„Rodzinne zadania do wspólnego wykonania”- propozycje na środę 13.05.2020

Dzisiaj zapraszam Was na „słuchowy” spacer po wiosennej łące

 

 

 

„Miód – jak powstaje”

 

 

Rodzic zapoznaje dziecko z etapami powstawania miodu. Następnie dziecko próbuje samodzielnie ułożyć w odpowiedniej kolejności obrazki przedstawiające etapy powstawania miodu.

 

 

 

 

Karty pracy – rysowanie po śladzie bez odrywania ręki

 

 

 

 

Opowieść ruchowa „Na łące”, połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi

 

 

 

Dzieci ilustrują ruchem i głosem opowieść rodzica:

 

Pewnego dnia, wczesnym rankiem, dzieci wybrały się na spacer na łąkę. Słoneczko powoli wstawało, a wokoło panowała zupełna cisza. Dzieci chodziły cichutko na paluszkach. Łąka powoli budziła się do życia: najpierw dzieci usłyszały bzykanie pracowitych pszczółek „bzz, bzz, bzz” i delikatne cykanie świerszczy „cyk, cyk, cyk”. Później zobaczyły kolorowe motyle fruwające nad kwiatami. Dzieci wąchały wielobarwne kwiaty i dmuchały na dmuchawce, których nasiona wirowały wesoło nad łąką. Nagle dzieci usłyszały głośne „rech, rech, rech”; to hałaśliwe żaby zakłócały spokój łąki. Wtem niespodziewanie pojawił się bocian, krocząc dostojnie. Swoim „kle, kle, kle” wystraszył żaby. Gdy nie znalazł ani jednej, rozwinął skrzydła i odleciał z łąki.