„W ogrodzie i sadzie” 28.04.2020 wtorek

 

1 ,,Narzędzia”  zagadki słowne

 

 

Mamy ostre zęby, ale nie gryziemy

chwasty wybierzemy, ścieżkę uczeszemy       (grabie)

 

 

 

 

    Zrobię dołek, zrobię rów,

    to usypię kopczyk znów,

    Chwyć mnie mocno, oprzyj nogę,

    cały ogród skopać mogę               (łopata)

 

 

Jakie to naczynie dziurawe z przodu,

gdy tylko przyniesiesz do ogrodu,

zaraz nad kwiatami zalewa się łzami      (konewka)

 

 

 

*jeśli potrafisz to nazwij narzędzia potrzebne ogrodnikowi ( może podpowie starsze rodzeństwo lub rodzice)

*jakich narzędzi używają twoi rodzice ?

*do czego są potrzebne te narzędzia ?

 

2,,Obrazki- napisy”- zabawa dydaktyczna

 

 

(potrzebne będą: karta pracy z rysunkami narzędzi i napisami , w każdy obrazek wpinamy szpileczkę, magnes)

* wszystko należy wyciąć

*ułożyć na dywanie odwrotną stroną

*kolejno odkrywać (podnosimy obrazki za pomocą magnesu) tak aby dobrać odpowiedni obrazek do napisu

*jeżeli odkryjemy nieodpowiedni napis lub obrazek odkładamy go z powrotem odwrotna stroną i zapamiętujemy gdzie on leży

*podzielić wyraz na sylaby : wyklaskując, podskakując…

 

kliknij @@@ obrazki @@@

 

 

 

3,,Ćwiczenia poranne” z plastikowymi butelkami

 

 

(potrzebne będą : plastikowe 1,5 l butelki) NAJLEPIEJ ĆWICZYĆ NA BOSAKA

 

 

*,,Toczenie butelek” -zabawa z elem. toczenia

Dzieci toczą plastikowe butelki po podłodze, posługując się określoną przez rodzica częścią ciała: lewa nogą, prawą ręką, piętą, nosem, czołem…Potem następuje zmiana rodzic wykonuje polecenia dziecka

 

 

*,,Skoki przez rzekę”- zabawa skoczna

Dzieci razem z rodzicami układają z butelek rzekę. Następnie przeskakują przez nią obunóż, na jednej nodze

 

 

*,,Przesyłanie wiadomości”- zabawa zręcznościowa

Tworzymy tunel i podajemy butelkę oburącz nad głową, dołem między nogami

 

 

*,,Uwaga wąż”- zabawa z czołganiem

Układamy kilka butelek w linii zygzakowatej, w odległości 1 metra od siebie.

Czołgamy się omijając butelki

 

3,, Kwitnące drzewko”- praca z użyciem kolorowej bibuły

 

 

 

 

 

 

potrzebne będą: kartka A 4 do wyboru kolor, klej, ołówek, pastele w kolorze brązu, bibuła w różnych odcieniach zieleni, bieli lub różu)

 

 

*na kolorowej kartce odrysowujemy rękę aż do przedramienia, potem malujemy pastelami- korona i pień drzewa

 

*bibułę tniemy na prostokątne kawałki: zielone i różowe (dużo) 3x2cm

 

*smarujemy klejem część korony drzewa i przyklejamy pączki kwiatowe ( na górną część ołówka nakładamy bibułę lekko ją skręcając i przy pomocy ołówka przyklejamy bibułę do kartki , odrywamy ołówek i czynność powtarzamy…)

 

*robimy to aż wykonamy całą koronę kwitnącego drzewa

 

* na dole również przy pomocy ołówka przyklejamy trawę (pamiętajcie o różnych odcieniach zieleni)

 

 

Więcej informacji na

http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/02/wiosenne-drzewko-z-efektem-3d.html

 

4,,Chdzimy po ścieżkach- dłoniach”- zabawa równoważna rozwijająca koordynację ruchową

 

(potrzebne będą: różne w zależności od możliwości i inwencji  rodzaje materiału typu- wykładzina, linoleum, sztuczne futro, jedwab, papier ścierny, tektura, folia bąbelkowa…)

 

*na różnych rodzajach materiału odrysuj swoje dłonie (pamiętaj nie odrywaj ręki w trakcie rysowanie)

 

*wszystkie dłonie powycinaj, a potem przymocuj w bezpieczny sposób do podłogi np. taśmą, masą mocującą…

 

*z dłoni układaj ścieżki, które zawracają, zakręcają, a nawet takie, po których trzeba przejść zygzakiem

 

*przejdź na bosaka po wszystkich ścieżkach- dłoniach

 

*można dla utrudnienia chodzić po ścieżkach- dłoniach na czworaka