Środa 17.06.2020

1. „Co robię?” – zagadki pantomimiczne.
Dziecko demonstruje dowolną czynność. Rodzic odgaduje co to za czynność.

2. „Jakie są korzyści z aktywnego spędzania wolnego czasu?” – burza
Mózgów
– Podnosi się odporność
– Poprawia się sprawność fizyczna.
– Sport to dobra zabawa.

3. „Wyścigi samochodów” – konstruowanie gry.

Materiały:
szary papier, klocki do odmierzania płytek chodniczka, pionki do gry, mazaki, kostki do gry.

Konstruowanie gry:

– rysowanie dwóch linii równoległych

– odmierzanie i rysowanie płytek chodniczka

– umieszczenie napisu START na początku chodniczka i napisu META na
końcu chodniczka

– wspólne układanie opowiadania

Na trasie wyścigu znajdują się czarne pola:

– tankowanie benzyny – kierowca traci jeden rzut kostką

– uszkodzony most – kierowca robi objazd

– wymiana koła – utrata dwóch rzutów kostką

Na trasie wyścigu znajdują się zielone pola:

– wjazd na autostradę – gracz przesuwa się o trzy pola

– znalezienie na mapie krótszej drogi – dodatkowy rzut

– kierowca zmienił samochód – wyrzuconą ilość oczek na kostce zamienia się na szóstkę

Rozegranie gry.

Dzieci rzucają kostką, liczą oczka i przesuwają się o odpowiednią ilość
pól uwzględniając zielone i czarne pola.

4. „Pokaż emocje” – określanie charakteru utworu J. S. Bacha.


Dzieci słuchają muzyki o zróżnicowanym nastroju. Gdy muzyka jest wesoła dzieci robią wesołe miny. Przy muzyce smutnej pokazują minę smutną.