Środa 1.04.2020 – Instrumenty muzyczne

1. „Instrumenty”– poznaliście już trochę instrumentów muzycznych wcześniej- teraz możecie je jeszcze raz wydrukować i…. Rodzice potną je na części i zrobią z nich puzzle- sprawdzcie czy umiecie je ułożyć? puzzle mozna układać wielokrotnie lub przykleić na kartkę



podrzucamy też nowe…





2. „Opisz instrument”– musimy także popracować nad naszą mową prawda?? no pewnie… bo to różnie u nas bywa… poćwiczcie więc i spróbujcie opisać jakiś instrument np. jest brązowy, okrągły itd. porównajcie je do siebie np. które instrumenty są złote, okrągłe, duże, mają podobne kolory itp. podrzucamy obrazki…




3. „Pomieszane instrumenty”- ćwiczenia percepcji wzrokowej- jeżeli możecie wydrukować któreś z podanych wyżej obrazków zróbcie to i wytnijcie (mniej więcej nawet w koła) te instrumenty. Rozłóżcie ja na dywanie zapamiętajcie ułożenia a potem….Rodzic zabiera jeden instrument, albo zamieniacie dwa instrumenty miejscami-czy zauważycie które- ćwiczymy spostrzegawczość. jak macie prawdzie instrumenty w domu to jeszcze lepiej 🙂



4. „Zrób własny instrument”- to naprawdę proste wystarczy.
– parę gumek recepturek i jakis plastikowy pojemnik i mamy ala gitarę:)
– plastikowy pojemnik i ołówek i mamy bębenek
– pojemnik po np. pitnym jogurcie i ryż i mamy grzechotkę 🙂




5. „Wesoła nutka”- grafomotoryka

Zostajemy w temacie muzyki i podrzucamy jeszcze coś do ćwiczenia ręki- rysujemy najlepiej mazakiem ale może być i kredka- rysujemy oczywiście po śladzie- Rodzice zwróćcie uwagę jak Wasze dziecko trzyma mazak:)



I na koniec rysujemy uśmiech 🙂 przeciez już umiecie 🙂 podrzućcie Nam Wasze nutki 🙂