PROPOZYCJE ZABAW NA WTOREK 22 marca

1.C JAK CEBULA

Zagadka:

Rzecz ta dobrze znana,

w kuchni używana.

Jak ją krajano,

to nad nią płakano.

lub

W sto „sukienek” jest ubrana,

w kuchni wykorzystywana.

Zawsze, kiedy ją zobaczę,

przy krojeniu mocno płaczę.

Domyślacie się chyba, że dzisiaj poznamy nową literkę . A będzie to właśnie litera „C” . Ważne dla rodziców nie ce tylko cy (króciutko)

Popatrzcie uważnie i powiedzcie jak wygląda wielka litera „C” drukowana do czego jest podobna?

A teraz powiedzcie jak wygląda mała litera „c” drukowana, czym różni się od wielkiej?

A teraz przyjrzyjcie się literkom c i C pisanym. Czy różnią się bardzo od liter drukowanych.?

Skoro już wiemy jak wyglądają wszystkie litery „C” to teraz wymyślamy jak najwięcej przedmiotów które zaczynają się głoską „C”.

A teraz takich które się kończą głoską „C”. A może znajdziecie takie, w których „C” jest w środku.

Super . Mam nadzieję , że jak zwykle daliście radę.

Wróćmy teraz do naszej cebuli. Zadania:

1. Podziel na sylaby wyraz cebula.

2. Przegłoskuj wyraz cebula.

3. Na którym miejscu znajduje się litera „C” w wyrazie cebula.

4. Określ po kolei czy są to samogłoski czy spółgłoski.

A teraz czytamy tekst który znajduje się pod obrazkiem. (Ważne po odczytaniu po literce, dziecko musi połączyć litery w wyraz)

https://drive.google.com/open?id=1wwbVPCYuzqMKGnRiwj28Xpx2420fkg_Q
s. 60,61,62,63

Jeżeli możecie wydrukować strony to super i robimy jak zwykle, jeżeli nie to się nie przejmujemy.

Zad. 1 Zaznaczamy w tekście wszystkie litery „c” lub paluszkiem pokazujemy rodzicom wszystkie literki na ekranie.

Zad. 2 Kolorujemy litery na niebiesko bo to…… spółgłoska lub rysujemy na kartce ogromne literki C i ozdabiamy

Zad. 3 Kolorujemy tle okienek ile słyszymy głosek w nazwach rysunków lub na oddzielnej kartce rysujemy tyle cegiełek ile jest głosek

Zad. 4 Rysujemy 5 przedmiotów zaczynających się głoską „C”

 

2. Szukamy piosenki z poniedziałku „Wiosna nowina radosna”, śpiewamy i poruszamy się zgodnie z tekstem. Zaproś do zabawy domowników.

 

3. WIOSNA PRACA PLASTYCZNA

 

Do wykonania tej pracy potrzebujemy: blok z kolorowymi kartkami lub wycinanki, wykorzystać też można kolorowe gazety, pocztówki, nożyczki, klej, flamastry i wszystko co tylko nadaje się do przyozdobienia wiosny.

Instrukcja wykonania:

 

 

     

 

Kartkę A4 składamy na pół ( robimy książkę) i przecinamy wzdłuż zaznaczonej linii.

Bierzemy jedną część kartki i zaginamy jej boki (zdjęcie 1)

Zagięte krawędzie smarujemy klejem (zdjęcie 2)

Przyklejamy na kartkę A4, tak aby twarz była wypukła (zdjęcie 4).

Bierzemy drugą połowę kartki i wycinamy dwa paski. Szerszy na szyję i cieńszy na nos ( zdjęcie 5).

Cienki pasek składamy na pół i sklejamy jego końce. Palcami zaginamy „czubek nosa” (zdjęcie 6).

Przyklejamy nos i szyję (zdjęcie 7).

Z pozostałej kartki wycinamy dwa małe półkola i przyklejamy je pod dwóch stronach twarzy. W ten sposób powstaną uszy (zdjęcie 8).

  

Teraz wystarczy tylko przykleić włosy wycięte z kolorowego papieru i wiosna prawie gotowa.

Następnie rysujemy oczy, usta i ozdabiamy kwiatami wyciętymi z kolorowego papieru.

Miłej pracy .