstawowych ;(czerwony, żółty, niebieski)

-Jakie dwa kolory trzeba połączyć ,żeby uzyskać kolor:

-pomarańczowy

-zielony

-fioletowy

Dziecko ma uzyskać poprzez mieszanie farb  odpowiedni kolor pochodny.

-Omówienie , jak powstały kolory pochodne.

 

Teraz dziecko wybiera kolory ,które kojarzą się z wiosną  i uzasadnia swój wybór koloru.

Kartkę  papieru wkładamy do pudełka .Kulkę moczymy w farbie kładziemy na kartkę .Poruszmy delikatnie pudełkiem ,aby kulka  mogła toczy  ć się  w różne  strony zostawiając ślad farby. Do zmiany koloru kulkę wycieramy papierem .

-Jak nazywa się sztuka , w której trudno powiedzieć  ,co malarz namalował?(abstrakcja)

Po malowaniu pamiętacie ,że trzeba bardzo dokładnie umyć ręce.

 

6.”Ile kroków tyle słów’- zabawa dydaktyczna

.Dziecko ma wyznaczoną  linię startu np. stoi przy oknie . Rodzic wypowiada zdania dotyczące  różnych zainteresowań  dzieci np „.kot pije mleko”, „lubię bawić  się lalkami” Dziecko przelicza po cichu słowa w wypowiedzianym zdaniu  i wykonuje tyle kroków do przodu ,ile słów  było w zdaniu. Jak się pomyli wraca na linię startu. Gdy dotrze do mety może otrzymać maleńką nagrodę  np. coś   słodkiego.