Środa 10.06.20

1.”Zdrowe odżywianie co to takiego?”- wypowiedzi dzieci.

2. „Piramida żywienia”- opowiadanie w oparciu o ilustracje.

Wskazówki dla rodzica: Piramida to graficzny opis różnych grup produktów spożywczych, niezbędnych w codziennej diecie, przedstawiony w odpowiednich proporcjach. Im wyższe piętro Piramidy, tym mniejsza ilość i częstość spożywanych produktów z danej grupy żywności.



ZASADY:
1. Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
2. Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
4. Pij co najmniej 3–4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
5. Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
6. Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
7. Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
8. Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
9. Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
10. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

3. „Piramida żywienia przedszkolaka”- wycinanie z papieru.

Dziecko z kolorowych gazet wycina obrazki przedstawiające produkty znajdujące się w piramidzie żywienia, po czym przykleja je na kartkę, zgodnie z proporcjami zawartymi w piramidzie.

4.”Zakładamy ekologiczną uprawę”- rozmowa połączona z działaniem.

Dziecko sadzi w doniczce ekologiczne nasiona i je hoduje.