Witajcie:)
1. Popatrzcie na ilustracje…
– co przedstawia…
– jakie zwierzęta widzicie?
– ile jest krów? ile koni? kur?
2. ,,Zgadnij, kim jestem?’’- zabawa dramowa- spróbujcie naśladować jakieś zwierzę a rodzice niech zgadują:)
3. ,,Zwierzęta gospodarskie’’- układanie kart– przed Wam malowanki ze zwierzętami wiejskimi- możecie je pokolorować ale potem możecie zrobić z nimi zabawę, którą wykonywaliśmy w przedszkolu, pokolorowane obrazki rozciąć na pół i pobawić się w tworzenie nazw od takich złączonych zwierząt….
i jak nazwiemy takiego „dziwoląga” 🙂 i tak możecie układać dowoli- ważne aby nazywać te zwierzęta…
4.„W gospodarstwie”- wiersz T.M. Mossalskiej
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau.
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
– jakie zwierzęta pojawiły się w wierszu?
– co robiły?
—->W gospodarstwie- You Tube
ZAJĘCIA ONLINE- wtorek 06.04.2021- GODZ. 11.00
link do zajęć: spotkanie biedronki 06.04