„W ogrodzie i sadzie” 30.04.2020 czwartek

1,,Trasa węża i ślimaka”- ćwiczenia grafomotoryczne

 

 

(potrzebne: karta pracy, ołówek, kredka)

*pisać po śladzie węża i ślimaka

*należy utrzymywać się w liniaturze

*pamiętać o odpowiednim nacisku ręki na narzędzie

 

 

 

Motylki (Śląska) | Miejskie Przedszkole nr 40 w Katowicach

 

2,,Bukiety tulipanów, żonkili – praca z wykorzystaniem techniki rozcierania kredki akwarelowej

 

 

 

 

 

 

 

 

(potrzebne będą: kartka A-4, kredki pastelowe w kolorze: czerwonym, żółtym. różowym, kontury płatków kwiatów, druciki kreatywne lub patyczki do szaszłyków)

*narysuj  i wytnij kontur płatka (kształt łezki)

*obrysuj kontur płatka wybranym kolorem kredki

*przyklej druciki kreatywne

*połóż kontur na kartce i rozsmaruj kredkę wokół konturu aż do uzyskania jednego, drugiego…kwiata żonkila, czy tulipana

 

3,,Jestem sobie ogrodniczka”- akompaniament na butelkach, słoiczkach (szklanych naczyniach) z różną ilością wody, pałeczki drewniane lub plastikowe

 

 

 

youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8

 

 

 

Jestem sobie ogrodniczka

Mam nasionek pół koszyczka

Jedne gładkie drugie w łatki

A z tych nasion będą kwiatki

ref. Kwiatki bratki i stokrotki

Dla Malwinki dla Dorotki

Kolorowe i pachnące

Malowane słońcem

Mam konewkę z dużym uchem

Co podlewa grządki suche

Mam łopatkę oraz grabki

Bo ja dbam o moje kwiatki

ref.
muzyka: B. Kolago

słowa: D. Gellner

 

4,,W krainie kwiatów”- opowieść   matematyczna (teatrzyk postaci)

 

(potrzebne będą: na patyczkach głowa kota , doniczka z suchymi liśćmi;

 

 

*Opowiadanie
W pewnym mieszkaniu na parapecie stała doniczka, a w niej rosła piękna roślina. Kot, który był bardzo ciekawy świata codziennie siadał na tym parapecie. Podziwiał piękną roślinę, wąchał jej kwiaty, a duże zielone liście chroniły go przed słońcem. Ale pewnego dnia zauważył, że z rośliną coś się nie dobrego  dzieje.
– Dlaczego jesteś taka smutna?- zapytał kotek
– Nie widzisz jak wyglądam? Spójrz, jakie mam liście suche i zwiędnięte, już mało, co ich zostało, wkrótce wszystkie opadną. Zapomniano o mnie. Oj, żeby tak, choć troszkę wody dostać, tak mi się chce pić. Taką ziemię mam suchą….
Żal się zrobiło kotkowi. Długo się nie zastanawiał.
– Zaraz ci pomogę- powiedział i zeskoczył z parapetu.

 

 

* Rozmowa na temat przestawionej scenki.
-Jak myślisz, w jaki sposób kotek pomógł roślinie?
– Poszukiwanie przez dzieci sposobów rozwiązania sytuacji problemowej

*Czego potrzebuje roślina, by mogła rosnąć?– uszeregowanie promyczkowe.

(potrzebne będą: paski kolorowego papieru może być  różny według możliwości, doniczka z dowolnym doniczkowym kwiatem)

Na dywanie umieszczona jest  roślina w doniczce,

Wokół niej rozchodzą się promyki – paski papieru. Rodzic spisuje na nich propozycje podane przez dziecko i to ono układa promyki wokół doniczki

5,,Układamy kwiaty” – zabawa ruchowa

 

 

(potrzebne będą: patyczki kosmetyczne, płatki higieniczne,

 dowolna muzyka, cyfry wycięte z kalendarza)

 

 

 Dziecko  pląsa w rytm dowolnej muzyki, na przerwę- układają z patyczków i płatków kwiaty.  Ilość ułożonych „płatków” będzie zależała od liczby którą wskaże rodzic. Dziecko samo decydują z czego ułoży kwiat. Przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi.

 

 

*Raz, dwa, trzy kwiaty liczysz ty- ćwiczenia w liczeniu.

 

 

(potrzebne będą: kolorowe kartoniki  z liczbami (wycięte z kalendarza) po 2 sztuki w jednym kolorze, wycięte z czasopism różne kwiatki)

 

 

Dziecko losuje kolorowy kartonik z naklejoną cyfrą. Układa przed nim tyle kwiatów, ile wskazuje cyfra na kartoniku. Następnie szuka ,  kartonika w tym samym kolorze. Dodaje  układa tyle kwiatów, ile wskazuje suma liczb z dwóch kartoników. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. W następnej turze rodzic układa , dziecko sprawdza poprawność.